als ze het accijns verlagen verliezen ze aan de ene kant maar winnen ze aan de andere kant, of dat voldoende is?
ik ben voor

Den Haag snapt het niet. Liever een snel dubbeltje dan een langzaam kwartje zou je denken.........romo schreef:RON 98 betaal ik bijna €0,30 /L minder net over de grens, ik tank met genoegen bij de buren.......
Het is toch niet zo moeilijk, zorg als Nederland dat de benzine en diesel een paar cent goedkoper is dan in Duitsland/Belgie
Je kan beter 20 miljoen Duitsers en 5 miljoen Belgen hier laten tanken, iedereen blij, de benzine en diesel boer, met alle merchandise die daar aan vast zit, vervolgens veel meer omzet en meer belasting in de staatskas....................ben ik nu zo slim of............
Kortom; we hoeven niet altijd meer te verdienen als de overheid de lasten gelijk houdt, liever wat lager maakt, per saldo meer bestedingsruimte, de consument doet wat ie moet doen; consumeren (dat gaat nu 1 keer mooier, beter, makkelijker als je wat in de knip hebt) vervolgens komt het aan BTW wel weer in de schatkist...........ik zeg; iedereen blij
Ik hoop niet voor je dat je serieus bent. Die paar Belgen en Duitsers langs de grens vullen niet het verlies in accijnzen die ze in de rest van Nederland op kunnen halen.Petrolhead Tom schreef:Den Haag snapt het niet. Liever een snel dubbeltje dan een langzaam kwartje zou je denken.........romo schreef:RON 98 betaal ik bijna €0,30 /L minder net over de grens, ik tank met genoegen bij de buren.......
Het is toch niet zo moeilijk, zorg als Nederland dat de benzine en diesel een paar cent goedkoper is dan in Duitsland/Belgie
Je kan beter 20 miljoen Duitsers en 5 miljoen Belgen hier laten tanken, iedereen blij, de benzine en diesel boer, met alle merchandise die daar aan vast zit, vervolgens veel meer omzet en meer belasting in de staatskas....................ben ik nu zo slim of............
Kortom; we hoeven niet altijd meer te verdienen als de overheid de lasten gelijk houdt, liever wat lager maakt, per saldo meer bestedingsruimte, de consument doet wat ie moet doen; consumeren (dat gaat nu 1 keer mooier, beter, makkelijker als je wat in de knip hebt) vervolgens komt het aan BTW wel weer in de schatkist...........ik zeg; iedereen blij
Joy schreef:De ministers hebben dit gewoon goed berekend. Accijnsverhoging, op hoeveel kilometer van de grens gaan mensen nog de moeite nemen om naar het buitenland te rijden, wat zijn dan de aantallen mensen die in die zone wonen, hoeveel lopen we dan mis ten opzichte van de winst over de rest van NL die geen uitvlucht hebben naar de grensgebieden. Flink positief? Ok voer maar in.
Ik denk dat het per saldo toch in het voordeel is van de staatskas om het op deze manier te spelen. Die kleine strook langs de grens is gewoon niet interessant genoeg om een heel land lagere accijnzen voor te geven.
Dit dus, tel daarbij op dat in het hele land meer gereden gaat worden als de prijzen lager zijn en de lagere accijns wordt al snel gecompenseerd door het aantal getankte liters. Dan laat ik de rest nog helemaal buiten beschouwing zoals Duitsers en Belgen die in Nederland eventueel inkopen gaan doen.romo schreef:oh jawel,..........als je `t maar interessant maakt qua prijs.
Er zijn 87 miljoen Duitsers, waarvan in de grensregio;
Noordrijn Westfalen; 17,5 miljoen
Nedersaksen; 7,7 miljoen
België; 13 miljoen inwoners
Vlaams gewest; 6,5 miljoen
Das 30 miljoen bij elkaar, zeg dat een kwart wel interesse heeft om te tanken; maakt 7,5 miljoen consumeerders.
Nederland 17 miljoen inwoners, hoeveel zouden er tanken, gokje, 25%(?) zeg 4 miljoen brandstof gebruikers
Kortom; Je kan met aantrekken (conservatief geschat) buitenlandse tankers de markt 2 keer groter maken dan de binnenlandse markt.
Nu is dit speculatief omdat ik bij benadering moet rekenen, het lijkt toch wel rendabel te kunnen zijn, tevens is het zo dat als de brandstoflasten dalen er op andere terreinen binnenlands meer bestedingsruimte zal zijn. En dat is het hele idee er achter, je wil enerzijds meer geld, of wellicht het zelfde geld ophalen met accijnzen, maar aan de andere kant je eigen bevolking meer financiële ruimte geven...........nou laat die Belgische en Duitse buren dan meedoen.............moeten wij toch ook met die tol straks![]()
Nederlandse politiek moet eens meer denken en handelen als een internationale onderneming/bedrijf; dan wil je je markt dus vergroten.............
Maak rookwaar ook wat goedkoper dan bij de buren, de broodjes ook, de koffie, hup dat pakken we dan ook nog even in, vuurwerk mag ook, steken ze het tenminste over de grens af.............
Net ff 26 oliebollen, 5 appelbeignets en 5 appelkanjers gehaald,Robin schreef:De oliebolprijzen gaan ook nergens over, 90 cent per stuk.
*neemt even 'n prima super oliebol*
Duitser hebben toch een tijd lang de diesel in Nl massaal ingekocht.....en als ze toch hier zijn nemen ze ook vaak nog kilos koffie mee. Duitsers moeten in eigen land accijns betalen over koffie, wij (nog!) niet.......TLRS schreef:Het zou mij verbazen als de meeste Duitsers zich niet laten verleiden om in NL te komen tanken. Het lijkt me ook zeer stug dat er zoveel miljoen buitenlanders naar NL zouden komen om te tanken. Dan is er nog de vraag hoe vaak ze dat zouden doen.
Vervolgens kun je je afvragen of NL meer gaat rijden, meer files veroorzaakt en NL zijn uitstoot vergroot. Gezien de maatregelen tegen uitstoot lijkt me niet dat ze daar op zitten te wachten.
De een heeft het over hoe de boel kapot gaat, de ander tankt vrolijk voor 30 cent minder
zow das prijzig, toevallig gister er maar ff op uit geweest om wat oliebollen te kopen, niet dat er mensen langs komen oid, maar gewoon 20 stuks om zelf op te etenRobin schreef:De oliebolprijzen gaan ook nergens over, 90 cent per stuk.
*neemt even 'n prima super oliebol*
http://www.gewoon-nieuws.nl/2010/11/fed ... KPV3CuG8a0" onclick="window.open(this.href);return false;De FED pompt 600 miljard dollar in de economie door het aankopen van obligaties van de Amerikaans overheid. Eerder al had de FED 1.700 miljard in de economie gepompt. Het geld voor deze aankopen wordt door de FED gedrukt uit het niets. Er gebeurt in feite niets anders dan het vergroten van de geldhoeveelheid en zal naar alle waarschijnlijkheid de inflatie fors aanwakkeren. “Als we eerlijk zijn moeten we constateren dat dit een pyramidespel is”, aldus Bill Gross, de voorman van de Amerikaanse beleggingsmaatschappij Pimco, de grootste obligatiebelegger ter wereld.
Ben Bernanke voorzitter FED
De Federal Reserve is het stelsel van Amerikaanse Centrale Banken, in particuliere handen, en heeft de Amerikaanse regering aan een halsband naast zich lopend. Dat de Federal Reserve een particuliere instelling is wordt maar al te vaak vergeten, en de FED heeft ook niet zo veel zin om uit te leggen hoe dat nou zit. De Amerikaanse overheid zit bij de FED tot over de oren in de schuld en kan niet anders doen dan die richting uit te gaan waar de halsband van de FED haar naar toetrekt. Omdat de FED het recht heeft om te bepalen hoe groot de geldomloop is kunnen ze naar believen grote hoeveelheden geld uit de markt weghalen maar ook erin pompen. Dit betekent dat de FED de instrumenten en de macht in handen heeft om de economie te laten bloeien of te laten kelderen.
En nog lastiger als er zorg over de gemeentes heen moet. Jongen studeert in Groningen en heeft daar doordeweeks hulp. Echter moet er in het weekend ook hulp komen maar dan woont hij thuis in Deventer.Luco schreef:Zorg idem dito Joy
Ik zie nu van dichtbij dat de gemeentes dit op moeten pakken, hebben ze ook weinig tot geen ervaring mee.
Maar ja den haag dumpt het en zijn ze hun van de tekorten af.
Alleen nu krijgt de gemeente die voor zijn kiezen.
Ik kan je nu al voorspellen dat diverse gemeentes binnen nu en 5 jaar een artikeltje 12 zijn, kost het nog meer geld.