ThomasNürburgring schreef:allen schreef:Net 19. Wellicht een idee om zo'n oude MX5 van 1000-1500 euro te kopen. Dik geld overhouden voor wat achterstallig onderhoud en vooral veel geld overhouden voor een aantal fantastische roadtrips!
Bij het budget van €10k is rekening gehouden met kosten van onderhoud etc. en roadtrips. De maandelijkse kosten moeten echter niet overdreven hoog worden...
Ik geef ook liever wat meer geld uit aan een leuke auto bij aanschaf dan steeds veel geld moeten uitgeven aan onderhoud of modificaties.
En verderop lees ik dan weer dat je blijkbaar geen flauw idee hebt van de verzekeringskosten? Hoe budgeteer jij eigenlijk?
Goed, mocht je het je bijvoorbeeld lukken om bijv. een 350Z verzekerd te krijgen, reken dan op ongeveer 1700-1800 per jaar aan WA+ en 3000 voor WA Casco. Dan heb je al een aardig vertrekpunt.
Hier een leuke quote van Hielke:
Hielke schreef:Even een vraagje over onderdelenprijzen.
Omdat ik me wat aan het oriënteren ben op het aanbod van een aantal sportieve auto's, waaronder de 350Z, begon ik me af te vragen wat een aantal oem standaard slijtage en vervangingsonderdelen moesten kosten. Remmen, remblokjes, schokbrekers, dat spul. Ik heb samen met mijn email adres een lijstje met onderdelen bij de plaatselijke Nissan dealer achtergelaten met de vraag of ze me de prijzen (zonder montage, en incl. BTW) wilden opsturen. Hieronder het resultaat:
Remblokken voor:€279,95
Remblokken achter:€92,06
Blikjes voor achter remmen:€81,76
Remschijven voor:€566,45 per stuk
Remschijven achter:€566,45 per stuk
Voorschokbreker:€246,51 per stuk
Achter schokbreker:€272,32 per stuk
Alle prijzen incl btw
Ik schrok hier nogal van. Zijn er goede alternatieven en/of andere aanbieders (non Nissan) die schappelijker prijzen rekenen? Vooral de prijzen voor de remmerij gaan nergens meer over.
Ik heb voor MdV een Forester XT. Leuk wagentje, kostte me bijna geen drol en betrouwbaar tot en met. Nog nooit zo weinig kosten aan gehad de afgelopen 4 jaar, totdat ik pasgeleden even de remschijven en blokken rondom moest vervangen. Geen ramp als je dat zelf kunt vervangen. Ongeveer 300 euro verder en een uurtje werk. Helaas was er was ook een abs ring stuk. Kon ik niet zelf. Ongeveer datzelfde geld extra ging erin bij de dealer. Banden waren op, 550+ euro incl. monteren en uitlijnen. Vorige week de APK. Uppipe verrot en spruitstuk verrot. Geen tijd meer om rustig zelf een uitlaat te bestellen en in m'n vrije tijd te monteren. De auto is nodig om de kleine naar school te brengen. 630 euro armer. Afgelopen maandag de Defender weggebracht voor een servicebeurt met de boodschap dat ik even de blokken achter in de gaten moet houden en de Forester is over 2.500 kilometer weer toe aan een grote beurt. Je kunt veel incalculeren maar geloof mij maar dat een beetje ademruimte voor onverwachte kosten niet verkeerd is. Als die toevallig op hetzelfde moment komen als de geplande kosten.
Ik heb verder nog de rekening van een nieuw motorblok voor een BMW in het achterhoofd en eentje voor de Caterham in m'n hoofd zitten. Zulk soort grappen slaan best grote kraters in je spaarvarken.
Misschien dan toch maar een nieuwe fiets?