Pim stelt zich voor met Subaru Impreza GTT!

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
PimV
Auto: E46 M3

Pim stelt zich voor met Subaru Impreza GTT!

Bericht door PimV » 28 jan 2015, 15:29

Ruim 2 jaar geleden al eens voorgesteld en vervolgens eigenlijk weinig meer op dit forum en circuit rijden gedaan. Die auto is toen verkocht en ben ik aan een nieuw project begonnen. :mrgreen:
Bij dezen even opnieuw voorstellen dus.

Pim Vermerris, 26 jaar oud woonachtig in Delft en werkzaam als adviseur/projectingenieur bij Antea Group.

Nu sinds 2 jaar één van mijn jongensdromen kunnen waarmaken en de trotse eigenaar van een Subaru Impreza GTT. Gekocht destijds met 300 pk en een dik uiterlijk, dacht ik: ik koop een wat duurdere complete, snelle auto, zodat ik er zelf niks meer aan hoef te doen. Never have I been so wrong…. :hot: :roflol:

Afbeelding

Begonnen met het reviseren van de versnellingsbak waarbij sterkere tandwielen zijn toegepast. De Soebie 5-bakken staan niet bepaald bekend als onverwoestbaar en al helemaal niet met meer vermogen. Ik had hem nog maar net in bezit en moest er ook aan geloven. :bag:

Remmen voor én achter van een nieuwer type WRX met Ferrodo remblokken en stalen remleidingen

Onderstel vervangen door een STI onderstel.

Nu afgelopen zomer/najaar een WRX STI motor laten aanpassen en zelf ingebouwd. Hierbij zijn de koppen toen gereviseerd, sterkere kopbouten, nieuwe distributieset enz. enz. Het originele blok functioneerde nog goed, maar met 260k gelopen was dat een tikkend klokje wat je liever niet op het circuit of de Stelviopas hebt :tong:
Het geheel is gemapt bij Mark Verhoeven (EMS) en draait nu een veilige 340 pk en 420 Nm, dus hij klapt er aardig op. :mrgreen: Het eindresultaat:

Afbeelding

Interieur voorzien van geflockt dash, suede stuurtje en Sparco kuipjes.

Afbeelding

Alles is dus nu zo’n beetje nieuw en verbeterd onderhuids, alleen de lak is niet echt meer in beste staat, hetgeen wel jammer is, want mijn hele ziel en zaligheid van afgelopen 2 jaar zit er in en het lijkt een ragbak. Dit moet ik natuurlijk als ondergeschikt belang zien, immers het is een auto die ik puur voor het rijplezier, knallen en genieten heb gekocht en niet als showobject, maar toch. Het moet er gewoon ook netjes uitzien.

Voor komend jaar wil ik mezelf eens niet gek laten maken door allerlei fora van “die upgrade MOET je echt doen, want standaard is helemaal bagger” maar gewoon rijden en genieten! Eerst maar eens echt leren rijden, want de grens van de auto ligt veel verder dan die van mezelf. :tooth:

1e keer op de Ring :df:
Afbeelding

Plannen: Hoewel ik sinds kort een goedkope dailydrivert erbij heb voor woonwerkverkeer, wil ik de Subaru geen circuitauto pur sang maken. Hij is bedoeld voor zowel een mooie roadtrip door de Alpen als trackdays op de Ring of Zandvoort. Dat zijn de voornaamste plannen voor komend jaar, beginnend met de DF circuittraining in februari. :clap:

Wie weet tot ziens op een trackday!

vinox

Re: Pim stelt zich voor met Subaru Impreza GTT!

Bericht door vinox » 28 jan 2015, 18:29

Nice! Boost! Maaad! Welkom! :)

jacobt

Bericht door jacobt » 28 jan 2015, 18:45

Mooi ding man, heb ik goeie herinneringen aan.
Een van mijn lekkerste ex auto's.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 jan 2015, 19:32

mooi vermogen en zo te zien ziet het interieur er leuk/racy uit :df:

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 28 jan 2015, 19:39

Gaaf ding! Denk ook nog met veel plezier terug aan mijn GTT.

tuurgtt
Auto: M140i

Bericht door tuurgtt » 28 jan 2015, 20:44

Heerlijke auto's. Die boxerroffel!
Ik heb er vier gehad. Alleen één keer een kapotte radiator, verder nooit iets mis.

Enjoy!

PimV

Bericht door PimV » 29 jan 2015, 08:21

Bedankt voor de reacties allen!

Best een aantal mensen die een GTT in bezit hebben gehad, wat rijden jullie nu en hoe verhoudt dit zich tot het spartaanse karakter van de GTT?

We denken denk ik allemaal wel eens aan onze volgende auto met een stapje hoger budget en dan zit toch met een nieuwer type STI in gedachten of een e46 M3. Dit zijn absoluut vollere en completere auto's, maar ik twijfel of het rijplezier van zo'n lichte, compromisloze gtt met dik 300 pk en AWD te evenaren is... :mrgreen:

PimV

Bericht door PimV » 29 jan 2015, 08:24

tuurgtt schreef:Heerlijke auto's. Die boxerroffel!
Ik heb er vier gehad. Alleen één keer een kapotte radiator, verder nooit iets mis.

Enjoy!
Hehe dan heb jij het beter gedaan dan ik. Al heb ik een hoop upgrades gedaan van originele onderdelen die nog in prima staat verkeerden.

Walter

Bericht door Walter » 29 jan 2015, 09:17

.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 29 jan 2015, 11:21

PimV schreef:Bedankt voor de reacties allen!

Best een aantal mensen die een GTT in bezit hebben gehad, wat rijden jullie nu en hoe verhoudt dit zich tot het spartaanse karakter van de GTT?

We denken denk ik allemaal wel eens aan onze volgende auto met een stapje hoger budget en dan zit toch met een nieuwer type STI in gedachten of een e46 M3. Dit zijn absoluut vollere en completere auto's, maar ik twijfel of het rijplezier van zo'n lichte, compromisloze gtt met dik 300 pk en AWD te evenaren is... :mrgreen:
Veel lol gehad, mis m niet :).
Is dit miss de oude auto van Micha? Ik had overigens een dbm MY00 (87DNTL)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 29 jan 2015, 11:31

Mooi speelgoed Pim :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jan 2015, 11:32

heb ook 2 subaru impreza turbo gehad, beviel goed maar een M coupe (Z3) beviel beter :tooth: :df:

Knot

Bericht door Knot » 29 jan 2015, 12:35

Lekkere upgrade zeg die motor maar nogal wat werk.

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 29 jan 2015, 12:52

Welkom terug Pim en plezier met de komende trackday's. :wink:

PimV

Bericht door PimV » 29 jan 2015, 13:00

Kasteel schreef:
PimV schreef:Bedankt voor de reacties allen!

Veel lol gehad, mis m niet :).
Is dit miss de oude auto van Micha? Ik had overigens een dbm MY00 (87DNTL)
Ik weet welke je bedoeld, maar dit is hem niet :thumbup:
Knot schreef:Lekkere upgrade zeg die motor maar nogal wat werk.
Ja dat was ook zeker niet mijn bedoeling in eerste instantie. Het idee was aantal kleine dingen aanpassen, de motor overlepelen en klaar. Helaas bleek de motor bijlange na niet zo fris te zijn als verwacht en moesten de koppen geheel gereviseerd worden en een complete distrubutieset. Probleem was dat ik toen al dusdanig veel had geinvesteerd dat ik het "point of no return" al voorbij was.
Terugkijkend: had je dat met deze voorkennis alsnog gedaan: nee :mrgreen: Al gaat de auto wel echt als een kogel nu en dat maakt gelukkig een hoop goed:clap:

Knot

Bericht door Knot » 29 jan 2015, 13:10

Point of no return ben ik helaas bekend mee... maar je hebt er wel een frisse en rappe auto aan over gehouden gelukkig!

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 29 jan 2015, 16:05

Heb in 1998 een nieuwe GTT limited edition gekocht. Voor die tijd een geweldige auto die ik kocht puur voor de motor en rijeigenschappen. Je hebt een mooi exemplaar :thumbup:

tuurgtt
Auto: M140i

Bericht door tuurgtt » 29 jan 2015, 19:10

PimV schreef: We denken denk ik allemaal wel eens aan onze volgende auto met een stapje hoger budget en dan zit toch met een nieuwer type STI in gedachten of een e46 M3. Dit zijn absoluut vollere en completere auto's, maar ik twijfel of het rijplezier van zo'n lichte, compromisloze gtt met dik 300 pk en AWD te evenaren is...
Ik heb tussen Impreza 3 en 4 een E46 M3 gehad en vond het een log en zwaar hok.
De Sub had trouwens wel dezelfde zwakke punten als de Beemer vond ik, bagger-remmen en een veel te zacht onderstel (iig voor het circuit dan!) maar van een goedkoop koekblik accepteer ik dat makkelijker dan van een duur M-product, dat zou af-fabriek top moeten zijn maar is het niet.

Een WRX of STi zijn ook groter, zwaarder en (nog) meer onderstuurd dan een GTT (sorry Alex), een van de weinige auto's die de wendbaarheid en lichtvoetigheid van de Subaru overtreffen is de Evo 5 t/m 9, maar ook daar heb ik tussen Impreza's in een 6 en een 7 van gehad, en ook al sturen ze scherper en remmen ze beter en gaan ze harder vond ik ze karakterloos en alleen leuk als je met 160 een rotonde wilde nemen. En klinken ze nowhere-near zo lekker als een boxer!

Maatje van me had een 996 Carrera 2 met handbak (de 320pk versie), die kwam pas voorbij de 200 km/u over mijn 270pk GTT heen en klonk zelfs met sportuitlaat niet zo dik als mijn 2 liter 4-pittertje... (EPS uitlaat)

Zoals je merkt zit het Subaru-virus nog diep en ik kijk nog steeds stiekum naar die mooie zilveren unverbastelte die al maanden bij van der Bij in Feanwalden staat, maar ik ben er nu echt een beetje te oud voor vind ik puur persoonlijk.

Met de upgrades aan jouw auto heb je gewoon een absolute dijk van een kar.
Geniet er nou lekker van, een ouwelullen bak kan altijd nog. :tooth:

AngeloM3

Bericht door AngeloM3 » 29 jan 2015, 19:40

Mooie wagen! Ben overigens heel benieuwd hoe zo'n Subaru nou rijdt :df:

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 30 jan 2015, 01:54

Geen probleem Tuurgtt :tooth: , de standaard remmen en onderstel is ruk als je met een GTT of WRX het circuit opgaat je moet wel het een en ander aanpassen om idd. oa. het onderstuur eruit te halen.
Met het onderstel wat de firma Intrax speciaal voor mij onder de STI heeft gezet is het onderstuur nagenoeg weg....maar hoe lichter de auto hoe harder je de bocht in kan sturen dat heb ik nu wek ontdekt met de Elise. :wink:

PimV

Bericht door PimV » 03 mar 2015, 13:58

Afgelopen dinsdag voor het eerst met DrivingFun gereden en wel gelijk met circuittraining erbij! :df:

Afbeelding

Het was een unieke ochtend, mede omdat we de cursus maar met 4 auto’s in totaal deden. Veel meer dan een prive circuit dan dat wordt het niet. :crazy:
Hele leuke en leerzame ochtend gehad! Ook grappig om te zien hoe ongemerkt het tempo steeds hoger werd naarmate de ochtend vorderde. Dit kwam ook omdat we op een zeiknatte baan begonnen en aan het eind van de ochtend droog in het zonnetje reden.

Ik heb vanalles gefilmd en daar wat stukjes uitgeknipt en achter elkaar geplakt:

https://www.youtube.com/watch?v=s3gktBUDzyU

Eerstvolgende upgrades zullen nogmaals de remmen worden!
Na deze ochtend zitten er behoorlijk wat haarscheurtjes in de schijven. Dit hoeft nog niet direct een ramp te zijn, maar geeft wel aan dat deze geen eeuwig leven meer hebben.

Nieuwe (gegroefde) schijven met verse blokjes staan op de planning!

Afbeelding

Walter

Bericht door Walter » 03 mar 2015, 19:28

.

Plaats reactie