Werkplaatshandboek

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Werkplaatshandboek

Bericht door Nutkees » 12 mar 2015, 09:12

Voor de ombouw van de M50 naar de S50 motor ben ik nog op zoek naar elektrische schema's van de motor

S50B32

De vorige eigenaar heeft hier en daar wat lopen knippen en plakken en ik vermoed dat er iets nog niet goed zit.

Wie kan mij helpen aan schemas voor de bedrading van deze motor?

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2876
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Werkplaatshandboek

Bericht door e30touring1990 » 12 mar 2015, 09:23

Ik heb het boek van de z3/z3m dus ook s50. Om welke bedrading gaat het precies? Ik kan wel even wat foto's oid maken voor je? Er staan zo veel schema's in namelijk. Heb je ook al online gekeken? Als je mij je e-mail adres PM't heb ik alles van de z3m in een PDF voor je.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Werkplaatshandboek

Bericht door Bert ///M3 » 12 mar 2015, 14:54

Even google gebruiken en zoeken op BMW ETM, de aanduiding voor een Z3 is volgens mij E36/7.

Ik weet eerlijk gezegd niet of de kabelboom van een S50 uit een Z3M fysiek anders is als bij een E36 M3. Als je een motor uit een E36 M3 hebt kon dat namelijk wel eens het geval zijn.' Indien hij uit een Z3M komt dan moet het gewoon 1:1 werken, maar je hebt kans dat sommige zaken zoals olietemperatuur niet werken als er op een Z3 2.8 geen meter zit. Ben niet bekend genoeg met de Z3 om te weten of dat zo is. Maar als je een M3 motor in een gewone E36 schroeft dan ontbreekt bijvoorbeeld de bekabeling voor je olietemperatuur.

Een S54 uit een Z3M heeft bijvoorbeeld een totaal andere kabelboom als een E46 M3 en je kan dus niet zomaar een motor uit een E46 M3 met kabelboom in een Z3 schroeven. Maar de Z3 is in feite aan de voorkant hetzelfde als een E36 dus ik denkt dat er in de S50 kabelbomen minder verschil moet zitten.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2876
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Werkplaatshandboek

Bericht door e30touring1990 » 12 mar 2015, 19:37

Grootste verschil zit hem inderdaad in de olietemp sensor en de lengte vd kabelboom van een z3 tov een e46 doordat de ecu bij de passagierskant zit bij een z3. Verder zijn er naar mijn weten geen wezenlijke verschillen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten