E36 M3 drift/tracktool
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: E36 M3 drift/tracktool
.
Laatst gewijzigd door Walter op 24 jan 2017, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 40267
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 M3 drift/tracktool
Dan leg je er toch een paar planken voor/onder????
Maargoed, liever sowieso naar specialist. Ik denk een thermonstaat die dicht zit idd.
Handrem met die driftking stok van jou is goed te doseren hoor, mijn handrem met 0,75 cilinder en 30cm hendel is stukken lastiger
Maargoed, liever sowieso naar specialist. Ik denk een thermonstaat die dicht zit idd.
Handrem met die driftking stok van jou is goed te doseren hoor, mijn handrem met 0,75 cilinder en 30cm hendel is stukken lastiger

-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: E36 M3 drift/tracktool
.
Laatst gewijzigd door Walter op 24 jan 2017, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 21:04
Re: E36 M3 drift/tracktool
Tijdelijk omhoog schroeven voor de keuring geen optie? Als jij mijn klant was geweest had ik daar even over gebeld met je.
Doe je het nu zelf bied je hem weer te keuren aan.
Doe je het nu zelf bied je hem weer te keuren aan.
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: E36 M3 drift/tracktool
.
Laatst gewijzigd door Walter op 24 jan 2017, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 40267
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 M3 drift/tracktool
Weinig driften met deze temperaturen denk... of een hele grote stapel banden inslaan 

-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: E36 M3 drift/tracktool
.
Laatst gewijzigd door Walter op 24 jan 2017, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 40267
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 M3 drift/tracktool
Goed om te horen dat je weer lekker aan de gang bent geweest.
Waar geen knot-strip is kan je gewoon wachten tot je over het hoogste punt bent, daarop precies omgooien, zorgen dat je goed aan de binnenkant zit en dan meteen al de handrem er gedoseerd op.
Die harde banden gaan nooit op, zelfs na 6 driftdagen als er nog 1mm op zit (die laatste is juist het hardste/onverwoestbaar) kan je gewoon honderden meters burnouts leggen en nog niks aan de hand!
Waar geen knot-strip is kan je gewoon wachten tot je over het hoogste punt bent, daarop precies omgooien, zorgen dat je goed aan de binnenkant zit en dan meteen al de handrem er gedoseerd op.
Die harde banden gaan nooit op, zelfs na 6 driftdagen als er nog 1mm op zit (die laatste is juist het hardste/onverwoestbaar) kan je gewoon honderden meters burnouts leggen en nog niks aan de hand!
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: E36 M3 drift/tracktool
.
Laatst gewijzigd door Walter op 24 jan 2017, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E36 M3 drift/tracktool
nog steeds goedkoop voor 102 neem ik aan?
ik betaalde vorige week nog 1.84 per L in Vriezenveen.
ik betaalde vorige week nog 1.84 per L in Vriezenveen.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: E36 M3 drift/tracktool
Klinkt weer als een mooi dagje!
Dat de brandstofprijzen in Duitsland binnen een paar uur veranderen heb ik wel vaker gehoord. Mij is toen verteld dat op drukke momenten (bijvoorbeeld tussen 5 en 6 als de meeste mensen vrij zijn) de prijs omhoog gaat. En op rustige momenten de prijs naar beneden. Ik weet niet in hoeverre dat verhaal waar is, maar misschien eens leuk om uit te zoeken.
Dat de brandstofprijzen in Duitsland binnen een paar uur veranderen heb ik wel vaker gehoord. Mij is toen verteld dat op drukke momenten (bijvoorbeeld tussen 5 en 6 als de meeste mensen vrij zijn) de prijs omhoog gaat. En op rustige momenten de prijs naar beneden. Ik weet niet in hoeverre dat verhaal waar is, maar misschien eens leuk om uit te zoeken.
- matthyssie
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: E36 M3 drift/tracktool
Dat is indd het geval. In meer landen is het zo. In Denemarken bijvoorbeeld is het 's avonds goedkoper tanken dan overdag.
We zijn wel eens met 2 auto's achter elkaar aan te tanken geweest ergens in Denemarken. De 2e had z'n brandstof 5 cent per liter goedkoper.
We zijn wel eens met 2 auto's achter elkaar aan te tanken geweest ergens in Denemarken. De 2e had z'n brandstof 5 cent per liter goedkoper.

-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: E36 M3 drift/tracktool
.
Laatst gewijzigd door Walter op 24 jan 2017, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: E36 M3 drift/tracktool
Je pok en handrem bewegen links/rechts in bochten 
Heb je dit met een GoPro geschoten?

Heb je dit met een GoPro geschoten?
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: E36 M3 drift/tracktool
.
Laatst gewijzigd door Walter op 24 jan 2017, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: E36 M3 drift/tracktool
Als je de GoPro instelt op "spot metering" (is een aparte optie in het settingsmenu) zodat de belichting wordt ingesteld op basis van het midden van je beeld zal het nog veel mooiere beelden opleveren. Nu is binnen in de auto prima te zien maar buiten overbelicht.
Ik heb daarnaast ook een tijdje lopen stoeien om hem precies op de juiste hoogte te krijgen. Ook bevestigd aan de rolkooi. Voor het mooie zou hij iets lager moeten zitten.
Ik heb daarnaast ook een tijdje lopen stoeien om hem precies op de juiste hoogte te krijgen. Ook bevestigd aan de rolkooi. Voor het mooie zou hij iets lager moeten zitten.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E36 M3 drift/tracktool
Met wat voor diff rij je, origineel?
Het ziet er allemaal heel onrustig uit en ik denk dat je een aardig eind sneller rond kan als je wat minder schakelt.
Tarzan gewoon in 3 laten staan, dan heb je met een origineel diff toeren genoeg om niet te hoeven schakelen tot aan hugenholtz. Daar kan je evt naar 2, bij uitkomen gewoon in 3 en 4 naar het scheivlak. Valt mij daar op dat je aan het shortshiften bent op 6000 toeren en op iets van 4000 toeren in 5 rijd. Ook niet doen, gewoon 3 en 4 aanhouden en bovenop niet terugschakelen, gewoon in 4 door scheivlak. Als je met een origineel diff rijd heb je eigenlijk niks in 5 te zoeken met een M3, aangezien je iets van 220 kan in 4. voor masters evt terug naar 3, maar ik zou 1 bocht later wachten, masters kan je met een noodgang doorheen. Dan kan je dat hele stuk gewoon in zijn 3 rijden, tot het rechte stuk aan hugenholtz waar je misschien net naar 4 moet. Hugenholts overwegen om terug naar 2 te gaan en dan in 3 tot uitkomen bos uit, daar naar 4 en gewoon rechte stuk in zijn 4 houden.
Je bent op heel veel plaatsen aan het shortshiften, maar je hebt het toerenbereik, gebruik het dan ook
Het ziet er allemaal heel onrustig uit en ik denk dat je een aardig eind sneller rond kan als je wat minder schakelt.
Tarzan gewoon in 3 laten staan, dan heb je met een origineel diff toeren genoeg om niet te hoeven schakelen tot aan hugenholtz. Daar kan je evt naar 2, bij uitkomen gewoon in 3 en 4 naar het scheivlak. Valt mij daar op dat je aan het shortshiften bent op 6000 toeren en op iets van 4000 toeren in 5 rijd. Ook niet doen, gewoon 3 en 4 aanhouden en bovenop niet terugschakelen, gewoon in 4 door scheivlak. Als je met een origineel diff rijd heb je eigenlijk niks in 5 te zoeken met een M3, aangezien je iets van 220 kan in 4. voor masters evt terug naar 3, maar ik zou 1 bocht later wachten, masters kan je met een noodgang doorheen. Dan kan je dat hele stuk gewoon in zijn 3 rijden, tot het rechte stuk aan hugenholtz waar je misschien net naar 4 moet. Hugenholts overwegen om terug naar 2 te gaan en dan in 3 tot uitkomen bos uit, daar naar 4 en gewoon rechte stuk in zijn 4 houden.
Je bent op heel veel plaatsen aan het shortshiften, maar je hebt het toerenbereik, gebruik het dan ook

-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 19:50
- Locatie: Beverwijk
Re: E36 M3 drift/tracktool
Hugenholtz? Je bedoelt de Audi S neem ik aan.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E36 M3 drift/tracktool
Ja die ja 

-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45
Re: E36 M3 drift/tracktool
Iets met drifters en hoog in toeren....................................deze jongens willen altijd vol momentum voor de bocht, niet bij het uitkomen daarvan!!! 

-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: E36 M3 drift/tracktool
.
Laatst gewijzigd door Walter op 24 jan 2017, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E36 M3 drift/tracktool
Het is gewoon een beetje experimenteren. Eigenlijk ook jammer dat je de baan niet echt goed ziet in het filmpje.
Nadeel is dat met een origineel diff, je 3 zo lang is.
Van Tarzan naar Hugenholtz naar 4 dat zou ik echt niet doen omdat je daar nevernooit de snelheid hebt om naar 4 te gaan, Dan moet je voor Hugenholtz 2 keer terugschakelen als je die in zijn 2 nemen wilt en dat betekend eigenlijk dat je onnodig bezig bent.(onnodig bezig zijn is afleiding en onbalans) Auto's met een korter diff zoals 3.91 moeten daar wel naar 4, moet ik ook, maar met 3.15 hoeft dat niet, je ken iets van 165 in 3 en veel harder als dat haal je daar volgens mij niet.
Eerste rondje in je video rij je volgens mij ook in 3 door Tarzan en dat gaat prima, daar kan je hem gewoon in laten staan tot aan Hugenholtz.
Je ziet gewoon dat je weinig tractie hebt bij oa uitkomen hugenholtz en Audi S, doordat je ws een lichte achterkant hebt. Dan heeft het eigenlijk vrij weinig voordeel om naar 2 te gaan, als je namelijk op het gas gaat breekt de achterkant uit en ga je dwars, als je hem in zijn 3 neemt dan kan je het gas er vol op zetten. Alleen val je op wanli's misschien erg ver terug qua toeren doordat je midcorner snelheid laag is. Bij Hugenholtz en Audi S kan je qua toerental zo te zien wel goed terug naar 2. Maar je kan een keer proberen of het niet netter gaat in 3. Ik zie jou namelijk in het 2e rondje ook shortshiften bij uitkomen Audi-S, naar 3. Dan heeft het helemaal weinig nut om naar 2 te gaan.
Scheivlak naar 5 zou ik niet doen gewoon omdat het een keer extra schakelen is. Dan moet je voor ingaan scheivlak ook weer terugschakelen en dat geeft onbalans. Maar als je voor het scheivlak omhoog gaat met een M3 dan kan je stiekum toch behoorlijk wat snelheid ontwikkelen en daardoor trek je daar aardig wat zijwaardse G krachten. (Meer als 1G) Je kan hem dus in 5 zetten en het gas er vol op houden om de achterkant te stabiliseren, maar zo te zien rij je ook niet vol gas in 5, maar daar kan ik me in vergissen
Voor Masters kan je vrij laat remmen en vrij vroeg insturen, met een goed afgestelde auto rem je maar een heel klein beetje en kan je al remmend insturen. Dan is terugschakelen niet altijd gewenst.
Op het rechte stuk naar 5 is volgens mij sowieso ook niet nodig, kost alleen maar tijd en is weer een keer extra terugschakelen voor Tarzan. Tenzij je in fuelsave mode wilt rijden
Alles valt en staat met de auto. De 3.0L M3's zijn wat zwak in het middengebied maar bijvoorbeeld een 3,2 heeft een giga middenkoppel, met een 3,2L weet ik dus haast wel zeker dat je niet terug zou gaan naar 2 in Audi S en Hugenholtz. Ligt ook aan de banden, als je wat meer midcorner snelheid hebt bijvoorbeeld op semislicks dan speelt dit ook minder. Verder rij jij zo te zien nog met standaard koppeling, maar als je bijvoorbeeld met een racekoppeling rijd dan shiftlocked een M3 flink als je niet terugschakeld met tussengas. Dan is op sommige plaatsen terugschakelen niet echt handig tenzij je je stuur 100% recht hebt. klap jij hem dan zomaar terug in 4 op wanli boven op het scheivlak bijvoorbeeld dan kan die auto je nasty verrassen.
Nog een gratis tip, doe wat aan die losse pook. Ik zie in die video dat je een aantal keer best wel wild aan het terug en opschakelen bent. Als je hem met opschakelen 1 keer in de verkeerde versnelling klapt en overtoert, bijvoorbeeld van 3 naar 2 ipv dat je in 4 terecht komt dan kan je blok op de hoop. Hij tikt dan nog +/- 2 rondjes en daarna is het plof, boel rook en rijp voor de schroothoop. Zelfde verhaal als bij Vlasblom een paar posts terug. Als je dus mis schakelt, zet hem meteen aan de kant en niet meer verder rijden. Dan kan je de kop nog trekken maar raak je ws alle kleppen aan het vervangen. Bij een M50 motor zijn de kleppen dan krom maar ze blijven wel heel, bij een S50B30 zijn de stelen zo dun dat ze afbreken. Evt even kijken of je motor en baksteunen nog goed zijn en of er niet te veel speling op je schakelmechanisme zit.
Nadeel is dat met een origineel diff, je 3 zo lang is.
Van Tarzan naar Hugenholtz naar 4 dat zou ik echt niet doen omdat je daar nevernooit de snelheid hebt om naar 4 te gaan, Dan moet je voor Hugenholtz 2 keer terugschakelen als je die in zijn 2 nemen wilt en dat betekend eigenlijk dat je onnodig bezig bent.(onnodig bezig zijn is afleiding en onbalans) Auto's met een korter diff zoals 3.91 moeten daar wel naar 4, moet ik ook, maar met 3.15 hoeft dat niet, je ken iets van 165 in 3 en veel harder als dat haal je daar volgens mij niet.
Eerste rondje in je video rij je volgens mij ook in 3 door Tarzan en dat gaat prima, daar kan je hem gewoon in laten staan tot aan Hugenholtz.
Je ziet gewoon dat je weinig tractie hebt bij oa uitkomen hugenholtz en Audi S, doordat je ws een lichte achterkant hebt. Dan heeft het eigenlijk vrij weinig voordeel om naar 2 te gaan, als je namelijk op het gas gaat breekt de achterkant uit en ga je dwars, als je hem in zijn 3 neemt dan kan je het gas er vol op zetten. Alleen val je op wanli's misschien erg ver terug qua toeren doordat je midcorner snelheid laag is. Bij Hugenholtz en Audi S kan je qua toerental zo te zien wel goed terug naar 2. Maar je kan een keer proberen of het niet netter gaat in 3. Ik zie jou namelijk in het 2e rondje ook shortshiften bij uitkomen Audi-S, naar 3. Dan heeft het helemaal weinig nut om naar 2 te gaan.
Scheivlak naar 5 zou ik niet doen gewoon omdat het een keer extra schakelen is. Dan moet je voor ingaan scheivlak ook weer terugschakelen en dat geeft onbalans. Maar als je voor het scheivlak omhoog gaat met een M3 dan kan je stiekum toch behoorlijk wat snelheid ontwikkelen en daardoor trek je daar aardig wat zijwaardse G krachten. (Meer als 1G) Je kan hem dus in 5 zetten en het gas er vol op houden om de achterkant te stabiliseren, maar zo te zien rij je ook niet vol gas in 5, maar daar kan ik me in vergissen

Voor Masters kan je vrij laat remmen en vrij vroeg insturen, met een goed afgestelde auto rem je maar een heel klein beetje en kan je al remmend insturen. Dan is terugschakelen niet altijd gewenst.
Op het rechte stuk naar 5 is volgens mij sowieso ook niet nodig, kost alleen maar tijd en is weer een keer extra terugschakelen voor Tarzan. Tenzij je in fuelsave mode wilt rijden

Alles valt en staat met de auto. De 3.0L M3's zijn wat zwak in het middengebied maar bijvoorbeeld een 3,2 heeft een giga middenkoppel, met een 3,2L weet ik dus haast wel zeker dat je niet terug zou gaan naar 2 in Audi S en Hugenholtz. Ligt ook aan de banden, als je wat meer midcorner snelheid hebt bijvoorbeeld op semislicks dan speelt dit ook minder. Verder rij jij zo te zien nog met standaard koppeling, maar als je bijvoorbeeld met een racekoppeling rijd dan shiftlocked een M3 flink als je niet terugschakeld met tussengas. Dan is op sommige plaatsen terugschakelen niet echt handig tenzij je je stuur 100% recht hebt. klap jij hem dan zomaar terug in 4 op wanli boven op het scheivlak bijvoorbeeld dan kan die auto je nasty verrassen.
Nog een gratis tip, doe wat aan die losse pook. Ik zie in die video dat je een aantal keer best wel wild aan het terug en opschakelen bent. Als je hem met opschakelen 1 keer in de verkeerde versnelling klapt en overtoert, bijvoorbeeld van 3 naar 2 ipv dat je in 4 terecht komt dan kan je blok op de hoop. Hij tikt dan nog +/- 2 rondjes en daarna is het plof, boel rook en rijp voor de schroothoop. Zelfde verhaal als bij Vlasblom een paar posts terug. Als je dus mis schakelt, zet hem meteen aan de kant en niet meer verder rijden. Dan kan je de kop nog trekken maar raak je ws alle kleppen aan het vervangen. Bij een M50 motor zijn de kleppen dan krom maar ze blijven wel heel, bij een S50B30 zijn de stelen zo dun dat ze afbreken. Evt even kijken of je motor en baksteunen nog goed zijn en of er niet te veel speling op je schakelmechanisme zit.
- Knot
- Berichten: 40267
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 M3 drift/tracktool
Ik ga nooit naar 4 tenzij ik in de begrenzer kom, helemaal als je op tientallen meters van de volgende bocht af zit.
Bij de E36 was het daarom heerlijk toen die van 6500 naar 7000rpm was gezet met 3,15 diff. Met de M3 ga je daar nog dik overheen maar maak je ook meer meters.
Bij de E36 was het daarom heerlijk toen die van 6500 naar 7000rpm was gezet met 3,15 diff. Met de M3 ga je daar nog dik overheen maar maak je ook meer meters.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E36 M3 drift/tracktool
In een E36 op CPZ heb je 4 wel nodig Knot.
Tenzij je nergens over de 160 komt maar dat geloof ik ook niet. Denk dat je 5 bedoeld.
Tenzij je nergens over de 160 komt maar dat geloof ik ook niet. Denk dat je 5 bedoeld.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], jessedehaan, Martin*, Peter-Paul en 3 gasten