Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Shakes

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Shakes » 11 feb 2015, 06:08

LOL @ Metin.

Peric

Bericht door Peric » 11 feb 2015, 09:25

GTRene schreef:na de ramp van een vliegtuig van onlangs over die snelweg de rivier in, gaven ze al info uit de black box na 2 dagen dacht ik?
Denk jij écht zo simpel joh? Dat zijn ook 2 soortgelijke crashes hèh? :?

GTRene

Bericht door GTRene » 11 feb 2015, 10:12

Peric schreef:
GTRene schreef:na de ramp van een vliegtuig van onlangs over die snelweg de rivier in, gaven ze al info uit de black box na 2 dagen dacht ik?
Denk jij écht zo simpel joh? Dat zijn ook 2 soortgelijke crashes hèh? :?
als jij zo simpel over mij denkt kan jij jezelf wel wat afvragen ;-)
natuurlijk zijn dat niet dezelfde soort crashes, het ging mij erom hoe snel ze de box uit hadden gelezen, bedoel MH17 is al heel lang geleden en ze laten weinig vrij, dus kan je je afvragen wat ze achter houden, snappie?

TLRS

Bericht door TLRS » 15 feb 2015, 20:08

GTRene schreef:Intergratie Integratie Integratie en niet meer zogenaamde Imams en Islam scholen en of Moskeeën, dat geeft nog meer 2-deling.

pas je hier of daar niet in het land waar je woont, ga dan naar een land waar je wel past, maar ga niet in het land wat je voed en onderdak geeft, er een zooitje van maken, no excuse for that.
Geen excuus om er een zootje van te maken, helemaal waar. Maar als al die mensen zoveel zelfvertrouwen, visie en middelen hadden was dat probleem er niet. Hoe zou het jou afgaan als je in een willekeurig land werd gedropt met weinig tot geen middelen en de plaatselijke taal niet machtig? Geen onderdak en misschien wel eten, maar iets waar je als westerling eerst 2 weken strontziek van bent..

Los van vriendschappen / familie / gezin..

TLRS

Bericht door TLRS » 15 feb 2015, 20:22

Stukje terug las ik nog iets over jaloezie. Als ik sommige reacties lees is die jaloezie vast niet vanwege onze sociale cohesie :roll:

Luco

Bericht door Luco » 15 feb 2015, 20:53

Ik vind over het algemeen Nederlanders erg jaloers.
De meesten gunnen een ander het licht in de ogen niet.
Liefste zien ze dat je het slechter hebt dan zijzelf, want dan voelen ze zich goed.

Waarom dacht je dat kliklijnen zo populair zijn.

JALOEZIE.

Peric

Bericht door Peric » 15 feb 2015, 21:05

TLRS schreef:Geen excuus om er een zootje van te maken, helemaal waar. Maar als al die mensen zoveel zelfvertrouwen, visie en middelen hadden was dat probleem er niet. Hoe zou het jou afgaan als je in een willekeurig land werd gedropt met weinig tot geen middelen en de plaatselijke taal niet machtig? Geen onderdak en misschien wel eten, maar iets waar je als westerling eerst 2 weken strontziek van bent..

Snap je verhaal niet helemaal.. Ga je het nou goedpraten?

TLRS

Bericht door TLRS » 15 feb 2015, 21:55

Luco schreef:Ik vind over het algemeen Nederlanders erg jaloers.
Gelukkig voel ik dat, in mijn omgeving, niet zo. Wel hebzucht misschien, vraag ik me nu op dit moment af. Verschil is misschien maar klein?

Voor mij is het makkelijk omdat ik ben gaan zien wat sommigen moeten doen om hun hebzucht te stillen. Soms gebeurd dat met een auto. Waar dan vervolgens niet mee gereden wordt vanwege tijdgebrek, te zuinig erop, geen geld om hem te rijden of bang voor afschrijving. Rara waar blijft dan de driving-fun, I wonder.

Zolang mensen zich schamen om open en eerlijk zijn over de offers die ze moeten doen voor bepaalde dingen, zal het niet heel snel veranderen denk ik.
Luco schreef:Liefste zien ze dat je het slechter hebt dan zijzelf, want dan voelen ze zich goed.
Dat idee heb ik juist met de manier waarop sommige mensen hier reageren. Zit veel frustratie bij, heb ik soms het idee. En dat kan, niets zo menselijks als emoties. Maar het is niet altijd makkelijk om daar afstandelijk van de reageren of om het niet persoonlijk te nemen.

Het geeft mij soms de kans iets te leren, iemand proberen te begrijpen. Soms voelt het als een uitdaging het proberen om te buigen naar iets positiefs. En soms denk ik dat het me gelukt is. Gelukkig is er niet veel concurrentie en dan lijkt het al snel goed :tooth:
Luco schreef:Waarom dacht je dat kliklijnen zo populair zijn.

JALOEZIE.
Zodat mensen even lekker hun frustratie kunnen uiten bij iemand die zich daar niet aangevallen nocht verrast voelt.. hoop ik.

TLRS

Bericht door TLRS » 15 feb 2015, 22:05

Peric schreef:
TLRS schreef:Geen excuus om er een zootje van te maken, helemaal waar. Maar als al die mensen zoveel zelfvertrouwen, visie en middelen hadden was dat probleem er niet. Hoe zou het jou afgaan als je in een willekeurig land werd gedropt met weinig tot geen middelen en de plaatselijke taal niet machtig? Geen onderdak en misschien wel eten, maar iets waar je als westerling eerst 2 weken strontziek van bent..

Snap je verhaal niet helemaal.. Ga je het nou goedpraten?
In mijn perceptie is (proberen te) begrijpen nog geen goedkeuring. Misschien dat jij daar anders over denkt..

Als alle klagende Nederlanders hun heil elders gingen zoeken, waren er misschien geen files. Met andere woorden, niet iedereen verlaat zomaar 'alles'.

Peric

Bericht door Peric » 15 feb 2015, 22:17

Hoe zou het jou afgaan als je in een willekeurig land werd gedropt met weinig tot geen middelen en de plaatselijke taal niet machtig? Geen onderdak en misschien wel eten, maar iets waar je als westerling eerst 2 weken strontziek van bent..
De eikels die nu voor de problemen zorgen zijn soms al 3e generatie. Dus die vlieger gaat niet op.

TLRS

Bericht door TLRS » 15 feb 2015, 22:53

Het ging om het idee hoe het zou zijn om als NL'er zomaar te (moeten) verkassen naar een willekeurig land.
Peric schreef:De eikels die nu voor de problemen zorgen zijn soms al 3e generatie. Dus die vlieger gaat niet op.
Het maakt mij niet zoveel uit welke generatie en of ze perfect NL spreken, dat bewijst voor nog mij niet dat ze een kans hebben gekregen.

Persoonlijk kan ik me er geen voorstelling maken hoe het zou zijn. In een 'slechte' wijk, vol werklozen/uitzichtlozen, regelmatig aangehouden worden terwijl er absoluut geen reden toe is, zonder geld om er verzorgt uit te zien of om een diploma te halen.. laat staan kans maken tussen ik weet niet hoeveel sollicitanten.

Maar gezien sommige reacties hier twijfel ik er geen moment aan dat elke DF'er deze test met vlag en wimpel zou doorstaan.. :bag:

Shakes

Bericht door Shakes » 16 feb 2015, 06:45

LOL

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 16 feb 2015, 08:38

Vreemd land, de taal niet spreken enz. Dat valt en staat met precies 1 ding: Geld. Als je dat wel hebt is het makkelijk als je dat niet hebt dan word het erg lastig.

Verder over jaloezie. Dat is Nederland ten voeten uit.

Een jong ventje in mijn oude dorp in NL, 12 jaar had zo'n minibike. Altijd aan dat ding aan het sleutelen, voorvork er af , blok uit elkaar enz. Gaf hem wat te doen in plaats van de godganze dag in huis zitten achter de computer. Maar af en toe moest hij natuurlijk ook even kijken of hij het doet. Dus reed hij af en toe heel even een rondje om het huizenblok. Wat gebeurde er. Verraden door 1 van de buurtbewoners, in beslag genomen door de politie.

Bekende van mij zit in de gemeenteraad. En word gewoon aangesproken door bewoners, dat de werkster bij de buren zwart werkt voor een paar euro per maand.

Sta je te tanken met je M3, gooit er 100 euro benzine in. Word je aangesproken door een Prius rijder, zo die wagen lust wel een slokje he. Dan doet mijn prius het beter. Wijs ik gewoon naar de bedrijfsnaam op mijn jas, en zeg ik die dure benzine betaald zich vanzelf terug. Fuck off.

Als je in Nederland tegen iemand in een cafe zegt dat je bij wijze van spreken 150.000 euro per jaar verdiend dan ben je maar een patser. Als je hier in Thailand zegt dat je 150.000 euro per jaar verdiend dan gaan er heel veel deuren open, mensen zijn trots op hun succes. En raar maar waar, de enige jaloezie komt uit de hoek van de expat gemeenschap.

TLRS

Bericht door TLRS » 17 feb 2015, 02:32

Bert ///M3 schreef:Een jong ventje in mijn oude dorp in NL, 12 jaar had zo'n minibike. Altijd aan dat ding aan het sleutelen, voorvork er af , blok uit elkaar enz. Gaf hem wat te doen in plaats van de godganze dag in huis zitten achter de computer. Maar af en toe moest hij natuurlijk ook even kijken of hij het doet. Dus reed hij af en toe heel even een rondje om het huizenblok. Wat gebeurde er. Verraden door 1 van de buurtbewoners, in beslag genomen door de politie.
Je voorbeelden kunnen jaloezie zijn, maar hoe weet je dat zo zeker? Je hebt er gewoon ontzettend strikte mensen bij, die voelen zich verantwoordelijk voor de naleving van regeltjes. Naar mijn idee niet per se jaloezie.

Tenzij je het gevraagd hebt aan de mensen zelf?
Bert ///M3 schreef:Sta je te tanken met je M3, gooit er 100 euro benzine in. Word je aangesproken door een Prius rijder, zo die wagen lust wel een slokje he. Dan doet mijn prius het beter. Wijs ik gewoon naar de bedrijfsnaam op mijn jas, en zeg ik die dure benzine betaald zich vanzelf terug. Fuck off.
Hoe dit gesprek precies gegaan is weet ik niet. Maar een M3 is toch ook niet zuinig? Komt er misschien wat lullig uit dat de prius 'het beter doet'. Ongelukkige manier om een praatje te maken perhaps? Hoe zou het gesprek gegaan zijn als je was begonnen over smiles per gallon?
Bert ///M3 schreef:Als je in Nederland tegen iemand in een cafe zegt dat je bij wijze van spreken 150.000 euro per jaar verdiend dan ben je maar een patser. Als je hier in Thailand zegt dat je 150.000 euro per jaar verdiend dan gaan er heel veel deuren open, mensen zijn trots op hun succes. En raar maar waar, de enige jaloezie komt uit de hoek van de expat gemeenschap.
Wat heeft die iemand eraan te weten dat je 150k krijgt?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 17 feb 2015, 09:13

:verveeld:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 17 feb 2015, 09:20

Bij al die quotes en op elk detail commentaar hebben krijg ik een beetje Arend dejavu!

Peric

Bericht door Peric » 17 feb 2015, 11:05

@TLRS, verklaar jij jezelf binnenkort ook soeverein en ga je in Mahabaharadja(ofzoiets) wonen?
:gek:

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 17 feb 2015, 21:21

Wat boeit het nou of iemand laat weten hoeveel die verdiend? Opzich mij niets. Maar als het word gebracht op een patserige manier ben ik er snel klaar mee. Als het in een gesprek naar voren komt prima, zolang er voor gewerkt word :thumbup:
Maar het hoeft ook niet perse over zulke bedragen te gaan hoor. Ik ken ook iemand die is zn auto aan het restaureren, en bij ongeveer alles wat die heeft gekocht aan onderdelen moet hij even showen hoe veel het hem wel niet kost met daaropvolgend een berekening van wat de totale restauratie tot dantoe kost.
Dat vind ik ook een geval waarvan je het er prima over kan hebben als het ter sprake komt, maar er bij alles zo de nadruk op leggen vind ik dus echt verschrikkelijk ergerlijk.

De reactie op de prius rijder kan ik me voorstellen. Mensen die aan mij vragen wat het verbruik is van mn motorfiets krijgen geen antwoord. Simpelweg omdat ik het niet weet, als die leeg is gaat die vol, klaar. Bij motorfietsen en dikke auto's vind ik het van onderveschikt belang. Smiles per miles, daar doe je het toch voor.
Van mn 330 weet ik het verbruik wel en dan is het al gauw een antwoord als veel te veel en dan is zo'n gesprek vrij snel klaar.

TLRS

Bericht door TLRS » 18 feb 2015, 20:50

@Eric Z +1
Peric schreef:@TLRS, verklaar jij jezelf binnenkort ook soeverein en ga je in Mahabaharadja(ofzoiets) wonen?
:gek:
Van proberen te begrijpen en de nuance zoeken naar verkassen naar een dergelijk regio vind ik nogal een stretch. Dat je met zo'n extreme aan komt, zegt mij iets over jouw. Je reactie eerder vond ik ook erg ongenuanceerd.
1. extremist - a person who holds extreme views

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 feb 2015, 11:43

LOL dit verloop. Vooral die Priusrijder.

Da's zoiets als dat jij als man/verloofde van Doutzen/Sofia Vergara/Scarlett Johansson/Beyonce/Rihanna/Olivia Wilde op 'n party staat te feesten met d'r en dat er 'n lullo bij je komt staan en zegt: "Zo da's een mooie vrouw die je daar hebt, gat in d'r hand zeker? Kost wel 'n paar stuivers hè? "
En dat ie dan uit z'n aktentas een opgevouwen verkleefde opblaaspop tovert met de woorden: "Dat doet die van mij beter."

:lollerdelol:

En dat met die minibike is gewoon kif natuurlijk.
Moraalridderij en betutteling gaan hand in hand met struisvogelerij , tell me about it.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 feb 2015, 12:04

OK, sorry, even wat genunanceerders:
http://www.nu.nl/politiek/3999486/mosli ... islam.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat denkt die Scheffer wel niet!!!!!11!!! Wij hebben hier onze Feijenoord hooligans die ik graag eens kennis laat maken met het Turkse parlement. Kijken hoe dat afloopt :tooth:

Arthur

Bericht door Arthur » 25 feb 2015, 12:27

:? :)
Zo vindt jongerenwerker Ibrahim Wijbenga...

WJ

Bericht door WJ » 15 mar 2015, 18:58

Putin, is die;

A) dood
B) ziek
C) op vakantie
D) te druk bezig met de laatste uitbreiding van Assetto Corsa

Welke is het?

Arthur

Bericht door Arthur » 15 mar 2015, 19:01

Hoezo?

WJ

Bericht door WJ » 15 mar 2015, 19:10

Ze hebben hem al meer dan een week niet gezien. Met wat gefabriceerde filmpjes heeft het Kremlin geprobeerd te doen alsof die gewoon aan het werk was, maar dat was dus niet zo.

Zal wel niks zijn hoor, maar het heeft wel een soort van vraag gestart van wie er aan de macht komt mocht die echt mia zijn. hehe

Plaats reactie