Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door GTRene » 30 dec 2014, 18:01

mee eens, maja in Den Haag denken ze, vanuit Den Haag gaan ze niet naar de buren...das te ver en het grootste deel tankt in NL dus gaat het goed gemiddeld...behalve bij de grensstreek...

als ze het accijns verlagen verliezen ze aan de ene kant maar winnen ze aan de andere kant, of dat voldoende is?

ik ben voor :tooth:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 30 dec 2014, 18:31

romo schreef:RON 98 betaal ik bijna €0,30 /L minder net over de grens, ik tank met genoegen bij de buren.......

Het is toch niet zo moeilijk, zorg als Nederland dat de benzine en diesel een paar cent goedkoper is dan in Duitsland/Belgie

Je kan beter 20 miljoen Duitsers en 5 miljoen Belgen hier laten tanken, iedereen blij, de benzine en diesel boer, met alle merchandise die daar aan vast zit, vervolgens veel meer omzet en meer belasting in de staatskas....................ben ik nu zo slim of............

Kortom; we hoeven niet altijd meer te verdienen als de overheid de lasten gelijk houdt, liever wat lager maakt, per saldo meer bestedingsruimte, de consument doet wat ie moet doen; consumeren (dat gaat nu 1 keer mooier, beter, makkelijker als je wat in de knip hebt :tooth: ) vervolgens komt het aan BTW wel weer in de schatkist...........ik zeg; iedereen blij
Den Haag snapt het niet. Liever een snel dubbeltje dan een langzaam kwartje zou je denken.........

Joy

Bericht door Joy » 30 dec 2014, 21:29

De ministers hebben dit gewoon goed berekend. Accijnsverhoging, op hoeveel kilometer van de grens gaan mensen nog de moeite nemen om naar het buitenland te rijden, wat zijn dan de aantallen mensen die in die zone wonen, hoeveel lopen we dan mis ten opzichte van de winst over de rest van NL die geen uitvlucht hebben naar de grensgebieden. Flink positief? Ok voer maar in.
Ik denk dat het per saldo toch in het voordeel is van de staatskas om het op deze manier te spelen. Die kleine strook langs de grens is gewoon niet interessant genoeg om een heel land lagere accijnzen voor te geven.

allen

Bericht door allen » 30 dec 2014, 21:43

Petrolhead Tom schreef:
romo schreef:RON 98 betaal ik bijna €0,30 /L minder net over de grens, ik tank met genoegen bij de buren.......

Het is toch niet zo moeilijk, zorg als Nederland dat de benzine en diesel een paar cent goedkoper is dan in Duitsland/Belgie

Je kan beter 20 miljoen Duitsers en 5 miljoen Belgen hier laten tanken, iedereen blij, de benzine en diesel boer, met alle merchandise die daar aan vast zit, vervolgens veel meer omzet en meer belasting in de staatskas....................ben ik nu zo slim of............

Kortom; we hoeven niet altijd meer te verdienen als de overheid de lasten gelijk houdt, liever wat lager maakt, per saldo meer bestedingsruimte, de consument doet wat ie moet doen; consumeren (dat gaat nu 1 keer mooier, beter, makkelijker als je wat in de knip hebt :tooth: ) vervolgens komt het aan BTW wel weer in de schatkist...........ik zeg; iedereen blij
Den Haag snapt het niet. Liever een snel dubbeltje dan een langzaam kwartje zou je denken.........
Ik hoop niet voor je dat je serieus bent. Die paar Belgen en Duitsers langs de grens vullen niet het verlies in accijnzen die ze in de rest van Nederland op kunnen halen.

Fernando

Bericht door Fernando » 30 dec 2014, 21:45

Joy schreef:De ministers hebben dit gewoon goed berekend. Accijnsverhoging, op hoeveel kilometer van de grens gaan mensen nog de moeite nemen om naar het buitenland te rijden, wat zijn dan de aantallen mensen die in die zone wonen, hoeveel lopen we dan mis ten opzichte van de winst over de rest van NL die geen uitvlucht hebben naar de grensgebieden. Flink positief? Ok voer maar in.
Ik denk dat het per saldo toch in het voordeel is van de staatskas om het op deze manier te spelen. Die kleine strook langs de grens is gewoon niet interessant genoeg om een heel land lagere accijnzen voor te geven.

Dit dus...

JP

Bericht door JP » 30 dec 2014, 21:47

Vanuit mijn werk sta ik binnen 5 minuten bij een Belgische pomp, maar heb me nog nooit de moeite genomen daar dan te gaan tanken......en het geld groeit me heus niet op mijn rug..... :lol: Ik probeer liever zuinig te rijden...... :df:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 dec 2014, 21:55

oh jawel,..........als je `t maar interessant maakt qua prijs.

Er zijn 87 miljoen Duitsers, waarvan in de grensregio;

Noordrijn Westfalen; 17,5 miljoen
Nedersaksen; 7,7 miljoen

België; 13 miljoen inwoners
Vlaams gewest; 6,5 miljoen

Das 30 miljoen bij elkaar, zeg dat een kwart wel interesse heeft om te tanken; maakt 7,5 miljoen consumeerders.

Nederland 17 miljoen inwoners, hoeveel zouden er tanken, gokje, 25%(?) zeg 4 miljoen brandstof gebruikers

Kortom; Je kan met aantrekken (conservatief geschat) buitenlandse tankers de markt 2 keer groter maken dan de binnenlandse markt.

Nu is dit speculatief omdat ik bij benadering moet rekenen, het lijkt toch wel rendabel te kunnen zijn, tevens is het zo dat als de brandstoflasten dalen er op andere terreinen binnenlands meer bestedingsruimte zal zijn. En dat is het hele idee er achter, je wil enerzijds meer geld, of wellicht het zelfde geld ophalen met accijnzen, maar aan de andere kant je eigen bevolking meer financiële ruimte geven...........nou laat die Belgische en Duitse buren dan meedoen.............moeten wij toch ook met die tol straks :tooth:

Nederlandse politiek moet eens meer denken en handelen als een internationale onderneming/bedrijf; dan wil je je markt dus vergroten.............

Maak rookwaar ook wat goedkoper dan bij de buren, de broodjes ook, de koffie, hup dat pakken we dan ook nog even in, vuurwerk mag ook, steken ze het tenminste over de grens af............. :tooth:

TLRS

Bericht door TLRS » 30 dec 2014, 22:28

Het zou mij verbazen als de meeste Duitsers zich niet laten verleiden om in NL te komen tanken. Het lijkt me ook zeer stug dat er zoveel miljoen buitenlanders naar NL zouden komen om te tanken. Dan is er nog de vraag hoe vaak ze dat zouden doen.

Vervolgens kun je je afvragen of NL meer gaat rijden, meer files veroorzaakt en NL zijn uitstoot vergroot. Gezien de maatregelen tegen uitstoot lijkt me niet dat ze daar op zitten te wachten.

De een heeft het over hoe de boel kapot gaat, de ander tankt vrolijk voor 30 cent minder :roll:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 dec 2014, 07:56

http://www.z24.nl/ondernemen/3-545-milj ... and-525600" onclick="window.open(this.href);return false;

3.545 MILJARD :shock: :shocking:

Lijkt me dat we fiscaal wel aan een herijking toe zijn.......................

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 31 dec 2014, 09:44

romo schreef:oh jawel,..........als je `t maar interessant maakt qua prijs.

Er zijn 87 miljoen Duitsers, waarvan in de grensregio;

Noordrijn Westfalen; 17,5 miljoen
Nedersaksen; 7,7 miljoen

België; 13 miljoen inwoners
Vlaams gewest; 6,5 miljoen

Das 30 miljoen bij elkaar, zeg dat een kwart wel interesse heeft om te tanken; maakt 7,5 miljoen consumeerders.

Nederland 17 miljoen inwoners, hoeveel zouden er tanken, gokje, 25%(?) zeg 4 miljoen brandstof gebruikers

Kortom; Je kan met aantrekken (conservatief geschat) buitenlandse tankers de markt 2 keer groter maken dan de binnenlandse markt.

Nu is dit speculatief omdat ik bij benadering moet rekenen, het lijkt toch wel rendabel te kunnen zijn, tevens is het zo dat als de brandstoflasten dalen er op andere terreinen binnenlands meer bestedingsruimte zal zijn. En dat is het hele idee er achter, je wil enerzijds meer geld, of wellicht het zelfde geld ophalen met accijnzen, maar aan de andere kant je eigen bevolking meer financiële ruimte geven...........nou laat die Belgische en Duitse buren dan meedoen.............moeten wij toch ook met die tol straks :tooth:

Nederlandse politiek moet eens meer denken en handelen als een internationale onderneming/bedrijf; dan wil je je markt dus vergroten.............

Maak rookwaar ook wat goedkoper dan bij de buren, de broodjes ook, de koffie, hup dat pakken we dan ook nog even in, vuurwerk mag ook, steken ze het tenminste over de grens af............. :tooth:
Dit dus, tel daarbij op dat in het hele land meer gereden gaat worden als de prijzen lager zijn en de lagere accijns wordt al snel gecompenseerd door het aantal getankte liters. Dan laat ik de rest nog helemaal buiten beschouwing zoals Duitsers en Belgen die in Nederland eventueel inkopen gaan doen.

Shakes

Bericht door Shakes » 31 dec 2014, 09:47

Gister weer prima super getankt voor de dieselprijs in NL. Dame bij de kassa sprak Nederlands en de zaken liepen prima. Zaak lag vol spul dat niets met benzine te maken had.

gr

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 31 dec 2014, 10:07

De oliebolprijzen gaan ook nergens over, 90 cent per stuk.

*neemt even 'n prima super oliebol* :hungry:

ErikS

Bericht door ErikS » 31 dec 2014, 11:34

Robin schreef:De oliebolprijzen gaan ook nergens over, 90 cent per stuk.

Net ff 26 oliebollen, 5 appelbeignets en 5 appelkanjers gehaald,

37 euro aub!

Maar ze zijn wel Bakker lekker! :crazy:

JP

Bericht door JP » 31 dec 2014, 11:38

TLRS schreef:Het zou mij verbazen als de meeste Duitsers zich niet laten verleiden om in NL te komen tanken. Het lijkt me ook zeer stug dat er zoveel miljoen buitenlanders naar NL zouden komen om te tanken. Dan is er nog de vraag hoe vaak ze dat zouden doen.

Vervolgens kun je je afvragen of NL meer gaat rijden, meer files veroorzaakt en NL zijn uitstoot vergroot. Gezien de maatregelen tegen uitstoot lijkt me niet dat ze daar op zitten te wachten.

De een heeft het over hoe de boel kapot gaat, de ander tankt vrolijk voor 30 cent minder :roll:
Duitser hebben toch een tijd lang de diesel in Nl massaal ingekocht.....en als ze toch hier zijn nemen ze ook vaak nog kilos koffie mee. Duitsers moeten in eigen land accijns betalen over koffie, wij (nog!) niet.......

GTRene

Bericht door GTRene » 31 dec 2014, 11:58

Robin schreef:De oliebolprijzen gaan ook nergens over, 90 cent per stuk.

zow das prijzig, toevallig gister er maar ff op uit geweest om wat oliebollen te kopen, niet dat er mensen langs komen oid, maar gewoon 20 stuks om zelf op te eten :tooth:
vind dat altijd lekker met veel poedersuiker en oliebollen met krenten/rozijnen, mijn Pa maakte ze vroeger altijd ook nogg met stukjes appel er door, dus krenten/rozijnen/appel dan bleven ze ook langer zacht/lekker zeg maar.

anyways, ik dus gister ff er op uit met men kar langs de Dekamarkt alwaar zo'n overdekt winkelcentrum is met rondom veel parkeer en onder in de kelder nog meer parkeerplekken (behoorlijk groot daar in die kelder)
kom ik daar aan, pff wat een drukte, buiten alles vol, magoed ik parkeer altijd onder in de kelder in een hoek waar het vrij rustig is, want de meesten willen zo dicht mogelijk bij de deur staan :mrgreen:
Ik rijd de kelder in en meteen al redelijk wat auto's die eruit willen...ik dacht owjee...toch niet vol/druk he...
ongelofelijk wat een drukte, alles vol en of af en aan rijdende...ik dacht, ik moet hier weg en snel...ik ga mijn kar hier nu echt niet tussen zetten, wat een gekte daar :lol:

Dus op naar huis pfff...thuis dacht ik, hm...oliebollen ja of nee...met de fiets dan maar die kant weer op? hm...zeldzaam :mrgreen: maar had zo'n trek in oliebollen dus hup op de fiets :hot:

ah, waar ging het verhaal nou om, de oliebollen prijs, 10 voor 5,-euro dus 0.50 cent perstuk incl krenten/rozijnen :D en een leuke smilende dame achter dat kraampje :tooth:

Dus wel een stuk goedkoper dan 0,90 cent pst.

@Romo, 3.545 miljard :shock: :shock: dat is dus 3.545.000.000.000,-euro? of nog meer nullen.
wat een bedragen.

in de USA zijn dat soort bedragen niet veel zeggend, ze drukken (op wat toetsen dan...) zo wat bij...Banken kunnen immers vaak geld uit niets creëren...
De FED pompt 600 miljard dollar in de economie door het aankopen van obligaties van de Amerikaans overheid. Eerder al had de FED 1.700 miljard in de economie gepompt. Het geld voor deze aankopen wordt door de FED gedrukt uit het niets. Er gebeurt in feite niets anders dan het vergroten van de geldhoeveelheid en zal naar alle waarschijnlijkheid de inflatie fors aanwakkeren. “Als we eerlijk zijn moeten we constateren dat dit een pyramidespel is”, aldus Bill Gross, de voorman van de Amerikaanse beleggingsmaatschappij Pimco, de grootste obligatiebelegger ter wereld.

Ben Bernanke voorzitter FED
De Federal Reserve is het stelsel van Amerikaanse Centrale Banken, in particuliere handen, en heeft de Amerikaanse regering aan een halsband naast zich lopend. Dat de Federal Reserve een particuliere instelling is wordt maar al te vaak vergeten, en de FED heeft ook niet zo veel zin om uit te leggen hoe dat nou zit. De Amerikaanse overheid zit bij de FED tot over de oren in de schuld en kan niet anders doen dan die richting uit te gaan waar de halsband van de FED haar naar toetrekt. Omdat de FED het recht heeft om te bepalen hoe groot de geldomloop is kunnen ze naar believen grote hoeveelheden geld uit de markt weghalen maar ook erin pompen. Dit betekent dat de FED de instrumenten en de macht in handen heeft om de economie te laten bloeien of te laten kelderen.
http://www.gewoon-nieuws.nl/2010/11/fed ... KPV3CuG8a0" onclick="window.open(this.href);return false;

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 31 dec 2014, 12:52

Ik blijf stug in NL tanken EN eten :mrgreen: :wink:

Luco

Bericht door Luco » 06 jan 2015, 11:10

*zucht*

Zit je hier op je werk, nieuwe systemen geinstalleerd door ict, maar niks werkt (al een paar dagen)
dan duurt een dag lang :hammer:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 jan 2015, 11:48

Kun je vast wennen! :tooth: :wink:
:shock:
Grapje hoor!! :D

Luco

Bericht door Luco » 06 jan 2015, 12:09

:tooth: :lol: :thumbup:

thuis wel zat te doen hoor, maar liever aan de gang ja.

romo

Bericht door romo » 08 jan 2015, 22:09

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/01/08/pro ... jard-euro/" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Bericht door Luco » 08 jan 2015, 22:21

Ja dat is den haag he
ow we komen geld tekort, weet je wat, we trappen het naar de gemeente
probleem in den haag opgelost :lol:

Lekker makkelijk

Joy

Bericht door Joy » 08 jan 2015, 22:24

Wajong voor gedeeltelijk arbeidsongeschikten is per 1-1-2015 ook uit het takenpakket van de overheid gevallen(UWV). Dit moet nu door de gemeentes worden geregeld dmv een subsidie op het arbeidsloon. Er is nog niemand die weet waar ie terecht moet voor dit soort zaken. Gemeente heeft 0 ervaring hiermee en bij het UWV zien ze de bui al hangen.
Welkom in NL. :hammer:

Luco

Bericht door Luco » 08 jan 2015, 22:39

Zorg idem dito Joy

Ik zie nu van dichtbij dat de gemeentes dit op moeten pakken, hebben ze ook weinig tot geen ervaring mee.
Maar ja den haag dumpt het en zijn ze hun van de tekorten af.
Alleen nu krijgt de gemeente die voor zijn kiezen.

Ik kan je nu al voorspellen dat diverse gemeentes binnen nu en 5 jaar een artikeltje 12 zijn, kost het nog meer geld.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 13 jan 2015, 20:39

Luco schreef:Zorg idem dito Joy

Ik zie nu van dichtbij dat de gemeentes dit op moeten pakken, hebben ze ook weinig tot geen ervaring mee.
Maar ja den haag dumpt het en zijn ze hun van de tekorten af.
Alleen nu krijgt de gemeente die voor zijn kiezen.

Ik kan je nu al voorspellen dat diverse gemeentes binnen nu en 5 jaar een artikeltje 12 zijn, kost het nog meer geld.
En nog lastiger als er zorg over de gemeentes heen moet. Jongen studeert in Groningen en heeft daar doordeweeks hulp. Echter moet er in het weekend ook hulp komen maar dan woont hij thuis in Deventer.
Dat gaat Groningen niet betalen en Deventer zegt: Hij staat niet bij ons ingeschreven. Geen hulp dus.......

Luco

Bericht door Luco » 13 jan 2015, 22:30

Tja, ik ben benieuwd ik ga morgen voor het eerst in mijn leven ook een uitkering aanvragen, ben benieuwd, moet me waarschijnlijk eerst uitschrijven bij kvk en ben benieuwd of ik wel wat krijg.
Daarna zal huis gedwongen verkocht gaan worden en je krijgt geen voorrang op huurhuis, dus op straat, maar dan heb je geen vaste woon of verblijfplaats, dus geen uitkering, ja 2015 is fantastisch begonnen :(
nog een kleine restschuld erachteraan, hoppaaaa, daar heb je je dan 30 jaar de tering voor gewerkt :dood:

Plaats reactie