Op vakantie naar Amerika

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JoostSchouten

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door JoostSchouten » 13 jan 2015, 00:47

Gave foto's! Je neemt lekker de tijd zo te zien!
M4 voor die prijs ben je ook geneigd om strik er omheen te doen en mee te nemen. :D

Ga zelf deze zomer misschien de Oostkust bezoeken, weekje of 2. Twee jaar terug genoten van de variatie aan de westkust.
Mensen nog tips/suggesties/aanvullingen voor rondje, NY, Boston, Niagara Falls, Washington DC?

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 13 jan 2015, 03:58

Orange county choppers

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 14 jan 2015, 19:17

Ik was de afgelopen paar dagen weer in Detroit (voor de NAIAS)... maar euh, dat ziet er nog net zo droevig uit als een jaar geleden. Enige verschil in het centrum is dat ze het stadion een kilometer gaan verplaatsen.

Xave30

Bericht door Xave30 » 17 jan 2015, 07:51

Maandag nog wat dealers bezocht. Zo ook F&D Auto Sales van een sympathieke Duitser in the semi-ghetto van Henderson (naast Las Vegas). "Holland is my favorite country!".
Afbeelding

Wat een bruuuuuut geluid kwam er uit deze M..
Afbeelding

Nog een leuke Fiatje gespot
Afbeelding

Dinsdag vroeg op pad. Het zou een lange dag worden.

Ochtendspits..
Afbeelding

Zo'n dikke 6er past hier wel
Afbeelding

Afbeelding

Het rampzalig ontbijt van zondag moest worden rechtgetrokken. Terug naar de IHOP. :mrgreen:
Afbeelding

Malls, malls, malls..
Afbeelding

's avonds lekker de tijd genomen om een groot deel van the Strip te verkennen
Afbeelding

Cookie!
Afbeelding

Bellagio..
Afbeelding

Een van Liberace zijn voitures @ The Cosmpololitan
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woensdag bla bla,,

Humor
Afbeelding

In-N-Out!!!! :headbang:
Afbeelding

Afbeelding

Om van te huilen zulke lage prijzen altijd
Afbeelding

Gister (donderdsg) even wat toeristisch lopen doen en de Hoover Dam bezocht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vond ik best grappig. Iets uit een Mars sci-fi film.
Afbeelding

Nevada intake tower
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

$10 parkeerkaart..oh well..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Video: https://dl.dropboxusercontent.com/u/211 ... 152209.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

..en na naar Arizona te hebben gelopen, een stukje gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Lake Mead. Adembenemend.
Afbeelding

Ferrari. Adembenemend. :lol:
Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 jan 2015, 08:58

Prachtig !

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 17 jan 2015, 09:45

JoostSchouten schreef:Gave foto's! Je neemt lekker de tijd zo te zien!
M4 voor die prijs ben je ook geneigd om strik er omheen te doen en mee te nemen. :D

Ga zelf deze zomer misschien de Oostkust bezoeken, weekje of 2. Twee jaar terug genoten van de variatie aan de westkust.
Mensen nog tips/suggesties/aanvullingen voor rondje, NY, Boston, Niagara Falls, Washington DC?
Wij hebben paar jaar terug een rondje Oostkust gedaan, alleen iets zuidelijker. Aanrader is de Blue Ridge Parkway. Prachtige weg door de Appellachen. Wel een belachelijke weg qua lengte. Kost je een paar dagen. Ook Amishland (rondom Lancaster, Pennsylvania) vonden wij erg interessant. Dat ligt iets beter op je route. Ga je echt zuidelijk dan adviseer ik je ook om Charleston (South Carolina) te bezoeken. Ontzettend leuke stad en ook interessant qua geschiedenis. Wij zijn in de buurt op een plantage geweest. Indrukwekkend om meer te leren over de slavernij in die tijd. Bizar hoe mensen met elkaar om kunnen gaan.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 17 jan 2015, 09:56

Echt toffe foto's Xave! (Alleen kun je ze niet een beetje verkleinen? :kikker: )

In-n-Out... :crazy: :love:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 jan 2015, 10:04

Ik ben dus in '98 voor 't laatst in de US geweest, New Jersey/NYC en Miami Fla.
Toen vond ik 't al een 'drama' om op de airport de US binnen te komen. Jihadstrijderachtig zag en zie ik er ook niet echt uit. Vooral omdat ik verbleef in de rand van Harlem bij 'n vriendin van m'n oom. En dat lijkt wat raar als kaaskop tussen de donkere medemens.:)

Repost Zat ik tussen wat lieden uit Boston in the Greenwich Village te zuipen, rij ik met 'n taxi terug, rand Harlem. Taxidriver vond dat al wat vreemd(Aziaat) , het sneeuwde. Was de sleutel van het appartementecomplex van waar ik verbleef blijkbaar krom. Spreek ik 'n BRO aan die daar toevallig rondstruinde om 4.00 AM , hoe ik dat complex binnenkom zonder de vriendin van m'n oom te wekken.(sukkel die ik ben) Die BRO pakt 'n creditcard/pasje en doet zoals in films clik clak en de deur is open.

What's this worth to you? Vraagt ie. Ik geef 'm 10 dollar uit m'n portemonnee. Hij omhelst me met vreugdepraatjes: BRO dit dat en God will be your savior etc etc.

Hij had me dus op dat moment kunnen overvallen met m'n dronken kop.
Maar hij gaf me als blijk van waarding z'n plastic tas waar ie mee rondzeulde.

Volgende ochtend kijk ik in die tas: Zat een gejatte videorecorder in.

Vriendin van m'n oom was niet al te blij met dit verhaal:)

M'n vrouw heeft familie in New Jersey, onze dochter zou daar(NYC) een jaar gaan studeren, maar dat moet allemaal nog. Volgens mij wordt dat nu even niks. Twin towers was indrukwekkend, om d'r bovenop te staan en skyline Chrysler Building, Empire State Building etc te zien. Was ook in Queens bij vrienden van m'n oom. Daar zou ik wel kunnen wonen in een van die wijken daar.

Maar eerst over 3 weken wat zuidelijker, en wat warmer, Barranquilla, Cartagena en Santa Marta. 30 graden en carnaval:)

Mooie foto's Xave!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 jan 2015, 10:25

Hier ben ik dus 'n paar keer geweest, leuke tent 5 jaar geleden gesloten...
http://evgrieve.com/2010/01/telephone-b ... after.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mark

Bericht door Mark » 23 jan 2015, 13:06

Leuk om te zien. M'n vrouw en ik willen een langere tijd door Noord Amerika trekken, iemand ervaring met het kopen en rijden (belasting/ verzekering/ te naamstelling) van een auto in Amerika? Zijn er staten waar dit makkelijker/ goedkoper is dan in andere staten en hoe werkt dit?

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 23 jan 2015, 23:04

Ik heb dat gedaan toen ik tijdelijk in Californie woonde. Ik had daar toen mijn visa papieren en een adres voor nodig.

sitechris

Bericht door sitechris » 20 feb 2015, 13:06

Langs de oostkust heb je ook een paar mooie stuurmanswegen. De Blue Ridge Parkway is daar één van. Ruim 700 kilometer fraai asfalt door de Appalachen. Ik heb de Parkway gereden met een ouderwetse sloep, de Cadillac DTS 4.6 V8. Echt een prachtige weg, de heren van Top Gear hebben hier ook gereden maar waren nogal overgemotoriseerd.

Meer info en foto's via de link.

http://driveaholic.nl/blueridgeparkway/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 20 feb 2015, 19:22

Ik ga ook weer in September.. landen in Los Angeles en dan via San Fransisco richting Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon, Juárez, Austin, New Orleans en dan uiteindelijk via Houston terug.. 3 weekjes. Can't wait :D

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 20 feb 2015, 22:18

Michel Huisman schreef:Ik ga ook weer in September.. landen in Los Angeles en dan via San Fransisco richting Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon, Juárez, Austin, New Orleans en dan uiteindelijk via Houston terug.. 3 weekjes. Can't wait :D
Da's behoorlijk doorrijden of niet? :shock:

Nog minder dan 3 maanden voor mij. :hungry:

Bombadil

Bericht door Bombadil » 21 feb 2015, 10:34

JoostSchouten schreef: Ga zelf deze zomer misschien de Oostkust bezoeken, weekje of 2. Twee jaar terug genoten van de variatie aan de westkust.
Tussen Boston en Niagara Falls is helemaal niets. Tenzij je bos leuk vindt, zo snel mogelijk door gassen. Je zou ook na Boston omhoog Canada in kunnen (Montreal, Ottawa, Toronto) en dan naar de Falls rijden. Leuke steden wel; niet Amerikaans groot maar juist schoon en relaxt. Hangt erg af van wat je zelf leuk vindt.

Niagara Falls is in het weekend erg druk, reserveer het hotel dan ook een paar weken van te voren. Of ga doordeweeks. Mooi lijkt me `s middags aan te komen aan de Canadese kant (beste uitzicht), in te checken in een hotel ter plekke, wat rond te kijken en `s ochtends dan te vertrekken naar de US en van die kant de Falls nog eens te bezien.

Boston kent veel Amerikaanse geschiedenis, wellicht als NLer minder interessant. Europees aandoende stad met heuvels en kronkelwegen ipv grid. Veel studenten, relaxte sfeer en dure hotels.

New York is te groot en zou ik bewaren voor een leuke stedentrip met enkel het vliegtuig en een lang weekend. Die tijd kan je,m.i., beter in Philadelphia en Baltimore besteden. Philadelphia is denk ik ook een redelijk beginpunt want de tickets zijn vaak iets goedkoper. Pennsylvania vind ik sowieso een fijne staat. Washington heeft veel Amerikaanse dingetjes die je van TV kent maar als NLer vind ik het US congres e.d. toch minder interessant. Je zou ook nog naar Gettysburg kunnen als je er toch bent. Plan ook twee bezoekjes in aan outlets. Kost je zo een halve dag maar de prijzen zijn het waard.

In de steden zelf zou ik op het OV en de benen vertrouwen. De metro`s komen in het centrum overal. en lopend zie je nog eens wat.

Als ik de Oostkust over zou mogen doen zou ik geen rondreis doen maar vliegen op Miami en dan uit Boston terugvliegen (of andersom). Eventueel met een US binnenlandse vlucht weer naar naar het vliegveld van aankomst. Kost wel meer vanwege de vlucht en de huurauto "one way".

US huurauto boek ik eigenlijk altijd via tussenpersoon http://www.rentalcars.com/" onclick="window.open(this.href);return false; want veruit het goedkoopste. Wel vaak de traditionele tegenvaller dat jouw auto er net niet is. In de klasse Grand Cherokee krijg je of Koreaans of een goedkope Chevy truck. Kom nou eens met die Jeep!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 feb 2015, 11:32

Rentalcars is een goede tip idd, heb ik voor de vakantie ook wat gereserveerd. Ik overweeg voor LV ook daar wat te reserveren.

sitechris

Bericht door sitechris » 21 feb 2015, 11:53

JoostSchouten schreef: Tussen Boston en Niagara Falls is helemaal niets. Tenzij je bos leuk vindt, zo snel mogelijk door gassen.
Ben ik niet met je eens. Prachtig gebied daar (White Mountains), staat hoog op mijn to do list. Zeker in de herfst tijdens de Indian Summer

https://www.google.nl/search?q=indian+s ... d=0CC0QsAQ" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.google.nl/search?q=white+mo ... d=0CC4QsAQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 21 feb 2015, 12:10

sitechris schreef:
JoostSchouten schreef: Tussen Boston en Niagara Falls is helemaal niets. Tenzij je bos leuk vindt, zo snel mogelijk door gassen.
Ben ik niet met je eens. Prachtig gebied daar (White Mountains), staat hoog op mijn to do list. Zeker in de herfst tijdens de Indian Summer

https://www.google.nl/search?q=indian+s ... d=0CC0QsAQ" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.google.nl/search?q=white+mo ... d=0CC4QsAQ" onclick="window.open(this.href);return false;
:love:

RJK

Bericht door RJK » 26 feb 2015, 23:59

Ik ben in april waarschijnlijk een paar dagen voor werk in Nashville, Tennessee en kan ook wat vrije tijd (2-4 dagen) inplannen. Lijkt erop dat een stukje Blue Ridge Parkway tot de mogelijkheden behoort maar als er nog andere suggesties zijn dan hoor ik het graag.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 27 feb 2015, 08:42

944-20v schreef:Ik ben in april waarschijnlijk een paar dagen voor werk in Nashville, Tennessee en kan ook wat vrije tijd (2-4 dagen) inplannen. Lijkt erop dat een stukje Blue Ridge Parkway tot de mogelijkheden behoort maar als er nog andere suggesties zijn dan hoor ik het graag.
Zolang je niet de snelheidslimiet passeert; gewoon doen! :D

sitechris

Bericht door sitechris » 27 feb 2015, 10:52

dan ben ik achteraf best goed weggekomen daar ;)

RJK

Bericht door RJK » 27 feb 2015, 15:56

Zolang je niet de snelheidslimiet passeert; gewoon doen! :D
Bizar verhaal zeg. Maar zover zou ik niet komen, alleen Tennessee en mogelijk stukje Georgia in.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 27 feb 2015, 16:22

Bombadil schreef:
JoostSchouten schreef: Ga zelf deze zomer misschien de Oostkust bezoeken, weekje of 2. Twee jaar terug genoten van de variatie aan de westkust.
Tussen Boston en Niagara Falls is helemaal niets. Tenzij je bos leuk vindt, zo snel mogelijk door gassen. Je zou ook na Boston omhoog Canada in kunnen (Montreal, Ottawa, Toronto) en dan naar de Falls rijden. Leuke steden wel; niet Amerikaans groot maar juist schoon en relaxt. Hangt erg af van wat je zelf leuk vindt.
Inmiddels ligt alles vast en is het onderstaande geworden.
Zitten vast voor/nadelen aan maar gaat vast leuk en mooi worden!

• 31-08-2015 3 overnachtingen in New York City (Amsterdam Court)
• 03-09-2015 1 week een Fullsize huurauto met het Inclusive-pakket *ophalen & inleveren in New York City
• 03-09-2015 1 overnachting in Quincy (Best Western Adams Inn) Net buiten Boston
• 04-09-2015 1 overnachting in Utica, New York (Best Western Gateway Adirondack Inn) Ligt vlakbij Adirondack Park wat we wel even willen bekijken
• 05-09-2015 1 overnachting in Niagara Falls, ON (Sheraton On The Falls)
• 06-09-2015 2 overnachtingen in Washington (Donovan House)
• 08-09-2015 1 overnachting in Philadelphia (West Crowne Plaza Philadelphia West)
• 09-09-2015 1 overnachting in Riverhead, New York (Hyatt Place Long Island/East End)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 27 feb 2015, 17:01

JoostSchouten schreef:
Bombadil schreef:
Inmiddels ligt alles vast en is het onderstaande geworden.
Zitten vast voor/nadelen aan maar gaat vast leuk en mooi worden!

• 31-08-2015 3 overnachtingen in New York City (Amsterdam Court)
• 03-09-2015 1 week een Fullsize huurauto met het Inclusive-pakket *ophalen & inleveren in New York City
• 03-09-2015 1 overnachting in Quincy (Best Western Adams Inn) Net buiten Boston
• 04-09-2015 1 overnachting in Utica, New York (Best Western Gateway Adirondack Inn) Ligt vlakbij Adirondack Park wat we wel even willen bekijken
• 05-09-2015 1 overnachting in Niagara Falls, ON (Sheraton On The Falls)
• 06-09-2015 2 overnachtingen in Washington (Donovan House)
• 08-09-2015 1 overnachting in Philadelphia (West Crowne Plaza Philadelphia West)
• 09-09-2015 1 overnachting in Riverhead, New York (Hyatt Place Long Island/East End)
Wat betekent het Inclusive pakket? Of is dat ophalen en inleveren in NYC?

Ik hoop dat het een mooie reis zal worden. :mrgreen:

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 27 feb 2015, 17:04

Inclusive pakket:
• Onbeperkte kilometers
• W.A.-verzekering tot het wettelijk minimum
• Aanvullende W.A.-verzekering voor schade aan derden tot een maximum van USD 1.000.000
• CDW-verzekering voor schade of diefstal van de huurauto, zonder eigen risico (t.a.t. onder voorbehoud van wijzigingen, dit geldt niet bij roekeloos rijgedrag). In New York geldt een eigen risico van USD 100, in Illinois van USD 200.
• Lokale belastingen, toeslagen en evt. milieuheffingen, uiteraard NIET over de extra's die u ter plaatse afsluit
• Bij ophalen in Californië één extra bestuurder (vanaf 25 jaar) inbegrepen

Je hebt ook nog Gold, dat is met meerdere chauffeurs, maar ik ga toch rijden. :)

Plaats reactie