"Michael Schumacher zwaargewond bij ski-ongeval"

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Peric

Re: "Michael Schumacher zwaargewond bij ski-ongeval"

Bericht door Peric » 28 jun 2014, 12:29

Dat is ook niet zo raar Robin.
950 pk op 904,9 kg. V8 - 5 liter met turbo..

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 jun 2014, 12:37

De specs ken ik jongens:)

Maar ik dacht dat 't wel met 700-750pk bekeken was:)

En dan nog vind ik 't knap bij 't accelereren naar start finish/La Source dat ie niet veel onder doet voor 'n F1 auto zegmaar.

Ik denk juist dat dat ding wel stijf hangt van de downforce(niet op F1 niveau, maar toch) Dit ding heeft toch grondeffect ook?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 jun 2014, 12:47

Laat ik nu dat filmpje aan m'n pa zien terwijl ik zeg dat we daar op die tribune zaten start finish en dat die Benz daar bijna 240 ervoor heeft net als de F1. Zegt ie:" Mijn auto haalt ook nog wel 240 (328i). "

Ja hallo.:)

Dendert dat ding naar Eau Rouge remt ie af en na Eau Rouge ook net 300. Zegt ie: "Kijk daar vind ik nou niks aan rij je net lekker 300 , altijd weer die bochten en dat afremmen. Kan dat niet gewoon lekker lang snel 600kmh ofzo?"

Ik denk dat ik maar een treinabbo koop voor m'n ouweheer en binnenenkort met de TGV naar Parijs met zo'n ding lol.

Joy

Bericht door Joy » 04 jan 2015, 10:33

Zevenvoudig F1-kampioen Michael Schumacher is tot tranen toe bewogen als hij de stem van zijn vrouw Corinne, zijn dochter Gina Maria of zoon Mick hoort. Dat meldt de Italiaanse krant Corriere della Serra.

Op 29 december 2013 werd Schumacher in de Franse Alpen het slachtoffer van een zwaar ski-ongeval. Hij revalideert nu thuis in Genève nadat hij maandenlang in coma lag.

Vorige week verklaarde voormalig F1-coureur Philippe Streiff nog dat Schumacher zijn familie begint te herkennen, maar dat hij nog niet kan praten en problemen heeft met zijn geheugen.

Volgens de Corriere della Serra is Schumacher tot tranen toe bewogen als hij vertrouwde geluiden hoort, in het bijzonder de stemmen van zijn geliefden. 'Schumi huilt. Soms op mysterieuze wijze. Hij huilt als hij zijn kinderen hoort, of de stem van zijn vrouw, of zijn honden. In die stille kamer rolt een traan over zijn magere gezicht. In die traan zit leven; er schuilt nog kracht in een man die ontroerd raakt en dat ontroert ons allemaal. Zijn tranen bewijzen dat zijn zintuigen werken,' schrijft Giorgio Terruzi.

Schumacher wordt vandaag 46 jaar. Hij kwam in juni vorig jaar uit een kunstmatige coma en was in september voldoende hersteld om naar huis te mogen.
Het lijkt nog steeds niet best gesteld met 'm. Ik weet niet hoever hij nog kan komen maar dit bericht geeft imho niet bijster veel hoop.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 04 jan 2015, 11:01

Nee, klinkt niet best...

dvh

Bericht door dvh » 04 jan 2015, 11:14

Dat wordt helemaal niks meer..

Arthur

Bericht door Arthur » 04 jan 2015, 11:37

Lijkt van niet. Dan zal het met Jules Bianchi niet veel beter zijn...

JP

Bericht door JP » 04 jan 2015, 12:16

dvh schreef:Dat wordt helemaal niks meer..
Als in de zin, die zullen we nooit meer zien. Dat denk ik (ook)

Ergens is het (mag ik dat zeggen....?) voor hun makkelijk dat ze geld hebben, want dan kunnen ze de behandeling nog 30 jaar volhouden.

Arthur

Bericht door Arthur » 04 jan 2015, 12:27

Misschien ook wel jammer? Als ik dat mag zeggen :wink: Voor Schumacher zelf dan hè. Familie wil hem er wss bijhouden terwijl hij misschien zelf wel heel iets anders wil...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 jan 2015, 12:32

Omdat we niets met zekerheid kunnen zeggen want geen inzage in zijn medische status wil ik zeer terughoudend zijn.

Bovenstaande suggereert een Coma Vigil.

Dan is het niet best idd, zo`n situatie kan alle kanten op, korte termijn en dan overlijden (Friso), langdurig vegetatieve status en dan aan een longontsteking overlijden, soms ook euthanasie na zeer langdurig comateus lijden(zaak Stinissen, Haaksbergen)

JP

Bericht door JP » 04 jan 2015, 12:36

Nu is geen enkel coma geval te vergelijken met een ander, maar grotendeels hebben ze een flinke tik (geheugenverlies) gehad. Wie weet of Schumi zelf wel weet wie hij is en wat hij heeft gehad/gedaan.
soms ook euthanasie na zeer langdurig comateus lijden(zaak Stinissen, Haaksbergen)
Bij Schumi zijn er blijkbaar duidelijke signalen van bewustzijn. Dat is toch anders dan de spreekwoordelijke stekker eruit trekken op het moment dat hij nog in coma lag en geen reflecties heeft. ?
Ik bedoel, in een coma zijn het de apparaten die en persoon in leven houden. Zodra ze zelfstandig kunnen ademen lijkt het me geen euthanasie meer maar eerder richting moord.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 jan 2015, 12:45

Je maakt een denkfout;

Je kan comateus zijn met beademing

Je kan comateus zijn zonder beademing

Beide kunnen even uitzichtloos en een verlenging van lijden betekenen.

Moord vind ik dan een volstrekt ontoelaatbare term, laten we de beslissing van de naasten daarom altijd respecteren en er vooral geen moreel oordeel over vellen, we kunnen dat niet, we mogen dat niet !

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jan 2015, 12:46

klinkt in elk geval niet best, lijkt wel opgesloten in je eigen lichaam met wat functies nog redelijk goed zeg gevoel/emotie deel maar heel veel niet en dus gevangen in oid...

JP

Bericht door JP » 04 jan 2015, 15:50

romo schreef:(...)
Moord vind ik dan een volstrekt ontoelaatbare term, laten we de beslissing van de naasten daarom altijd respecteren en er vooral geen moreel oordeel over vellen, we kunnen dat niet, we mogen dat niet !
Je beëindigt een leven. Hoe je dat noemt, is 2. Wij stonden ook 2 dagen voor zulke beslissing, ware het niet dat we (gelukkig) niet hoefden te beslissen daar het lichaam het uiteindelijk zelf niet volhield......

Luco

Bericht door Luco » 04 jan 2015, 15:55

Ik hoop, met respect voor mensen die er anders over denken, dat als ik er zo bij zou komen te liggen, ze weten dat ze de stekker eruit moeten trekken.
Ze weten dat ook, probleem is alleen dat men nooit weet hoe de nabestaanden er op dat moment mee omgaan.

romo

Bericht door romo » 04 jan 2015, 16:03

JP schreef:
romo schreef:(...)
Je beëindigt een leven. Hoe je dat noemt, is 2. Wij stonden ook 2 dagen voor zulke beslissing, ware het niet dat we (gelukkig) niet hoefden te beslissen daar het lichaam het uiteindelijk zelf niet volhield......

Met respect, maar je benoemt de term "moord" zelf...............in bovenstaande stuk.

Dit soort beslissingen zijn de moeilijkste beslissingen in een mensen leven, waarvan ik een ieder gun dat die nooit door nabestaanden gemaakt moeten worden.

Wat ook besloten wordt, er is geen moreel oordeel mogelijk door omstanders, die mogen wat denken zeker, maar daar moet het bij blijven, de nabestaanden hebben zich voor niemand te verantwoorden.........

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 04 jan 2015, 16:04

Kwaliteit van leven lijkt me er met de meest recente berichten niet te zijn, dan zou dat inderdaad wel eens de beste oplossing kunnen zijn...

tomgtr

Bericht door tomgtr » 04 jan 2015, 18:27

Eerlijk gezegd, hoe hard dat ook klinkt, als ik in zo'n situatie zou zitten mogen m'n kinderen beslissen wat tee doen. Als ze het belastend/naar vinden om me op te zoeken mogen ze de stekker eruit trekken (of als ze dat beter voor mij vinden). Als het ze kracht/hoop/een goed gevoel geeft om mij als plantje te bezoeken (of ze denken dat dat beter voor me is) dan ook goed.

Moord noemen is je reinste onzin, dat is een oneerlijke benaming voor zo'n moeilijke beslissing.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jan 2015, 20:41

bij mij mogen ze sowieso de stekker er dan wel uit halen, ik hoef bv ook niet gereanimeerd te worden als er wat gebeurt met me, laat mij dan maar lekker inslapen zeg maar, lekker rust :angel:

Peric

Bericht door Peric » 05 jan 2015, 11:47

Dat 'ie tranen laat lopen kan 2 kanten op.. Hij is verdrietig omdat 'ie eigenlijk wil dat het maar afgelopen is. Of hij is verdrietig omdat 'ie stemmen herkent en er niet op kan reagaren.. Beide lijkt me verschrikkelijk.

Toe mij Opa een hersenbloeding had gehad kon 'ie ook niet uit z'n worden komen. In je hoofd vanalles hebben maar het niet ten woorde kunnen brengen lijkt me heel erg..

Plaats reactie