JoostSchouten schreef:
Ga zelf deze zomer misschien de Oostkust bezoeken, weekje of 2. Twee jaar terug genoten van de variatie aan de westkust.
Mensen nog tips/suggesties/aanvullingen voor rondje, NY, Boston, Niagara Falls, Washington DC?
Tussen Boston en Niagara Falls is helemaal niets. Tenzij je bos leuk vindt, zo snel mogelijk door gassen. Je zou ook na Boston omhoog Canada in kunnen (Montreal, Ottawa, Toronto) en dan naar de Falls rijden. Leuke steden wel; niet Amerikaans groot maar juist schoon en relaxt. Hangt erg af van wat je zelf leuk vindt.
Niagara Falls is in het weekend erg druk, reserveer het hotel dan ook een paar weken van te voren. Of ga doordeweeks. Mooi lijkt me `s middags aan te komen aan de Canadese kant (beste uitzicht), in te checken in een hotel ter plekke, wat rond te kijken en `s ochtends dan te vertrekken naar de US en van die kant de Falls nog eens te bezien.
Boston kent veel Amerikaanse geschiedenis, wellicht als NLer minder interessant. Europees aandoende stad met heuvels en kronkelwegen ipv grid. Veel studenten, relaxte sfeer en dure hotels.
New York is te groot en zou ik bewaren voor een leuke stedentrip met enkel het vliegtuig en een lang weekend. Die tijd kan je,m.i., beter in Philadelphia en Baltimore besteden. Philadelphia is denk ik ook een redelijk beginpunt want de tickets zijn vaak iets goedkoper. Pennsylvania vind ik sowieso een fijne staat. Washington heeft veel Amerikaanse dingetjes die je van TV kent maar als NLer vind ik het US congres e.d. toch minder interessant. Je zou ook nog naar Gettysburg kunnen als je er toch bent. Plan ook twee bezoekjes in aan outlets. Kost je zo een halve dag maar de prijzen zijn het waard.
In de steden zelf zou ik op het OV en de benen vertrouwen. De metro`s komen in het centrum overal. en lopend zie je nog eens wat.
Als ik de Oostkust over zou mogen doen zou ik geen rondreis doen maar vliegen op Miami en dan uit Boston terugvliegen (of andersom). Eventueel met een US binnenlandse vlucht weer naar naar het vliegveld van aankomst. Kost wel meer vanwege de vlucht en de huurauto "one way".
US huurauto boek ik eigenlijk altijd via tussenpersoon
http://www.rentalcars.com/" onclick="window.open(this.href);return false; want veruit het goedkoopste. Wel vaak de traditionele tegenvaller dat jouw auto er net niet is. In de klasse Grand Cherokee krijg je of Koreaans of een goedkope Chevy truck. Kom nou eens met die Jeep!