Poll: AMG GT, F-Type V8, 911 Carrera S, i8
- dvh
Re: Poll: AMG GT, F-Type V8, 911 Carrera S, i8
De Benz en de Jag zijn gewoon de spannendere auto's in deze poll.. Waarom er dan toch voor de Porsche gekozen wordt ?
Stukje veiligheid ? Bekendheid ? Restwaarde ? Dagelijks inzetbaar ?
Liefst de Jag zonder dak.. En dan gewoon als mooi weer auto.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Tja, een 545i/550i is ook spannender dan een 520i. Waarom dan toch kijken?

- Robin Hartog
dvh schreef:De Benz en de Jag zijn gewoon de spannendere auto's in deze poll.. Waarom er dan toch voor de Porsche gekozen wordt ?
Robin Hartog schreef:Hmm. Uiterlijk van de Benz vind ik schitterend, maar interieur vind ik spuuglelijk. Jag is heerlijk, vooral als V8, maar het gaat om de coupe, liever de cabrio.
Dus de 911 wordt het voor mij. Met PSE, Powerpack, in het donkerblauw/espresso met de karrenwielen graag.

- Niels
- Auto: Prius+
De 911 is de lichtste van het stel dus waarom zou dat de meest saaie zijn? Porsche geeft mij, meer dan welk ander merk waar ik mee gereden heb, het gevoel dat het geheel als sportwagen klopt. De Jag en de AMG zijn dikke GT's, de i8 vind ik moeilijk te plaatsen maar is imho het mooiste qua design.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
+1Niels schreef:De 911 is de lichtste van het stel dus waarom zou dat de meest saaie zijn? Porsche geeft mij, meer dan welk ander merk waar ik mee gereden heb, het gevoel dat het geheel als sportwagen klopt. De Jag en de AMG zijn dikke GT's, de i8 vind ik moeilijk te plaatsen maar is imho het mooiste qua design.
Porker 911 CS all the way voor mij...........
- Macboy
Van alle genoemde merken is alleen de Porsche een echt sportwagenmerk. Niet gek toch dat veel mensen die auto kiezen ?
-
- Auto: M3P, 130i
Wat maakt Porsche een echt sportwagenmerk? Zeker de laatste jaren bieden Mercedes en Porsche elkaar alternatieven:Macboy schreef:Van alle genoemde merken is alleen de Porsche een echt sportwagenmerk. Niet gek toch dat veel mensen die auto kiezen ?
Cayenne - ML
Macan - GLK
Panamera - S/CLS
Boxster - SLK
911 - GT
911 Turbo/GT3 - SLS GT
Daarnaast nog een hele berg AMG/Black Series. Wat dat betreft is Mercedes misschien wel "meer" sportwagenmerk...
-
Eens. Sinds Porsche de ongetwijfeld goed verkopende suv's en 5 deurs hatchback in het assortiment heeft is het voor mij zelfs helemaal geen sportwagenmerk meer. Gewoon een autofabrikant met sportieve modellen...
-
Porsche heeft een actieve motorsport-afdeling. Innovaties die ze daar op doen, zie je ook terug in hun normale auto's. Dat begint bij de supercars. Zie de benzinemotor van de 918 Spyder, dat blok stamt zo'n beetje uit een Le Mans auto van ze. En innovaties van de supercars druppelen daarna langzaam naar beneden. Ceramische remmen kon je voorheen alleen op een 911 GT2 krijgen, nu ook op een instap Boxster.
Als Porsche geen sportautomerk is, dan is geen enkel merk het.
Mercedes is natuurlijk ook actief in motorsport, DTM en formule 1. Ik vind AMG wel iets meer als tuner opereren, al zorgt de introductie van AMG GT wel voor een doorbraak.. die auto is volledig door AMG ontwikkeld en geen bestaand Mercedes-model. Overigens reed er op Ascari een SLS AMG GT3 mee. Dat ding is ook fucking bizar. Geweldig dat AMG zoiets gewoon verkoopt aan de consument.
Mercedes is natuurlijk ook actief in motorsport, DTM en formule 1. Ik vind AMG wel iets meer als tuner opereren, al zorgt de introductie van AMG GT wel voor een doorbraak.. die auto is volledig door AMG ontwikkeld en geen bestaand Mercedes-model. Overigens reed er op Ascari een SLS AMG GT3 mee. Dat ding is ook fucking bizar. Geweldig dat AMG zoiets gewoon verkoopt aan de consument.
- Niels
Ik kan alleen maar adviseren om even in een SLK te rijden en daarna in een Boxster te stappen. Porsche is een sportwagen merk die ook een limousine en SUV's maakt waar Mercedes een merk is die ook sportieve auto's maakt imho.
- dvh
Mercedes is een merk wat luxe auto's , sportauto's en legendarische supercars maakt..

-
De SLR's zijn mede door McLaren ontwikkeld.
- Robin Hartog
Mercedes maakt de auto's waar het geld mee verdiend wordt. AMG maakt de sportauto's. McLaren maakt hun auto's supercarwaardig. Maybach/Brabus hun auto's luxueus.
Porsche doet alles zelf.
Porsche doet alles zelf.
- WJ
Lekker belangrijk wie er aan dat ding knutselt.
Stap er in en rij er mee, dat is het enige wat telt. Dan denk ik dat de Porsche de grootste burgertrut van alle 3 is. (De BMW tel ik niet eens mee...
)
Stap er in en rij er mee, dat is het enige wat telt. Dan denk ik dat de Porsche de grootste burgertrut van alle 3 is. (De BMW tel ik niet eens mee...

- Riceaux
Robin Hartog schreef:Volkswagen maakt de auto's waar het geld mee verdiend wordt. Porsche maakt de sportauto's. Bugatti maakt hun auto's supercarwaardig. Audi hun auto's luxueus.
- Robin Hartog
Riceaux schreef:Robin Hartog schreef:Volkswagen maakt de auto's waar het geld mee verdiend wordt. Porsche maakt de sportauto's. Bugatti maakt hun auto's supercarwaardig. Audi hun auto's luxueus.
- Roy RS
hoe dat allemaal zit doet er wmb niet toe, ik kies gewoon de bruutste van het stel en dat is zeker niet de porsche, de rijbeleving van een Porsche is voor mij onder de maat en zelfs saai, alleen de topmodellen (minus de turbo) vind ik lekker beleving bieden, de GT3, GT2 enz De normale types zijn net zo saai als de normale types van Mercedes
-
Niels schreef:Ik kan alleen maar adviseren om even in een SLK te rijden en daarna in een Boxster te stappen. Porsche is een sportwagen merk die ook een limousine en SUV's maakt waar Mercedes een merk is die ook sportieve auto's maakt imho.
Ik denk dat wanneer ik vanuit een SLK 55AMG in een Boxster zou stappen, welk model dan ook, ik moet oppassen dat ik niet in slaap val? Dan zal Boxster vast te vergelijken zijn met het braafste jongetje van de klas dat alles goed doet, en nooit eens ondeugend kan zijn.

- Niels
Nee ik denk het niet
No doubt dat de SLK dan vele malen bruter is hetgeen ie ook nodig heeft om z'n tekortkomingen te compenseren
Zo'n ding blijft gewoon een samenraapsel van wat C en een beetje E en misschien wel een beetje B-klasse of what ever. Evenals bv een Z4 btw, pas als je in een Porsche hebt gereden wordt dat overduidelijk (imho) maar als je een hooligan zoekt dan moet je hier de Porsche niet kiezen nee.

No doubt dat de SLK dan vele malen bruter is hetgeen ie ook nodig heeft om z'n tekortkomingen te compenseren

- Macboy
Toch grappig dat je op een autoforum aan meer dan 2 mensen moet uitleggen waarom Porsche een echt sportwagenmerk is en Mercedes niet 
Daarmee bedoel ik natuurlijk niet dat iedereen van Porsche moet houden.

-
- Auto: M3P, 130i
Als je dat naast Ferrari zet dan valt het innovatie gehalte van Porsche tegen... Actieve aero, KERS, actieve diffs, etc...Tom schreef:Porsche heeft een actieve motorsport-afdeling. Innovaties die ze daar op doen, zie je ook terug in hun normale auto's. Dat begint bij de supercars. Zie de benzinemotor van de 918 Spyder, dat blok stamt zo'n beetje uit een Le Mans auto van ze. En innovaties van de supercars druppelen daarna langzaam naar beneden. Ceramische remmen kon je voorheen alleen op een 911 GT2 krijgen, nu ook op een instap Boxster.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Indobesar snapt t. 
Anyway het gaat om dit clubje auto's en daarbij wordt her en der met motorsportafdelingen en engineering gesmeten van heb ik jou daar. Een elfer is natuurlijk voor velen 'de sportwagen ' bij uitstek. En met reden ( als we dat merk wat niet mee doet hier in de poll uit Maranello vergeten). Verder heeft benz natuurlijk een veel grotere en langere racehistorie dan Porsche en ook Jaguar heeft z'n lange raceehistorie. BMW ook dus ik zie niet dat daar dan iets te behalen zou vallen bij whatever merk. Zwakke momenten van 2er touring , aklasse, panamera en cayenne, de laatste 20/ 30 jaar van JAG ...
Kortom het gaat om déze auto's . Dan gevoelsmatig meteen de Jaguar, toch wil ik in de benz en elfer rijden om dan waarschijnlijk toch tot de conclusie te komen dat ik n 991 S graag in handbak heb(?) vanwege 'alles sportief ' maar aangezien ik nogal van het hooliganism ben ik toch bij de JAG blijf.

Anyway het gaat om dit clubje auto's en daarbij wordt her en der met motorsportafdelingen en engineering gesmeten van heb ik jou daar. Een elfer is natuurlijk voor velen 'de sportwagen ' bij uitstek. En met reden ( als we dat merk wat niet mee doet hier in de poll uit Maranello vergeten). Verder heeft benz natuurlijk een veel grotere en langere racehistorie dan Porsche en ook Jaguar heeft z'n lange raceehistorie. BMW ook dus ik zie niet dat daar dan iets te behalen zou vallen bij whatever merk. Zwakke momenten van 2er touring , aklasse, panamera en cayenne, de laatste 20/ 30 jaar van JAG ...
Kortom het gaat om déze auto's . Dan gevoelsmatig meteen de Jaguar, toch wil ik in de benz en elfer rijden om dan waarschijnlijk toch tot de conclusie te komen dat ik n 991 S graag in handbak heb(?) vanwege 'alles sportief ' maar aangezien ik nogal van het hooliganism ben ik toch bij de JAG blijf.

- dvh
Dus Porsche maakt ook versnellingsbakken ? Remmen ? Ect. ?Robin Hartog schreef:Mercedes maakt de auto's waar het geld mee verdiend wordt. AMG maakt de sportauto's. McLaren maakt hun auto's supercarwaardig. Maybach/Brabus hun auto's luxueus.
Porsche doet alles zelf.
Volgens mij maken er maar heel erg weinig ( geen ? ) autofabrikanten alles zelf :*-)
- Downforce Hans
Dat zie je verkeerd...........er zijn gelukkig meer dan 2 mensen die in de gaten hebben dat het geen sportwagen merk meer is.Macboy schreef:Toch grappig dat je op een autoforum aan meer dan 2 mensen moet uitleggen waarom Porsche een echt sportwagenmerk is en Mercedes niet
maar als advocaat zijnde zal je je eigen waarheid wel als de enige zien.........

-
de 911 is geen sportwagen, gewoon een toerwagen
een gt3 is pas een sportwagen te noemen.
niet dat porsche niet geweldig is ofzo
een gt3 is pas een sportwagen te noemen.
niet dat porsche niet geweldig is ofzo