Het grote E38 (occasion) topic
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Lijkt het zo niet direct op. Het kan ook aan de band liggen of een kromme velg.
- GTRene
idd, kan best een keer een stoeprand oid hard mee hebben gepakt en bv in de aanslag van de demper zijn gekomen oid.
-
Gisteren de 740i gekocht. Wat een soepele boot is het toch. Lekkere sound!
- GTRene
- Knot
Heerlijke V8 roffel! Veel plezier met de auto.
- Tim N
Welke?Twist schreef:Gisteren de 740i gekocht. Wat een soepele boot is het toch. Lekkere sound!
-
Niet die uit Hilversum.Tim N schreef:Welke?Twist schreef:Gisteren de 740i gekocht. Wat een soepele boot is het toch. Lekkere sound!

-
Die uit breda op mpTim N schreef:Welke?Twist schreef:Gisteren de 740i gekocht. Wat een soepele boot is het toch. Lekkere sound!
- Tim N
Geen idee, zet je hem nog in een/ je topic? Ben benieuwd
-
http://www.autoscout24.eu/Details.aspx? ... asrc=st|fs" onclick="window.open(this.href);return false;
Handgeschakelde 730i met 95000km. Xenon, leder, telefoon. 4000 Euro
Handgeschakelde 730i met 95000km. Xenon, leder, telefoon. 4000 Euro
-
Bijgaand vast wat foto's. Zijn foto's van de verkoper, ik hoop zelf nog betere te maken.
Wat wel opvalt na een week rijden:
- De V8 is echt heerlijk en koppelrijk. Het is veel makkelijker om een gevoel van snelheid te hebben dan in de Porsche Cayman S. Uiteindelijk is zo'n Cayman natuurlijk veel sneller (ik heb het natuurlijk nog niet eens over bochten), maar je moet er wel moeite voor doen. Lees: op toeren houden. De E38 is 'effortless', het kost hem allemaal bijna geen moeite. Ik vind het leuker om hierin te rijden dan in mijn snellere Volvo V60 D6.
- 181000km stand lijkt te kloppen, ik heb een rapport van de RDW met logische volgorde en de auto is circa 6 jaar geschorst geweest
- Bijzonder weinig defecten voor een auto van deze leeftijd. Onderstel is grotendeels vervangen, en koelsysteem is ook grotendeels vervangen. Electrische zaken werken allemaal.
Wat wel opvalt na een week rijden:
- De V8 is echt heerlijk en koppelrijk. Het is veel makkelijker om een gevoel van snelheid te hebben dan in de Porsche Cayman S. Uiteindelijk is zo'n Cayman natuurlijk veel sneller (ik heb het natuurlijk nog niet eens over bochten), maar je moet er wel moeite voor doen. Lees: op toeren houden. De E38 is 'effortless', het kost hem allemaal bijna geen moeite. Ik vind het leuker om hierin te rijden dan in mijn snellere Volvo V60 D6.
- 181000km stand lijkt te kloppen, ik heb een rapport van de RDW met logische volgorde en de auto is circa 6 jaar geschorst geweest
- Bijzonder weinig defecten voor een auto van deze leeftijd. Onderstel is grotendeels vervangen, en koelsysteem is ook grotendeels vervangen. Electrische zaken werken allemaal.
- Bijlagen
-
- e38 2.jpg (49.63 KiB) 2544 keer bekeken
-
- e38 1.jpg (66.72 KiB) 2544 keer bekeken
-
- e38 4.jpg (34.53 KiB) 2544 keer bekeken
-
- e38 3.jpg (50.12 KiB) 2544 keer bekeken
- Joy
Net ding Twist.
Lekker cruisen geblazen.

- GTRene
mooi dat het bevalt 

- Martin van der Zwaard
Ik blijf me iedere dag weer verbazen over de E38.
De rust en het comfort in de auto. En ook met de 2.8 een ontzettend fijne auto die echt meer dan goed kan meekomen in het dagelijkse verkeer.
De rust en het comfort in de auto. En ook met de 2.8 een ontzettend fijne auto die echt meer dan goed kan meekomen in het dagelijkse verkeer.
- Knot
Ik heb er soms ook wel spijt van dat ik de 728 weg heb gedaan.... was echt een fijne auto.
- Joy
Gisteren bij deze auto gaan kijken.

http://www.youngtimerskralingen.nl/voor ... -121-516km" onclick="window.open(this.href);return false;
Op papier en op de foto's leek het allemaal goed voor elkaar. Afgesproken in Delft om de auto te bekijken. Auto was net afgespoeld en warm gereden. Dat vond ik meteen al jammer.
Het 1e wat opviel was een lelijke deuk in de dorpel rechtsvoor. Voor een 'nieuwstaat' koetswerk was dat een tegenvaller. Bij wat verder kijken zaten er een paar roestspikkels, onder andere boven die dorpel bij de instap.
Maar verder lakwerk aardig op orde. Geen deuken of rare beschadigingen. Interieur zag er ook netjes uit, helaas geen cd-wisselaar en slechts een tapedeck in het dashboard. Kofferbak trok zichzelf niet dicht, volgens verkoper doordat accu jumpstart nodig had en daardoor de systemen van slag waren. (?) Kofferbakdempers volledig lurp.
Bij het rijden constateerde ik aardige speling op het stuurhuis, de auto trok vrij fors naar rechts en er kwam een kraak uit de voortrein bij bochten naar links.
De automaat leek goed te schakelen al heb ik daar weinig referentie voor. Inschakelen van de achteruit vond ik redelijk lawaaiig maar kan normaal zijn. Auto heeft in 2012 zijn laatste beurt gehad en die heeft ie duidelijk hard nodig. Kleppendeksels lijken ook wat te zweten.
Verkoper overigens nette vriendelijke kerel. Net jammer dat bepaalde zaken op de website rooskleuriger werden voorgedaan dan in de werkelijkheid waarheid was.
Nog een puntje was dat de auto nog niet op kenteken stond. Daar was ook niets van te lezen op de site. Dit zat in de extra afleveringskosten.
Ik heb 'm voor alsnog maar laten staan. Even zien wat er nog meer op de markt is.

http://www.youngtimerskralingen.nl/voor ... -121-516km" onclick="window.open(this.href);return false;
Op papier en op de foto's leek het allemaal goed voor elkaar. Afgesproken in Delft om de auto te bekijken. Auto was net afgespoeld en warm gereden. Dat vond ik meteen al jammer.
Het 1e wat opviel was een lelijke deuk in de dorpel rechtsvoor. Voor een 'nieuwstaat' koetswerk was dat een tegenvaller. Bij wat verder kijken zaten er een paar roestspikkels, onder andere boven die dorpel bij de instap.
Maar verder lakwerk aardig op orde. Geen deuken of rare beschadigingen. Interieur zag er ook netjes uit, helaas geen cd-wisselaar en slechts een tapedeck in het dashboard. Kofferbak trok zichzelf niet dicht, volgens verkoper doordat accu jumpstart nodig had en daardoor de systemen van slag waren. (?) Kofferbakdempers volledig lurp.
Bij het rijden constateerde ik aardige speling op het stuurhuis, de auto trok vrij fors naar rechts en er kwam een kraak uit de voortrein bij bochten naar links.
De automaat leek goed te schakelen al heb ik daar weinig referentie voor. Inschakelen van de achteruit vond ik redelijk lawaaiig maar kan normaal zijn. Auto heeft in 2012 zijn laatste beurt gehad en die heeft ie duidelijk hard nodig. Kleppendeksels lijken ook wat te zweten.
Verkoper overigens nette vriendelijke kerel. Net jammer dat bepaalde zaken op de website rooskleuriger werden voorgedaan dan in de werkelijkheid waarheid was.
Nog een puntje was dat de auto nog niet op kenteken stond. Daar was ook niets van te lezen op de site. Dit zat in de extra afleveringskosten.
Ik heb 'm voor alsnog maar laten staan. Even zien wat er nog meer op de markt is.
- GTRene
opzich wel een mooie auto zo op de foto's, al lijkt de stoel dat plastic ook gebarsten

maar dat zijn kleine zaken.
misschien als ze al die kleine zaken qua rijdgedrag e.d. oplossen/vervangen en hem op NL kenteken zetten e.d.
en die deuk eruit laten halen e.d. ist nog niet zo gek als het verder klopt, al is het en 730i en autom.

maar dat zijn kleine zaken.
misschien als ze al die kleine zaken qua rijdgedrag e.d. oplossen/vervangen en hem op NL kenteken zetten e.d.
en die deuk eruit laten halen e.d. ist nog niet zo gek als het verder klopt, al is het en 730i en autom.
- Knot
Softclose doet het altijd, en die dempers moeten vernieuwd worden als ie niet blijft staan. Inschakelen R hoorde ik niks en ging gewoon snel.... klinkt als niet netjes bijgehouden.
Die stoelplastics zijn vaak gescheurd, omdat mensen met hun dikke hol op de wang gaan zitten bij in/uitstappen.
Die stoelplastics zijn vaak gescheurd, omdat mensen met hun dikke hol op de wang gaan zitten bij in/uitstappen.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Had jij dezelfde bak? Maar klinkt inderdaad als iets minder goed bijgehouden.Knot schreef:Inschakelen R hoorde ik niks en ging gewoon snel.
- Milka
ik had een 94 er 740i, soepel en snel in de R.
Net als alle andere verzetten en geen rare bijgeluiden en die had uiteindelijk >215k km op de teller toen ie begin dit jaar bij me vertrok.
Klinkt als te veel puntje to do.
Maar goed zou die nagenoeg perfect zijn zou de prijs ook anders zijn.
Net als alle andere verzetten en geen rare bijgeluiden en die had uiteindelijk >215k km op de teller toen ie begin dit jaar bij me vertrok.
Klinkt als te veel puntje to do.
Maar goed zou die nagenoeg perfect zijn zou de prijs ook anders zijn.
- Knot
Ik had de steptronic, deze heeft de oudere bak zie ik nu.
730i is bekend, een 728i rijdt lekkerder.... en ik vind het een hoop geld, kmstand boeit alleen op papier. Die van mij is met 260.000km verkocht en was als nieuw. 3250 euro met hoop onderhoud en zelfs fris gespoten stapbordranden achter.
730i is bekend, een 728i rijdt lekkerder.... en ik vind het een hoop geld, kmstand boeit alleen op papier. Die van mij is met 260.000km verkocht en was als nieuw. 3250 euro met hoop onderhoud en zelfs fris gespoten stapbordranden achter.
-
Zo'n bak hoort altijd soepel te gaan. ongeacht of het een steptronic is, het nou in R is of in D is, als ie geluid maakt zou ik 'm lekker laten staan. Of de rest moet helemaal naar je zin zijn en je rekent er 2500 euro bij voor een revisie.
- Knot
Dat bedrag heb ik voor mijn 728i betaald... incl pdc, xenon, dubbelglas, navi, stoelverwarming, memorystoelen, enz enz.....
Vind het best geld om risico te nemen voor de automaat bak!
Vind het best geld om risico te nemen voor de automaat bak!
-
@ Joy;
740 bij premium classics? Of vind je die te duur?
740 bij premium classics? Of vind je die te duur?
- Knot
740i was ook mijn keuze alleen kon toen geen nette naar mn zin met de juiste opties vinden... daarom 728i genomen maar mocht ik het opnieuw Mogen doen dan toch weer voor een 740i zoeken!