Frod Focus Motorplof
- Martijn_bmw
- Berichten: 28424
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Ford Focus Titanium 1.0
oke ja dan is het logisch!
- MartijnGizmo
- Berichten: 12982
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Ford Focus Titanium 1.0
Benzine mogen rijden is tegenwoordig toch een soort bonus.
Ik vind die 3-pitter trouwens een stuk boeiender klinken dan de meeste 4-cilinders!


Tijdens de persintro van de Focus ST misten we tot 2x toe een afslag omdat de navi nog bezig was met herberekenen na het bereiken van een waypoint. Had anders gemogen zegmaar...Fernando schreef:Traag zou goed kunnen heb zelf geen referentiekader, dat scherm ben ik volledig met je eens. Hij is en te klein en zit ook nog is vrij diep in je middenconsole weggestopt wat het in z'n geheel vrij matig maakt qua nav.

-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Re: Ford Focus Titanium 1.0
Gisteren ook een besteld, welke wielmaat is dit? Ik kom deze wielen niet tegen in de brochure?
- Fernando
- Berichten: 5071
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Ford Focus *update* Motor PLOF!
*Update*
Motor bij 54kkm geploft
Op de snelweg ineens heel erg inhouden, geen warme lucht meer en een verbrande lucht in en om de auto. Bij de garage bleek uiteindelijk dat de motor was overleden doordat een poreuze retourslang van het koelvloeistofreservoir was gaan scheuren. Hebben alle Focussen last van voor 07/2013.
Hieronder een quote van het defects thread van Focusclub:

Motor bij 54kkm geploft

Hieronder een quote van het defects thread van Focusclub:
Uiteindelijk na veel gezeur wordt de motor onder garantie vervangen.- De dunne plastic retour slangen naar het koelvloeistofreservoir worden poreus en gaan lekken. indien dit niet tijdig opgemerkt wordt kan dit ernstige motorschade tot gevolg hebben. De leidingen zijn inmiddels gemodificeerd.
De temperatuursensor zit bij deze motoren in de koelvloeistof, als dit weglekt meet de sensor dus lucht en zal de meter niet uitslaan terwijl de motor ondertussen een warmloper krijgt

- Joy
- Berichten: 10866
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Ford Focus *update* Motor PLOF!
Dat is flink balen. Je zou het maar buiten de garantietermijn krijgen. 

- Fabian
- Berichten: 7227
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Ford Focus *update* Motor PLOF!
Dat is een bekende issue bij de 1.0 ecoboost motoren begreep ik inderdaad. De meter slaat 1x uit en komt dan terug omdat de sensor in het luchtledige meet.
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 14 aug 2007, 19:12
- Locatie: Groningen
Re: Ford Focus *update* Motor PLOF!
Geldt ditzelfde ook voor de 1.6 ecoboost motoren?
- Fernando
- Berichten: 5071
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Ford Focus *update* Motor PLOF!
Ja:Tom Verhaaf schreef:Geldt ditzelfde ook voor de 1.6 ecoboost motoren?
Dus bij de dealer onmiddellijk aangeven dat je de modificatie van de slang wil hebben. Voorkomt een heleboel gezeik.1.6 ecoboost (150 en 182pk)
- De nylon afdichtingen van de injectoren gaan soms kapot, dit geldt vooral wanneer ze een keer zijn gedemonteerd. Zoals in het betreffende topic te lezen, zijn de symptomen dat er harde klappen te horen zijn wanneer er gereden wordt.
- Bij de wat jongere modellen kan thermostaathuis gaan lekken.
- Net als bij de 1.0 kunnen de dunne plastic retour slangen naar het koelvloeistofreservoir poreus worden en gaan lekken. indien dit niet tijdig opgemerkt wordt kan dit ernstige motorschade tot gevolg hebben. De leidingen zijn inmiddels gemodificeerd. In dit topic is dit tot in detail beschreven.
De temperatuursensor zit bij deze motoren in de koelvloeistof, als dit weglekt meet de sensor dus lucht en zal de meter niet uitslaan terwijl de motor ondertussen een warmloper krijgt.
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 14 aug 2007, 19:12
- Locatie: Groningen
Re: Ford Focus *update* Motor PLOF!
Bedankt voor de infoFernando schreef:Ja:Tom Verhaaf schreef:Geldt ditzelfde ook voor de 1.6 ecoboost motoren?
Dus bij de dealer onmiddellijk aangeven dat je de modificatie van de slang wil hebben. Voorkomt een heleboel gezeik.1.6 ecoboost (150 en 182pk)
- De nylon afdichtingen van de injectoren gaan soms kapot, dit geldt vooral wanneer ze een keer zijn gedemonteerd. Zoals in het betreffende topic te lezen, zijn de symptomen dat er harde klappen te horen zijn wanneer er gereden wordt.
- Bij de wat jongere modellen kan thermostaathuis gaan lekken.
- Net als bij de 1.0 kunnen de dunne plastic retour slangen naar het koelvloeistofreservoir poreus worden en gaan lekken. indien dit niet tijdig opgemerkt wordt kan dit ernstige motorschade tot gevolg hebben. De leidingen zijn inmiddels gemodificeerd. In dit topic is dit tot in detail beschreven.
De temperatuursensor zit bij deze motoren in de koelvloeistof, als dit weglekt meet de sensor dus lucht en zal de meter niet uitslaan terwijl de motor ondertussen een warmloper krijgt.

- Arthur
- Berichten: 42812
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Ford Focus *update* Motor PLOF!
Hoe kan dat? Uiit je verhaal maak ik op dat je nog garantie hebt (7-2013)? Tevens is de oorzaak bekend. Waarom dan toch veel gezeur?
Fernando schreef:Uiteindelijk na veel gezeur wordt de motor onder garantie vervangen.
- Knot
- Berichten: 39981
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ford Focus *update* Motor PLOF!
Kwalijke zaak zeg bij de nieuwe ecoboost motoren...
- Fernando
- Berichten: 5071
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Ford Focus *update* Motor PLOF!
Nee ik kreeg m'n Focus op 1 februari 2013 en m'n blok plofte op 7 februari 2015 uit elkaar. Daarbovenop nog het feit dat ik 2000km te ver was doorgereden voor m'n 2e beurt bij uiterlijk 40.000km. Maar Ford wist al van het probleem af nog voor m'n 1e beurt maar hadden toen die modificatie niet uitgevoerd.Arthur schreef:Hoe kan dat? Uiit je verhaal maak ik op dat je nog garantie hebt (7-2013)? Tevens is de oorzaak bekend. Waarom dan toch veel gezeur?Fernando schreef:Uiteindelijk na veel gezeur wordt de motor onder garantie vervangen.
- Arthur
- Berichten: 42812
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Ford Focus *update* Motor PLOF!
Ah, dus eigenlijk mag je danken op je blote knietjes...



- Fernando
- Berichten: 5071
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Ford Focus *update* Motor PLOF!
Aan de ene kant wel aan de andere kant hadden ze bij m'n eerste beurt al die modificatie kunnen/moeten uitvoeren. Maar de strategie van Ford was waarschijnlijk geen wereldwijde recall na al die internationale prijzen voor de 1.0 ecoboost en erop gokken dat ze het overgrote deel konden modificeren bij de reguliere onderhoudsbeurten.Arthur schreef:Ah, dus eigenlijk mag je danken op je blote knietjes...![]()
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Ford Focus *update* Motor PLOF!
Let wel dat de afgesproken garantie termijn bij aanslag niet bindend is. De garantie is bindend binnen een 'aanvaardbare' periode na aanschaf. Aan de ene kant subjectief; aan de andere kant niet want als je voor het bankje staat dan zal elke rechter wel snappen dat Ford een groot deel zo niet alles moet betalen bij een geplofde motor na iets meer dan 2 jaar. Gewoon powerplay van Ford dus.
Edit: als Ford het al eerder wist zou je het zelfs onder de noemer verborgen gebreken kunnen laten vallen.
Edit: als Ford het al eerder wist zou je het zelfs onder de noemer verborgen gebreken kunnen laten vallen.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12982
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Ford Focus *update* Motor PLOF!
Volgens mij bij meer motoren het geval, geen koelvloeistof = luchttemperatuur meten. En dat dan met meters die "ergens tussen 80 en 110 graden) gewoon strak in het midden blijven staan. Al hebben niet alle motoren van huis uit poreuze slangen binnen 2 jaar...Fabian schreef:Dat is een bekende issue bij de 1.0 ecoboost motoren begreep ik inderdaad. De meter slaat 1x uit en komt dan terug omdat de sensor in het luchtledige meet.

-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 16 aug 2006, 09:16
- Locatie: kop NH
Re: Ford Focus *update* Motor PLOF!
Zal eens kijken of bij mijn Focus al iets is gemodificeerd. Inmiddels staat de teller op 118k km, iets meer dan voorzien. Ik zal de auto tot 160k km door rijden.
Tot op heden afgezien van reguliere onderhoudsbeurten geen problemen ondervonden. Remblokken zijn rondom een keer vervangen en dat is het wel.
Tot op heden afgezien van reguliere onderhoudsbeurten geen problemen ondervonden. Remblokken zijn rondom een keer vervangen en dat is het wel.
-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 16 aug 2006, 09:16
- Locatie: kop NH
Re: Ford Focus *update* Motor PLOF!
Helaas dan toch, gistermiddag bij 125.000 km.... ineens rateltje, witte rook en weg vermogen. Kon nog net vanaf linkerbaan naar rechts een parkeerhaven op sturen.
Een slang op/van turbo gebroken. Koelvloeistof eruit en motor overleden.
Een slang op/van turbo gebroken. Koelvloeistof eruit en motor overleden.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Ford Focus *update* Motor PLOF!
ai...balen, slang van slechte kwaliteit af fabriek ofzo?
-
OnlineHielke
- Berichten: 11632
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Ford Focus *update* Motor PLOF!
Daar had toch allang een terugroepactie moeten plaatsvinden?
- Fernando
- Berichten: 5071
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Ford Focus *update* Motor PLOF!
Klopt helemaal Hielke alleen Ford ging geen terugroepactie uitvoeren bij een motor die verscheidene internationale prijzen heeft gewonnen. Ze hebben ervoor gekozen om bij regulier onderhoud die slang te vervangen en een bepaald percentage aan geplofte blokken op de koop toe te nemen... centenkwestieHielke schreef:Daar had toch allang een terugroepactie moeten plaatsvinden?

-
OnlineHielke
- Berichten: 11632
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Ford Focus *update* Motor PLOF!
Dat kan natuurlijk ook. Zolang het je als klant maar niks gaat kosten.Fernando schreef:Klopt helemaal Hielke alleen Ford ging geen terugroepactie uitvoeren bij een motor die verscheidene internationale prijzen heeft gewonnen. Ze hebben ervoor gekozen om bij regulier onderhoud die slang te vervangen en een bepaald percentage aan geplofte blokken op de koop toe te nemen... centenkwestieHielke schreef:Daar had toch allang een terugroepactie moeten plaatsvinden?
- Fernando
- Berichten: 5071
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Ford Focus *update* Motor PLOF!
Blok 2 zojuist een warmloper, een grote rookwolk vanachter. Sta nu naast de vangrail. Klote blokken die 1.0 3 cylinders... 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Ford Focus *update* Motor nummer 2 PLOF!
damn...das echt wel pech en nog minder vertrouwen in zo'n blokje, sterkte met wachten en afhandelen.
sta je wel in NL? in het buitenland met pech lijkt me bv nog meer balen.
sta je wel in NL? in het buitenland met pech lijkt me bv nog meer balen.
- Fernando
- Berichten: 5071
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Ford Focus *update* Motor nummer 2 PLOF!
Net thuis. Stond in Nederland gelukkig maar wat een ellende weer. Nieuwe blok heeft het 2200km volgehouden 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: ///MarcelRvB, Bing [Bot], SlowCo, vester86 en 12 gasten