BMW Z4 35i E89 N54 DCT
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Als je het aantal onderwerpen op DF moet geloven die over een E36 tracktool gaan, dan is het niet echt origineel meer om nog maar eens een BMW e36 325i als tracktool te verbouwen voor de gewenste DF?
Nee, er altijd een reden om een e36 te verbouwen voor DF, juist The Fun!
De BMW is ondertussen zo'n 4 jaar is ons bezit (van mijn vader en mezelf) en de afgelopen 4 jaar hebben we de BMW stap 4 stap onderhanden genomen. Hieronder mijn verhaal van de afgelopen 4 jaar.
Wordt vervolgd...
Nee, er altijd een reden om een e36 te verbouwen voor DF, juist The Fun!
De BMW is ondertussen zo'n 4 jaar is ons bezit (van mijn vader en mezelf) en de afgelopen 4 jaar hebben we de BMW stap 4 stap onderhanden genomen. Hieronder mijn verhaal van de afgelopen 4 jaar.
Wordt vervolgd...
Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal op 10 jan 2024, 19:08, 10 keer totaal gewijzigd.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Nog een BMW E36 325i tracktool? Yep! Het opbouw verhaal.
Zoals in mijn voorstel topic al vermeld, zijn auto's, motoren en de techniek met de paplepel ingegoten. Vroeger als kleine jongen ging ik al meerdere dagen met me vader mee wanneer hij met zijn Honda CB72 op het TT circuit ging racen. Eerst ging de step mee, zodat die kleine zich een beetje kon voortbewegen op de paddock, later ging de BMX mee en nog later ging de scooter mee. Oh, wat vond ik dat toen al geweldig en dat kon natuurlijk alleen maar erger worden.
15 jaar geleden had ik het geluk dat die ouwe van mij een Ferrari 308 GTSi Quattrovalvole ging aanschaffen. Ik was 17 en ik zag mezelf al rijden in de 308, maar toen ik 3 maanden me rijbewijs had en mijn vader zei; kom jongen, we gaan volgende week op het TT circuit rijden. Ik dacht nog, tof! Wist ik veel dat hij bedoelde; je gaat zelf rijden! Oh wat vond ik het spannend om die dag op het circuit rijden, de enige die ik ingehaald heb was een Fiat 500, de rest liet er maar zo snel mogelijk voorbij. Natuurlijk groeide dat met het verloop van de dag en tegen het einde van de dag ging ik met de circuitAlfa’s mee. Ja, tot er dan een bocht kwam, dan gingen de Alfa’s met slicks er keihard vandoor. Maar wat voelde ik me die dag ontzettend cool, ik heb wel weken met een dikke smile gelopen. Daarna was ik natuurlijk wel verslaafd geworden, bedankt pa
In de jaren daarna gingen we samen de Italiaanse dagen af, Zandvoort, Assen en Spa. De 308 gebruiken waar hij voor gemaakt is, gas erop! Alleen op die georganiseerde evenementen zit de gang er uiteindelijk nooit echt in. Hey pa, moeten we niet eens een trackday doen? Dat deed ik ook al een paar jaar met de motor, ik had er goede ervaringen en veel fun mee. Ja, dat gaan we doen. Nou dat hebben we 1 keer gedaan en de laatste keer. Er werd weinig rekening met elkaar gehouden, lijkt af en toe wel cup racen. Nee, de 308 was niet voor dit type dagen geschikt, dat gaat nooit goed komen. Dan maar weer de vaste georganiseerde evenementen af, natuurlijk alles behalve dan een straf, begrijp me niet verkeerd, maar we wilde meer… honger.
En die honger bleef. Ik had al een paar jaar een vaste baan en toen kwam me pa met het idee; moeten we samen niet een circuitauto kopen? Ja dat moeten we! Zo gingen we opzoek naar een tracktool. Internet op, nog maar eens een trackday bezoeken. Wat gaat het worden? Minimaal 6 cilinders, handbak en achterwielaandrijving . BMW? Reed me pa vroeger altijd. Ja, BMW. E30 of E36? E36 was toch wel meer door ontwikkelt. Bij de E36 is de sedan lichter dan een coupe. Misschien toch een E46? Nee, te duur.
Oke, E36 325i non vanos, en een sedan it is.
Kant en klaar kopen of zelf gezamenlijk lekker gaan opbouwen? Dat laatste!
Dan moet je gaan zoeken naar een auto. We gingen eens kijken bij de Domeinen in Soesterberg.
Jeetje daar kan je een hele dag wel zoet zijn, er staat zoveel, niet alleen auto’s maar van alles wat inbeslag genomen is. Maar we komen voor een BMW E36.
Viel eigenlijk tegen hoeveel er stonden. Maar er stond een blauwe sedan, juiste motor, handbak, geen opties als airco en elektrische ramen en 2 eigenaren gehad. Geen rare roest, gewoon een net ding. Top, doe die maar. Wij hebben een belachelijk laag bod gedaan en dan 2 weken wachten. Ja hoor, na 2 weken bericht of we z.s.m. dat ding wilden komen ophalen. Omdat je op kijkdagen niet kan rijden met de auto, weet je natuurlijk nooit precies wat je gekocht hebt. Dus trailer mee en ophalen die BMW. Daar aangekomen, papierwinkel afgehandeld, instappen, sleutel om... K#@%###T er zit een onwijze tik in het blok en schakelen ging ook niet echt heel soepel. Ja, dat is het risico. Nou, ding mee naar huis en kijken hoe we het gaan aanpakken.
Blok open maken en ja hoor meerdere lagerschalen compleet en 2 drijfstangen blauw. Hoe is het met bak? Drukgroep stuk, voor de rest niks aan de hand. Uiteindelijk hebben we een blok uit een 525 in Duitsland gehaald. Blok erin en sleutel om, klinkt best goed. Oke lagerschalen en oliepomp vervangen, nieuwe complete koppeling er in en het circuit op. Zoals hieronder stonden we de eerste keer te wachten in de pitsstraat van Zandvoort. Helemaal standaard, lekker hoge comfortabele banden, stoelen en kijken of het allemaal heel blijft. Die smile heeft daar ook wel even gezeten... Wordt vervolgd…
15 jaar geleden had ik het geluk dat die ouwe van mij een Ferrari 308 GTSi Quattrovalvole ging aanschaffen. Ik was 17 en ik zag mezelf al rijden in de 308, maar toen ik 3 maanden me rijbewijs had en mijn vader zei; kom jongen, we gaan volgende week op het TT circuit rijden. Ik dacht nog, tof! Wist ik veel dat hij bedoelde; je gaat zelf rijden! Oh wat vond ik het spannend om die dag op het circuit rijden, de enige die ik ingehaald heb was een Fiat 500, de rest liet er maar zo snel mogelijk voorbij. Natuurlijk groeide dat met het verloop van de dag en tegen het einde van de dag ging ik met de circuitAlfa’s mee. Ja, tot er dan een bocht kwam, dan gingen de Alfa’s met slicks er keihard vandoor. Maar wat voelde ik me die dag ontzettend cool, ik heb wel weken met een dikke smile gelopen. Daarna was ik natuurlijk wel verslaafd geworden, bedankt pa
In de jaren daarna gingen we samen de Italiaanse dagen af, Zandvoort, Assen en Spa. De 308 gebruiken waar hij voor gemaakt is, gas erop! Alleen op die georganiseerde evenementen zit de gang er uiteindelijk nooit echt in. Hey pa, moeten we niet eens een trackday doen? Dat deed ik ook al een paar jaar met de motor, ik had er goede ervaringen en veel fun mee. Ja, dat gaan we doen. Nou dat hebben we 1 keer gedaan en de laatste keer. Er werd weinig rekening met elkaar gehouden, lijkt af en toe wel cup racen. Nee, de 308 was niet voor dit type dagen geschikt, dat gaat nooit goed komen. Dan maar weer de vaste georganiseerde evenementen af, natuurlijk alles behalve dan een straf, begrijp me niet verkeerd, maar we wilde meer… honger.
En die honger bleef. Ik had al een paar jaar een vaste baan en toen kwam me pa met het idee; moeten we samen niet een circuitauto kopen? Ja dat moeten we! Zo gingen we opzoek naar een tracktool. Internet op, nog maar eens een trackday bezoeken. Wat gaat het worden? Minimaal 6 cilinders, handbak en achterwielaandrijving . BMW? Reed me pa vroeger altijd. Ja, BMW. E30 of E36? E36 was toch wel meer door ontwikkelt. Bij de E36 is de sedan lichter dan een coupe. Misschien toch een E46? Nee, te duur.
Oke, E36 325i non vanos, en een sedan it is.
Kant en klaar kopen of zelf gezamenlijk lekker gaan opbouwen? Dat laatste!
Dan moet je gaan zoeken naar een auto. We gingen eens kijken bij de Domeinen in Soesterberg.
Jeetje daar kan je een hele dag wel zoet zijn, er staat zoveel, niet alleen auto’s maar van alles wat inbeslag genomen is. Maar we komen voor een BMW E36.
Viel eigenlijk tegen hoeveel er stonden. Maar er stond een blauwe sedan, juiste motor, handbak, geen opties als airco en elektrische ramen en 2 eigenaren gehad. Geen rare roest, gewoon een net ding. Top, doe die maar. Wij hebben een belachelijk laag bod gedaan en dan 2 weken wachten. Ja hoor, na 2 weken bericht of we z.s.m. dat ding wilden komen ophalen. Omdat je op kijkdagen niet kan rijden met de auto, weet je natuurlijk nooit precies wat je gekocht hebt. Dus trailer mee en ophalen die BMW. Daar aangekomen, papierwinkel afgehandeld, instappen, sleutel om... K#@%###T er zit een onwijze tik in het blok en schakelen ging ook niet echt heel soepel. Ja, dat is het risico. Nou, ding mee naar huis en kijken hoe we het gaan aanpakken.
Blok open maken en ja hoor meerdere lagerschalen compleet en 2 drijfstangen blauw. Hoe is het met bak? Drukgroep stuk, voor de rest niks aan de hand. Uiteindelijk hebben we een blok uit een 525 in Duitsland gehaald. Blok erin en sleutel om, klinkt best goed. Oke lagerschalen en oliepomp vervangen, nieuwe complete koppeling er in en het circuit op. Zoals hieronder stonden we de eerste keer te wachten in de pitsstraat van Zandvoort. Helemaal standaard, lekker hoge comfortabele banden, stoelen en kijken of het allemaal heel blijft. Die smile heeft daar ook wel even gezeten... Wordt vervolgd…
- 328Ti
- Berichten: 3043
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Nog een BMW E36 325i tracktool? Yep! Het opbouw verhaal.
Leuk!
Ik ben benieuwd naar de foto's. Zelf heb ik mijn project afgebroken omdat 3 BMW's iets gortig was ( o.a ruimtegebrek). Ooit moet het er bij mij ook van komen. De schroefset en sportstoelen staan lekker hoog en droog
Je hebt je er goed aan gedaan om geen E46 te kopen als tracktool. De E36 is goedkoper in running costs, meer voor te krijgen. Qua comfort / stuurgedrag / scherpte gaan veel oud-E36 rijders - die nu E46 rijden - weer terug naar de E36 omdat ze de driving-fun missen. Grappig om die trend te zien.
Ik ben benieuwd naar de foto's. Zelf heb ik mijn project afgebroken omdat 3 BMW's iets gortig was ( o.a ruimtegebrek). Ooit moet het er bij mij ook van komen. De schroefset en sportstoelen staan lekker hoog en droog
Je hebt je er goed aan gedaan om geen E46 te kopen als tracktool. De E36 is goedkoper in running costs, meer voor te krijgen. Qua comfort / stuurgedrag / scherpte gaan veel oud-E36 rijders - die nu E46 rijden - weer terug naar de E36 omdat ze de driving-fun missen. Grappig om die trend te zien.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nog een BMW E36 325i tracktool? Yep! Het opbouw verhaal.
Wel risicotje zeg om te kopen zonder te horen lopen...
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW E36 325i tracktool. Motor stuk en 325 is weg.
Zo, maar weer eens een update.
Na de eerste keer rijden moest er natuurlijk verder verbouwd gaan worden. Zo gezegd, zo gedaan.
De afgelopen 5 jaar langzaam gaan verbouwen, interieur eruit en een klapbare sportstoel er, die later weer vervangen werd voor een vastekuip. Veerpootbrug, polycarbonaat ramen, semi slicks, rolkooi, wrappen en etc. Toen stond de auto er zo bij:
In de winter van 2013 op 2014 nog meer materiaal eruit gehaald, zoals het binnenframe motorkap en kofferbakklep, ventilatiesysteem, rest van het dashboard, bakreservewiel en etc. Lichter ging de auto niet worden. Dus het trackdayseizoen 2014 kon beginnen, zin om te rijden! Auto op de trailer, lekker naar Zandvoort en na 20 min was het klaar! Geen vermogen meer en hij bleef ook niet meer stationair.
Bougies eruit, maar die van cilinder 4 wilde niet. What to do? Als de bougies beschadigd is, is de verbrandingskamer ook aan goort, dus met veel weerstand als nog de bougie eruit. Deze was helemaal plat gedruk, leek wel of de zuiger de bougies plat geslagen had. Tevens zat er een gat in de zuiger en kon je zo op het bigend kijken. Duidelijk, dit blok is klaar, terug naar huis. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant heeft het blok het toch 6 jaar vol gehouden en daarbij is het blok niet gespaard.
Bij het open maken van het blok bleek er zelfs een hele klep te missen...
Maar wat ga ik nu dan doen? Gezien ik ook motorcompetitie rijd, was mijn budget voor 2014 wel al een beetje opgeraakt. Besloten om het heel 2014 stil te leggen en eind 2014 een besluit te nemen om of hoe verder te gaan voor 2015. Zo kwam werd het december en ben ik weer eens gaan nadenken voor 2015. Wil je het nog wel? JA. Heb je het gemist? JA. Dus er moet wat nieuws komen? JA! Ik hoor het mijn vriendin nog vragen. Als je het dan doet, doe het dan meteen goed, zij zei. I like the spirit!
Ga ik de huidige auto weer opbouwen? Nieuw motorbok erin? Hmmm, brengt wel risico’s met zich mee. Maar er moest ook op meerderepunten aan gelast worden. Wil ik dan nog wel verder met dit chassis en als ik dat niet wil wat wil ik dan?
Als ik niet door ga met dit chassis, dan wil ik met de 1 van de 4 onderstaande opties verder;
328 E36 Sedan, dan kan ik alles overzetten, incl 325 inlaattraject voor wat extra power.
M3 E36 Sedan, 3.0 of 3,2, meer vermogen blijft toch trekken.
330 E46 Coupe, wat is dit een mooie auto!
M3 E46 Coupe, wat is dit een mooie auto! En dit is wat ik uit eindelijk echt wil. Maar budget technisch gezien nog een stapje te ver. Oke, geen M3 E46.
Zoals je kan zien wilde ik in iedergeval graag meer vermogen.
Ik kwam er al snel achter dat het oplappen van de 325 net zoveel ging kosten als een nette 328.
Dus toen was de keuze snel gemaakt, 325 kaal maken, afvoeren en performancespullen in de hoek.
Maar de opmerking “Als je het dan doet, doe het dan meteen goed” bleef knagen. Dan wordt het ook geen 328. Ik wil uiteindelijk toch meer vermogen. Dan hebben we er een nog 2 over, M3 E36 of 330 E46.
Kant en klare of er 1 zelf verbouwen, zelf verbouwen is over het algemeen duurder. Alleen het aanbod van klant- en klare zijn meestal meteen weer helemaal race klaar voor competitie en dat ging boven mijn budget uit. Dus toch zelf bouwen.
Bij meerdere M3 E36 wezen kijken, maar kreeg er niet het goede gevoel bij. En het gevoel dat ik uiteindelijk toch een E46 wilde hebben, want had ik al gezegd; wat is dat toch een mooie auto . Ja maar M3 heeft wel meer vermogen dan een 330, 330 heeft weer modernere techniek. Na lang wikken en wegen (3 weken) de knop door gehakt, het wordt een 330 E46 Coupe.
Will be continued...
Na de eerste keer rijden moest er natuurlijk verder verbouwd gaan worden. Zo gezegd, zo gedaan.
De afgelopen 5 jaar langzaam gaan verbouwen, interieur eruit en een klapbare sportstoel er, die later weer vervangen werd voor een vastekuip. Veerpootbrug, polycarbonaat ramen, semi slicks, rolkooi, wrappen en etc. Toen stond de auto er zo bij:
In de winter van 2013 op 2014 nog meer materiaal eruit gehaald, zoals het binnenframe motorkap en kofferbakklep, ventilatiesysteem, rest van het dashboard, bakreservewiel en etc. Lichter ging de auto niet worden. Dus het trackdayseizoen 2014 kon beginnen, zin om te rijden! Auto op de trailer, lekker naar Zandvoort en na 20 min was het klaar! Geen vermogen meer en hij bleef ook niet meer stationair.
Bougies eruit, maar die van cilinder 4 wilde niet. What to do? Als de bougies beschadigd is, is de verbrandingskamer ook aan goort, dus met veel weerstand als nog de bougie eruit. Deze was helemaal plat gedruk, leek wel of de zuiger de bougies plat geslagen had. Tevens zat er een gat in de zuiger en kon je zo op het bigend kijken. Duidelijk, dit blok is klaar, terug naar huis. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant heeft het blok het toch 6 jaar vol gehouden en daarbij is het blok niet gespaard.
Bij het open maken van het blok bleek er zelfs een hele klep te missen...
Maar wat ga ik nu dan doen? Gezien ik ook motorcompetitie rijd, was mijn budget voor 2014 wel al een beetje opgeraakt. Besloten om het heel 2014 stil te leggen en eind 2014 een besluit te nemen om of hoe verder te gaan voor 2015. Zo kwam werd het december en ben ik weer eens gaan nadenken voor 2015. Wil je het nog wel? JA. Heb je het gemist? JA. Dus er moet wat nieuws komen? JA! Ik hoor het mijn vriendin nog vragen. Als je het dan doet, doe het dan meteen goed, zij zei. I like the spirit!
Ga ik de huidige auto weer opbouwen? Nieuw motorbok erin? Hmmm, brengt wel risico’s met zich mee. Maar er moest ook op meerderepunten aan gelast worden. Wil ik dan nog wel verder met dit chassis en als ik dat niet wil wat wil ik dan?
Als ik niet door ga met dit chassis, dan wil ik met de 1 van de 4 onderstaande opties verder;
328 E36 Sedan, dan kan ik alles overzetten, incl 325 inlaattraject voor wat extra power.
M3 E36 Sedan, 3.0 of 3,2, meer vermogen blijft toch trekken.
330 E46 Coupe, wat is dit een mooie auto!
M3 E46 Coupe, wat is dit een mooie auto! En dit is wat ik uit eindelijk echt wil. Maar budget technisch gezien nog een stapje te ver. Oke, geen M3 E46.
Zoals je kan zien wilde ik in iedergeval graag meer vermogen.
Ik kwam er al snel achter dat het oplappen van de 325 net zoveel ging kosten als een nette 328.
Dus toen was de keuze snel gemaakt, 325 kaal maken, afvoeren en performancespullen in de hoek.
Maar de opmerking “Als je het dan doet, doe het dan meteen goed” bleef knagen. Dan wordt het ook geen 328. Ik wil uiteindelijk toch meer vermogen. Dan hebben we er een nog 2 over, M3 E36 of 330 E46.
Kant en klare of er 1 zelf verbouwen, zelf verbouwen is over het algemeen duurder. Alleen het aanbod van klant- en klare zijn meestal meteen weer helemaal race klaar voor competitie en dat ging boven mijn budget uit. Dus toch zelf bouwen.
Bij meerdere M3 E36 wezen kijken, maar kreeg er niet het goede gevoel bij. En het gevoel dat ik uiteindelijk toch een E46 wilde hebben, want had ik al gezegd; wat is dat toch een mooie auto . Ja maar M3 heeft wel meer vermogen dan een 330, 330 heeft weer modernere techniek. Na lang wikken en wegen (3 weken) de knop door gehakt, het wordt een 330 E46 Coupe.
Will be continued...
Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal op 26 nov 2020, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Danish
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 22:39
Re: Nog een BMW E36 325i tracktool? Yep! Het opbouw verhaal.
Is een e46 m3 rhd geen optie?
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Nog een BMW E36 325i tracktool? Yep! Het opbouw verhaal.
Ja, daar heb ik ook nog over nagedacht. Maar vond het geen optie. Ze zeggen dat het vrij snel went. Maar ik rij ongeveer 6 x per jaar op het circuit en de auto komt niet op kenteken. Dan moet ik 6x per opnieuw wennen en dat vind ik zonde van de dag.Danish schreef:Is een e46 m3 rhd geen optie?
Maar zo hou ik nog wat om over te dromen.
En wellicht kan ik over een paar jaar de E46 verbouwen naar een M3.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Nog een BMW E36 325i tracktool? Yep! Het opbouw verhaal.
Leuke plannen.
Een schroefkooi voor een e46 is wel behoorlijk wat duurder dan voor een e36. Hou daar rekening mee. Verder snap ik de keuze wel en zul je niet veel meer kwijt zijn dan bij een e46.
Een sedan geen optie?
Een schroefkooi voor een e46 is wel behoorlijk wat duurder dan voor een e36. Hou daar rekening mee. Verder snap ik de keuze wel en zul je niet veel meer kwijt zijn dan bij een e46.
Een sedan geen optie?
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 21 okt 2014, 19:41
Re: Nog een BMW E36 325i tracktool? Yep! Het opbouw verhaal.
Voor minder geld dan bijv een Wiechers schroefkooi laat je ook gewoon wat knaps lassen hoor
- Peter-Paul
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: Nog een BMW E36 325i tracktool? Yep! Het opbouw verhaal.
Een sateprikker kooi van stijgerpijpen?Hoppa schreef:Voor minder geld dan bijv een Wiechers schroefkooi laat je ook gewoon wat knaps lassen hoor
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Nog een BMW E36 325i tracktool? Yep! Het opbouw verhaal.
Ja, aan de plannen ligt het niet. Ik heb er inderdaad rekening meegehouden dan de kooi voor E46 duurder gaat worden. In deze auto komt ook geen schroefkooi meer, ik ga er 1 in laten lassen. Ik ben dus nog wel opzoek naar een goed bedrijf die dat voor mij kan doen. 6 punts, kruizen achterin en bij de deuren en doorlassen naar de veertorens rondom.Reind schreef:Leuke plannen.
Een schroefkooi voor een e46 is wel behoorlijk wat duurder dan voor een e36. Hou daar rekening mee. Verder snap ik de keuze wel en zul je niet veel meer kwijt zijn dan bij een e46.
Een sedan geen optie?
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Nog een BMW E36 325i tracktool? Yep! Het opbouw verhaal.
Ja daar heb ik ook wel eens naar zitten kijken, maar ik twijfel er toch aan. Opzich zien de lasnaden er dan ook wel goed uit, maar wat is het materiaal wat ze dan gebruiken. Dat het minder kost moet toch ergens vandaan komen.Hoppa schreef:Voor minder geld dan bijv een Wiechers schroefkooi laat je ook gewoon wat knaps lassen hoor
Daarnaast een chassis met gekeurde kooi is ook meteen geld waard, is meer een toekomst aspect, maar toch.
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 21 okt 2014, 19:41
Re: Nog een BMW E36 325i tracktool? Yep! Het opbouw verhaal.
Peter-Paul schreef:Een sateprikker kooi van stijgerpijpen?Hoppa schreef:Voor minder geld dan bijv een Wiechers schroefkooi laat je ook gewoon wat knaps lassen hoor
Nee een wiechers schroefkooi is de shizzle... levertijden die ze niet aanhouden, pasvorm niet je van het! en blijft schroefrommel.
Voor 600/700 laat je ook een knap kooitje lassen hoor
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW E36 325i tracktool. Motor stuk en 325 is weg
Geen idee waar jij je info vandaan haalt maar een fatsoenlijke laskooi voor €700 ben ik nog nooit tegengekomen. Ik denk dat €1.200 eerder komt. Bij Autosportcompany en Biesheuvel kun je terecht voor een gecertificeerde kooi.. En daarbij heb je veel meer randwerk met een laskooi.
Het enige nadeel bij een Wiechers kooi is de levertijd. Pasvorm heb ik nooit een probleem gehad en heb er meerdere gebouwd.
Schroefrommel of niet. Ze werken vanuit veiligheidsoogpunt perfect.
Het enige nadeel bij een Wiechers kooi is de levertijd. Pasvorm heb ik nooit een probleem gehad en heb er meerdere gebouwd.
Schroefrommel of niet. Ze werken vanuit veiligheidsoogpunt perfect.
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45
Re: BMW E36 325i tracktool. Motor stuk en 325 is weg
Ad Verkuijlen maakt ook hele mooie (gekeurde)rolkooien, hangt uiteraard wel een ander prijskaartje aan dan bij een Wiegers kooitje. Kwalitatief niet te vergelijken met een schroefkooi, uitsluitend maatwerk naar wens van de klant.
http://www.va-motorsport.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.va-motorsport.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW E36 325i tracktool. Motor stuk en 325 is weg
Prachtige projecten staat er zijn site. Ik ben gek op raceauto's waar je bijna niet inkomt
Hey Hoppa, misschien doet hij het wel voor €700,-.
Hey Hoppa, misschien doet hij het wel voor €700,-.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Nog een BMW E36 325i tracktool? Yep! Het opbouw verhaal.
Denk dat je beter die "schroefrommel" van Wiechers kunt hebben dan een laskooi van 600-700 die je achterste binnendringt wanneer er iemand jouw bumper toucheert...Hoppa schreef:Peter-Paul schreef:Een sateprikker kooi van stijgerpijpen?Hoppa schreef:Voor minder geld dan bijv een Wiechers schroefkooi laat je ook gewoon wat knaps lassen hoor
Nee een wiechers schroefkooi is de shizzle... levertijden die ze niet aanhouden, pasvorm niet je van het! en blijft schroefrommel.
Voor 600/700 laat je ook een knap kooitje lassen hoor
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW E36 325i tracktool. Motor stuk en 325 is weg
Een rijder in de BMW e36 cup heeft een wiechers kooi goed op veiligheid getest. Ik had die auto die ochtend nog even aan de tand gevoeld en vond hem een beetje overstuurd. Dat heeft de eigenaar later ook ondervonden toen hij hem in de ramshoek niet meer onder controle kreeg en hem helemaal plat reed. Zo'n kooi is toch wel fijn.
- Bert ///M3
- Berichten: 9358
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW E36 325i tracktool. Motor stuk en 325 is weg
Wiechers is ook wel zo'n beetje de rolls royce onder de schroefkooien. Als je die vergelijkt met die Italiaanse rommel van oa Sparco of OMP dan zie je ook gewoon aan de spullen dat ze een klasse hoger staan. Verder als de installatie gewoon volgens de regels is dan is dat uit veiligheidsoogpunt ook geen probleem.
Het is natuurlijk weer geen vergelijk met een kooi van Ad Verkuylen, maar dat is dan weer de rolls royce onder de laskooien als je het mij vraagt.
Uiteindelijk, als je echt wat wilt, bestel dan een koets bij BMW Motorsport met een WTCC kooi
Het is natuurlijk weer geen vergelijk met een kooi van Ad Verkuylen, maar dat is dan weer de rolls royce onder de laskooien als je het mij vraagt.
Uiteindelijk, als je echt wat wilt, bestel dan een koets bij BMW Motorsport met een WTCC kooi
- Wiebe GT
- Berichten: 392
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 17:21
Re: BMW E36 325i tracktool. Motor stuk en 325 is weg
Je kunt ook even kijken bij HP motorsport in Donkerbroek (FRL) zij maken ook mooie kooien op maat.
Niet voor €700,- dat niet maar wel geheel naar wens en eventueel gecertificeerd.
En in ieder geval betaalbaar.
Niet voor €700,- dat niet maar wel geheel naar wens en eventueel gecertificeerd.
En in ieder geval betaalbaar.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW E36 325i tracktool. Motor stuk en 325 is weg
Lekker discussie over rolkooien, super.
Ik heb bij Biesheuvel van de week al eens geïnformeerd. Basis 6 puntskooi met kuis achterin en kruizen bij de deuren kost zo'n 1.300,-. Ook naar de veertorens rondom kost nog zo'n 300 extra op basis dat ik alles onder de motorkap verwijderen zodat zij meteen kunnen lassen.
Paul Vlasbom vraag voor een basis 6 puntskooi ook zo rond de 1.250,-
En volgens mij zitten de andere bekende bedrijven daar ook zo rond in de buurt.
Ik heb bij Biesheuvel van de week al eens geïnformeerd. Basis 6 puntskooi met kuis achterin en kruizen bij de deuren kost zo'n 1.300,-. Ook naar de veertorens rondom kost nog zo'n 300 extra op basis dat ik alles onder de motorkap verwijderen zodat zij meteen kunnen lassen.
Paul Vlasbom vraag voor een basis 6 puntskooi ook zo rond de 1.250,-
En volgens mij zitten de andere bekende bedrijven daar ook zo rond in de buurt.
Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal op 11 mar 2015, 06:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW E36 325i tracktool. Motor stuk en 325 is weg
Zo de emotie heeft het gewonnen van het rationele. Geluk maar wat je leeft maar 1 keer.
Dan maar eens budget bepalen; verkooponderdelen E36, aankopen van een E46, verkoop onderdelen van de E46 die ik op het circuit toch niet nodig heb, aankopen van onderdelen die ik minimaal voor de E46 wel op het circuit nodig heb.
Vereiste:
- Coupe (vind ik veel mooier dan een sedan)
- Het liefst een lichte kleur (komen de lijnen veel mooier in uit en geeft mooi contrast met het wrappen van het dak)
- Het liefst met M-bumpers (staat goed en het is toch een tracktool)
- Een knappe en roest vrije carrosserie (Ja dit was heel belangrijk, ik wil eigenlijk een auto waar ik bv 10 jaar mee zou kunnen doen en dan heb je een goede basis nodig, een goede en roest vrije carrosserie als start)
- Lekker in de opties (dat is goed voor de verkoop)
- Niet meer dan 2ton gelopen.
Sinds 7 februari ben ik in het bezit van de onderstaande auto;
Dan maar eens budget bepalen; verkooponderdelen E36, aankopen van een E46, verkoop onderdelen van de E46 die ik op het circuit toch niet nodig heb, aankopen van onderdelen die ik minimaal voor de E46 wel op het circuit nodig heb.
Vereiste:
- Coupe (vind ik veel mooier dan een sedan)
- Het liefst een lichte kleur (komen de lijnen veel mooier in uit en geeft mooi contrast met het wrappen van het dak)
- Het liefst met M-bumpers (staat goed en het is toch een tracktool)
- Een knappe en roest vrije carrosserie (Ja dit was heel belangrijk, ik wil eigenlijk een auto waar ik bv 10 jaar mee zou kunnen doen en dan heb je een goede basis nodig, een goede en roest vrije carrosserie als start)
- Lekker in de opties (dat is goed voor de verkoop)
- Niet meer dan 2ton gelopen.
Sinds 7 februari ben ik in het bezit van de onderstaande auto;
Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal op 26 nov 2020, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
Nice, dat is een hele stap t.o.v. de E36!
Wanneer verwacht je de eerste circuitkilometers te gaan maken?
Wanneer verwacht je de eerste circuitkilometers te gaan maken?
- vinox
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 27 jan 2015, 12:33
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
Verhaal ff gelezen, blij dat je weer aan de slag kan. Is nog wel wat werk aan, maar als ik zie hoe de vorige is geëindigd komt dat wel goed denk ik. Succes ermee!
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
Thnx.Menrik schreef:Nice, dat is een hele stap t.o.v. de E36!
Wanneer verwacht je de eerste circuitkilometers te gaan maken?
Het is de bedoelings om ergens in april de eerste rustige meters tegaan maken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 8 gasten