BMW E87 120i '05 -> opzoek naar een vervanger
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: BMW E87 120i '05
Bedoel je zuiniger omdat je van RFT naar normaal wisselt?
- Martin van der Zwaard
Ja.
De normale banden zijn lichter en schijnen minder weerstand te hebben. Daardoor wordt het verbruik ook minder. Maar belangrijkste is dat de auto comfortabeler wordt.
De normale banden zijn lichter en schijnen minder weerstand te hebben. Daardoor wordt het verbruik ook minder. Maar belangrijkste is dat de auto comfortabeler wordt.
- Arthur
Geldt dat voor alle maten, neem aan van wel? Ben zelf wel tevreden over de CSC5 in 18" en RFT. Ook zuinigheid vind ik prima. Zit er (veel) prijsverschil tussen RFT en non RFT? Je moet dan wel iets regelen igv een lekke band, zoals een reservewiel of een reparatie/compressor set.
- Martin van der Zwaard
Dat geldt zeker voor alle maten.
Prijs van een non-RFT is ook lager dan van een RFT.
En ik leg een spuitbus met compressortje in de kofferbak. Genoeg merken die dat standaard zo leveren.
Prijs van een non-RFT is ook lager dan van een RFT.
En ik leg een spuitbus met compressortje in de kofferbak. Genoeg merken die dat standaard zo leveren.
- Arthur
Ben nog niet zover. Tegen die tijd maar ff vergelijken. Maatje terug ga ik niet, oog wil ook wat
Heb nu 17" winter eronder maar de 18"-ers staan een stuk dikker en vind ik zeker niet minder rijden.

- Martin van der Zwaard
TOP!!
Wat een compleet andere auto is het geworden zeg. Nooit meer anders.
Volgende winter ook non-rft winterbanden eronder.
Velgen ben ik nog niet helemaal over uit. Even wennen weer.
Wat een compleet andere auto is het geworden zeg. Nooit meer anders.
Volgende winter ook non-rft winterbanden eronder.
Velgen ben ik nog niet helemaal over uit. Even wennen weer.
- Bijlagen
-
- image.jpg (127.9 KiB) 2567 keer bekeken
- Knot
Vind de wielen wel frisser ogen zo.
En RFT tsja het is duurder, hobbelt meer, maar je hebt niet het risico dat je gezinnetje op de vluchtstrook staat te klooien met een spuitbus terwijl er vrachtwagens met dronken bestuurders langsvliegen....
En RFT tsja het is duurder, hobbelt meer, maar je hebt niet het risico dat je gezinnetje op de vluchtstrook staat te klooien met een spuitbus terwijl er vrachtwagens met dronken bestuurders langsvliegen....
- Martin van der Zwaard
Als ik me daar druk om moet maken dan mag ze ook niet in de file komen of sowieso in de auto rijden.
En het gros van de auto's heeft geen rft maar een spuitbus.
Ik vind het prima zo! En anders rijdt ze maar een band en een velg kapot.
En het gros van de auto's heeft geen rft maar een spuitbus.
Ik vind het prima zo! En anders rijdt ze maar een band en een velg kapot.
- Joy
In 15 jaar auto rijden heb ik nog nooit een lekke band gehad. Dus om daar je bandenkeuze op af te stemmen, nah. Die RFT hebben gewoon hun nadelen.
- GTRene
ik zou ook rustig doorrijden, dan maar eventueel een velg kapot, trouwens als je laag profiel banden hebt (grote velgen) gaat dat redelijk makkelijk als het echt 'moet'
- Arthur
Joy, ik heb toch geregeld een lekke band gehad hoor, meestal zo dat ik er pas later achter kwam omdat het minder ging rijden of dat ik zag dat hij zachter was dan de rest. Idd maar 1x in, midden in de nacht, zelf de krik moeten hanteren omdat ik anders niet thuis kwam.
Bedankt voor het delen, Martin, als ze bij mij "op" zijn ook maar eens overstappen. Heeft BMW ook van die spuitbussetjes of alleen maar RFT? Zal tussen de verschillende universelen ook wel verschil zitten. Dan maar ff bukken bij BMW
Bedankt voor het delen, Martin, als ze bij mij "op" zijn ook maar eens overstappen. Heeft BMW ook van die spuitbussetjes of alleen maar RFT? Zal tussen de verschillende universelen ook wel verschil zitten. Dan maar ff bukken bij BMW

- Martin van der Zwaard
Zo'n setje kan je gewoon bij de automaterialenzaak halen hoor. Is allemaal hetzelfde spul.
Setje kost een tientje of 4 en zit een flesje van de rommel in en een compressortje.
Een lekke band die langzaam afloopt is niet erg. Die kan ik gewoon repareren op de zaak.
Als ie echt ineens leeg is dan de spuitbus erbij of de ANWB bellen
Ik neem het risico wel. De auto rijdt zoveel beter dat ik dat risico voor lief neem.
Setje kost een tientje of 4 en zit een flesje van de rommel in en een compressortje.
Een lekke band die langzaam afloopt is niet erg. Die kan ik gewoon repareren op de zaak.
Als ie echt ineens leeg is dan de spuitbus erbij of de ANWB bellen

Ik neem het risico wel. De auto rijdt zoveel beter dat ik dat risico voor lief neem.
- GTRene
hoe gaat dat trouwens met zo'n spuitbus...
als je dat erin spuit zit die prut denk ook vast aan de velg? en kan je die band nadien ook weg gooien?
lijkt me wel
als je dat erin spuit zit die prut denk ook vast aan de velg? en kan je die band nadien ook weg gooien?
lijkt me wel

- JoostSchouten
Vanaf 1:30:
Goede keus Martin, non RFT, ik ga nooit meer terug naar die harde banden. Dan maar wat gerotzooi met zo'n setje mocht ik ooooit een keer lek rijden.
Goede keus Martin, non RFT, ik ga nooit meer terug naar die harde banden. Dan maar wat gerotzooi met zo'n setje mocht ik ooooit een keer lek rijden.
- GTRene
ow...is gewoon een soort drap, dacht dat er dan een soort purschuim (maar dan vriendelijker) in werd gespoten
toch nog best lastig...niet zo makkelijk dan dat je zou denken met zo'n busje.

- Martin van der Zwaard
Het is ook echt een noodmiddel.
- Martin van der Zwaard
Inmiddels zijn we een aantal maanden verder na de grote operatie waarbij we de klepseals vervangen hebben ivm overmatig olieverbruik.
De misses heeft er weer wat kilometers mee gemaakt en het verbruik is 0. Operatie geslaagd dus
Maar toch zitten we te denken om hem weg te doen vanwege het feit dat er een tweede kindje bij is gekomen en de ruimte in de einser toch wel wat krap is. Het kan allemaal wel maar ik ben er niet echt over te spreken.
Dus zit met een schuin oog naar wat anders te kijken. In eerste instantie een 3-serie dus heb al wat gebeld en gemaild in de richting van onze oosterburen. Had een mooie E46 gezien van 2003 maar denk toch dat ik liever naar de E90 of E91 ga. E60 kan ook nog wel maar dat vindt de misses net ff te groot.
Heb absoluut geen haast dus ga op mijn gemak eens rondneuzen. Wellicht krijg ik op de zaak nog wat binnen de komende tijd. Heb wel pas geld geboden op een E60 530i van 2006 met 170k op de teller. Weet nog niet of ik hem heb maar dat zou best eens een goeie kanshebber kunnen zijn.
Dus mobile, Autoscout, MP etc draaien weer overuren op mijn telefoon
De misses heeft er weer wat kilometers mee gemaakt en het verbruik is 0. Operatie geslaagd dus

Maar toch zitten we te denken om hem weg te doen vanwege het feit dat er een tweede kindje bij is gekomen en de ruimte in de einser toch wel wat krap is. Het kan allemaal wel maar ik ben er niet echt over te spreken.
Dus zit met een schuin oog naar wat anders te kijken. In eerste instantie een 3-serie dus heb al wat gebeld en gemaild in de richting van onze oosterburen. Had een mooie E46 gezien van 2003 maar denk toch dat ik liever naar de E90 of E91 ga. E60 kan ook nog wel maar dat vindt de misses net ff te groot.
Heb absoluut geen haast dus ga op mijn gemak eens rondneuzen. Wellicht krijg ik op de zaak nog wat binnen de komende tijd. Heb wel pas geld geboden op een E60 530i van 2006 met 170k op de teller. Weet nog niet of ik hem heb maar dat zou best eens een goeie kanshebber kunnen zijn.
Dus mobile, Autoscout, MP etc draaien weer overuren op mijn telefoon

- RJK
Re: BMW E87 120i '05 -> opzoek naar een vervanger
Altijd leukDus mobile, Autoscout, MP etc draaien weer overuren op mijn telefoon

- Martin van der Zwaard
Denk dat het bij ons ook een E60 gaat worden.
Heb er een staan op de zaak en de misses is gisteren even wezen kijken en vindt het nog wel gaan. En aangezien je voor E90 geld ook een E60 koopt ga ik voor optie 2.
Maar zoals gezegd, geen haast. Moet er echt tegenaan lopen de komende tijd.
Heb er een staan op de zaak en de misses is gisteren even wezen kijken en vindt het nog wel gaan. En aangezien je voor E90 geld ook een E60 koopt ga ik voor optie 2.
Maar zoals gezegd, geen haast. Moet er echt tegenaan lopen de komende tijd.
- Knot
Moet die 120i opbrengen??
-
- Auto: M3P, 130i
Ha, wij hebben juist de omgekeerde weg bewandeld. De e46 touring eruit en een e87 erin voor MdV. Dochter 3,5j en zoon 1j. Gaat prima nu je niet meer de halve inboedel hoeft mee te nemen. 
Voor een vakantie kan er altijd nog een skibox op voor extra ruimte.

Voor een vakantie kan er altijd nog een skibox op voor extra ruimte.
- Snipe
^ hadden jullie niet kunnen ruilen?
-
- Auto: M3P, 130i
Mijn vrouw wil geen 4cil BMW. 

- Martin van der Zwaard
Dan blijft er weinig over in de E87.
- Snipe
Dat is er een om mee te trouwen!indobesar schreef:Mijn vrouw wil geen 4cil BMW.