Papenburg 2007
-
Nee das niet waar matthieu. Ik ben geen bietser en dat zal ik nooit worden ook. Ik vindt het leuk om te helpen. Er waren echter wel mensen die na mijn rit in blowdogs 997 een ritje probeerden te bietsen. Ik vindt niet dat je mensen in een positie moet brengen door te vragen dat je mag rijden. Als iemand dat wil dan biedt ie het zelf wel aan. En ik zat er met geknepen billen in. Tuurlijk is het mooi. Maar 997 GT3 is niet een auto die je zomaar even uitleend aan iedereen.
- Niels
- Auto: Prius+
Ik moet ook maar eens toe naar circuit tool met RWD
Driften lijkt me echt een mooi stuk wagenbeheersing 8) DE rotonde van Groningen neem ik vrijwel elke dag 3/4. Lijkt me leuk om dat eens dwars te doen
Al vaker heb ik met de gedachte gespeeld om een ragbak voor op de baan aan te schaffen. Nu er via DF toch behoorlijk wat dagjes gasgeven georganiseerd worden speelt de gedachte voor zo'n bak me meteen weer parten

Al vaker heb ik met de gedachte gespeeld om een ragbak voor op de baan aan te schaffen. Nu er via DF toch behoorlijk wat dagjes gasgeven georganiseerd worden speelt de gedachte voor zo'n bak me meteen weer parten

- Sander S.
Da's mooi NielsNiels schreef:Ik moet ook maar eens toe naar circuit tool met RWDDriften lijkt me echt een mooi stuk wagenbeheersing 8) DE rotonde van Groningen neem ik vrijwel elke dag 3/4. Lijkt me leuk om dat eens dwars te doen
![]()

Ik kan er nog één missen.

-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
@Andre. Je hulp wordt zeker weer zeer gewaardeerd!
Zoals het er nu uit ziet ga ik niet door met het organiseren van de drift dagen op Papenburg. Heeft met de Duitse BTW te maken. Het kan namelijk zo zijn dat ik de betaalde BTW niet van de Duitse belasting terug krijg. In dat geval ga ik er over 2006 en 2007 voor ruim 5000Euro de boot in.
De 24e juni en de 8e oktober laat ik natuurlijk gewoon doorgaan. Voor de liefhebbers wellicht goed om te weten.
Zoals het er nu uit ziet ga ik niet door met het organiseren van de drift dagen op Papenburg. Heeft met de Duitse BTW te maken. Het kan namelijk zo zijn dat ik de betaalde BTW niet van de Duitse belasting terug krijg. In dat geval ga ik er over 2006 en 2007 voor ruim 5000Euro de boot in.
De 24e juni en de 8e oktober laat ik natuurlijk gewoon doorgaan. Voor de liefhebbers wellicht goed om te weten.
- Fabian
Podver
Dat zou wel heel vervelend zijn Dick!
Hoe zit dat dan inelkaar Dick? Ik weet wel dat wij op de zaak aan veel voorwaarden moeten voldoen (althans, onze leveranciers moeten vele zaken op de factuur vermelden die wij aan moeten leveren zoals BTW nummer en er moet een geprinte BTW-verwijzing ofzo opstaan)

Hoe zit dat dan inelkaar Dick? Ik weet wel dat wij op de zaak aan veel voorwaarden moeten voldoen (althans, onze leveranciers moeten vele zaken op de factuur vermelden die wij aan moeten leveren zoals BTW nummer en er moet een geprinte BTW-verwijzing ofzo opstaan)
-
- Kasteel
Dick, weet niet meer precies hoe het zit, maar je hebt iig recht op het terugvorderen, het kan alleen soms lang duren en het gaat volgens een bepaald traject. Was je daar op tijd mee?Dick Hoekendijk schreef:@Andre. Je hulp wordt zeker weer zeer gewaardeerd!
-
Zoals het er nu uitziet wil de duitse belasting dat er ook omzetbelasting over het totaalbedrag in Duitsland betaald gaat worden omdat de omzet ook daadwerkelijk daar plaatsgevonden heeft. het gaat namelijk niet over een product, maar over een dienst. Allemaal heel lastig en het zou dus zeer vervelend kunnen uitpakken.
-
De betaalde BTW niet terugkrijgen lijkt me raar trouwens.
Is toch gewoon intracommunautaire handel:
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ ... 06-01.html
Je had dus gefactureerd moeten worden zonder BTW. Gezien deze wel betaald is kun je het teruseisen.
Gebeurt bij ons ook.
Is toch gewoon intracommunautaire handel:
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ ... 06-01.html
Je had dus gefactureerd moeten worden zonder BTW. Gezien deze wel betaald is kun je het teruseisen.
Gebeurt bij ons ook.
- Fabian
Dick Hoekendijk schreef:het gaat namelijk niet over een product, maar over een dienst. Allemaal heel lastig en het zou dus zeer vervelend kunnen uitpakken.
Hier heb ik inderdaad wel eens wat over vernomen ja. Daar hebben wij ook wat problemen mee gehad.
Bijvoorbeeld de inzet van een huurauto voor een klant in het buitenland. Dit is een dienst (geen product), moet met BTW worden gefactureerd vanuit het buitenland.
Een reparatie in het buitenland is ook lastig...de onderdelen zijn producten die ook "uitgevoerd" kunnen worden en mogen dus BTW-vrij worden gefactureerd. De arbeid daarover echter weer NIET in veel gevallen, dat wordt weer als een dienst gezien.
Dick heeft idd een dienst geleverd, die ook in Duitsland gebleven is. Er komt geen product aan te pas.
Lastige wetgeving kennelijk krijg ik ook hier te horen.....hoop maar dat je eruit komt Dick

-
Ik krijg elke week facturen uit Duitsland, maar dat gaat om producten zoals van Mov'it, Bilstein, Wiechers etc. Dat gaat altijd ex btw omdat het producten zijn. Diensten moeten altijd incl btw betaald worden en daarna proberen terug te krijgen. Ik heb de btw hier natuurlijk allang afgedragen en als het niet meer terug komt draai ik daar voor op. En nou vind ik jullie allemaal hartstikke aardig, maar om nou zomaar ruim 2500Euro per jaar voor jullie fun weg te geven gaat me net even te ver
Zekers nu ik zelf geen driftauto tot mijn beschikking heb.

- Jorrit
Hmmmm
Even een reken sommetje voor de duitse belastingdienst
Als de BTW niet terug wordt betaald worden er geen drift dagen meer georganiseerd. Als er geen drift dagen meer zijn komen de tientallen nederlandse benzine zuipende auto's niet deze kant op. Die verkopen we die dag geen benzine en lopen we duizende euro's accijns mis.
Maar goed, die vlieger gaat jammer genoeg niet op
Even een reken sommetje voor de duitse belastingdienst
Als de BTW niet terug wordt betaald worden er geen drift dagen meer georganiseerd. Als er geen drift dagen meer zijn komen de tientallen nederlandse benzine zuipende auto's niet deze kant op. Die verkopen we die dag geen benzine en lopen we duizende euro's accijns mis.
Maar goed, die vlieger gaat jammer genoeg niet op
-
@Dick,
Zomaar een opzetje.
Movit DLD huurt Papenburg af voor weet ik veel wat.
Jij organiseert er een nader te noemen dag voor relaties.
Movit DLD factureert deze dag aan jou door.
Jouw bedrijf betaald aan Movit DLD.
Moet te doen zijn.
Gerhard
ps. En anders vinden wij je toch gewoon een aardige jongen als jij die 2500 per jaar bijlegd !!!!! Wat vrienden zijn nooit mis toch!
Zomaar een opzetje.
Movit DLD huurt Papenburg af voor weet ik veel wat.
Jij organiseert er een nader te noemen dag voor relaties.
Movit DLD factureert deze dag aan jou door.
Jouw bedrijf betaald aan Movit DLD.
Moet te doen zijn.
Gerhard
ps. En anders vinden wij je toch gewoon een aardige jongen als jij die 2500 per jaar bijlegd !!!!! Wat vrienden zijn nooit mis toch!
-
- Fabian
Geen spatjes krijgen nu he Arnout, dat zingen doen we maar 1 keer
Wat een UBER-geile dag vandaag. Net thuis, ben gebroken.
Maar een CSL is echt een super-auto, wat drift dat lekker zeg 8) Echt alsof je een handschoen aantrekt! Als ik mijn auto maar half zo goed zou kunnen krijgen als een CSL, dan teken ik er direct voor.
Morgen meer, nu echt slapen :!:
En ehh, Mathieu: heb je de hele dag kunnen oefenen...wat zie ik vervolgens in mn spiegel gebeuren in Waalwijk?

Wat een UBER-geile dag vandaag. Net thuis, ben gebroken.
Maar een CSL is echt een super-auto, wat drift dat lekker zeg 8) Echt alsof je een handschoen aantrekt! Als ik mijn auto maar half zo goed zou kunnen krijgen als een CSL, dan teken ik er direct voor.
Morgen meer, nu echt slapen :!:
En ehh, Mathieu: heb je de hele dag kunnen oefenen...wat zie ik vervolgens in mn spiegel gebeuren in Waalwijk?

- Dennis Cavallino
Klinkt als een topdagje, ondanks wat schuivers. Werd er nu alleen maar gedrift, of was er nog die time attack waar eerst sprake van was (ik heb het niet gevolgd). Hoop er volgende keer wel bij te zijn. Tip voor de vrijgezellen: zoek een vriendin met een hele kleine familie!
Dus iedereen gaat nu de GTO van FastGTO kopen? Die is nog vetter dan de Monaro door de supercharger.

Dus iedereen gaat nu de GTO van FastGTO kopen? Die is nog vetter dan de Monaro door de supercharger.

-
- Fabian
Smorgen om half 5 werd ik al wakker, net voor de wekker. Kennlijk had ik er zin in als ik al voordat de wekker gaat zo vroeg wakker wordt 8)
Naar Waalwijk gereden en daar Mathieu opgepikt. Op ons dooie gemakje richting Papenburg gereden. Op de A31 werden we ingehaald door een stoet E30's, dus daar maar achteraan geplakt totaan Papenburg.
leuk iedereen weer te zien en een handje te schudden. En weer een heerlijk wagenpark wat aangereden kwam. De mooist was voor mij overigens de witte 2002Ti. Wat een mooie auto zeg.
Lekker wat aan het meerijden geweest met verschillende auto's. Uiteindelijk met Steve (witte CSL uit Schotland) aan de praat geraakt toen we het over de Ring hadden en hij mij naam herkende (
) en wat rondjes met hem meegereden. Ik gaf hem kennelijk goede tips en hij vroeg mij toen om het stuur over te nemen en te laten zien wat ik bedoelde. Sja, dat laat ik me geen 2x zeggen natuurlijk. Dus van plek gewisseld en rijden maar. De eerste bocht was meteen de dubbele doordraaier. Begin nat, de rest droog. Die drifte ik dus meteen volledig van begin tot eind. Steve zei alleen maar: WOW, en toen GO ON GO ON!!
Heb een rondje of 6 gereden en toen het stuur weer aan hem gegeven, het was natuurlijk de bedoeling dat hij wat dingen zou proberen die ik had laten zien. Ik ga niet wachten tot hij zegt: nu wil ik weer. Hij deed meteen wat ik het voorgedaan had, ging echt stukken beter. Maar toen, 5 minuten voor het einde:
Hij drifte een bocht achterop het circuit erg netjes, alleen kreeg een slapper. Ging toen aan de buitenkant van de bocht het grint in en wist even niet meer wat te doen en trapte vol op de rem. De auto bleef dus in dezelfde hoek zij/voorwaarst glijden richting vangrail. uiteindelijk met een kmtje op 10 per uur de vangrail gekust. Toch een motorkap, koplamp, zijscherm en bumper kapot. Heel jammer.
De Gt3 had echt geluk dat hij niet is gaan rollen, en geluk dat de banden weer op de velgen konden worden gedraaid. De terugreis was dus verzekerd en dat was dus prima! De mensen van ATP een dikke pluim daarvoor!
De schuivers waren wel jammer. Maar gelukkig kon iedereen zijn eigen weg gewoon vervolgen.
Uiteindelijk mn auto nog even op de weegbrug gezet en WOW, gewoon echt precies 50/50 voor/achter en links/rechts als ik erin zat. Ongekend
Daarna ongekend gezellig wezen eten met een paar autofielen, dus het geen weer over alles en nix natuurlijk
lange weg naar huis was het wel. Mathieu in Waalwijk afgezet die meteen een driftje wilde leggen en achterstevoren eindigde, ik lag echt helemaal in een deuk toen ik dat in mn binnenspiegel zag gebeuren
Dag om niet te vergeten. Het rijden/driften in de CSL zal ik ook nooit vergeten en ben Steve daar uitermate dankbaar voor. Hoe vaak heb je die mogelijkheid nou?
Ik besluit dit verhaal met de wijze woorden: Ik wil een CSL..............
Naar Waalwijk gereden en daar Mathieu opgepikt. Op ons dooie gemakje richting Papenburg gereden. Op de A31 werden we ingehaald door een stoet E30's, dus daar maar achteraan geplakt totaan Papenburg.
leuk iedereen weer te zien en een handje te schudden. En weer een heerlijk wagenpark wat aangereden kwam. De mooist was voor mij overigens de witte 2002Ti. Wat een mooie auto zeg.
Lekker wat aan het meerijden geweest met verschillende auto's. Uiteindelijk met Steve (witte CSL uit Schotland) aan de praat geraakt toen we het over de Ring hadden en hij mij naam herkende (

Hij drifte een bocht achterop het circuit erg netjes, alleen kreeg een slapper. Ging toen aan de buitenkant van de bocht het grint in en wist even niet meer wat te doen en trapte vol op de rem. De auto bleef dus in dezelfde hoek zij/voorwaarst glijden richting vangrail. uiteindelijk met een kmtje op 10 per uur de vangrail gekust. Toch een motorkap, koplamp, zijscherm en bumper kapot. Heel jammer.
De Gt3 had echt geluk dat hij niet is gaan rollen, en geluk dat de banden weer op de velgen konden worden gedraaid. De terugreis was dus verzekerd en dat was dus prima! De mensen van ATP een dikke pluim daarvoor!
De schuivers waren wel jammer. Maar gelukkig kon iedereen zijn eigen weg gewoon vervolgen.
Uiteindelijk mn auto nog even op de weegbrug gezet en WOW, gewoon echt precies 50/50 voor/achter en links/rechts als ik erin zat. Ongekend

Daarna ongekend gezellig wezen eten met een paar autofielen, dus het geen weer over alles en nix natuurlijk

lange weg naar huis was het wel. Mathieu in Waalwijk afgezet die meteen een driftje wilde leggen en achterstevoren eindigde, ik lag echt helemaal in een deuk toen ik dat in mn binnenspiegel zag gebeuren

Dag om niet te vergeten. Het rijden/driften in de CSL zal ik ook nooit vergeten en ben Steve daar uitermate dankbaar voor. Hoe vaak heb je die mogelijkheid nou?
Ik besluit dit verhaal met de wijze woorden: Ik wil een CSL..............