M Power bargains
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Alhoewel ik eigenlijk de E46 M3 de alleskunner vind en de M5 te groot, heb ik als ex M3 rijder TOCH de Z3 M coupe gekozen. 1 keer een proefritje in de regen mee gemaakt en dan zeg ik op mijn beurt:De haren recht op de kop en de ballen in de buik. Hij is inderdaad een tikkie claustrofobisch, maar meer TVR vind je niet in een Duitse kar, en bij deze flikkert een keer de deurklink/binnenspiegel/richtingaanwijzerhendel NIET op je schoot bij een driftje.
Voor dagelijks vind ik 'm te kabalerig en onpraktisch, maar als 'Motorsport' betrokkenheid en beleving wint ie 't 3x van de M3 en 4x van de M5 imho.
Voor dagelijks vind ik 'm te kabalerig en onpraktisch, maar als 'Motorsport' betrokkenheid en beleving wint ie 't 3x van de M3 en 4x van de M5 imho.
- GTRene
Goed gesproken, en inderdad we hebben het hie niet over practies, maar als je kon kiezen en je leeft alleen zeg maar dus voor jezelf zeg als 5d auto om het wat makkelijker te maken, denk dat dan voor velen de Z3 m coupe bovenaan staat, voor mij in elk geval zelfs als eerste autoRobin schreef:Alhoewel ik eigenlijk de E46 M3 de alleskunner vind en de M5 te groot, heb ik als ex M3 rijder TOCH de Z3 M coupe gekozen. 1 keer een proefritje in de regen mee gemaakt en dan zeg ik op mijn beurt:De haren recht op de kop en de ballen in de buik. Hij is inderdaad een tikkie claustrofobisch, maar meer TVR vind je niet in een Duitse kar, en bij deze flikkert een keer de deurklink/binnenspiegel/richtingaanwijzerhendel NIET op je schoot bij een driftje.

Laatst gewijzigd door GTRene op 27 mei 2007, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Thom
- markk
Thom, z3m als funauto boven een e46 m3 is dikke prima. Helemaal eens.
Maar eh, een e46 M3 onpractisch noemen is godslastering !
Kinderstoeltjes achterin en de "disable 4 cylinders for wife module" samen met de "dsc off disable module" aanschaffen tijdens de combi-kortingsdagen bij BMW en klaar ben je
En nou niet komen met "ja maar hij heeft maar 2 deuren, is lastig om de kids in de kinderstoelen te zetten". Beste opvoediging die je je kind kan geven is achterin een M3 opgroeien
(Tenzij je zo'n kind hebt als ik natuurlijk. Die vind de EVO niets, de M3 niets, de BoxsterS niets maar vind mn ex-Sub mooi en zit sinds de autorai actie de hele dag aan mn kop te zeuren dat ik een 350Z had moeten kopen
)
Mark.
Maar eh, een e46 M3 onpractisch noemen is godslastering !
Kinderstoeltjes achterin en de "disable 4 cylinders for wife module" samen met de "dsc off disable module" aanschaffen tijdens de combi-kortingsdagen bij BMW en klaar ben je

En nou niet komen met "ja maar hij heeft maar 2 deuren, is lastig om de kids in de kinderstoelen te zetten". Beste opvoediging die je je kind kan geven is achterin een M3 opgroeien

(Tenzij je zo'n kind hebt als ik natuurlijk. Die vind de EVO niets, de M3 niets, de BoxsterS niets maar vind mn ex-Sub mooi en zit sinds de autorai actie de hele dag aan mn kop te zeuren dat ik een 350Z had moeten kopen

Mark.
- Bert ///M3
-
Zonder nadenken de Z3M Coupe. DIt is gewoon een heerlijk eigenzinnige auto waarbij niet teveel bij M=marketing is nagedacht.
Dit geldt niet voor de twee andere keuzes. Daarbij geldt dat de E46 M3 te gangbaar is en het zeker nog 20jaar gaat duren voor het kaf van het koeren is gescheiden. De E39 M5 is in mijn ogen geen echte ///M, maar een opgevoerde 540i. De E39 mist de scherpte en de agiliteit van haar voorgangers.
Stel me deze vraag niet met een jaar of vijf met als keuze opties de E60 M5, de Z4M en de E92 M5. Dan ga ik 100% voor de E60 M5
Dit geldt niet voor de twee andere keuzes. Daarbij geldt dat de E46 M3 te gangbaar is en het zeker nog 20jaar gaat duren voor het kaf van het koeren is gescheiden. De E39 M5 is in mijn ogen geen echte ///M, maar een opgevoerde 540i. De E39 mist de scherpte en de agiliteit van haar voorgangers.
Stel me deze vraag niet met een jaar of vijf met als keuze opties de E60 M5, de Z4M en de E92 M5. Dan ga ik 100% voor de E60 M5
-
Ik ben het met Stephane eens.Stéphane schreef:Voor mij de E46 M3. M5 vind ik te groot. De Z3 M Coupe vind ik ook erg mooi, maar dan toch een iets modernere achteras op de E46 en ook een iets betere motor.
M5 is wel gaaf maar wat groot/lomp. Leuk als je in Duitsland woont langs de autobahn.
Z3M vind ik niet mooi maar qua 'type' auto staat deze mij het meest aan, eigenlijk zou ik em moeten kiezen.. het meest bruut.. sportief, klein, alleen de basis is wat te oud denk ik.. je merkt aan alles dat het een oud beestje is.. ik zie dat ook bij de Z3 van m'n pa...
E46 M3 blijft over, modern, gaaf blok.
(dus eigenlijk wil ik een Z4 M

- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
@ Tom,
waaraan merk je dan dat een M Coupe oud is? Heb aardig wat auto's mogen rijden, maar het idee van een verouderde auto heb ik in de verste verte niet met de M Coupe.
Achteras doet het prima (al ga ik wel verlagen) en tja als je afhankelijk bent van de snufjes DSC etc etc, tja dan kan ik je wel begrijpen, want die heb ik niet
En ik vind de Coupe toch erg praktisch, maar hoef dan ook geen kinderen mee in de auto. Kan er wel gewoon prima mee op vakantie, want er is ruimte genoeg achterin. Rij zo naar Italie toe en stap nog fris uit..
Al is een M5 daar natuurlijk nog beter voor geschikt
waaraan merk je dan dat een M Coupe oud is? Heb aardig wat auto's mogen rijden, maar het idee van een verouderde auto heb ik in de verste verte niet met de M Coupe.
Achteras doet het prima (al ga ik wel verlagen) en tja als je afhankelijk bent van de snufjes DSC etc etc, tja dan kan ik je wel begrijpen, want die heb ik niet

En ik vind de Coupe toch erg praktisch, maar hoef dan ook geen kinderen mee in de auto. Kan er wel gewoon prima mee op vakantie, want er is ruimte genoeg achterin. Rij zo naar Italie toe en stap nog fris uit..
Al is een M5 daar natuurlijk nog beter voor geschikt

-
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Ja tom ik moet wel toegeven dat het interieur nogal old-school is met de analoge meters en de chromen randjes. Persoonlijk helemaal goed, maar vind die cult-style wel wat hebben.
Afwerking vind ik zelf wel helemaal in orde. De "gewone" z3 daarintegen weer niet. Die zijn inderdaad wat minder qua afwerking dan een ///M
Afwerking vind ik zelf wel helemaal in orde. De "gewone" z3 daarintegen weer niet. Die zijn inderdaad wat minder qua afwerking dan een ///M