F1 2015

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: F1 2015

Bericht door Richardt. » 04 mar 2015, 21:19

En toch was Minardi in al die jaren minder kansloos dan de achterhoedeteams van de afgelopen jaren naar mijn mening.

Ik hoop het voor VDG of Frijns, maar ik denk dat ze een flinke zak geld mee moeten nemen en daar ontbreekt het bij Frijns een beetje aan. Beide moeten gewoon lekker op zoek gaan naar een plekje buiten de F1.
Ik denk bijvoorbeeld dat Frijns het in de Champcar oid best goed kan doen qua rijden en mentaliteit

WJ

Bericht door WJ » 05 mar 2015, 10:53

http://www.nu.nl/sport/4004692/van-gard ... ingen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja die komt er wel.. :goodnight:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 05 mar 2015, 12:00

dat doet ie slim, anders kan ie niet in gesprek met Manor...

Hij wil even "korte" pijn afscheid nemen

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 mar 2015, 11:08

Ik kwam dit stukje op Frits van Eldik zij FB tegen.
Je gaat dan toch wel anders tegen deze zaak aankijken en van de Garde wat beter begrijpen.
Waar je snel niet aan denkt zijn de afspraken die hij heeft met zijn sponsoren betreffende het contract met Sauber.
Die zullen op zijn minst ook teleurgesteld zijn en misschien ook wel geld terug willen hebben.

Het is een spagaat waar Giedo van der Garde in verkeert. Hij tekende in juni een contract voor 2015. Er was blijdschap. Geen spanning rond de kerstdagen maar gewoon weten waar je aan toe bent. Dan krijg je als reserverijder toch een ander gevoel. Zekerheid is fijn.
Alleen liep het anders. Hij werd aan de kant geschoven omdat Sauber geld nodig had. Dat is logisch maar kan niet.
Laten we even terug gaan naar een probleem waar Giedo zelf tegenaan liep een jaartje of wat geleden. Hij had een een contract bij Super Aguri maar zijn manager destijds verdween van de aardbodem en had niet de toegezegde betaling gedaan aan het team. Dus reed hij niet en tekende een contract bij Spyker als testrijder. En toen reed hij helemaal niet! Zijn getekende contract van Super Aguri lag bij de FIA Recognition Board. En van de FIA mag je niet twee contracten hebben. Je moet eerst je probleem oplossen voor je verder kunt.
Giedo tekende nu een contract bij Sauber en heeft dat bij diezelfde FIA neergelegd. Zekerheid voor alles. Dat is nu precies het probleem van Sauber. Zij stonden op omvallen en en kozen voor geld, maar ook zij mogen dit niet doen en dus moeten zij met een oplossing komen. Maar omdat zijn contract daar ligt getekend en wel mag hij ook geen ander contract tekenen. Hij kan dus geen kant op. Door die situatie zorgt Sauber er voor dat hij sowieso te laat te horen kreeg dat hij niet zou rijden en dus zijn er geen stoeltjes meer. En zelfs de vacante stoel bij Manor mag hij officieel niet eens in nemen want hij heeft al een contract wat Sauber eenzijdig ontbonden heeft.
Kortom hij heeft niet zoveel opties. Hij is al twee keer in het gelijk gesteld maar Sauber komt niet met een oplossing. Geen stoel geen geld. Dan kun je wel roepen dat dat Formule 1 is maar begrijp ook wel dat hij niet zo heel veel keuze heeft. Zijn contract is door de FIA erkent en dus rechtsgeldig. Sauber is al maanden aan zet maar doen niets. De tijd is voorbij en dus ga ik maandagochtend maar even naar de rechtbank in Melbourne. Zal ik een rechtbank schets maken of foto's? Voor de duidelijkheid. Hij zou samen met Adrian Sutil rijden en die zit in hetzelfde schuitje.
Het is en blijft een interessante wereld de slangenkuil die Formule 1 heet.
Giedo kan niets zeggen en doet dat ook niet. Hij neemt heel ongezellig niet eens de telefoon op. Maar na maandagochtend wel en dus stel ik voor dat we maandag even wat gaan eten. Ga je ook mee Max Verstappen? Gezellig!
Ik weet niet 100% zeker of dit de exacte waarheid is maar ik denk dat ik er niet ver van af zit.

Ben benieuwd wat het gaat worden voor van de Garde.

Grtz, Hanz06

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 07 mar 2015, 14:09

Lees hier weinig over Alonso, lijkt ernstiger dan verwacht. De eerste race is word ie vervangen door Magnussen. Men schrijft (het blijft pers) dat ie een aantal jaren mist?

Ron Dennis is behoorlijk ontwijkend in zijn reactie

Roy RS

Bericht door Roy RS » 09 mar 2015, 12:32

krijg het gevoel dat Alonso een schok gehad heeft ofzo, dat (tijdelijke) geheugenverlies enzo kan toch niet zijn van een beetje langs de vangrail rollen? Ik begreep dat het geen heftig ongeluk was...en nu willen de teams meer duidelijkheid, hier speelt meer vrees ik

Luco

Bericht door Luco » 09 mar 2015, 12:36

Misschien inderdaad toch wat Jeroen al zei.
Alonso ziet het niet zitten om met dit stuk schroot aan de start te komen?

Woensdag uitspraak in de case van vdgarde.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 09 mar 2015, 22:05

Heeft iemand al een lijstje gevonden op welke zenders welke races gratis te kijken zijn?

Ik had afgelopen seizoen een Sport 1 abonnement om zo ook de MotoGP te kunnen kijken. De MotoGP zenden ze dit jaar niet uit, wel een hoop andere klasses.
Voor de rest is het voorval veel voetbal en daar heb ik niets mee en dan is 15eu per maand toch wel weer geld.

witje

Bericht door witje » 10 mar 2015, 11:12

RTL Duitsland zend het uit, eventueel via een Duitse TV app op je smartphone te ontvangen

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mar 2015, 01:31

Van der Garde wint kort geding tegen Formule 1-team Sauber
Een Australische rechter heeft woensdag geoordeeld dat de Nederlandse Formule 1-coureur Giedo van der Garde dit weekend aan de start moet verschijnen als racecoureur van Sauber.
De 29-jarige Nederlander had een kort geding aangespannen om op die manier deelname aan de Australische Grand Prix in Melbourne af te dwingen. Daarin is hij in het gelijk gesteld. Vrijdag staat de eerste vrije training op het programma.

In november 2014 kreeg Van der Garde te horen dat hij in 2015 geen stoeltje zou krijgen bij Sauber, het team waar hij op dat moment als test- en reservecoureur fungeerde.

Vaste coureur

Volgens Van der Garde is hem op 28 juni 2014 beloofd dat hij een van de vaste coureurs zou worden bij Sauber. De Zwitserse renstal legde echter Marcus Ericsson en Felipe Nasr voor dit seizoen vast. De Italiaan Raffaele Marciello is reservecoureur.

Sauber verkeert al langere tijd in zware financiële problemen en heeft Van der Garde vermoedelijk aan de kant geschoven omdat Ericsson en Nasr meer geld meebrengen dan de Nederlander.
http://www.nu.nl/sport/4008311/rechter- ... -prix.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 11 mar 2015, 06:28

Heel goed......... :thumbup:

Wout309t
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Bericht door Wout309t » 11 mar 2015, 07:17

Hoger beroep is nu alweer aan de gang geloof ik....

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 11 mar 2015, 09:45

Yep...ik ben erg benieuwd wie er zondag nou aan de start staan van Sauber.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 11 mar 2015, 09:47

Ik denk dat Sauber niet start of in de eerste vrije training kapot gaat en niet meer te repareren is.........

Eric-328

Bericht door Eric-328 » 11 mar 2015, 10:36

Downforce Hans schreef:Ik denk dat Sauber niet start of in de eerste vrije training kapot gaat en niet meer te repareren is.........
Denk het ook. Die laten gvdg echt niet aan de start verschijnen..

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 12 mar 2015, 07:17

En ook in hoger beroep is Guido in het gelijk gesteld !!

Ben heel benieuwd wat hier nu gaat gebeuren.
Afkopen ?? Vraag het me af gezien de financiële situatie van Sauber.
Laten rijden ?? Dan heeft Sauber gelijk weer een rechtszaak aan de broek van een van de coureurs die zijn zitje moet afstaan aan Guido.

Wel opmerkelijk dat de site waarvan je zou verwachten dat ze als eerste met dit nieuws komen, gezien de naam formule1.nl en gezien het feit dat het een Nederlandse site is, dramatisch achterloopt in hun berichtgeving.

Zelfs het AD heeft het al op de site staan, formule1.nl schittert in afwezigheid... :goodnight:

Mnrk

Bericht door Mnrk » 12 mar 2015, 08:26

Ik hoorde een leuke op Radio 1: "Guido wint de laatste tijd wel veel, maar niet op het circuit."

En wat te denken van sponsoren die de andere twee meegenomen hebben?

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 12 mar 2015, 08:51

En hop, Guido heeft gelijk de volgende zaak aangespannen.....

Als Sauber geen actie onderneemt om hem te laten racen wil hij beslag laten leggen op alle bezittingen van de renstal.

Mooi begin van het nieuwe seizoen.... :TV kijken:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 12 mar 2015, 10:37

volgens mij heeft sauber geen pecunnia en gaat Guido's schoonpa de boel voor drie knaken en een bosje k... overnemen...dat zou lachen zijn, hebben we ineens een nieuw NL team, Albers teambaas? :D

Hielke

Bericht door Hielke » 12 mar 2015, 10:51

Contract is contract. Die V/D Garde en z'n schoonpa hebben gelijk door er vol op in te zetten.

Eric-328

Bericht door Eric-328 » 12 mar 2015, 10:54

Roy RS schreef:volgens mij heeft sauber geen pecunnia en gaat Guido's schoonpa de boel voor drie knaken en een bosje k... overnemen...dat zou lachen zijn, hebben we ineens een nieuw NL team, Albers teambaas? :D
Marcel Boekhoorn verveelt zich tegenwoordig dus zou zo maar kunnen samen met Schothorst...
:wink:

Reind

Bericht door Reind » 12 mar 2015, 12:42

In principe zitten alle 3 de rijders nu in hetzelfde schuitje.

Indien VD Garde dit weekend rijdt spant degene die hij vervangt weer een proces aan. Die zou ook beslag mogen/kunnen leggen.

Ik zie eigenlijk geen uitweg meer voor Sauber.

Ik snap VD Garde wel maar hij maakt zich niet populair. Terecht of onterecht.

Mnrk

Bericht door Mnrk » 12 mar 2015, 12:52

Reind schreef:Ik snap VD Garde wel maar hij maakt zich niet populair. Terecht of onterecht.
Onder de coureurs in ieder geval wel:
Formule1.nl schreef: Volgens Jenson Button is het kwalijk en onterecht dat Sauber heeft gesteld dat het inzetten van Giedo van der Garde een veiligheidsrisico zou zijn, terwijl Sergio Pérez het goed vindt dat de Nederlander voor zijn rechten opkomt.
Button - de meest ervaren coureur op de grid, met 266 starts achter zijn naam - neemt het Sauber in gesprek met Sky Sports F1 kwalijk dat het team het in de rechtszaak tegen Van der Garde op de veiligheid heeft gegooid: "In de Formule 1 nemen we veiligheid zeer serieus, dus ik vind het spijtig dat ze zo lichtjes met zo'n belangrijk onderwerp omgaan en het als argumentatie in hun zaak hebben gebruikt."

"Persoonlijk ben ik ook van mening dat het laten rijden van Giedo helemaal geen veiligheidsrisico's met zich zou meebrengen en ik vind het zelfs nogal verrassend en oneerlijk om dat als argument tegen hem te gebruiken", zo spreekt de McLaren-rijder klare taal.

Waar Button zich uitspreekt tegen de inhoudelijke argumenten van Sauber, daar steunt Force India-coureur Sergio Pérez - nota bene zelf een voormalige Sauber-coureur - Van der Garde vooral uit principe, want hij vindt dat contracten gerespecteerd moeten worden.

"Zo dien je coureurs niet te behandelen", zegt de Mexicaan, verwijzend naar hoe Sauber met Van der Garde is omgesprongen. "Je moet respect hebben voor coureurs, net zoals je met eerbied met monteurs en engineers en hun contracten moet omgaan. Als je een overeenkomst hebt, dient dat gerespecteerd te worden, want afspraak is afspraak."

Dat Van der Garde op een rechtszaak heeft aangestuurd, vindt Pérez meer dan begrijpelijk: "Je hoort vaak genoeg over coureurs die ondanks een contract op straat worden gezet, of dat ze jaren nadat ze bij een team zijn vertokken nog salaris te goed hebben. Giedo komt op voor zijn rechten, hij laat zien dat coureurs ook macht hebben. Ik vind dat een goede zaak. Niet alleen voor ons als coureurs, maar voor iedereen die in de Formule 1 werkt."

Roy RS

Bericht door Roy RS » 12 mar 2015, 13:51

http://www.autoblog.nl/nieuws/marcel-bo ... gate-75274" onclick="window.open(this.href);return false;

autoblog leest mee? :D

Eric-328

Bericht door Eric-328 » 12 mar 2015, 13:56

Schaamteloos zonder bronvermelding ;-)

Plaats reactie