Civic 1983 VTEC: FWD --> RWD
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Civic 1983 VTEC: Trackday project
Dat is toch gewoon de woonkamer? 

-
Daar ga ik meer tijd spenderen dan in de woonkamerArthur schreef:Dat is toch gewoon de woonkamer?

Lang en goed zoeken en je vind ze wel.Gijs. schreef:Dat is nog eens een mooie ruimte! Waar vind je die huizen?
-
Het seizoen van Time Attack is weer van start gegaan.
De eerste ronde is achter de rug en is redelijk oké verlopen.
Dit jaar is er een extra sessie free practice in deze heb ik rustig mee gereden.
Alle kleine aanpassingen die ik had uitgevoerd bleken te werken.
Na 5 rondjes al de pits opgezocht en alles te sparen voor de getimede sessies.
In de 2e sessie eerst 2 ronden banden opgewarmd en dan het eerste rondje vol.
Maar door het koude weer kreeg ik de banden toch niet zo warm als moest.
Daardoor een paar keer de wielen geblokkeerd en bij het uitkomen van arie luyendijk niet genoeg grip en even met 2 wielen op het gras.
Ronde nadien toch maar de pits binnen gereden om de kijken of er geen schade was. Dit was niet het geval, gelukkig.
Terug het circuit op maar geen tijd genoeg om nog een snelle ronde te doen.
Kwalificatie: De zon was ondertussen gaan schijnen.
gestart met iets minder vertrouwen. Maar de wagen bleek nu toch iets meer grip te hebben dan de sessie ervoor.
Dus terug volgas. Maar tijdens de vorige sessie's had ik al gemerkt dat de remmen niet meer zo hard beten als in het begin. Dus toch wat reserve genomen bij het aanremmen. Toch een ronde gereden waar ik tevreden mee ben gezien de omstandigheden.
Een 2:09 rond en een 11e plaats juist geen finale plaats.
De eerste ronde is achter de rug en is redelijk oké verlopen.
Dit jaar is er een extra sessie free practice in deze heb ik rustig mee gereden.
Alle kleine aanpassingen die ik had uitgevoerd bleken te werken.
Na 5 rondjes al de pits opgezocht en alles te sparen voor de getimede sessies.
In de 2e sessie eerst 2 ronden banden opgewarmd en dan het eerste rondje vol.
Maar door het koude weer kreeg ik de banden toch niet zo warm als moest.
Daardoor een paar keer de wielen geblokkeerd en bij het uitkomen van arie luyendijk niet genoeg grip en even met 2 wielen op het gras.
Ronde nadien toch maar de pits binnen gereden om de kijken of er geen schade was. Dit was niet het geval, gelukkig.
Terug het circuit op maar geen tijd genoeg om nog een snelle ronde te doen.
Kwalificatie: De zon was ondertussen gaan schijnen.
gestart met iets minder vertrouwen. Maar de wagen bleek nu toch iets meer grip te hebben dan de sessie ervoor.
Dus terug volgas. Maar tijdens de vorige sessie's had ik al gemerkt dat de remmen niet meer zo hard beten als in het begin. Dus toch wat reserve genomen bij het aanremmen. Toch een ronde gereden waar ik tevreden mee ben gezien de omstandigheden.
Een 2:09 rond en een 11e plaats juist geen finale plaats.
- daNpy
Netjes
En een leuk verslag

En een leuk verslag

-
Een paar coole foto's van dit weekend

-
Nog eens een update.
Een achterste antirolbar van een civic type r. Dit zal het onderstuur verminderen.
Nu alleen nog testen of deze niet te zwaar is.

Niet op mijn getto handremkabel letten.
Een achterste antirolbar van een civic type r. Dit zal het onderstuur verminderen.
Nu alleen nog testen of deze niet te zwaar is.
Niet op mijn getto handremkabel letten.
-
Verslag Japfest 2e ronde Time attack:
Opwarming, een kans om de veranderingen eens te testen. De eerste ronden heb ik het tempo rustig verhoogt. De wagen voelde stabieler en zekerder bij het aanremmen en in de bochten. Uiteindelijk resulteerde dit in een 2:07.444 een nieuw PB een seconde sneller dan op japfest vorig jaar. Maar dit was maar goed voor een 13e plaats. Een finale plaats ging moeilijk worden.
Kwalificatie, Nu moest het gebeuren dus alles op alles. De eerste ronden zat ik tussen het verkeer dus 2/3 ronden zoeken naar ruimte. Daarna pushen om toch nog in de finale te geraken. 2 ronden alles uit de kast en daarna vingers gekruist. Ja, weer een nieuw PB 2:05.799!!! Super gelukkig en een 7e plaats dus finale.
In de finale. Toch een beetje gestrest. Alles verliep goed in de hotlap tot op het schijvlak. Het was de finale dus volgas over de heuvel, vlak voor de heuvel al in de begrenzer in zen 4. Maar er iets te lang tegen gezeten en de wagen was uit versnelling gesprongen. Dit had ik niet direct door dus tijd verlies. Daarna nog een paar foutjes gemaakt omdat ik die tijd wou inhalen. Dus geen schitterende ronde om af te sluiten. 2:07.603 Al bij al nog een goede tijd en een 9e plaats beter als vooraf gehoopt.
Filmpjes volgen nog.
Opwarming, een kans om de veranderingen eens te testen. De eerste ronden heb ik het tempo rustig verhoogt. De wagen voelde stabieler en zekerder bij het aanremmen en in de bochten. Uiteindelijk resulteerde dit in een 2:07.444 een nieuw PB een seconde sneller dan op japfest vorig jaar. Maar dit was maar goed voor een 13e plaats. Een finale plaats ging moeilijk worden.
Kwalificatie, Nu moest het gebeuren dus alles op alles. De eerste ronden zat ik tussen het verkeer dus 2/3 ronden zoeken naar ruimte. Daarna pushen om toch nog in de finale te geraken. 2 ronden alles uit de kast en daarna vingers gekruist. Ja, weer een nieuw PB 2:05.799!!! Super gelukkig en een 7e plaats dus finale.
In de finale. Toch een beetje gestrest. Alles verliep goed in de hotlap tot op het schijvlak. Het was de finale dus volgas over de heuvel, vlak voor de heuvel al in de begrenzer in zen 4. Maar er iets te lang tegen gezeten en de wagen was uit versnelling gesprongen. Dit had ik niet direct door dus tijd verlies. Daarna nog een paar foutjes gemaakt omdat ik die tijd wou inhalen. Dus geen schitterende ronde om af te sluiten. 2:07.603 Al bij al nog een goede tijd en een 9e plaats beter als vooraf gehoopt.
Filmpjes volgen nog.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
-
Hier al de video van de kwalificatie.
De laatste ronden zijn de snelste. (vanaf min 7 ongeveer)
video van de finale volgt nog.
De laatste ronden zijn de snelste. (vanaf min 7 ongeveer)
video van de finale volgt nog.
-
Hier nog het filmpje van de finale.
Mijn snelste ronde van de dag
Mijn snelste ronde van de dag
-
Re: Civic 1983 VTEC: Time Attack 2015
nog een paar actie foto's

- daNpy
-
Dit weekend met time attack naar PMA circuit in frankrijk geweest.
Een kleine impressie.
Een kleine impressie.
-
Dit weekend ben ik nog eens naar de ring geweest.
Ik heb wel maar één droog rondje kunnen rijden op zaterdag door de korte openingstijd.
En zondag was het heel de dag hondenweer. Zondag wel een rondje gereden in het nat, maar ik schoof alle kanten op.
Dus heb ik het bij een rondje gehouden.
Het droge rondje, halfweg mijn collega met zijn RS500 bijgebeend.

Ik heb wel maar één droog rondje kunnen rijden op zaterdag door de korte openingstijd.
En zondag was het heel de dag hondenweer. Zondag wel een rondje gereden in het nat, maar ik schoof alle kanten op.
Dus heb ik het bij een rondje gehouden.
Het droge rondje, halfweg mijn collega met zijn RS500 bijgebeend.
- 328Ti
-
Een verslagje van vorige zondag Time attack in assen.
Free practice: Het was de eerste maal dat ik op assen reed dus rustig de baan verkend en daarna het tempo op gedreven.
Het laatste rondje een 2:13.79 gereden. Niet slecht gezien de omstandigheden (opdrogende baan) en een 9e tijd.
Warm up: De baan was droog, maar toen we aan het aanschuiven waren om de baan op te gaan begon weer te regenen. Na 2 ronden kwam verrassend de kont van de civic. Even het gras opgezocht maar niet rondgegaan. Daarna rustig mijn weg verder gezet. Daarna nog wel een paar zijn kont gezet maar nu was ik wakker. Het regenen was ondertussen gestopt en de baan droogde best snel. Terug het tempo opgedreven. Terug de laatste ronde de snelste. 2:11,31 een 13e tijd.
Kwalificatie: Gezien de tijden in de warm up moest ik nog zeker 2 sec. vinden om in de finale te komen. Dus gedaan met spelen en GAAN. Het was nu echt droog dus ideaal. Heel de sessie gepushed en uiteindelijk op een 2:07.23 uitgekomen. Meer dan 4s sneller dan vorige sessie. Maar toch maar goed voor een 12e plaats. Geen finale plaats maar toch tevreden voor een eerste keer assen.
Free practice: Het was de eerste maal dat ik op assen reed dus rustig de baan verkend en daarna het tempo op gedreven.
Het laatste rondje een 2:13.79 gereden. Niet slecht gezien de omstandigheden (opdrogende baan) en een 9e tijd.
Warm up: De baan was droog, maar toen we aan het aanschuiven waren om de baan op te gaan begon weer te regenen. Na 2 ronden kwam verrassend de kont van de civic. Even het gras opgezocht maar niet rondgegaan. Daarna rustig mijn weg verder gezet. Daarna nog wel een paar zijn kont gezet maar nu was ik wakker. Het regenen was ondertussen gestopt en de baan droogde best snel. Terug het tempo opgedreven. Terug de laatste ronde de snelste. 2:11,31 een 13e tijd.
Kwalificatie: Gezien de tijden in de warm up moest ik nog zeker 2 sec. vinden om in de finale te komen. Dus gedaan met spelen en GAAN. Het was nu echt droog dus ideaal. Heel de sessie gepushed en uiteindelijk op een 2:07.23 uitgekomen. Meer dan 4s sneller dan vorige sessie. Maar toch maar goed voor een 12e plaats. Geen finale plaats maar toch tevreden voor een eerste keer assen.
- frank de jonge
Ik heb je zien rijden! Je knalde er lekker over.
Rest van het evenement viel een beetje tegen. Weinig publiek en weinig te zien op het paddock.
Rest van het evenement viel een beetje tegen. Weinig publiek en weinig te zien op het paddock.
- Riceaux
Heb je ook zien rijden! Ontzettend gaaf om met zo'n 'oudje' gewoon mee te doen aan dit soort evenementen!
Evenement viel mij qua drukte ook gigantisch tegen! Was dat op de andere circuits ook zo?

Evenement viel mij qua drukte ook gigantisch tegen! Was dat op de andere circuits ook zo?
-
Tnx. De eerste 2 evenementen in zandvoort was het erg druk. Dus waarom nu niet weet ik niet.Riceaux schreef:Heb je ook zien rijden! Ontzettend gaaf om met zo'n 'oudje' gewoon mee te doen aan dit soort evenementen!![]()
- Riceaux
Was het op Zandvoort niet gecombineerd met een ander event? Japfest oid? Denk dat TimeAttack opzich gewoon niet zoveel geïnteresseerden lokt in NL. Misschien ook wel door het gebrek aan media aandacht?
Had btw niet verwacht dat er zoveel snelheid in zo'n klein Civicje zou zitten!
Had btw niet verwacht dat er zoveel snelheid in zo'n klein Civicje zou zitten!

-
Geen snel rondje maar wel een glad

- GTRene
owja Assen, met regen een paar spekgladde stukken
idd opletten, met FWD als de kont om komt, wat tegensturen en wat gas bij geven, met RWD ist wat gedoseerder te werk gaan dan.
met die laatste slip was het ff lichte paniek zo te zien
dan ist wat moeilijker snel de juiste inputs te geven.
Die lui aan de top in de autosport moeten ook wel een goed stel en snel werkende hersenen hebben, om bijna alles zo goed te kunnen als je bv sommige rallys e.d. ziet

idd opletten, met FWD als de kont om komt, wat tegensturen en wat gas bij geven, met RWD ist wat gedoseerder te werk gaan dan.
met die laatste slip was het ff lichte paniek zo te zien

Die lui aan de top in de autosport moeten ook wel een goed stel en snel werkende hersenen hebben, om bijna alles zo goed te kunnen als je bv sommige rallys e.d. ziet

-
Ik heb al wel een aantal keren in het nat op circuits gereden. Maar normaal onderstuurd de wagen dan zwaar. Nu was de eerste keer dat hij zo reageerde (misschien omdat het er niet zo nat bij lag).GTRene schreef:owja Assen, met regen een paar spekgladde stukken![]()
met die laatste slip was het ff lichte paniek zo te ziendan ist wat moeilijker snel de juiste inputs te geven.
In theorie weet ik ook wat te doen bij zo'n situaties, maar het dan ook allemaal doen is nog een ander verhaal. Het tegensturen en gas geven lukte best wel goed (vond ik zelf) maar dan weten hoe je stuur nadien staat vond ik moeilijker. Ik denk dat dit een geval is van "oefening baart kunst".

- MartijnGizmo
Ik zou je stuur wat minder vaak proberen over te pakken, dan weet je ook wat beter waar ie staat! 

-
Eng rondje!
Gaaf ding.
Misschien in de regen ook een versnelling hoger rijden? Geeft wat meer rust in de auto....
Gaaf ding.
Misschien in de regen ook een versnelling hoger rijden? Geeft wat meer rust in de auto....