Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door GTRene » 06 feb 2015, 21:18

goede post Maus, zitten veel raakvlakken en invloeden van en hulp/opstoken/falseflag delen e.d. van in, maar ook van Moslims onder/tegen elkaar, wellicht vanuit meerdere laden daar in die omstreken, maar ook van Turkije die wat meehielp her en der ook vanwege belangen in iets.

een mooie zooi her en der in de wereld, Oekraïne gedoe komt ook steeds dichter bij een grotere oorlog, er zijn nu weer wat ultimatums oid gesteld en het lijkt of er een slagveld wordt vrij gemaakt voor?
ze lieten wat op TV zien dat er een tijd een kort bestand was ingevoerd en vele bussen vol met inwoners dan mochten kiezen, of verder Oekraine in of naar Rusland.
dan ga je je afvragen (tenminste dat vroeg ik me af) wat gaat er dan gebeuren...ze halen die mensen daar weg uit dat 'oorlogs' gebied, en wat dan? zegt Rusland dan, oke we zetten de grenzen er weer neer zo ze waren en wij trekken ons daar achter terug? lijkt me niet...magoed, we zullen zien.

feit is dat door al die oorlogen en geweld her en der heel veel oud wapen materiaal al is verschoten/gebruikt en dus prachtig voor de wapen handelaren e.d. immers, als de oude voorraad op is komt er plek voor veel nieuw en meer modern spul op den duur...hoezo 'belangen' alleen al daar van.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 feb 2015, 11:28

Wouter81 schreef:
Bram schreef:Want die leraren hebben kritiek op jouw manier van opvoeding (als het hier om jou kinderen gaat, mocht je die hebben)?
Nee, praat over mijn eigen schooltijd. :) Had in mijn beroepsopleiding (ICT) nou niet de meest briljante leraren zeg maar. Één letterlijke uitspraak vergeet ik nooit: "het wordt later nooit wat met jou".

Inmiddels een redelijk succesvol ICT ondernemer, zou hem eens moeten bellen.
Zou een mooie bak zijn ja :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 07 feb 2015, 12:12

Juist niet Wouter, dan laat je je kennen.

Ik had toen ik nog timmerde en de avond MTS volgde een projectleider die dat maar niks vond, altijd commentaar dat ik op tijd naar huis moest voor avondschool, wilde me verplichten tot overwerk terwijl er schriftelijke afspraken waren.
Uiteindelijk escaleerde dat en zei die dat ik maar ontslag moest nemen.
Ja ik ben gekke henkie, jij wil van me af, ontsla me maar, uiteindelijk gebeurde dat.
Toen die mijn ontslag aan kwam aanzeggen deed die nogal kinderachtig met een opmerking dat ik de school toch niet zou afmaken en het niet zou redden.

5 jaar later zat ik bij een corporatie en hadden we een grote aanbesteding en ik moest als Projectopzichter/Projectleider dat project doen.

Laat de aanbesteding nou gewonnen worden door het bedrijf waar ik dus getimmerd had.
Dus na de aanbesteding eerste afspraak gemaakt met de aannemer om kennis te maken wie namens hun de uitvoerder en projectleider zouden zijn.

Laat het nou die projectleider zijn die die opmerkingen had gemaakt :mrgreen:
Ik heb net gedaan of ik gek was, hem netjes een handje gegeven en me voorgesteld :lollerdelol:

Heb nog nooit zon project gedraaid, hij durfde nergens tegenin te gaan en vond alles goed :lol: :lol: :lol:
Mijn hoofd bedrijfsbureau snapte maar niet dat er bij zon werk zo weinig meerwerk was :roflol: :roflol:

Peric

Bericht door Peric » 07 feb 2015, 12:14

Feit blijft dat er maar een paar mensen die weten hoe het écht allemaal zit. Voor de rest is het speculeren..
Dus jij kunt vanalles beweren Maus, maar je weet het niet zeker. En dan kun je wel schrijven dat veel feiten er op wijzen, maar dat heb je ook maar gelezen op het internet. En wat is daar van waar?
Over dat zelf nadenken.. Dat doe je aan de hand van informatie die tot je komt. Wat is er waar van die informatie??
Tegenwoordig weet je niets meer zeker, want er zijn altijd kampen die elkaar tegenspreken..

Zo is er bijvoorbeeld in Leiden op dit moment een Moskee-in-aanbouw bezet. Daar lees je niks van in de mainstream media.Waarom is dat??
Laatst gewijzigd door Peric op 07 feb 2015, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 feb 2015, 12:22

Er zit geen olie onder Leiden of het is afgedekt met alufolie :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 feb 2015, 23:55

Obama probeert wat zaken 'goed' te praten :ongeveer als: en haalt er iets bij van zo'n 1.000 jaar geleden, maar 'vergeet' te vermelden hoe het zo ver kwam (wat vooraf ging al die tijd)
en velen nemen hem dat best 'kwalijk' dat ie met zoiets op de proppen kwam.

vanaf 2.05 komt ie daar mee (kruisvaarders tochten e.d.)

https://martienpennings.wordpress.com/2 ... breakfast/" onclick="window.open(this.href);return false;

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CcPSLgXr1vQ#t=126[/youtube]
De daden van IS worden door Barack Hussein gerelativeerd door de te herinneren aan misdaden begaan in naam van het Christendom. Het Christelijke Westen moest maar eens niet zo hoog te paard gaan zitten, moreel gezien. Vindt Obama. Want waren daar niet de gruwelijke Inquisitie en de vreselijke Kruistochten? Ibrahim vergeet te vermelden dat Obama de slavernij er ook bij haalt als Christelijk geïnspireerd. En Ibrahim meldt dus ook niet dat de islamitische slavernij die blanken en zwarten trof, veel eerder begon, namelijk meteen in de 7e eeuw, tot op heden voortduurt in de islamitische wereld en oneindig veel wreder was, vooral ten opzichte van zwarten.
en dat schijnt ook te kloppen>
Islamics Launched their Crusades in 630 A.D.
Western Crusades started in 1095 A.D. to Stop Muslim Invasion
The Crusades were started by the Muslims in the year 630 A.D. when Muhammad invaded and conquered Mecca. Later on, Muslims invaded Syria, Iraq, Jerusalem, Iran, Egypt, Africa, Spain, Italy, France, etc. The Western Crusades started around 1095 to try to stop the Islamic aggressive invasions. Islamic Crusades continued even after the Western Crusades.
Islam – Not a Religion of Peace Afbeelding
Islam has killed about 270 million people: 120 million Africans*, 60 million Christians, 80 million Hindus, 10 million Buddhists, etc.

Forced conversions to Islam have been the norm, across three continents—Asia, Africa, and Europe—for over 13 centuries. Orders for conversion were decreed under all the early Islamic dynasties, under both Seljuk and Ottoman Turkish rule, and in Persia/Iran and the Indian subcontinent, etc.

Islam has been at a continuous war against non-Muslims for almost 1400 years (since Muhammad.)
https://factreal.wordpress.com/2010/02/ ... -crusades/" onclick="window.open(this.href);return false;

dvh

Bericht door dvh » 08 feb 2015, 08:16

Gelukkig doen wij dat niet :*-)
http://www.truthbeknown.com/victims.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Die 80-100 milioen indianen die zijn vermoord om het Amerika te creeren wat wij vandaag kennen vergeten we maar even. Allemaal in naam van het Christendom natuurlijk. Om nog maar niet te praten over de Christelijke terreur over de rest van de wereld.

PD power

Bericht door PD power » 08 feb 2015, 09:29

Wat een kromme redenaties, omdat er vroeger dingen gebeurd zijn, proberen de huidige ellende daarmee te bagatelliseren, ziek.... :kotsen:

Luco

Bericht door Luco » 08 feb 2015, 09:44

Net zo ziek om moslims de schuld te geven van alle ellende op de wereld.

Fernando

Bericht door Fernando » 08 feb 2015, 10:34

Luco schreef:Net zo ziek om moslims de schuld te geven van alle ellende op de wereld.
Vervang "moslims" door "islam" en "alle" door "heel veel" en je bent aardig op weg...

PD power

Bericht door PD power » 08 feb 2015, 10:38

Luco schreef:Net zo ziek om moslims de schuld te geven van alle ellende op de wereld.

Dat klopt Luco, ze blijven ongeveer op 80 % hangen.

WJ

Bericht door WJ » 08 feb 2015, 10:45

De Islam/geloof is een excuus voor veel problemen, denken dat zonder geloof er minder problemen zullen zijn is een utopia.

Mensen beginnen in de zandbak al te ruzien over schepjes, middelbare school tegen middelbare school iets verderop. Wijk tegen wijk, dorp vs dorp, voetbalclubje vs voetbalclubje, Amsterdam vs Rotterdam, rusland tegen america... We hebben hele oorlogen gehad om 1 vrouw, etc.

Simpletons zullen altijd een reden hebben om te vechten, om hun eigen fucking failures op iets of iemand te projecteren. Inspelen op mensen hun gevoel en levenswijze is (door de eeuwen heen gebleken) erg gemakkelijk...

Al dat geknok gaat uiteindelijk maar om 1 ding, controle over andere/macht/geld/land... oja, maar wel win de naam van [insert random religie]....

En wij maar roepen. wat is die [insert random religie] toch slecht....
Laatst gewijzigd door WJ op 08 feb 2015, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 08 feb 2015, 11:00

Het uiteindelijke probleem is sociale ongelijkheid. Sociale ongelijkheid is de oorzaak van jaloezie. En jaloezie is de beste voedingsbodem voor allerlei soorten extremisme. Of het nou nazi Duitsland of moslim extremisme is, de oorzaak was armoede en het onderbuikgevoel wat door een paar griezels werd aangesproken. Net zoals Wilders doet want die heeft ook een gemeenschappelijke vijand gevonden die met name de blanke kansarmen aanspreekt. Sorry als ik daar wat mensen hier mee beledig. Maar Wilders doet ook niks anders dan een vijand aanwijzen en voor de rest links lullen. Dan pak je meteen en de extreem rechtse en minder bedeelden mee. En ja, wat hij roept is een stuk minder eng dan wat die griezelige baarden in het midden oosten doen. Echter is het wel in strijd met de grondwet en de waarden waaraan wij onze rijkdom in de eerste plaats aan te danken hebben.
Laatst gewijzigd door tomgtr op 08 feb 2015, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

dvh

Bericht door dvh » 08 feb 2015, 11:15

PD power schreef: proberen de huidige ellende daarmee te bagatelliseren, ziek.... :kotsen:
Waar lees jij dat ? Koning conclusietrekker.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 feb 2015, 11:34

WJ schreef:We hebben hele oorlogen gehad om 1 vrouw, etc.
kijk, daar kan ik me nog wat bij voorstellen :lol:

PD power

Bericht door PD power » 08 feb 2015, 12:49

dvh schreef:
PD power schreef: proberen de huidige ellende daarmee te bagatelliseren, ziek.... :kotsen:
Waar lees jij dat ? Koning conclusietrekker.
Lees eens terug. is trouwens gewoon een constatering, maar als brillensmurf zou dat moeten kunnen zien :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 08 feb 2015, 13:01

ook best triest.
Steeds meer vrouwen besneden

Vrouwenbesnijdenis, we kunnen het ons in Nederland niet voorstellen. Toch staan wij en de rest van de wereld op deze Internationale Dag tegen de vrouwenbesnijdenis stil bij deze ernstige vorm van vrouwenverminking.
Wereldwijd zijn er meer dan 130 miljoen meisjes en vrouwen besneden. Waar voorheen werd gedacht dat het vooral een Afrikaans probleem is, blijkt uit cijfers dat vrouwenbesnijdenis wereldwijd veel vaker voorkomt dan we denken. Zo zouden ook tientallen meisjes en vrouwen in het Midden-Oosten en Azië verminkt zijn.
Ondergesneeuwd

In Unicef-rapporten wordt vooral gekeken naar genitale verminking van vrouwen in Afrikaanse landen. Dat ook in het Midden-Oosten en Azië vrouwen worden besneden, sneeuwt volledig onder.

Von der Sacken, directeur van de Duitse hulporganisatie Wadi, heeft hier wel een verklaring voor. Volgens hem willen organisaties het beeld laten bestaan dat het een Afrikaans probleem is dat vooral niets met de islam te maken heeft.

Als je echter verder kijkt dan deze Afrikaanse landen, zie je dat het probleem veel groter is. "Overal waar je onderzoek doet, worden aanwijzingen voor vrouwenbesnijdenis gevonden", laat de hulporganisatie in een reactie op het onderzoek weten.

Wereldwijd probleem
Zo zouden naast Afrika ook in landen als Irak, Jemen, Maleisië, Thailand, de Filippijnen, Sri Lanka, Singapore, India en Pakistan jonge meisjes en vrouwen massaal worden besneden.
http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/2 ... den__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 09 feb 2015, 02:43

I’ve been a journalist for about 25 years, and I’ve been educated to lie, to betray, and not to tell the truth to the public. … The German and American media tries to bring war to the people in Europe, to bring war to Russia. This is a point of no return, and I am going to stand up and say … it is not right what I have done in the past, to manipulate people, to make propaganda against Russia, and it is not right what my colleagues do, and have done in the past, because they are bribed to betray the people not only in Germany, all over Europe. … I am very fearful of a new war in Europe, and I don’t like to have this situation again, because war is never coming from itself, there is always people who push for war, and this is not only politicians, it is journalists too. … We have betrayed our readers, just to push for war. … I don’t want this anymore, I’m fed up with this propaganda. We live in a banana republic, and not in a democratic country where we have press freedom. …

The German media, especially, my colleagues …, day by day, write against the Russians, [these journalists] who are in transatlantic organizations, and who are supported by the United States to do so. …

I became ‘honorary citizen of the state of Oklahoma,’ … Why? Because I write pro-American. I was supported by the Central Intelligence Agency, the CIA. Why? Because I am pro-American. I am fed up with it; I don’t want to do it anymore; and so I have just written a book, not to earn money, no, it will cause a lot of trouble for me. to give the people in this country, Germany, in Europe, and all over the world, just a glimpse of … what goes on behind the closed doors. …

http://www.washingtonsblog.com/2014/10/ ... press.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 10 feb 2015, 00:37

zal ook wat angstzaai :ongeveer als: iets van dat volk zijn, magoed>
Een jihadist van ISIS verklaarde onlangs dat de islamitische terreurbeweging al meer dan 4000 als vluchtelingen vermomde strijders in Europa heeft, klaar om op bevel in actie te komen tegen de bevolking. Daarvoor gebruikt ISIS Turkije als basis, omdat deze zogenaamde NAVO-‘bondgenoot’ in werkelijkheid een veilige thuishaven biedt aan de moslimterroristen.

De ISIS-strijder liet er geen misverstand over bestaan: de ‘vluchtelingen’ die onder andere aan boord van vrachtschepen naar Europa worden gesmokkeld, zijn hier om aanslagen te plegen. De meeste jihadisten gaan in de Turkse plaatsen Izmir en Mersin aan boord van schepen die voornamelijk Italië als bestemming hebben.

Dat is geen toeval; Italië herbergt het Vaticaan, dat niet alleen volgens ISIS, maar ook de andere grote islamitische terreurgroepen door de moslims zal worden vernietigd.
http://freedombytes.info/isis-al-4000-v ... in-europa/" onclick="window.open(this.href);return false;

Macboy

Bericht door Macboy » 10 feb 2015, 00:40

Das inderdaad opmerkelijk. Je zou toch verwachten dat Rotterdam centraler ligt dan Italië met de boot ...

GTRene

Bericht door GTRene » 10 feb 2015, 11:53

:lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 10 feb 2015, 13:08

wat een barbaren/viespeuken.
Geen diploma bij verliezen maagdelijkheid
Middelbare scholieren in de Indonesische stad Jember hebben straks mogelijk een extra hindernis te nemen voor ze kunnen afstuderen. De gemeente heeft daar een voorstel ingediend voor een ‘maagdelijkheidstest’. Wanneer vrouwen geen maagd meer blijken te zijn, zullen ze geen diploma ontvangen. Dat meldt Human Right Watch.

SEKS VOOR HUWELIJK
Jongens hoeven de test niet te doen. Met de test wil de gemeente voorkomen dat meisjes seks hebben voor het huwelijk of terechtkomen in de prostitutie.

Deze zogenaamde testen zijn internationaal erkend als schendingen van ‘het recht op non-discriminatie’ en het verbod op ‘wrede, onmenselijke of onterende behandeling’, zoals omschreven in de internationale mensenrechten die Indonesië heeft erkend. Bij uit doen van de zogenoemde tweevingerstest wordt gekeken of het maagdenvlies nog intact is. In November 2014 verklaarde de World Health Organization dat “er geen plaats is voor maagdelijkheidstesten, omdat het geen wetenschappelijke waarde heeft”.
http://www.metronieuws.nl/buitenland/20 ... delijkheid" onclick="window.open(this.href);return false;

Metchu

Bericht door Metchu » 10 feb 2015, 13:12

Jij hebt je al aangemeld als tester René?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 10 feb 2015, 13:46

Zo'n klus kan Rene zelfs met 1 vinger :coffee:

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 10 feb 2015, 16:07

1 broodje kroket graag :mrgreen:

maareuh, de NL regering maakt stukken van MH17 openbaar...
natuurlijk houden ze gewoon zaken achter en of vertellen wat anders dan wat er werkelijk gebeurd was enz.

na de ramp van een vliegtuig van onlangs over die snelweg de rivier in, gaven ze al info uit de black box na 2 dagen dacht ik?

anyways, het kabinet/regering geeft wat vrij, de onderste steen komt boven :bag:

eens even kijken wat er staat, ze hebben namelijk niks te verbergen...

Afbeelding

ah, duidelijk...NOT.
MH17-stukken openbaar? Kabinet maakt veel onleesbaar

RTL Nieuws is ontevreden over de manier waarop het kabinet stukken over de afhandeling van de ramp met MH17 heeft aangeleverd. Daarom wordt bezwaar ingediend bij het ministerie van Veiligheid en Justitie.

Vandaag maakte het kabinet in het kader van de Wet Openbaarheid Bestuur informatie over de afwikkeling van de ramp openbaar. In totaal waren er 254 documenten beschikbaar, maar 89 daarvan werden in het geheel niet openbaar gemaakt.

19 documenten maakt het kabinet openbaar. Daar horen ook enkele Kamerstukken bij, die al voor iedereen op internet te vinden zijn.

Veel zwart gemaakt
146 documenten zijn voor een deel openbaar gemaakt. Dat betekent dat in die stukken onderdelen onleesbaar zijn gemaakt. De meeste stukken zijn 'gezwart' omdat ze volgens het kabinet bedoeld zijn voor 'intern beraad'.

Volgens adjunct-hoofdredacteur Pieter Klein van RTL Nieuws gaat het om belangrijke passages. "Het weigeren en zwarten van zoveel documenten is een provocatie", zegt Klein. "Het is voor RTL Nieuws niet mogelijk het kabinet te controleren als zoveel geheim blijft. We willen ieder geval de relevante feiten, zodat een serieuze reconstructie mogelijk wordt van het optreden van het kabinet."

Dat RTL Nieuws bezwaar aantekent tegen de beslissing van het ministerie van Justitie, betekent dat die nog eens tegen het licht moet worden gehouden en een nieuw besluit kan worden genomen. "We gaan naar de rechter als er geen beter besluit komt", aldus Klein over die procedure.

RTL Nieuws
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... adliner.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie