Honda NSX SC Trackday project
- frank de jonge
Re: Honda NSX SC Trackday project
Goede vorderingen
-
Volgende week rijden op JAF of haal je dat niet denk je?
- Enrico
geweldige auto!!!
- Dimer
Rijden op JAF gaat niet lukken helaas. De charger is waarschijnlijk niet op tijd klaar en dan zouden we nog moeten afstellen, inrijden, uitlijnen e.d. Dat wordt dus na de zomer rijden.
- Dimer
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update heb geplaatst. Er is ondertussen weer een hoop gebeurd.

Honda NSX by dimervansanten, on Flickr
Eind juli is de NSX afgesteld bij DP Engineering. Er kwam 385pk en 400Nm uit. Dit was gemeten met een buitentemperatuur van 33 graden en na drie uur op de bank was de inlaat ook nog eens 110 graden. Onder normale omstandigheden zou het vermogen dus boven de 400pk moeten komen.

De auto ging als een raket! Met zo'n 1100kg (schatting) en dit vermogen wilde het wel. Maar... na zo'n 60km kwam er een gerammel uit het blok. Het leek in de eerste instantie uit de koppen te komen. Maar na hem op de brug gezet te hebben, bleek het een kapot drijfstanglager te zijn. Het lijkt erop dat er een verkeerd lager is gebruik of dat de kap van de drijfstang verkeerd(om) is gemonteerd. Resultaat: krukas onherstelbaar beschadigd, drijfstang beschadigd en doordat er geen/weinig olie naar de kop kwam is ook een nokkenas beschadigd.
En dit gebeurde allemaal een week voordat we naar Le Mans zouden gaan om de NSX eens goed uit te testen bij de Europese NSX meeting. We hebben de NSX wel meegenomen naar Le Mans, maar niet mee gereden. Gelukkig kon ik met de NSX van mijn vader nog wel een aantal rondes rijden.

NSX Club Europe Le Mans 2013 by dimervansanten, on Flickr

Gelukkig hebben we een 'nieuw' blok weten te scoren. Deze zullen we zsm in de NSX bouwen zodat de andere motor terug kan naar de bouwer voor onderzoek en reparatie. Op deze manier kunnen we de 'downtime' zo veel mogelijk beperken en begin oktober dan eindelijk aan de start staan van een Time Attack. Ondertussen gaan we ook vrolijk door met zoeken naar nieuwe sponsors
Honda NSX by dimervansanten, on Flickr
Eind juli is de NSX afgesteld bij DP Engineering. Er kwam 385pk en 400Nm uit. Dit was gemeten met een buitentemperatuur van 33 graden en na drie uur op de bank was de inlaat ook nog eens 110 graden. Onder normale omstandigheden zou het vermogen dus boven de 400pk moeten komen.

De auto ging als een raket! Met zo'n 1100kg (schatting) en dit vermogen wilde het wel. Maar... na zo'n 60km kwam er een gerammel uit het blok. Het leek in de eerste instantie uit de koppen te komen. Maar na hem op de brug gezet te hebben, bleek het een kapot drijfstanglager te zijn. Het lijkt erop dat er een verkeerd lager is gebruik of dat de kap van de drijfstang verkeerd(om) is gemonteerd. Resultaat: krukas onherstelbaar beschadigd, drijfstang beschadigd en doordat er geen/weinig olie naar de kop kwam is ook een nokkenas beschadigd.
En dit gebeurde allemaal een week voordat we naar Le Mans zouden gaan om de NSX eens goed uit te testen bij de Europese NSX meeting. We hebben de NSX wel meegenomen naar Le Mans, maar niet mee gereden. Gelukkig kon ik met de NSX van mijn vader nog wel een aantal rondes rijden.

Gelukkig hebben we een 'nieuw' blok weten te scoren. Deze zullen we zsm in de NSX bouwen zodat de andere motor terug kan naar de bouwer voor onderzoek en reparatie. Op deze manier kunnen we de 'downtime' zo veel mogelijk beperken en begin oktober dan eindelijk aan de start staan van een Time Attack. Ondertussen gaan we ook vrolijk door met zoeken naar nieuwe sponsors

- GTRene
balen...
maareuh, wel een super plaatje zo>

- InjectTheVenom
Minder, ben benieuwd wat de uiteindelijke conclusie van de bouwer gaat worden. Succes met deze fase van het project in ieder geval 

- Enrico
That sucks.... welke professionele bedrijf heeft je motor gemold?
prachtige nsx geworden! hopelijk neemt de bouwer alles voor eigen kosten want iets fout inbouwen is wel erg amaturistish..... en kun jij gewoon gaan rijden. aub een film maken tijdens het rijden met uitlaat geluid...
success met het rijklaar krijgen!

prachtige nsx geworden! hopelijk neemt de bouwer alles voor eigen kosten want iets fout inbouwen is wel erg amaturistish..... en kun jij gewoon gaan rijden. aub een film maken tijdens het rijden met uitlaat geluid...
- Hielke
Zijn er ook actiebeelden van die dag?GTRene schreef:balen...
- Dimer
Volgens mij staat dat wel ergens in dit topic. Ik ga er verder niet op in totdat ik meer details heb van hun. Ik hoop dat de motor volgende week die kant op kan.Enrico schreef:That sucks.... welke professionele bedrijf heeft je motor gemold?![]()
![]()
Ondertussen nog wel door gewerkt. Dankij Bas (R-Developments) eindelijk de alu platen voor de kooi in het chassis gelast en de kooi kunnen monteren:
Ook via Bas (R-Developments) een nieuwe helm:
- Enrico
Mooi dat er weer progress is in het project. Kooi ziet er goed uit. Helm heft wel iets van darth vader.... moet je hem niet zwart laten spuiten?

- Dimer
Ja vond ik ook welEnrico schreef:Mooi dat er weer progress is in het project. Kooi ziet er goed uit. Helm heft wel iets van darth vader.... moet je hem niet zwart laten spuiten?![]()

Afgelopen weekend nog een paar 'laatste' foto's gemaakt:
Gisteravond hebben we de hele auto weer gestript. Deuren, dashboard, stoelen etc eruit. We gaan volgende week het bituum eruit halen, de heater gaat er ook uit en dan spuiten we de cabine zwart. Dan gaan we meteen de draadboom eens aanpakken en zorgen dat het allemaal wat netter wordt. Onderhand kan alweer bijna de helft van de kabels weg...
De kapotte motor ligt ook weer bij de bouwer, hopelijk wordt dat ook zo snel mogelijk opgelost.
We gaan gewoon weer rustig verder

- daNpy
Waarom spuit je de cabine zwart? 

- Niels
- Auto: Prius+
Wat een prachtig bruut apparaat! 

- InjectTheVenom
Hoe is het momenteel met deze geweldig mooie auto?
- Dimer
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat heb gepost. Ondertussen is er weer veel gebeurd.
In het kort... Hij heeft een ander kleurtje, er zit een nieuwe motor in, volgende week gaan we afstellen. Ik hoop eind februari een DF trackdag te rijden en dan eind maart eindelijk te starten in de Time Attack.
Afgelopen jaar heb ik nog wel een Time Attack gereden met een standaard S2000 en nog gewonnen in mijn klasse ook
Hier wat plaatjes:

En maar hopen dat we deze vaker gaan zien:

Oh ja, ik heb ook nieuwe wielen gekocht:

In het kort... Hij heeft een ander kleurtje, er zit een nieuwe motor in, volgende week gaan we afstellen. Ik hoop eind februari een DF trackdag te rijden en dan eind maart eindelijk te starten in de Time Attack.
Afgelopen jaar heb ik nog wel een Time Attack gereden met een standaard S2000 en nog gewonnen in mijn klasse ook

Hier wat plaatjes:

En maar hopen dat we deze vaker gaan zien:
Oh ja, ik heb ook nieuwe wielen gekocht:
- Paskal
- Auto: meerdere
Machtig apparaat
De kleur op de velgen en spiegels is niet mijn ding, maar da's een kwestie van smaak.

De kleur op de velgen en spiegels is niet mijn ding, maar da's een kwestie van smaak.
-
OnlineWJ
- frank de jonge
Übernice!
- Martijn M
Hallo daar
Heel erg gaaf! 

- Bert ///M3
Mooi geworden 
Al vind ik het eigenlijk heel erg jammer dat het rood weg is, die kleur stond mega.

Al vind ik het eigenlijk heel erg jammer dat het rood weg is, die kleur stond mega.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Ik vind het wel wat hebben. Is weer eens wat anders.Paskal schreef:Machtig apparaat![]()
- Robin Hartog
Wat een apparaat. Geweldig! 

-
OnlineFabian
Sja, wat moet je hier nu op zeggen, ben er gewoon stil van...... 

- Dimer
Bedankt voor de leuke reacties 
Het is ook niet zeker of ik de nieuwe velgen ook in de kleur ga doen. Ik heb wat in Photoshop zitten rommelen en dan lijkt het alsof het standaard zilver van de BBS E88 GT3 cup velgen het beste staat... Hoewel goud ook wel gaaf is..

Het is ook niet zeker of ik de nieuwe velgen ook in de kleur ga doen. Ik heb wat in Photoshop zitten rommelen en dan lijkt het alsof het standaard zilver van de BBS E88 GT3 cup velgen het beste staat... Hoewel goud ook wel gaaf is..