Bij dezen even opnieuw voorstellen dus.
Pim Vermerris, 26 jaar oud woonachtig in Delft en werkzaam als adviseur/projectingenieur bij Antea Group.
Nu sinds 2 jaar één van mijn jongensdromen kunnen waarmaken en de trotse eigenaar van een Subaru Impreza GTT. Gekocht destijds met 300 pk en een dik uiterlijk, dacht ik: ik koop een wat duurdere complete, snelle auto, zodat ik er zelf niks meer aan hoef te doen. Never have I been so wrong….

Begonnen met het reviseren van de versnellingsbak waarbij sterkere tandwielen zijn toegepast. De Soebie 5-bakken staan niet bepaald bekend als onverwoestbaar en al helemaal niet met meer vermogen. Ik had hem nog maar net in bezit en moest er ook aan geloven.

Remmen voor én achter van een nieuwer type WRX met Ferrodo remblokken en stalen remleidingen
Onderstel vervangen door een STI onderstel.
Nu afgelopen zomer/najaar een WRX STI motor laten aanpassen en zelf ingebouwd. Hierbij zijn de koppen toen gereviseerd, sterkere kopbouten, nieuwe distributieset enz. enz. Het originele blok functioneerde nog goed, maar met 260k gelopen was dat een tikkend klokje wat je liever niet op het circuit of de Stelviopas hebt

Het geheel is gemapt bij Mark Verhoeven (EMS) en draait nu een veilige 340 pk en 420 Nm, dus hij klapt er aardig op.

Interieur voorzien van geflockt dash, suede stuurtje en Sparco kuipjes.
Alles is dus nu zo’n beetje nieuw en verbeterd onderhuids, alleen de lak is niet echt meer in beste staat, hetgeen wel jammer is, want mijn hele ziel en zaligheid van afgelopen 2 jaar zit er in en het lijkt een ragbak. Dit moet ik natuurlijk als ondergeschikt belang zien, immers het is een auto die ik puur voor het rijplezier, knallen en genieten heb gekocht en niet als showobject, maar toch. Het moet er gewoon ook netjes uitzien.
Voor komend jaar wil ik mezelf eens niet gek laten maken door allerlei fora van “die upgrade MOET je echt doen, want standaard is helemaal bagger” maar gewoon rijden en genieten! Eerst maar eens echt leren rijden, want de grens van de auto ligt veel verder dan die van mezelf.

1e keer op de Ring

Plannen: Hoewel ik sinds kort een goedkope dailydrivert erbij heb voor woonwerkverkeer, wil ik de Subaru geen circuitauto pur sang maken. Hij is bedoeld voor zowel een mooie roadtrip door de Alpen als trackdays op de Ring of Zandvoort. Dat zijn de voornaamste plannen voor komend jaar, beginnend met de DF circuittraining in februari.

Wie weet tot ziens op een trackday!