Eriks E36 320 cabrio - Full Detail
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Eriks VW golf variant 1.4TSI DSG + BMW M535i
Ah, de Z is me nog niet opgevallen in t verkeer 

-
Heerlijke auto.
De goede opties maken m wel af hoor, vooral dynaudio, dak en de dsg is toch ook wel erg lekker.
Goede keuze.
De goede opties maken m wel af hoor, vooral dynaudio, dak en de dsg is toch ook wel erg lekker.
Goede keuze.
-
De lens van m'n telefoon camera is een beetje gesneuveld....

- Niels
- Auto: Prius+
Veel plezier ermee Erik 

- Paskal
- Auto: meerdere
Saaie auto in mijn ogen, maar gelukkig heb je nog de prachtige M535 om dat te compenseren 
Hoe dan ook veel plezier ermee, maar dat gaat volgens mij wel lukken

Hoe dan ook veel plezier ermee, maar dat gaat volgens mij wel lukken

-
Dat lukt prima, thnx.
Topauto, alweer ruim 1000km op de teller.
Topauto, alweer ruim 1000km op de teller.
-
Nu nog even wat anders.
Toen ik de auto bestelde stond in het bestel systeem van Pon dat mijn auto 20% bijtelling zou hebben in 2015.
Dit heb ik met eigen ogen gezien, want anders had ik de auto waarschijnlijk niet besteld voor levering 2015, maar gewoon eerdere levering in 2014.
Nu weten jullie dat daar een foutje in is geslopen, dat bleek niet waar te zijn.
Auto is 31 december op kenteken gezet, want hogere bijtelling was geen optie.
PON weet nu natuurlijk van niks, en omdat er eigenlijk geen 140PK's worden besteld zijn er ook geen andere gevallen bekend. Nou, de service van PON kennen we ondertussen wel, die zijn niet tuis en doen niet aan compensatie. Voor mij wel een 'smetje' op de auto.
Mijn auto is op papier nu al 'een jaar oud'. Die krijg ik natuurlijk wel te horen als ik 'm over een jaar of 3/4 weer inruil. Wat zouden jullie een redelijke eis vinden tov de dealer?! Die moet het nu namelijk uit eigen zak 'betalen'.
Ander smetje;
Toen ik 'm bestelde was een R line pakket niet mogelijk op een business line uitvoering. Ging er ook absoluut niet komen, volgens PON. Nu rij ik twee weken, en zijn ze wel te bestellen in die vorm.... Zucht....
Toen ik de auto bestelde stond in het bestel systeem van Pon dat mijn auto 20% bijtelling zou hebben in 2015.
Dit heb ik met eigen ogen gezien, want anders had ik de auto waarschijnlijk niet besteld voor levering 2015, maar gewoon eerdere levering in 2014.
Nu weten jullie dat daar een foutje in is geslopen, dat bleek niet waar te zijn.
Auto is 31 december op kenteken gezet, want hogere bijtelling was geen optie.
PON weet nu natuurlijk van niks, en omdat er eigenlijk geen 140PK's worden besteld zijn er ook geen andere gevallen bekend. Nou, de service van PON kennen we ondertussen wel, die zijn niet tuis en doen niet aan compensatie. Voor mij wel een 'smetje' op de auto.
Mijn auto is op papier nu al 'een jaar oud'. Die krijg ik natuurlijk wel te horen als ik 'm over een jaar of 3/4 weer inruil. Wat zouden jullie een redelijke eis vinden tov de dealer?! Die moet het nu namelijk uit eigen zak 'betalen'.
Ander smetje;
Toen ik 'm bestelde was een R line pakket niet mogelijk op een business line uitvoering. Ging er ook absoluut niet komen, volgens PON. Nu rij ik twee weken, en zijn ze wel te bestellen in die vorm.... Zucht....
- Martijn M
R line pakket op kosten van PON 

- Tim N
Laat ze hem maar terug nemen 1000Km kan prima als demo weggezet worden ;-P
Alsnog een met R pakket bestellen en wel 2015 kenteken
- GTRene
hm...das flink balen...niet leuk 

- Arthur
Kansloze missie...
-
Service van Pon heb jij nu niks mee te maken toch? jij hebt zaken gedaan met de dealer, deze moeten maar bij Pon/VW gaan verhalen.
De eis lijkt me in dit geval het zelfde als wanneer Pon wel coulant was geweest.
Wat je kan eisen/verwachten weet ik niet. Heb je op papier dat het een 20% bijtelling zou worden?
De eis lijkt me in dit geval het zelfde als wanneer Pon wel coulant was geweest.
Wat je kan eisen/verwachten weet ik niet. Heb je op papier dat het een 20% bijtelling zou worden?
-
Nee, je gaat geen printscreentje maken als je een auto besteld.erwin20vt schreef:Service van Pon heb jij nu niks mee te maken toch? jij hebt zaken gedaan met de dealer, deze moeten maar bij Pon/VW gaan verhalen.
Daarom, PON laat niks van zich horen en houden zich van de domme;
Er worden toch alleen maar 1.2tjes verkocht, dus meerdere gevallen zijn er niet.
Dealer wil meewerken, en werkt ook mee. (Zijn al drie weken bezig met PON)
De vraag is alleen; Wat zou reëel zijn. Ik heb nu 20% bijtelling, alleen een auto uit 2014, en niet uit 2015.
Auto terug nemen is geen optie, ben er verder super tevreden mee.
-
Kansloze missie bij PON ja.Arthur schreef:Kansloze missie...
Niet bij de dealer, die erkennen het probleem.
De verkoper is ook niet gek, we hebben specifiek gekeken naar de opties binnen 20% met kenteken van 2015.
100% zeker dat het PON systeem tijdens bestellen 20% in 2015 aangaf.
- Petrolhead Tom
Dit. Nieuwe auto ben je net zo tevreden over.Tim N schreef:Laat ze hem maar terug nemen 1000Km kan prima als demo weggezet worden ;-P
-
Nee, geen optie.Petrolhead Tom schreef:Dit. Nieuwe auto ben je net zo tevreden over.Tim N schreef:Laat ze hem maar terug nemen 1000Km kan prima als demo weggezet worden ;-P
Dat R pakket is gewoon jammer, en stom van Pon om te zeggen dat die mogelijkheid er niet was, en ook niet ging komen. Door de nieuwe bijtelling + bpm wil ik geen eens een nieuwe.
Kost me dan gelijk 80 pmnd meer. Ga ik liever van uit eten.
- Arthur
Setje stalen wielen met winterbanden, max.
- Arthur
Gaat niet lukken natuurlijk, weten jullie zelf ook wel...
Petrolhead Tom schreef:Dit. Nieuwe auto ben je net zo tevreden over.Tim N schreef:Laat ze hem maar terug nemen 1000Km kan prima als demo weggezet worden ;-P
- dvh
Herinner met nog dat olieboot Polo GTI verhaal van MarcR.. Dat was helemaal van den zotte.
En die stond ook voor een gesloten deur.
Wel balen Erik. Waar denk de dealer zelf aan qua eventuele compensatie ? R-pakket zou wel iets leuks zijn. Eventueel met een geringe bijbetaling. Dat levert ook wel weer extra op bij de verkoop denk ik. Gezien er genoeg standaard golfjes te vinden zijn springt zoiets er voor een particulier(e verkoop) tussenuit.
En die stond ook voor een gesloten deur.
Wel balen Erik. Waar denk de dealer zelf aan qua eventuele compensatie ? R-pakket zou wel iets leuks zijn. Eventueel met een geringe bijbetaling. Dat levert ook wel weer extra op bij de verkoop denk ik. Gezien er genoeg standaard golfjes te vinden zijn springt zoiets er voor een particulier(e verkoop) tussenuit.
-
Ik mis even wat. Wat heeft dit allemaal met Pon te maken? Je gaat toch in gesprek met een dealer en op basis van de door hun gegeven service en/of info teken je een koopovereenkomst met de desbetreffende dealer.
Wat Pon betreft, bij aflevering van de bus moesten destijds ook een paar garantiepunten verholpen worden. Topservice van de dealer. Eventueel gezeik met Pon niets van gemerkt. En waarom zou dat ook. Dat zou iets moeten zijn tussen de dealer en de importeur.
Nu bij de Defender weer een aantal garantiepunten (klop klop dat de wagen na 2 jaar eindelijk helemaal is zoals ze moet zijn). Het enige waar ik dan persoonlijk mee te maken wil hebben is de dealer en dan liefst 1 vast contactpersoon. Wederom naar volle tevredenheid alles voor me opgelost. Eventuele discussies met de importeur wil ik niets mee te maken hebben.
Als jij dus met de dealer een afspraak hebt staan lijkt me dat hun verantwoordelijkheid als er zaken fout gaan. Die hoeft zich imho niet te verschuilen achter een niet meewerkende importeur. Krab achter je oren, neem je verlies en zorg dat je je klant tevreden houdt. Overigens geloof ik niet zo snel dat 1 dag bij de inruil per direct een volledig jaar afschrijving betekent, maar ik heb makkelijk praten. M'n laatste 2 wagens zijn steeds in maart afgeleverd.
Wat Pon betreft, bij aflevering van de bus moesten destijds ook een paar garantiepunten verholpen worden. Topservice van de dealer. Eventueel gezeik met Pon niets van gemerkt. En waarom zou dat ook. Dat zou iets moeten zijn tussen de dealer en de importeur.
Nu bij de Defender weer een aantal garantiepunten (klop klop dat de wagen na 2 jaar eindelijk helemaal is zoals ze moet zijn). Het enige waar ik dan persoonlijk mee te maken wil hebben is de dealer en dan liefst 1 vast contactpersoon. Wederom naar volle tevredenheid alles voor me opgelost. Eventuele discussies met de importeur wil ik niets mee te maken hebben.
Als jij dus met de dealer een afspraak hebt staan lijkt me dat hun verantwoordelijkheid als er zaken fout gaan. Die hoeft zich imho niet te verschuilen achter een niet meewerkende importeur. Krab achter je oren, neem je verlies en zorg dat je je klant tevreden houdt. Overigens geloof ik niet zo snel dat 1 dag bij de inruil per direct een volledig jaar afschrijving betekent, maar ik heb makkelijk praten. M'n laatste 2 wagens zijn steeds in maart afgeleverd.
-
De dealer doet ook niet moeilijk.( Maar de fout zat in het bestelsysteem bij Pon.)
Die compenseert wel. Alleen de vraag is, wat is reeel bij zoiets. Een setje staal met winterbanden accepteer ik niet. Ik heb een mooie set winters, vandaar.
R line met bijbetalen? Neh...
Garantie op chippen?
Die compenseert wel. Alleen de vraag is, wat is reeel bij zoiets. Een setje staal met winterbanden accepteer ik niet. Ik heb een mooie set winters, vandaar.

R line met bijbetalen? Neh...
Garantie op chippen?

- Arthur
Das een goede 

-
Daarom snap ik met alle respect je eerdere posts niet met dat gemekker op Pon. Het zal de frustratie wel geweest zijn...
Probeer er een setje winterwielen uit te slepen oid. Daarna het hoofdstuk sluiten en gewoon genieten van je wagen.

Probeer er een setje winterwielen uit te slepen oid. Daarna het hoofdstuk sluiten en gewoon genieten van je wagen.
-
Jup. Kost hun niks, behalve als er wat fout gaat.Arthur schreef:Das een goede

-
Probleem ligt in het bestelsysteem van Pon. R line probleem ligt bij pon. Pon service is kudt.allen schreef:Daarom snap ik met alle respect je eerdere posts niet met dat gemekker op Pon. Het zal de frustratie wel geweest zijn...![]()