Gezocht: leuke camper voor een roadtrip

Ergens naar op zoek? Vraag het hier.
Plaats reactie
Stefanstolk

Gezocht: leuke camper voor een roadtrip

Bericht door Stefanstolk » 11 jan 2015, 14:33

Goedemiddag allemaal,

Driving-fun gezocht voor deze zomer, maar dan op een (voor hier) minder gebruikelijke manier. Samen met 3 vrienden wil ik in juli-augustus een roadtrip gaan maken richting het zuiden. Gisteren de eerste camper bekeken. Van tevoren bleek hij eigenlijk al te mooi om waar te zijn, en zo bleek toen we gingen kijken. Er werd geadverteerd met technisch prima, optisch wat werk. Eenmaal aangekomen was hij echter niet zo prima als we dachten (hoogstwaarschijnlijk een kapotte hoofdremcilinder) en dus zijn we er met een boog omheen gelopen.

Ik kijk inmiddels dagelijks even op Marktplaats om te kijken of er nog wat nieuws wordt aangeboden, maar ik denk dat het ook geen kwaad kan om het hier te laten weten.

We hebben een budget van ongeveer 3250 euro en zijn op zoek naar een 'volwaardige' camper waar we met 4 man in kunnen slapen mocht dat nodig zijn, dus geen kampeerbusje. Optisch vonden we de intensief gebruikte camper van gisteren al helemaal prima, maar een goede technische basis zou fijn zijn.

Mocht iemand (via via) iets hebben staan, dan ben ik wellicht geïnteresseerd. :mrgreen:

Alvast bedankt!

Groeten,
Stefan

allen

Re: Gezocht: leuke camper voor een roadtrip

Bericht door allen » 11 jan 2015, 14:43

Kun je dat budget niet beter opmaken aan de huur van een technisch goede camper?
Camper kopen lijkt me alleen handig als je een paar keer per jaar op vakantie gaat met dat ding.

daNpy

Bericht door daNpy » 11 jan 2015, 14:52

Inderdaad, die dingen zijn echt duur :X

Joy

Bericht door Joy » 11 jan 2015, 15:03

Luco heeft toch een camper waar ie altijd mee naar het circuit ging?

Stefanstolk

Bericht door Stefanstolk » 11 jan 2015, 15:05

Hebben we inderdaad overwogen Allen! Je ziet de huurprijzen 's zomers alleen zo erg stijgen, dat we eerst 'ns willen gaan kijken of we iets kunnen kopen. Je zit bij een hoop verhuurders (al dan niet particulier) al gauw aan de 500-600 euro per week, als het niet meer is. Als we gaan rekenen dat we ongeveer 3 weken willen uittrekken om rond te reizen, dan kost dat weliswaar minder dan wanneer we iets kopen (daarbij is de oudste reisgenoot 22, dus een hoop verhuurders geven hun campers dan al niet eens mee).

Je moet het eigenlijk zo zien dat we alles met 4 personen delen. Als we voor bijvoorbeeld 250 euro p.p. extra zelf een campertje kunnen kopen, dan is het ook leuk om zoiets van onszelf in de loods te hebben staan. Biedt tenslotte ook mogelijkheden om eens vaker op vakantie te gaan :)

allen

Bericht door allen » 11 jan 2015, 16:06

Beetje nette camper , zeker als je er met 4 personen in wilt kunnen slapen, gaat zelfs richting 900 in de week.
Nadeel van een 3-4k camper is dat dat ding al zo oud is dat je waarschijnlijk een hoop onderhoud hebt en nog moet hopen dat in al die jaren niet teveel door een hobbybob wijzigingen zijn aangebracht in de elektrische bedrading.

E-volve

Bericht door E-volve » 11 jan 2015, 16:19

Is een kapotte hoofdremcilinder een reden om een camper te laten staan? Zo'n ding kost je ruim gezegd €200 en klus je er met een kwartiertje op.
Gezien jullie nog jong zijn, zal het monteren en ontluchten met een biertje misschien 1 uur duren, maar dan is het krat ook wel aardig leeg ;)

Ergo: Met jullie budget moet je gewoon even rekening houden met onderhoudskosten van enkele 100en euro's voor opknapwerk. Als jullie jezelf niet handig genoeg achten, zou ik het inderdaad helemaal vergeten en meteen naar de huur.

Stefanstolk

Bericht door Stefanstolk » 11 jan 2015, 18:36

Allen, dat klopt helemaal en een paar honderd euro aan onderhoud is zelfs al ingecalculeerd. Onder andere de bedrading was ook een ontzettend zooitje. Met alle respect naar de verkoper overigens, maar waarmee werd geadverteerd was dat hij een grote beurt had gehad, apk gekeurd tot 2016, gereviseerde brandstofpomp, dus een volledig betrouwbare camper.

Wat we dus aantroffen:

Lekkages en schimmel:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onder de motorkap, toen werd ook wel duidelijk waar de remproblemen vandaan kwamen.
Afbeelding
Afbeelding

We wisten pas toen we er waren van de schimmels, lekkages en de remmen. E-volve, hierdoor hebben we hem dus inderdaad laten staan. O.a. omdat ook de remolie in het reservoir helemaal vies was. Voor de handige klusser is het een leuk projectje, maar wij hebben hem om bovenstaande redenen laten staan.

Nogmaals, met alle respect naar de verkoper. We mochten langskomen, mochten er direct mee rijden. Het zou alleen niet mijn manier van adverteren zijn door alleen de goede punten te vermelden. Prijs was dan ook erg laag, maar laat dan tenminste weten waarom. Anders hadden we niet eens langs hoeven gaan :)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 jan 2015, 19:19

Nou, ik zie het al... Met dat budget lekker huren. Mocht er wat stuk gaan is een telefoontje genoeg. Met die ouwe meuk kun je wel wat verwachten natuurlijk. Tenzij je dat de charme vindt... Stranden door een defect en "lekker" sleutelen en wachten op onderdelen in je vakantie :)

Sander-E46

Bericht door Sander-E46 » 13 jan 2015, 07:57

Met BMW motor :lol: :lol:

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

allen

Bericht door allen » 13 jan 2015, 09:45

Overigens, met een camper op vakantie en 4 'mannelijke' vrienden... Je moet wel dikke vrienden zijn om in beide bedden lepeltje lepeltje te liggen slapen. Niet echt mijn ding... :tooth:

Joy

Bericht door Joy » 13 jan 2015, 10:01

Afbeelding

http://kamperen.tweedehands.net/campers ... hleff.html" onclick="window.open(this.href);return false;

DennisvdB

Bericht door DennisvdB » 13 jan 2015, 10:28

Da's al een hele mooie voor jullie!

Ik zou wel op zoek gaan naar een fatsoenlijke basis (onderstel), dus Fiat (eventueel Peugeot voor jullie in dit geval). Fiat is en blijft de beste basis voor een camper, zelfs Mercedes moet er voor onder doen. Over de opbouw, tja, dat zijn nog altijd de Duitsers die dat het beste kunnen.

Met jullie budget ben je beperkt, maar kan je er 1 pakken met een turbo zou ik dat altijd doen. Rijdt zoveel beter dan zonder..

Edit: Helaas zonder turbo, maar misschien een goede kandidaat: http://link.marktplaats.nl/m887171331" onclick="window.open(this.href);return false;

Joy

Bericht door Joy » 14 jan 2015, 19:54

http://ww3.autoscout24.nl/classified/25 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Stefanstolk

Bericht door Stefanstolk » 15 jan 2015, 14:04

Dat zijn een paar leuke campers Joy! Bedankt voor het mee zoeken. Vlieg morgen eerst voor 'n week naar Noorwegen. Daarna maar eens kijken wat er nog te koop staat. Zit het aanbod nu eigenlijk iedere avond wel even in de gaten te houden, het gaat allemaal best snel in deze prijsklasse merk ik! Die 2 die jij liet zien, zien er goed uit trouwens. Heb de advertenties in ieder geval even opgeslagen. :thumbup:

Plaats reactie