iPhone

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Re: iPhone

Bericht door Booooh » 22 jan 2015, 13:52

Simkaartje switchen, volgens mij gaan in beide toestellen dezelfde SIM, overigens is informeren bij je provider denk ik sneller om er achter te komen of een identieke dubbele SIM mogelijk is, mijn gevoel zegt van niet want in theorie zouden dan beide toestellen aan kunnen staan en welke is dan "actief" ...

Succes en deel je kennis (heb ook nog wel ergens een iPhone5 liggen) ...

WJ

Bericht door WJ » 22 jan 2015, 13:54

Ik heb dat in het verleden ooit gehad. Degene die toen actief was was degene waar jij als laatste mee heb gebeld of een sms bericht had verstuurd. Dit was wel een aantal jaar terug, misschien is die nu ook actief door internet activiteit of werkt het heel anders. (dit was nog voor de smartphone tijd)

RVV

Bericht door RVV » 22 jan 2015, 13:58

:thumbup:

allen

Bericht door allen » 22 jan 2015, 14:56

Zoals het vroeger werkte ging dat vaak fout bij mij. Meer dan regelmatig belde iemand en ging de telefoon die ik bij me had uiteraard niet af. Tegenwoordig ook weer duosim, maar die in de iPad kan alleen voor data gebruikt worden. Telefoon zit in een behuizing die aardige klappen kan opvangen, dus ook geen tweede meer voor nodig voor de vrije tijd.

Sinds gisteren de 6 en de dekking van mobiel internet is een stuk beter dan de 5. Inloggen dmv een vingerafdruk geeft een hoop gebruiksgemak. Voor mij de enige redenen waarom ik deze heb gewisseld.

Luco

Bericht door Luco » 22 jan 2015, 15:04

Ik heb een duosim, officieel mag er maar 1 aanstaan, maar als je hem op vliegtuigmodus zet dan is je sim uit, dus redelijk snel te doen.

Maus

Bericht door Maus » 22 jan 2015, 19:40

Iemand die weet of er voor de iphone ook oplaad / datakabels zijn met een USB type B aansluiting?

allen

Bericht door allen » 22 jan 2015, 19:47

Kun je het op deze manier oplossen?

http://www.amazon.com/USB-Type-Female-M ... B000AA2SMS" onclick="window.open(this.href);return false;

Maus

Bericht door Maus » 22 jan 2015, 19:56

:thumbup:

Voor dat geld is het in ieder geval uit te proberen. ;)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 24 jan 2015, 12:03

Weet niet welke iPhone je hebt, maar bijvoorbeeld de 5 is nogal selectief wat betreft USB kabels. Met immitatiekabels van bijvoorbeeld de 7-11 willen ze vaak niet opladen. Dus als je het goedkoop proberen kan prima, maar zou er inderdaad niet te veel geld aan spenderen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 jan 2015, 12:11

duo simm.......ok

Eerst 2 auto`s, dan 2 iPhones........dan 2 vrouwen............ :lol:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 24 jan 2015, 12:12

Doe je dat laatste net als de eerste twee? :tooth:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 jan 2015, 12:15

Arthur schreef:Doe je dat laatste net als de eerste twee? :tooth:
Ik ben nog maar bij 1 iPhone.............. :tooth:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 24 jan 2015, 12:29

2 auto's in de garage gaat prima. 2 iphones bij je hebben gaat ook prima. Maar die 2 vrouwen samen gaat geheid gedoe geven.

Meestal is de volgorde ook andersom. Eerst 2 vrouwen en dan 2 iphones, voor elk 1 :mrgreen:

Plus 2 vrouwen vreten doorgaans nogal in het budget voor 2 auto's.......

Maus

Bericht door Maus » 24 jan 2015, 13:02

Bert ///M3 schreef:Weet niet welke iPhone je hebt, maar bijvoorbeeld de 5 is nogal selectief wat betreft USB kabels. Met immitatiekabels van bijvoorbeeld de 7-11 willen ze vaak niet opladen. Dus als je het goedkoop proberen kan prima, maar zou er inderdaad niet te veel geld aan spenderen.
Zelfs met de originele USB-kabel is het af en toe al een gek#t. :? Zeker wanneer ik 'm weleens aan de computer wil knopen. :devil:

De reden dat ik hier al vast naar aan het kijken / info verzamelen ben, is dat ik binnenkort naast cd-tjes draaien, ook zou kunnen gaan streamen. Het lijkt mij dan handig om dit vanaf de Iphone te kunnen doen, alleen gebruikt m'n DAC een USB type B aansluiting.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 24 jan 2015, 13:09

Mijn broertje had de laatste tijd ook het probleem dat zijn iPhone slecht verbinding maakte met de houder in de auto of de oplader, hij heeft toen een busje met perslucht gekocht en de gaten in zijn telefoon eens uitgeblazen.

Onvoorstelbaar hoeveel zooi eruit kwam, daarna was het een stuk beter. Opzich wel een aanrader dus ;)

allen

Bericht door allen » 29 jan 2015, 09:40

Weet iemand of er een manier is om bijvoorbeeld een verdomde draadloze printer definitief uit de wifi lijst van een iPhone / iPad te krijgen? Iemand in de wijk is zo slim om er een te kopen en deze niet te beveiligen. Op de een of andere manier schakelen de apparaten hier af en toe over naar die kloteprinter. Die heeft zelf geen toegang tot het internet uiteraard... :bag:

Sta op het punt om een driver op de laptop te installeren voor een printopdracht van duizend zwarte pagina's... :wtf:

dvh

Bericht door dvh » 29 jan 2015, 09:51

'take me to your leader' via de printer versturen... :hungry:

Gisteren m'n nieuwe iphone6 ongenadig hard op de badkamertegels laten tetsen. Dat ging heul hard.
Maar... Hijs nog heel.

Topding dus.

RVV

Bericht door RVV » 29 jan 2015, 11:20

6 plus genomen. Mooi ding, wel wat groot, maar gewoon goed te hanteren. Ipad mini is buiten gebruik. Mooi alles in 1 ding. Duo sim kaart in de oude 5 gestopt. Kan ik makkelijk afwisselen als ik geen groot toestel mee wil nemen.

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 29 jan 2015, 12:15

Ik had de 6 plus besteld maar nadat ik er een IRL zag direct geswitched naar de "kleinere" 6, die plus is echt te groot voor in de broekzak maar als dat niet je prio is, kan ik me voorstellen dat het een topding is, gedraagt zich ook meer als een mini tablet, bellen er mee blijf ik overigens wel een beetje funny gezicht vinden :duh: ...

@allen, ik zou gewoon beginnen met printen, dan komt er wel een wachtwoord op denk ik ...

HJ2

Bericht door HJ2 » 29 jan 2015, 12:20

romo schreef:duo simm.......ok

Eerst 2 auto`s, dan 2 iPhones........dan 2 vrouwen............ :lol:

... Daar komt dan ook mijn nick vandaan... serieus!
Je moet van alles (de hebbedingen dan) minimaal 2 in het leven hebben :-)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 29 jan 2015, 12:27

Booooh schreef:Ik had de 6 plus besteld maar nadat ik er een IRL zag direct geswitched naar de "kleinere" 6, die plus is echt te groot voor in de broekzak maar als dat niet je prio is, kan ik me voorstellen dat het een topding is, gedraagt zich ook meer als een mini tablet, bellen er mee blijf ik overigens wel een beetje funny gezicht vinden :duh: ...

@allen, ik zou gewoon beginnen met printen, dan komt er wel een wachtwoord op denk ik ...
Ja, zou gewoon wat reclame van buttplugs gaan printen of zo :)

Zou dan redelijk snel opgelost moeten zijn. Iphone 6 plus heft college van me. Hardtikke handig als je ook vaak een dineblad nodig hebt. Maar om mee te bellen...

dvh

Bericht door dvh » 29 jan 2015, 12:57

Vroeger waren ze tenminste nog van een normaal formaat..
Afbeelding

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 29 jan 2015, 12:59

Richardt. schreef:Mijn broertje had de laatste tijd ook het probleem dat zijn iPhone slecht verbinding maakte met de houder in de auto of de oplader, hij heeft toen een busje met perslucht gekocht en de gaten in zijn telefoon eens uitgeblazen.

Onvoorstelbaar hoeveel zooi eruit kwam, daarna was het een stuk beter. Opzich wel een aanrader dus ;)
Wel opletten dat je je microfoon of speakers niet kapot blaast.
Bij de rally ook een keer iemand met een compressor de boel schoon zien maken, microfoontje deed het daarna niet meer. :D

HJ2

Bericht door HJ2 » 29 jan 2015, 13:23

dvh schreef:Vroeger waren ze tenminste nog van een normaal formaat..
Afbeelding
ROLF! :hot: :lollerdelol:

RVV

Bericht door RVV » 29 jan 2015, 15:02

tomgtr schreef:
Booooh schreef:Ik had de 6 plus besteld maar nadat ik er een IRL zag direct geswitched naar de "kleinere" 6, die plus is echt te groot voor in de broekzak maar als dat niet je prio is, kan ik me voorstellen dat het een topding is, gedraagt zich ook meer als een mini tablet, bellen er mee blijf ik overigens wel een beetje funny gezicht vinden :duh: ...

Ja, zou gewoon wat reclame van buttplugs gaan printen of zo :)

Zou dan redelijk snel opgelost moeten zijn. Iphone 6 plus heft college van me. Hardtikke handig als je ook vaak een dineblad nodig hebt. Maar om mee te bellen...[/quote]

==========================================================================
Dat doe ik eigenlijk het minst met mijn telefoon. Als het gemiddeld genomen 4 tot 5 minuten per dag is dan is het al erg veel. En ik was ook erg sceptisch maar het went heel snel.

Daar tegenover staat dat ik geen ipad mini meer hoef (mee te nemen). die 6 plus neemt die functie (en meer) volledig over. Want de ipad mini kon alleen via wifi op het internet.

En zoals ik al schreef de 5 is er gewoon als back up als de 6 plus echt not done is (qua situatie)

Plaats reactie