Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...
Dat houd je overal. Wie controleert of ik als docent waardenvrij lesgeef, de agent objectief verbaliseert en jij mensen kundig en eerlijk adviseert over een aan te schaffen matras? Het is helemaal niet verkeerd om kritisch te zijn, maar ik heb nog nooit signalen opgepikt dat de pers hier gecontroleerd en gestuurd wordt door onze overheid. Dat ze allemaal een eigen kleur hebben (links, rechts, gematigd, zeer uitgesproken) is wat anders en alleen maar goed.
Maar goed, het journaille wordt gecontroleerd door de eigen reactie. Zou je die controle anders willen zien dan?
Maar goed, het journaille wordt gecontroleerd door de eigen reactie. Zou je die controle anders willen zien dan?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
"All things are subject to interpretation whichever interpretation prevails at a given time is a function of power and not truth."
-Friedrich Nietzsche
-
OnlineLuco
Maar was die Nietzsche wel te vertrouwen
Misschien zat die ook wel in het grote complot.

-
Wie weet..
En ook:
En ook:
"Any fool can criticize, condemn and complain - and most fools do."
-Benjamin Franklin

-
OK, nog twee laatsten dan:
"It is well enough that people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning."
-Henry Ford
Die Jefferson, toen al dus had ie 't bij 't rechte end."I sincerely believe... that banking establishments are more dangerous than standing armies."
-Thomas Jefferson (1743-1826)
- GTRene
mooie uitspraken
dit vond ik ook wel een goede>

dit vond ik ook wel een goede>
-
OnlineBram
Natuurlijk was die niet te vertrouwen, 't was een DuitserLuco schreef:Maar was die Nietzsche wel te vertrouwen![]()

- Maus
Geef het volk brood en spelen. De Romeinen wisten toen al hoe ze het klootjesvolk af moesten leiden van wat er zich werkelijk afspeelt. Zou dat nu anders zijn, denk je? Of was de zwartepieten-discussie daadwerkelijk het nieuws wat ons bezighield?Bram schreef:Het is helemaal niet verkeerd om kritisch te zijn, maar ik heb nog nooit signalen opgepikt dat de pers hier gecontroleerd en gestuurd wordt door onze overheid. Dat ze allemaal een eigen kleur hebben (links, rechts, gematigd, zeer uitgesproken) is wat anders en alleen maar goed.

De geheime diensten zitten vuistdiep geïnfiltreerd in de media en / of de grote heren achter de schermen (de kartels / bedrijfsleven welke hier gewoon de dienst uitmaken) hebben ook bij de media hun mannetjes op de sleutelposities.
Het lijkt mij dat men dit niet aan de grote klok hangt.

Dat de verschillende kranten ook verschillend gekleurd zijn, is natuurlijk ook logisch. Op die manier kunnen ze op een keurig gecontroleerde wijze de mening van het volk bepalen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^ +1
Idd, geen controle, max vrijheid voor pers..................kunnen ze lekker werken idd............
Maar doen ze hun werk goed genoeg, nee dus........
Het moet veel feller, scherper, niet noodzakelijkerwijs platvloers of onfatsoenlijk ( daar zijn d`r ook reeds zat van), nee meer KRITISCH, meer ONDERLEGEN, meer WAKKERSCHUDDEN
De pers met haar vrijheid is niet vrij, zij is een gevangene van het halen van een zo groot mogelijke oplage...........dat kan alleen maar als je meer dan genoeg tokkie nieuws brengt.
QED
Idd, geen controle, max vrijheid voor pers..................kunnen ze lekker werken idd............
Maar doen ze hun werk goed genoeg, nee dus........
Het moet veel feller, scherper, niet noodzakelijkerwijs platvloers of onfatsoenlijk ( daar zijn d`r ook reeds zat van), nee meer KRITISCH, meer ONDERLEGEN, meer WAKKERSCHUDDEN
De pers met haar vrijheid is niet vrij, zij is een gevangene van het halen van een zo groot mogelijke oplage...........dat kan alleen maar als je meer dan genoeg tokkie nieuws brengt.
QED
- JohanH
Een kritische blik is meer dan de hele dag op nibiru, russiaToday, nujij, gewoon-nieuws en soortgelijke sites rondhangen, artikelen daarvan copy-pasten op diverse fora en vervolgens zonder onderbouwing klagen dat de oude/massamedia niet te vertrouwen zijn mag ik hopen.
De ontslagen journalist was Perdiep Ramesar van Trouw Rico, journalisten zijn ook maar mensen en daar zitten genoeg rotte appels tussen. Het is een keuze om alleen 1 of een paar specifieke nieuwsbronnen te bekijken en op basis daarvan je mening te vormen. Juist hier in het westen heb je de mogelijkheid om allerlei meningen en bronnen kritisch tegen elkaar af te wegen en daarbij een gewogen en genuanceerde mening te vormen, probeer dat eens in een land als China of dichterbij Turkije. Het is uiteraard makkelijk een site met wat leuke kroegpraat of alleen je eigen politieke gevoel (telegraaf vs volkskrant, joop vs geenstijl, etc.) voor waar aan te nemen, maar dat is in mijn ogen luiheid en een verkwanseling van de verworvenheden die je hier hebt.

De ontslagen journalist was Perdiep Ramesar van Trouw Rico, journalisten zijn ook maar mensen en daar zitten genoeg rotte appels tussen. Het is een keuze om alleen 1 of een paar specifieke nieuwsbronnen te bekijken en op basis daarvan je mening te vormen. Juist hier in het westen heb je de mogelijkheid om allerlei meningen en bronnen kritisch tegen elkaar af te wegen en daarbij een gewogen en genuanceerde mening te vormen, probeer dat eens in een land als China of dichterbij Turkije. Het is uiteraard makkelijk een site met wat leuke kroegpraat of alleen je eigen politieke gevoel (telegraaf vs volkskrant, joop vs geenstijl, etc.) voor waar aan te nemen, maar dat is in mijn ogen luiheid en een verkwanseling van de verworvenheden die je hier hebt.

-
OnlineLuco
^^^+1
Plus als er echt nog mensen zijn die denken dat de politiek aan de touwtjes trekt ben je echt naïef.
Geld is macht en het geld zit nu eenmaal bij een paar groten der aarde, en die hebben het achter de schermen ook voor het zeggen.
Kan je dat veranderen?
Ik denk het niet en heeft dagelijks tig keer klagen,zaniken, whinen en allerlei troep copy/pasten ook helemaal geen zin.
Het enige wat je kan doen is het voor jezelf zo goed mogelijk leefbaar houden/maken.
Plus als er echt nog mensen zijn die denken dat de politiek aan de touwtjes trekt ben je echt naïef.
Geld is macht en het geld zit nu eenmaal bij een paar groten der aarde, en die hebben het achter de schermen ook voor het zeggen.
Kan je dat veranderen?
Ik denk het niet en heeft dagelijks tig keer klagen,zaniken, whinen en allerlei troep copy/pasten ook helemaal geen zin.
Het enige wat je kan doen is het voor jezelf zo goed mogelijk leefbaar houden/maken.
- Joy
Het probleem is dat je eindeloos websites kunt opzoeken die hun eigen waarheid proberen te vinden en dat je daarmee, als je niet relativeert, alles vanuit de sceptische kant gaat bekijken. Dat is ook niet gezond.
De wereld om je heen heeft er helaas soms belang bij om niet de waarheid te vertellen. Een gezonde dosis terughoudendheid is voor iedereen aan te raden. Toets alles wat je leest zoals René in het plaatje laat zien, dus ook de tegengeluiden.
De wereld om je heen heeft er helaas soms belang bij om niet de waarheid te vertellen. Een gezonde dosis terughoudendheid is voor iedereen aan te raden. Toets alles wat je leest zoals René in het plaatje laat zien, dus ook de tegengeluiden.
-
OnlineBram
Ik durf best kritisch te zijn. Het gaat me gewoon te ver om automatisch maar alle media/politici/etc. te wantrouwen, te denken dat de AIVD daar diep in geïnfiltreerd is en media dus onder staatsinvloed werken.
Noem mij naïef, ik geloof dat gewoon niet.
Zal het eens aan mijn zus vragen, die weet daar vast meer van
Dat lang niet altijd de (volledige) waarheid geschreven wordt geloof ik zeker wel...

Dat lang niet altijd de (volledige) waarheid geschreven wordt geloof ik zeker wel...
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Goed zo Bram.
Jij krijgt een groen vinkje achter je naam in het grote DataWareHouse
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/11/30/aiv ... en-wet-in/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jij krijgt een groen vinkje achter je naam in het grote DataWareHouse

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/11/30/aiv ... en-wet-in/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineBram
- GTRene
dat is toch ook logish en wie op DF zegt dat alle media niet te vertrouwen is? alle is veel BramBram schreef:Ik durf best kritisch te zijn. Het gaat me gewoon te ver om automatisch maar alle media/politici/etc. te wantrouwen, te denken dat de AIVD daar diep in geïnfiltreerd is en media dus onder staatsinvloed werken.

en wie zegt dat bv de berichten die ik hier copy paste drop waar zijn en andere niet? die aannames maak je zelf

het zijn over het algemeen berichten met bv tegen geluiden of berichten die je elders niet snel leest enz, alles staat open voor en niemand heeft alle kennis van, al denken sommige van wel

-
Hier geloof ik ook in.Luco schreef:Plus als er echt nog mensen zijn die denken dat de politiek aan de touwtjes trekt ben je echt naïef. Geld is macht en het geld zit nu eenmaal bij een paar groten der aarde, en die hebben het achter de schermen ook voor het zeggen.
De hoeveelheid lening, inkomsten en spaargeld zijn een indicatie van in welke mate iemand deze situatie in stand houdt, lijkt mij. De andere extreme, bijvoorbeeld krakers.. daar wil natuurlijk niemand zich mee asocieren. Misschien kun je het de ongelovigen van de huidige 'religie' noemen.Luco schreef:Kan je dat veranderen? Ik denk het niet en heeft dagelijks tig keer klagen,zaniken, whinen en allerlei troep copy/pasten ook helemaal geen zin. Het enige wat je kan doen is het voor jezelf zo goed mogelijk leefbaar houden/maken.
Actie = reactie, de vraag is welke idee je er van hebt.
Wat mij opvalt is dat veel mensen zich veel afvragen en commentaar hebben, maar meestal de problemen ergens anders zien. Niet bij hun eigen leefwijze. Ergens moet er dan iets mis gaan. Kennelijk is de actie = reactie onduidelijk, of ziet men geen noodzaak hier naar op zoek te gaan. Deels komt dit door de media, die grotendeels toch een afspiegeling zou moeten zijn van de maatschappij.
- Maus
Zou dat inderdaad zo zijn? Of kunnen we niet beter omgekeerd stellen dat de maatschappij juist een afspiegeling is van de (gecontroleerde) media?
Of is een programma als bv Utopia nu echt wat het volk wil? Ik bedoel; wat op dat rammelkastje is nu daadwerkelijk de moeite waard om voor thuis te blijven?
@ bericht Luco; Kunnen we er wat tegen doen / beïnvloeden?
Alleen sowieso niet. Daarvoor zal je toch de krachten moeten bundelen. Maar met het bundelen van die krachten loop je ook weer de kans om geïnfiltreerd te worden. De grote heren zijn natuurlijk ook niet achterlijk.
[edit] Maar zolang het gros van de mensen niet door (willen) zien hoe ze aan alle kanten besodemieterd en (onbewust) gemanipuleerd worden, zal je dit "probleem" blijven houden. [/edit]
Moest toch nog ff hieraan denken;
http://m.youtube.com/watch?v=cNWY__HgJ9Q

Of is een programma als bv Utopia nu echt wat het volk wil? Ik bedoel; wat op dat rammelkastje is nu daadwerkelijk de moeite waard om voor thuis te blijven?
@ bericht Luco; Kunnen we er wat tegen doen / beïnvloeden?
Alleen sowieso niet. Daarvoor zal je toch de krachten moeten bundelen. Maar met het bundelen van die krachten loop je ook weer de kans om geïnfiltreerd te worden. De grote heren zijn natuurlijk ook niet achterlijk.
[edit] Maar zolang het gros van de mensen niet door (willen) zien hoe ze aan alle kanten besodemieterd en (onbewust) gemanipuleerd worden, zal je dit "probleem" blijven houden. [/edit]
Moest toch nog ff hieraan denken;

http://m.youtube.com/watch?v=cNWY__HgJ9Q
Laatst gewijzigd door Maus op 07 jan 2015, 12:13, 2 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineLuco
@Maus, krachten bundelen klinkt leuk, maar men krijgt dat nog niet voor elkaar bij een bedrijf met 20 man personeel, laat staan bij 11 miljoen inwoners
Want uiteindelijk sta je alleen aan die frontlinie.
En natuurlijk is het zo dat je allerlei berichten met een korrel zout moet nemen, maar om nu dagelijks 5 tot 15 zogenaamde "tegenberichten" te posten, zoals sommige mensen doen, is weer een beetje teveel van het goede.
En als het dan nog fatsoenlijke journalistiek is met een verhaal en evt een mening, maar nee zelfs dat is het niet, gewoon goedkope oprui artikelen dumpen, meer is het niet, voegt imho niks toe.

Want uiteindelijk sta je alleen aan die frontlinie.
En natuurlijk is het zo dat je allerlei berichten met een korrel zout moet nemen, maar om nu dagelijks 5 tot 15 zogenaamde "tegenberichten" te posten, zoals sommige mensen doen, is weer een beetje teveel van het goede.
En als het dan nog fatsoenlijke journalistiek is met een verhaal en evt een mening, maar nee zelfs dat is het niet, gewoon goedkope oprui artikelen dumpen, meer is het niet, voegt imho niks toe.
- Fernando
Tien doden bij terreuraanslag in Parijs...

Zullen vast boeddhisten zijn....
Maar die fransen kennende zullen dit wel is weer aardige rellen kunnen worden.

Zullen vast boeddhisten zijn....

Maar die fransen kennende zullen dit wel is weer aardige rellen kunnen worden.
-
Don't joke with muslims blijkt maar weer.
En tuurlijk is er 'n klein groepje die 't goed doet en niet zo is, maar de rest als je hun navraagt zullen ze allemaal vingerwijzen dat Charlie Hebdo/Westergaard(die Deense cartoonis)/Van Gogh/Salman Rushdie dit allemaal zelf zijn begonnen en dus schuldig zijn aan hun vervolging/dood...
Skitterend.
Ik neem een bak koffie.
En tuurlijk is er 'n klein groepje die 't goed doet en niet zo is, maar de rest als je hun navraagt zullen ze allemaal vingerwijzen dat Charlie Hebdo/Westergaard(die Deense cartoonis)/Van Gogh/Salman Rushdie dit allemaal zelf zijn begonnen en dus schuldig zijn aan hun vervolging/dood...
Skitterend.
Ik neem een bak koffie.

-
En deze ideologie staat op gelijke hoogte met voetbalsupporters/hooligans en hun 'heilige clubs', niks meer, niks minder. Al is die laatste groep 'n stelletje sissis(..) hiermee vergeleken. Totale minachting voor dit , al sinds Rushdie.
En neen ben geen kerkganger en keur het grondpersoneel van RK kerk/protestanten ook af, maar ze lijken mij iets minder heetgebakerd.
Zolang bepaalde volkeren nog andere westerse landen binnenkomen om de boel 'recht te breien' zal het westen hun vaderlanden blijven binnenvallen kortweg. Wat willen ze nou zelf?
Het 'westen' heeft die ideologie niet eventjes bedacht ofzo.
Maar daar wordt de schuld wel gelegd.
En neen ben geen kerkganger en keur het grondpersoneel van RK kerk/protestanten ook af, maar ze lijken mij iets minder heetgebakerd.
Zolang bepaalde volkeren nog andere westerse landen binnenkomen om de boel 'recht te breien' zal het westen hun vaderlanden blijven binnenvallen kortweg. Wat willen ze nou zelf?
Het 'westen' heeft die ideologie niet eventjes bedacht ofzo.
Maar daar wordt de schuld wel gelegd.
- Maus
Het zal in de lijn der verwachting liggen dat het geradicaliseerde moslims zijn en uiteraard is er ook een link met IS / Al Quaida...
Maar we wachten wel af wat de media gaat berichten.
Maar we wachten wel af wat de media gaat berichten.
-
Bepaalde groepen gelovigen(..) denken zo ver boven de andersdenkenden/atheïsten te staan, dat ze specialer/belangrijker/interessanter/slimmer weetikveel zijn. Die arrogantie en dat zogenaamde superioriteitsgevoel kunnen we jammergenoeg niet meer in de kiem smoren, maar er moet en gaat wat gebeuren denk ik.
- Fernando
Absoluut niet te geloven wat ik net op geenstijl voor beelden zie. Gewoon een gewonde franse agent die koelbloedig van dichtbij wordt doodgeschoten door die mafkezen. Sprakeloos...