BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau --> verkocht
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
Dat zal best. Maar dan nog is het bij de dealer een dure klus denk.
Durf wel te zeggen dat je bij mij minder kwijt was geweest.
Durf wel te zeggen dat je bij mij minder kwijt was geweest.
- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
Een koppeling kan 5 ton mee gaan maar ook bij 15000km op zijn, alles afhankelijk van het gebruik. Het risico als je koopt van een "oud vrouwtje" maar liever een koppeling dan dat een of andere voorgaande sjon wel heeft getrapt maar niet heeft onderhouden 

-
OnlineFabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
Is wat snel inderdaad voor een koppeling.
Toevallig paar weken geleden even geassisteerd bij een 118 diesel. Eerst koppeling vervangen, dat was toch zeker 1 uur werk, toen bleek dat toch het vliegwiel ook moest na een ritje. Uiteindelijk in 2,5 uur 2x de bak eraf gehaald (bak eraf en oude koppeling eruit en nieuwe erin, ritje, weer bak eraf en vliegwiel vervangen)....
Wil niet weten wat de dealer ervoor rekent denk ik
Toevallig paar weken geleden even geassisteerd bij een 118 diesel. Eerst koppeling vervangen, dat was toch zeker 1 uur werk, toen bleek dat toch het vliegwiel ook moest na een ritje. Uiteindelijk in 2,5 uur 2x de bak eraf gehaald (bak eraf en oude koppeling eruit en nieuwe erin, ritje, weer bak eraf en vliegwiel vervangen)....
Wil niet weten wat de dealer ervoor rekent denk ik

- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
Auto stond er al voor een beurt en PDC module. Auto is dealer onderhouden dus laat ik dat zo.Martin van der Zwaard schreef:Dat zal best. Maar dan nog is het bij de dealer een dure klus denk.
Durf wel te zeggen dat je bij mij minder kwijt was geweest.
Kostenopgave incl. nieuwe bakrubbers en was rond 1000 eu. Maar moet factuur nog krijgen.
- Knot
- Berichten: 40274
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
Dus het kan in een uurtje..... dealerloon 85 euro... dus zeg 100 euro arbeid 

- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
85,- arbeidsloon bij de dealer.....dat is lang geleden denk. Volgens mij komt 100,- eerder ex BTW.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
Lagere omzet word gecompenseerd door hogere bruto marge op arbeidsloon?
Ach, je moet toch wat om de tent te laten draaien.
Ach, je moet toch wat om de tent te laten draaien.
- Knot
- Berichten: 40274
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
Doet Bas Roos dat toch netjes met volgens mij 60 ex.Martin van der Zwaard schreef:85,- arbeidsloon bij de dealer.....dat is lang geleden denk. Volgens mij komt 100,- eerder ex BTW.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
Zeker.
Hier 60,- inclusief
Hier 60,- inclusief

- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
Onze dealer rekent ook 85 ex btw. BMW specialist 39,50 ex btw. 100 euro ex btw is natuurlijk achterlijk veel.
- Knot
- Berichten: 40274
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
Zeker als vervolgens een stagiair de Shell (geen Castrol meer toch?) olie in je BMW staat te gieten voor dat bedrag!
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
Wie zegt dat ik Euro 100,- ex heb betaald. Kan je vertellen dat ik daar bij lange na niet op zit.
- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
Het gaat er om dat dealers gewoon k#t zijn, begrijp dat toch
Straks als ie ooit in de verkoop gaat is zo'n dealer historie ook een zwaar nadeel, niemand zoekt een dealer onderhouden 130i

Straks als ie ooit in de verkoop gaat is zo'n dealer historie ook een zwaar nadeel, niemand zoekt een dealer onderhouden 130i

- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
Dat is 1 van de redenen waarom ik dit doe. Als ik straks een opvolger voor de 130i ga zoeken, ga ik ook liever voor een dealeronderhouden auto. Misschien ook goed voor restwaarde.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28655
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
Niels schreef:Het gaat er om dat dealers gewoon k#t zijn, begrijp dat toch![]()
Straks als ie ooit in de verkoop gaat is zo'n dealer historie ook een zwaar nadeel, niemand zoekt een dealer onderhouden 130i


- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
Het gaat er ook niet om dat de dealer slecht is.
Ik zie er alleen het nut niet van in dat de dealer een koppeling moet vervangen omdat de auto dan dealer onderhouden is. Bij regulier onderhoud snap ik het al zie ik niet in waarom een dealer beter zou zijn dan een universeel garage. Zolang het onderhoud maar netjes gedaan is en bijgehouden in het boekje.
Waar het mij om ging is, dat je bij de dealer zeker weten een flinke duit meer kwijt bent voor een reparatie die ook bij een universeel gedaan kan worden. En die schroeft er ook gewoon een LUK-set in net zoals de dealer alleen kost ie een beetje minder en zit ie niet in een BMW-doos.
Maar als Tristan er de meerprijs voor over heeft moet ie dat vooral doen.
Ik zie er alleen het nut niet van in dat de dealer een koppeling moet vervangen omdat de auto dan dealer onderhouden is. Bij regulier onderhoud snap ik het al zie ik niet in waarom een dealer beter zou zijn dan een universeel garage. Zolang het onderhoud maar netjes gedaan is en bijgehouden in het boekje.
Waar het mij om ging is, dat je bij de dealer zeker weten een flinke duit meer kwijt bent voor een reparatie die ook bij een universeel gedaan kan worden. En die schroeft er ook gewoon een LUK-set in net zoals de dealer alleen kost ie een beetje minder en zit ie niet in een BMW-doos.
Maar als Tristan er de meerprijs voor over heeft moet ie dat vooral doen.
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
Universele garage is prima. Mijn E30 M3 gaat ook naar specialist en gaat echt niet naar de dealer. Dealer is duurder, ben ik me van bewust. Echter ook z'n voordelen want kreeg meteen nieuwe software voor PDC, nieuwe lambda sensor omdat ze hem toch even ging uitlezen en nog wat andere kleine zaken (miste veertjes voor achterremblokken) en miste 2 afdekkapjes in motorrruimte. Ben benieuwd hoeveel universele garages hier achter zouden komen bv. Een BMW monteur ziet er honderden voorbij komen in een jaar en valt dingen sneller op.
- EvdP
- Berichten: 6754
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
Mits je een redelijk nieuwe auto hebt. Met mijn E23 en E28ers hoefde ik echt niet bij de dealer te komen.
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
Mijn E30 M3 gaat ook niet naar de dealer.
- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
Mee eens hoor Martin maar ik denk dat Tristan echt meer dan prima de afweging kan maken. Soms gun je als tevreden klant ook wat omzet en heb je geen zin en tijd om rond te shoppenMartin van der Zwaard schreef:Het gaat er ook niet om dat de dealer slecht is.
Ik zie er alleen het nut niet van in dat de dealer een koppeling moet vervangen omdat de auto dan dealer onderhouden is. Bij regulier onderhoud snap ik het al zie ik niet in waarom een dealer beter zou zijn dan een universeel garage. Zolang het onderhoud maar netjes gedaan is en bijgehouden in het boekje.
Waar het mij om ging is, dat je bij de dealer zeker weten een flinke duit meer kwijt bent voor een reparatie die ook bij een universeel gedaan kan worden. En die schroeft er ook gewoon een LUK-set in net zoals de dealer alleen kost ie een beetje minder en zit ie niet in een BMW-doos.
Maar als Tristan er de meerprijs voor over heeft moet ie dat vooral doen.

-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
En aan het eind van de dag klagen op DF als je vierdehands BMW niet dealer onderhouden is.


-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
Bij Ernst zit je absoluut goed Tristan...
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
Eens, daarom gaar de M3 er af en toe heen.Marc R schreef:Bij Ernst zit je absoluut goed Tristan...
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 130i (2009) High Exe Spacegrau
Auto is vandaag verkocht en meteen meegenomen. Is via DF meelezer gekocht dus misschien meld hij zich nog wel. Toch wel beetje jammer, was een heerlijke auto en uitstervend ras. Ook m'n GF was eraan verknocht. In 53.000km geen problemen gehad, behalve nieuwe koppeling. Heerlijke sturende auto. Nieuwe eigenaar gaat er veel plezier aan hebben.
Opvolger halen we volgende week op: weer een 6-cil, zwaarder maar ook meer vermogen....
Opvolger halen we volgende week op: weer een 6-cil, zwaarder maar ook meer vermogen....

- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], EricT, Fabian, Mark 320iS, mark123, maurizio en 6 gasten