Luchtfilters getest op vermogenswinst, BMC, K&N en origineel

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6226
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F11 520d & E86 3.0si
Locatie: VAM-berg

Re: Luchtfilters getest op vermogenswinst, BMC, K&N en origi

Bericht door matthyssie » 18 nov 2014, 11:07

U9 is inderdaad na '93 niet meer op kentekens geplaatst. Auto's van na 1 januari 1993 moeten een 4 gas meting ondergaan. Als je die redt zonder kat is er niks aan de hand, maar ik vrees van niet.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Luchtfilters getest op vermogenswinst, BMC, K&N en origi

Bericht door Erik K. » 18 nov 2014, 11:23

Hier moet aan worden voldaan:

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Luchtfilters getest op vermogenswinst, BMC, K&N en origi

Bericht door GTRene » 18 nov 2014, 11:30

Erik K. schreef:Zeker Rene!

En het leuke is ook nog dat de kat er waarschijnlijk niet meer terug onder hoeft.
Ik lees net op mijn werk dat auto's die na 31/12/1995 in gebruik zijn genomen voorzien moeten zijn van o.a. een katalysator.
Daarvoor dus niet, laat mijn auto nou op 27/12/1995 op kenteken zijn gezet. :mrgreen:
Zoals ik het lees kan de situatie dus zo blijven zoals het is mits de uitstoot voldoet aan de gestelde normen voor dit bouwjaar.
zou wel mooi zijn als hij de waardes haalt, destijds had ik een Nissan Sunny GTI-R (1 van de 6) en die katalysator die daar onder zat kon je mooi leeg halen, dat spul was hard en kon je zo met een staaf ijzer in poken zeg maar om de inhoud eruit te slaan.
daarna was het ff roken als je veel gas gaf (alle oude roet vloog er dan uit) en daarna niet meer en had je een vrijer ademend uitlaat systeem, terwijl het wel leek of de kat er nog onder zat, ja maar dan zonder inhoud :D
en hij kwam nog door de keuring ook, of ze er allemaal door kwamen weet ik niet, meestal hield ik een auto niet zolang in die tijden en maakte ik bv de volgende APK voor die auto niet meer mee.

Voor 1 van die Nissan Sunny GTI-R kocht ik zelfs een compleet Mongoose uitlaat systeem direct vanaf de turbo, dat systeem was veel dikker, ook zat daar een kat vervanger tussen, dat was een dummy kat, dus de looks hetzelfde maar dan zonder inhoud :D werkte mooi, bovendien door die dikkere uitlaat van voor naar achter (vooral vanaf turbo en zonder kat) spoelde de turbo zeker 700<>800rpm eerder op dan dat die voorheen deed, dat was best bijzonder en prettig voor de fun, bovendien leek het daarna net een rally kar, bij gas los meer plofjes e.d.
was super, toen kwam de tuning (die ik er al op had) ook veel mooier/beter tot uiting :df:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Luchtfilters getest op vermogenswinst, BMC, K&N en origi

Bericht door frank de jonge » 18 nov 2014, 11:56

Kat vervanger heb ik ook nog liggen....

Gebruikersavatar
Jim V.
Berichten: 161
Lid geworden op: 18 jan 2012, 08:32

Re: Luchtfilters getest op vermogenswinst, BMC, K&N en origi

Bericht door Jim V. » 18 nov 2014, 19:16

Klopt, autos voor 96' zijn niet verplicht met kat mits de co2 uitstoot goed is.
Destijds ook bij mijn 325 gehad met supersprint katvervanger..
Met gewoon euro 95 kwam ik absoluut niet door de meting..
Toendertijd men kat eronder moeten zetten, een tip gehad van garagehouder.. tank een aantal x shell v-power voordat je apk hebt..
Het jaar daarop gedaan en idd met de v-power kwam ik door de keuring gewoon met de katvervanger.. wel met hak over de sloot maar hoefde niks te wissele, de jaren erop ditzelfde gedaan, zelfde uitkomst.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Luchtfilters getest op vermogenswinst, BMC, K&N en origi

Bericht door Erik K. » 19 nov 2014, 11:44

Ik tank altijd BP-Ultimate, zal de 4-gas meting er eens op los laten.

Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 936
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: Luchtfilters getest op vermogenswinst, BMC, K&N en origi

Bericht door Peter-Paul » 19 nov 2014, 12:34

Een S50B30 met kat moet al soort van knetterwarm zijn wil deze door de Co2 meeting heen fietsen, dus zonder kat kun je het wel vergeten.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Luchtfilters getest op vermogenswinst, BMC, K&N en origi

Bericht door Bert ///M3 » 19 nov 2014, 12:40

Dat is ook precies de functie van die luchtpomp. Door de extra zuurstof worden de kats sneller warm :)

Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 936
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: Luchtfilters getest op vermogenswinst, BMC, K&N en origi

Bericht door Peter-Paul » 19 nov 2014, 13:05

Bert ///M3 schreef:Dat is ook precies de functie van die luchtpomp. Door de extra zuurstof worden de kats sneller warm :)
Luchtpomp...., dat is puur gewicht :D Mijn luchtpomp verdween redelijk snel in de prullenbak :)

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8773
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Luchtfilters getest op vermogenswinst, BMC, K&N en origi

Bericht door MParallel » 19 nov 2014, 13:32

Erik K. schreef:...
Dit was +/-285km/u GPS check buitentempmeter rechts onderin:
Afbeelding
Zo hey! Mooie foto.

Hoe zit het met de begrenser eigenlijk. Ik zie wel eens motorkabelbomen aangeboden die geen v-max zouden hebben, maar dat zit toch in de MSS50?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Luchtfilters getest op vermogenswinst, BMC, K&N en origi

Bericht door Erik K. » 19 nov 2014, 15:30

Peter-Paul schreef:Een S50B30 met kat moet al soort van knetterwarm zijn wil deze door de Co2 meeting heen fietsen, dus zonder kat kun je het wel vergeten.
Daar was ik al bang voor ja, maar we gaan het zien :peace:

Begrenzer is er bij mijn auto inderdaad softwarematig uitgehaald.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Luchtfilters getest op vermogenswinst, BMC, K&N en origi

Bericht door Joy » 19 nov 2014, 19:05

Met de destijds gemonteerde katvervanger is mijn M3 toch door de APK gekomen. Goed heet rijden en gelijk bij terugkomst meten. Dat is de manier. En anders zijn er nog trucjes om de CO wat lager te krijgen.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Luchtfilters getest op vermogenswinst, BMC, K&N en origi

Bericht door Erik K. » 20 nov 2014, 14:07

Zal ook nog eens testen of Firezone Competition 102 nog wat uitmaakt :blink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Luchtfilters getest op vermogenswinst, BMC, K&N en origi

Bericht door GTRene » 20 nov 2014, 15:36

ben benieuwd, bij mijn kar lijkt het wel zo, net wat gretiger voor het gevoel, vooral hoger in rpm gebied kreeg ik het gevoel.

Gebruikersavatar
Cpee
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jan 2011, 09:03
Locatie: Veendam

Re: Luchtfilters getest op vermogenswinst, BMC, K&N en origi

Bericht door Cpee » 21 feb 2015, 15:36

De test van vorig jaar met de inleg filters zegt helemaal niks.

Minimaal elk jaar moest de Ooperon auto ivm reglementen op de testbank.
De meest recente testbank run met de Ooperon auto gaf de eerste run ook het minste vermogen aan.
De 2de run meer en de 3de run weer ietsjes minder.

Het beste wat je zou kunnen doen is per filter 3 testbank runs doen en dan kijken welke het hoogst is.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: Luchtfilters getest op vermogenswinst, BMC, K&N en origi

Bericht door Jesper » 21 feb 2015, 21:46

Oftewel: het verschil is verwaarloosbaar, dus het extra geld niet waard :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten