Tijdelijk een auto rijden in de UK (Expat)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Jotwoo

Tijdelijk een auto rijden in de UK (Expat)

Bericht door Jotwoo » 30 jan 2015, 15:19

Hey guys, mijn vriendin gaat vanaf september voor 9 maanden in Cardiff (Wales) wonen en werken. Hiervoor heeft zij ook een autootje nodig. Mogelijk krijgt ze wat van haar werkgever, maar dat is nu nog niet duidelijk. Ik had al het idee opgevat de MX-5 daar neer te zetten en zelf heen en weer te vliegen zodat we door de UK kunnen touren. Maar 9 maanden zonder speeltje in NL ga ik niet overleven (ik heb het over de auto :blink:).

Enfin, een goede optie is dus om wat tijdelijks te kopen in de UK en die daarna weer van de hand te doen. Helaas blijft ze geen 12 maanden, want dan zou een leuke LHD voor weinig, en die daarna als verhuisgoed meenemen, een optie zijn.

Nou weet ik dat auto's niet al te duur zijn in de UK, maar volgens mij is verzekering dat wel. Weet iemand hoe dat zit? Handig om te weten, mijn vriendin is 28 en heeft 10 jaar haar rbw. Ze heeft geen Nederlandse schadevrije jaren.

Of is het verstandiger een Nederlandse auto mee te nemen?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Tijdelijk een auto rijden in de UK (Expat)

Bericht door Robin » 30 jan 2015, 15:21

McLaren F1 van Rowan Atkinson stond te koop:)

Nee sorry ik weet 't niet.

:tooth:

allen

Bericht door allen » 30 jan 2015, 15:41

Ehm... Beide speeltjes daar voor 9 maanden neerzetten en hoe vaak ben je er zelf? :tooth:
Plan een roadtrip en knal zelf dat ding via de tunnel erheen voor die paar keer dat je er bent. Probeer zelf ieder jaar een keer in Wales te komen. Pak altijd een vroege trein en halverwege de middag zit ik al rond Llanthony.
Voor Cardiff hoe je niet eens de snelweg af, dus daar ben je met een vlottere wagen al ruim voor 12 uur als je wilt. Kies je je tijden een beetje handig, dan is een overtocht rond de 70 euro.
Wales is overigens fantastisch voor een MX5. :thumbup:

Emiel

Bericht door Emiel » 30 jan 2015, 15:46

Misschien handig is even kijken wat voor auto en dan bij zo'n auto club aan melden en wat vragen stellen ? ;)

Verzekering in de UK is schofterig duur, word je niet vrolijk van. Persoonlijk zou ik huidige auto meenemen en daar genoegen mee nemen.

In de UK roest het handvast van de paraplu nog dus ook daar krijg je wel wat last van met een "cheap" auto.

Jotwoo

Bericht door Jotwoo » 02 feb 2015, 12:00

Zo, het idee van een Engelse auto is zojuist om zeep gehoplen... Ik heb voor een simpele audi a3 tdi van 10 jaar oud wat quotes opgevraagd op http://www.comparethemarket.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; en die begonnen bij 2600 pond per jaar verzekering. :shocking:

Bizar..!

Zo te zien wordt het inderdaad dus een Nederlandse auto, als we er zelf 1 moeten regelen.

En ik ga de MX-5 er misschien wel even tijdelijk neerzetten om inderdaad wat tours te doen als het weer okay is. Maar om haar een hele winter dagelijks met een flink verlaagde MX-5 door Engeland te laten rijden i.c.m. de kans op roest (hij slaapt deze winter ook lekker binnen), lijkt me geen goed idee.

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 02 feb 2015, 18:43

Ik heb een jaar lang met een LHD in de UK gereden. Ging prima; wel de rechter buitenspiegel goed afstellen i.v.m. de grotere dode hoek.

Verzekering in de UK gaat nergens over inderdaad...

Plaats reactie