Focus RS 2015
-
Re: Focus RS 2015
Heren
Ik ben niet goed op de hoogte vwb 4WD. Omdat het nu een specifieke discussie is vwb diffwerking stel ik hier maar ff de vraag. Hoe werkt het dan bij bijv. een RS3? Kan je daar dan ook niet mee driften? Of kan het wel maar niet specifiek op de manier zoals jullie voor ogen hebben. Ik vraag dit omdat ik wel interesse heb in een RS3 maar een speels weggedrag wel een voorwaarde vind.....
Ik ben niet goed op de hoogte vwb 4WD. Omdat het nu een specifieke discussie is vwb diffwerking stel ik hier maar ff de vraag. Hoe werkt het dan bij bijv. een RS3? Kan je daar dan ook niet mee driften? Of kan het wel maar niet specifiek op de manier zoals jullie voor ogen hebben. Ik vraag dit omdat ik wel interesse heb in een RS3 maar een speels weggedrag wel een voorwaarde vind.....
- Tristan
Simpel antwoord Leonard: zoek geen RS3. Die is vooral op safe afgesteld, dus niet speels.
-
OnlineWJ
Bij de nieuwe RS3 schijnt de Quattro toch al wel weer anders te zijn toch? Niet meer zo burgerlijk als dat het was?
Die motor is wel een parel.

-
Kwam gister een RS500 tegen.... Lekker zeg.......
-
WJ schreef:Bij de nieuwe RS3 schijnt de Quattro toch al wel weer anders te zijn toch? Niet meer zo burgerlijk als dat het was?
eigenlijk hoef je alleen maar deze youtube te bekijken:
https://www.youtube.com/watch?v=2xwecTp91-o" onclick="window.open(this.href);return false;
de rs3 heeft blijkbaar bredere voorbanden dan achterbanden. Het is weer gewoon een voorwielaandrijver die wat koppel naar achter stuurt wanneer de voorwielen in de problemen komen.
-
OnlineWJ
Dat is de oude in het filmpje, niet de nieuwe.
Hier wat over de nieuwe;
http://www.topgear.com/uk/car-news/audi ... 2015-01-22" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog even afwachten dus. Er is iig wel wat verandert.
Hier wat over de nieuwe;
http://www.topgear.com/uk/car-news/audi ... 2015-01-22" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog even afwachten dus. Er is iig wel wat verandert.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Altijd mooi, hoe we vooraf al auto's die nog niet eens op de markt zijn al de grond in schrijven.
Begon ooit met de 1M, kon niks zijn, samenraapsel van BMW M parts, turbomotor en dat ging 387 pagina's door. Het uiteindelijke resultaat is volgens mij zo erg nog niet.
Nu de nieuwe Focus RS en de nieuwe RS3 die vooraf al worden ontleed en afgeserveerd op basis van enkele flinters informatie
en ervaringen uit het verleden.
Misschien eerst even afwachten tot ze beschikbaar zijn en de echte tests voorbij komen.

Misschien eerst even afwachten tot ze beschikbaar zijn en de echte tests voorbij komen.

- Fernando
Jij schrijft het, ik dacht het... DF onlyWouter81 schreef:Altijd mooi, hoe we vooraf al auto's die nog niet eens op de markt zijn al de grond in schrijven.Begon ooit met de 1M, kon niks zijn, samenraapsel van BMW M parts, turbomotor en dat ging 387 pagina's door. Het uiteindelijke resultaat is volgens mij zo erg nog niet.
Nu de nieuwe Focus RS en de nieuwe RS3 die vooraf al worden ontleed en afgeserveerd op basis van enkele flinters informatie
en ervaringen uit het verleden.

-
Een aanvraag voor een testrit in een rs3 en focus rs is al gedaan. Dus ik serveer nog niks af eerst rijden!
- GTRene
benieuwd naar je ervaringen 

- Hielke
Ik heb wel vertrouwen in de potentie van de nieuwe Focus RS.
Ford weet heel goed hoe ze een onderstel af moeten stellen. Het zou me niet verbazen dat deze auto de nieuwe norm wordt.
Ford weet heel goed hoe ze een onderstel af moeten stellen. Het zou me niet verbazen dat deze auto de nieuwe norm wordt.
- Artosevo
Mijn vriendin rijdt in een nieuw type Fiesta RS waar ik ook af en toe in mag rijden, dat is echt een prima kar
Als de Focus RS nog beter wordt is dat misschien wel een goede opvolger.

- Artosevo
Sorry, ik bedoelde inderdaad de Fiesta ST, heerlijk karretje.
- Roy RS
natuurlijk wordt die RS gewoon een topper, de vorige was al top en dat is nota bene een FWD....dan is dit sowieso top, op de wensen van een enkele purist na.
Vergeet niet dat waar hierover gebabbeld wordt voor weinig kopers aan de orde is, ik bedoel driften van links naar rechts en weet ik het wat, waarbij de bestuurder feilloos voelt wat het diff allemaal doet? Als er op dit hele forum eens 5 zijn die daar ooit mee te maken krijgen dan is het veel, vast en zeker dat de kans klein is dat er daar 1 tussen zit die daadwerkelijk in de markt was of is...dus wat boeit het.
Het kan toch altijd wel weer beter, maar als een fabrikant dat dan doet, dan vinden we hem te duur of kan de massa er nu juist niet mee vooruit...het is nooit goed.
Lang verhaal kort, mij lijkt hij top!
Vergeet niet dat waar hierover gebabbeld wordt voor weinig kopers aan de orde is, ik bedoel driften van links naar rechts en weet ik het wat, waarbij de bestuurder feilloos voelt wat het diff allemaal doet? Als er op dit hele forum eens 5 zijn die daar ooit mee te maken krijgen dan is het veel, vast en zeker dat de kans klein is dat er daar 1 tussen zit die daadwerkelijk in de markt was of is...dus wat boeit het.
Het kan toch altijd wel weer beter, maar als een fabrikant dat dan doet, dan vinden we hem te duur of kan de massa er nu juist niet mee vooruit...het is nooit goed.
Lang verhaal kort, mij lijkt hij top!
-
Roy een rokend binnenwieltje is hetzelfde gevoel als je de slip van een mooi vrouwtje naar beneden trekt en dat je dan eerst naar de garage moet om de grasmaaier te pakken.
maw half af:)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Andre schreef:Roy een rokend binnenwieltje is hetzelfde gevoel als je de slip van een mooi vrouwtje naar beneden trekt en dat je dan eerst naar de garage moet om de grasmaaier te pakken.
Gras is altijd groener bij de buurvrouw

ps, een beetje gras moet kunnen...........mooi gemaaid

- 350 Z
Inderdaad want ik zie dagelijks mensen driftend op de weg. Dus nooit en hier word daar maar over gepraat wat een klink klare onzin typisch DF, ook BMW's rijden net als de rest als lemmingen achter elkaar of ze nu 100, 300 of 1000pk hebben. FWD/RWD/4WD het maakt in de dagelijkse praktijk allemaal geen bal uit. Nederland is gewoonweg te druk voor leuke dingen uithalen en als je het wel doet dan ligt onze blauwe brigade op de loer.Roy RS schreef:natuurlijk wordt die RS gewoon een topper, de vorige was al top en dat is nota bene een FWD....dan is dit sowieso top, op de wensen van een enkele purist na.
Maar goed ik neem de vele mankementen volgens sommigen hier van de Focus RS wel voor lief dus zet hem hier maar neer

- RVV
Er hangt toch veel van af, want straks moeten de 1M's massaal worden ingeruild de vraag is alleen? Gaat een rokend binnen wieltje de Ford de nek omdraaien 

- Erik
- Auto: BMW ///M
350Z kom eens uit je comfort zone man
of bestel een Dacia Duster
Er zijn er hier maar twee die lullen over rammen met een RS (en dat ook doen als ze de kans krijgen) die twee zijn allebei in de markt, en die twee rijden jaarlijks in een paar dagen meer banden, remschijven, versnellingsbakken en bumpers aan gort in Finland, dan de rest van DF bij mekaar in een half auto leven.

Er zijn er hier maar twee die lullen over rammen met een RS (en dat ook doen als ze de kans krijgen) die twee zijn allebei in de markt, en die twee rijden jaarlijks in een paar dagen meer banden, remschijven, versnellingsbakken en bumpers aan gort in Finland, dan de rest van DF bij mekaar in een half auto leven.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Nu zijn we onder de indruk 

- Joy
De nieuwe Ford Mustang met dezelfde motor komt voor € 47.600,- in de NL'se prijslijst te staan.
Dat is nog een lastige keuze, de Mustang of voor (waarschijnlijk) hetzelfde geld een Focus RS.
Dat is nog een lastige keuze, de Mustang of voor (waarschijnlijk) hetzelfde geld een Focus RS.

- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Een Mustang 2.3 is the next best thing. Je blijft altijd dromen van de V8. Bij de Focus RS heb je dit niet. Dat is de opperbeul. Dus ik zou altijd voor de Focus RS kiezen. Wat betreft onderstellen, dat heeft Ford echt goed in de vingers. Ik vind een gewone Focus op dat gebied ook al echt een uitblinker.
- Erik
- Auto: BMW ///M
Er reed vandaag een gewone focus voor me (in de weg uiteraard want trutteschudder editie).
Mijn god wat is dat ding lelijk recht van achteren.

Dit topic gaat ontsporen.
Mark my words.

Mijn god wat is dat ding lelijk recht van achteren.

Dit topic gaat ontsporen.
Mark my words.