Nabespreking: Paris Tunnelrun 2007

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Tom

Nabespreking: Paris Tunnelrun 2007

Bericht door Tom » 27 mei 2007, 20:23

Het was GAAF :D

Zaterdag in vier uur tijd met bijrijder (Jasper) naar Parijs gereden. Onderweg wat zitten sporten met een E90 325i/330i en aardig kunnen doorrijden. Daar aangekomen nog een (bumper)handtekening achtergelaten op de auto van een fransman. Mafkees stond ineens achter mij. Kostte weer even wat centen helaas, stom stom stom :( gelukkig was er bij mij vrijwel niets te zien.

Daarna spullen in het hotel gedropt en gerelaxed en ergens wat gegeten. Toen richting het noorden gereden. TomTom stuurde ons veel te ver maar na een telefoontje van Cor bleek dat je ergens bij een oprit makkelijk kon draaien. Netjes om 21.30 op het parkeerterrein aangekomen, waar Cor + familie, patrick + vriendin, hanz06, peter, thom haex, elmar + vriendin, harry en vrouw al aanwezig waren. Thommy had twee gave shirtjes bij met BMW 330i logo voorop en Paris Run achterop, uiteraard gelijk aangedaan 8) Een kleine veertig minuten later kwamen de engelsen binnenstromen. Wat een wagenpark hadden ze bij :shock: Heb m'n ogen uitgekeken. Op het parkeerterrein bleef het bij 'kijken', want een uur naderhand zouden we het ook tot diep in de nacht horen.

De Engelsen hielden wel van doorrijden werd ons verteld. We zullen zien. Eerste stuk op de A1 richting Parijs zat alles nog aardig bij elkaar en lag de snelheid niet echt hoog. Op de heenweg die middag hadden we hogere snelheden gezien ;) De rest van de run was gaaf. Eerste stukje nog ergens foutgereden waarbij we op een pleintje terecht kwamen. Er stonden vijf jongens. Een kwartier later stonden er zo'n 40 mensen omheen te kijken. Echt gaaf. Helaas raakten we Cor en Elmar weer kwijt vanwege een rood licht. Patrick en iemand met een TVR gingen beide een andere kant op, dus hebben we via de TomTom naar het eindpunt gereden. Daar had iedereen zich verzameld op een groot plein. Daarna nog een keer fout gereden (reed een afslag voorbij die we moesten hebben). Enz. enz., teveel om te vertellen maar wat is het ontzettend gaaf. Dat geluid in die tunnels, al die gave engelse auto's, sfeer, echt alles was top :)

Toen de engelsen weer richting het noorden gingen (naar Calais) zijn wij afgehaakt. De meeste DFers geloof ik al, zag toen alleen Cor nog rijden. Rond 4 uur was ik blij om in bed te liggen. Was echt uitgeput na de hele dag gereden te hebben, en vooral zo geconcentreerd in het drukke Parijs.

Vanochtend toch nog wat uitgeslapen. Het was de bedoeling dat we t/m maandag bleven maar vanwege het kloteweer (regen regen regen) zijn we vanmiddag weer terug naar Nederland vertrokken. De terugreis een stuk rustiger aangedaan.

Anyway: het was echt een geweldig weekend. Zoveel gave auto's gezien en gehoord!!

Wat foto's (niet echt geweldig, maar omstandigheden waren kut :oops: )

http://www.driving-fun.com/Tom/LondonParisTunnelrun2007

Volgende keer hoop ik (we, Jasper was ook erg enthousiast ;)) er weer bij te zijn!!
Ben benieuwd naar de rest van de foto's/filmpjes!

En Thommy die shirts zijn echt super! 8)

René130i

Bericht door René130i » 27 mei 2007, 20:49

Wat een wagens en wat een foto's! Ziet er goed uit

Joop

Bericht door Joop » 27 mei 2007, 20:58

Die Engelsen blijven uitpakken met hun auto's hè? Helemaal top 8)

Mooie serie foto's, we wachten op de rest...

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 27 mei 2007, 21:48

Mooie wagens en foto's. Aan deze foto's te zien al een leuk begin van de Run, ben benieuwd naar de rest.

Tomaz

Bericht door Tomaz » 27 mei 2007, 22:35

Als u dit kunt lezen hoop ik dat u ook Mov´it remmen heeft
Ik denk dat er een paar Fransen zijn die dat niet konden lezen.

Het was iig een gave run maar om alleen te rijden geen aanrader. Wel blij dat ik er geweest ben. :)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 mei 2007, 23:32

Leuke foto's. Echt balen dat we er niet bij konden zijn :cry:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 28 mei 2007, 11:00

Zijn er ook video's gemaakt tijdens de run :O

Geweldige foto's heren 8)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 mei 2007, 11:09

Mooi hoor!

GTRene

Bericht door GTRene » 28 mei 2007, 11:27

Ziet er goed uit hoor, voor mij waarschijnlijk te heavy al die indrukken en afslagen in een vreemd land...anders zou het mij ook leuk lijken...
eneuh god te zien dat ze daar wel wat goeds/beter hebben, Shell V-power ron98

Sander S.

Bericht door Sander S. » 28 mei 2007, 13:43

Toch jammer dat er schade gereden is.

Nog meer slachtoffers gevallen ofniet ??

Verder erg gaaf, engelsen hebben inderdaad een indrukwekkend wagenpark!!

Tom

Bericht door Tom » 28 mei 2007, 14:04

Sander Spoolder schreef:Toch jammer dat er schade gereden is.

Nog meer slachtoffers gevallen ofniet ??
Bij mij is er niet echt van schade te spreken. Er is haast niets te zien, als het ophoud met regenen post ik wel een foto. Ga deze week wel even langs het schadebedrijf, kijken of ze die twee plekjes weg kunnen werken. Het was alleen zonde van het geld, maargoed, could be worse :)

Zover ik weet is er verder geen schade gereden. Wel velgschade op de Corvette van Cor bij de parkeergarage?!

jaspers

Bericht door jaspers » 28 mei 2007, 14:37

Zover ik weet is er verder geen schade gereden. Wel velgschade op de Corvette van Cor bij de parkeergarage?!
Volgens mij had Cor geen schade aan de corvette maar aan de mercedes. Thommy liet iig een krasje op een van de velgen zien.

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 28 mei 2007, 19:29

Het was weer een top event!

We zijn pas zaterdag in de middag aangekomen en gelukkig hadden we onderweg wat gegeten....WANT het ging gelijk beginnen :mrgreen: ...even door Parijs rijden...nou dat hebben we geweten...ATTENDU, ATTENDU...Corvette, Viper, (M-cinq)....bij aankomst bij "dat grote stuk ijzer" (uitspraak: Thommy)...wilden gelijk toeristen in de Corvettes zitten en moesten we foto's nemen...oa. een Hongaar had de dagen van z'n leven.....
Daarna reis weer vervolgen....we moesten nog wat eten.....met spinnende wielen over de Champs-Elysee.....rondjes rijden om de Arc de Triomphe, waarbij de Gendarmerie Harry nog van de weg wilden halen.....Harry, de slimme vos, doet natuurlijk net alsof ie niks ziet...HAHAHA....
Daarop hebben ze maar een franse Ferrari aangehouden, omdat deze stond te "revven" naast Cor :mrgreen: ...
Enfin....etens gelegenheid niet gevonden...dan maar richting meeting point met de Engelsen...dat ging RAP !!!!!........knallen over de franse wegen...uiteraard D-F style !!! :mrgreen: ....
Uiteindelijk om 22:30 de engelsen ontmoet.....paar bekenden uit London erbij...en LET THE FUN begin.....een werkelijk invasie van +/- 50 auto's die op de Peage komen aanknallen....prachtig gezicht...!!!!...
Vanaf daar 's nachts lekker door Parijs geknald....

Nog even de uitspraak van het weekend (voor mij dan)
Uitspraak van Harry: --- "wat ben ik toch ongelofelijk blij met die auto"----(Harry vertelde even kort een deel van z'n geschiedenis met auto's enz...en hoe goed de Viper eigenlijk wel niet is...)

A bientot ! :mrgreen:

(ps. foto's heb ik niet gemaakt....reken hier op de anderen....maar volgens mij is er ZAT materiaal....)
Laatst gewijzigd door Fasteddie op 28 mei 2007, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 28 mei 2007, 19:33

Net thuis, was vet 8)

Dinkel

Bericht door Dinkel » 28 mei 2007, 19:40

Was 't leuk jongens?

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 28 mei 2007, 20:29

Dinkel,

wat denk je zelf ??????? :mrgreen: ....
Na London was dit gewoon weer "meemaken"...iedereen in de nederlandse delegatie houdt van doorrijden...dus als er een stel pistonheads aansluiten staat dat garant voor FUN !...
Er waren zelfs klanten uit Ierland bij ! (ook een E39 M5 maar die reed niet door :mrgreen: :mrgreen: ...moest 'm helaas rechts inhalen...)

Bram

Bericht door Bram » 28 mei 2007, 20:41

:lol:

We kunnen beter stellen: Wie haal jij niet rechts in?

Goed bezig ouwe 8)

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 28 mei 2007, 20:50

Tsja, als jullie niet doorrijden :mrgreen: ....over onnodig linkshangen gesproken....(met 250+ :roll: )
En als je rijdt met Cor voorop, wetende dat de volgende Corvette (HANZ06) al achter je hangt...Harry met DJ Tiesto aan het knallen is....en Thommy met de S600-bezemwagen volgas aan komt knallen......dan MOET je wel rechts inhalen.... :mrgreen:

Dinkel

Bericht door Dinkel » 28 mei 2007, 20:55

:D

Elmar

Bericht door Elmar » 28 mei 2007, 21:28

Ook weer brak terug in Nederland. Het was een top weekend.

Vrijdag wat later vertrokken dan verwacht, maar onderweg nog wat tijd ingehaald. :wink:

s'Nachts het hotel gevonden en die had een parkeergarage, echter voor auto's van max 1,95 meter breed. En waten hebben de DF-ers bij zich...auto's van die breedte. Was een drama om daar in te komen en een nog grotere ramp om er uit te geraken.
Bleek bij het eruit rijden wel dat de Viper eigenaren betere stuurmannen zijn dat die van de Corvette´s...wat een prutsers... :mrgreen:

Zaterdag middag lekker open door Parijs gereden, veel bekijks bij de Eiffel toren en op de Champ Elysées. Was behoorlijk warm en op een gegeven moment kwamen er mooie knallen uit de uitlaat. Helaas war er waarschijnlijk een bougie mee gestopt, want er kwam veel rook uit de rechter sidepipe en het stonk behoorlijk naar benzine. Het euvel heeft zich bij het verlaten van de stad, richting de meeting point met de Engelsen, zelf opgelost. Ander probleempje was weer het lekken van de stuurbekrachtigingspomp.

Tegen de nacht met een grote groep weer richting Parijs. Het regende iets, maar dat hield gelukkig op. De Engelsen hadden roadbooks gemaakt voor de volgende meeting points. Iets wat naar mijn mening goed werkt. De run kwam langs de bekende plekken van de stad. Lekker gek doen en knallen door tunnels en in de file. De politie en hulpdiensten zullen wel gedacht hebben die bij een ongeluk stonden te werken. Alles moest van 3 naar 1 baan en al die runners gingen vol accelererend hun weg vervolgen.
Op het einde van de nacht waren de groepjes wel uit elkaar gevallen en door tijdsgebrek aan Engelse zijde hadden zij een laatste meeting point gecanceld. Stond dus op het laatst in mijn upie op de Chanp Elysées.

De zondag hebben we nog Versailles bezocht en vandaag dus huiswaarts gereden.

Foto´s zal ik van de week plaatsen.

Harry Bootsma

Bericht door Harry Bootsma » 28 mei 2007, 22:23

Was een heerlijk uitje naar Parijs. Ben eerder weggegaan om de Elfstedentocht ook mee te maken.Na de Engelsen gezien te hebben zijn we om ong. 23 uur vertrokken naar Friesland.
Ik zal je vertellen die vierkante kisten in de middenberm in Frankrijk die werken.Ik reed redelijk hard toen ik in een keer in een grote flits keek,reactie was gelijk remmen en op je teller kijken .Viel mee 240
Maar wat wil nou het geval, het nummerbord (normaal op het dashboard)
was eraf gevallen ???? :lol: Snap het ook niet.An zei rij nou terug ,dat is eerlijker .Vanaf Vianen hebben we enorme stortbuien gehad, kon niet harder dan 80 . Even slapen in Sondel van 4.30 tot 8.30 en hup naar Leeuwarden.Daar stonden 10 auto's waarmee we een prachtige rit hebben gereden .
Ben het helemaal met Elmar eens dat de Viper eigenaren betere bestuurders zijn dan de lompe CORvettes :wink: :lol: (Die kunnen trouwens ook niet zeilen haha :wink: )

Bram

Bericht door Bram » 28 mei 2007, 22:28

Hehehe, wij zijn ook geflitst door die bak op de terugweg :lol: We reden wel een stuk langzamer dan jij.

Was inderdaad een super mini vakantie 8)

Tom

Bericht door Tom » 28 mei 2007, 22:30

Ik was ook geflitst. Hopelijk is het een mooie foto geworden :D

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 28 mei 2007, 23:09

Ik ben ook weleens geflitst door zo'n ding in Frankrijk.....nooit wat van gehoord. :wink:

HSR

Bericht door HSR » 28 mei 2007, 23:20

f*ck, ik moet echt een keer mee !

Plaats reactie