Zoektocht naar een knappe E61
-
Re: Zoektocht naar een knappe E61
Nadeel van de automaat is dat de koppelomvormer stuk gaat, bij de schakelbak het vliegwiel met koppeling. Je kan bij de automaat het zien als je op een vlakke weg rijdt en het toerental schommelt. Bedenk goed welke opties je wel of niet wil, het retrofitten is vaak niet zomaar gedaan. Denken ik koop het wel met stof en gooi de stoelen om kan je nog wel eens in de kont bijten. Of van kleine naar grote navigatie (met kaartje) kan ook kostbaar zijn, sommige zijn omgebouwd naar systeem met harde schijf, mooi, maar vaak kan de kaart niet geupdate worden. ivm. ontbrekend chasisnr.
Koop nooit een E60/61 zonder uit te lezen, app is gratis uitleesdongel een tientje, kosten zijn het niet dus. Kijk vooral of de motor op temperatuur komt, heel veel E60/61 rijden met kapotte thermostaat echter door het ontbreken van een temperatuurmeter valt dat 9 van de 10 niet op.
Koop nooit een E60/61 zonder uit te lezen, app is gratis uitleesdongel een tientje, kosten zijn het niet dus. Kijk vooral of de motor op temperatuur komt, heel veel E60/61 rijden met kapotte thermostaat echter door het ontbreken van een temperatuurmeter valt dat 9 van de 10 niet op.
Laatst gewijzigd door fuseekogel op 31 dec 2014, 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hou bij een diesel rekening met het roetfilter, deze komt rond de 2 ton, laat je niet gek maken zijn goede oplossingen voor. Behalve dan bij de dealer voor €1700 een nieuwe laten monteren of met een hamer het roetfilter er tussenuit slaan en weg programmeren.
- dvh
Mooi!
De X5 begint nu toch een beetje mee te doen...
Morgen wilde ik naar deze gaan kijken:
http://link.marktplaats.nl/877088583" onclick="window.open(this.href);return false;
Thoughts?
Vond het wel een mooie uitvoering.
Maar zie niks van boekjes of dergelijke... En geen nap vermelding.
Persoonlijk lijkt mij een X5 een leukere/fijnere auto dan een 5serie.
Qua runningcosts valt het ook wel mee denk ik tov een 5.
http://link.marktplaats.nl/877088583" onclick="window.open(this.href);return false;
Thoughts?
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Doe gewoon een goed bod op die van Paskal. Hoeft die voorlopig ook niet meer gepoetst te worden 

- tomgtr
Ik zie nog zo vaak E61'a rijden die in zo'n verschrikkelijk goede staat zijn. X5's van die leeftijd zien er op 1 of andere manier nooit zo fris meer uit. Denk ook dat al is het alleen maar door het mee slepen van al dat gewicht een X5 per definitie een zwaarder leven heeft gehad.
- Paskal
- Auto: meerdere
Haha, mijn huidige X5 gaat voorlopig niet weg hoor aangezien hij veel te goed bevalt 
Koplamp lv lijkt niet helemaal fris, knopje temp. omlaag links ontbreekt en de uitlaten zijn niet standaard. Jammer dat er geen treeplanken op zitten want dat vind ik de auto afmaken, maar da's natuurlijk een kwestie van smaak. In hoeverre zo'n X5 fijner is dan een 5-serie is natuurlijk persoonlijk, maar bij mij gaat de voorkeur zonder enkele twijfel uit naar de X5. Heb twee e39's gehad (pfl 540 en fl 530d), maar beiden vertoonden in veel minder km meer mankementen dan mijn vorige X5 die ik van 180 naar 260k heb gereden.
Exemplaar in Drunen is verder wel een nette complete wagen die aardig lijkt op mijn vorige X5:

Koplamp lv lijkt niet helemaal fris, knopje temp. omlaag links ontbreekt en de uitlaten zijn niet standaard. Jammer dat er geen treeplanken op zitten want dat vind ik de auto afmaken, maar da's natuurlijk een kwestie van smaak. In hoeverre zo'n X5 fijner is dan een 5-serie is natuurlijk persoonlijk, maar bij mij gaat de voorkeur zonder enkele twijfel uit naar de X5. Heb twee e39's gehad (pfl 540 en fl 530d), maar beiden vertoonden in veel minder km meer mankementen dan mijn vorige X5 die ik van 180 naar 260k heb gereden.
Exemplaar in Drunen is verder wel een nette complete wagen die aardig lijkt op mijn vorige X5:
-
Gaaf ding man!!!dvh schreef:Mooi!
Thoughts?
- dvh
I know!
Alleen dat knopje wat Pascal zei bevalt me dan weer niet.
Hoe krijg je dat nou voor elkaar!?.. En nog belangrijker. Vervang 't even ofzo.
Eerst maar eens kijken hoe 't rijdt en de auto er voor de rest uitziet.
Zo ff kijken
Alleen dat knopje wat Pascal zei bevalt me dan weer niet.
Hoe krijg je dat nou voor elkaar!?.. En nog belangrijker. Vervang 't even ofzo.
Eerst maar eens kijken hoe 't rijdt en de auto er voor de rest uitziet.
Zo ff kijken

- Knot
Dingen heb je ook al voor 10k zeg, interessant!
- Paskal
Och ja, wellicht zit het knopje er al inmiddels al op want de kosten zijn het niet. Hier Op MP kom je ze tegen voor 2,50 Euro.
- Tim N
Als het het knopje is net als in de klima's van E36/ E39 willen die wel eens kapot gaan en eruit vallen, is idd simpel te repareren. Zou ik voor verkoop gerepareerd hebben (of hij is er toen net uit gevallen en hebben ze dat niet gemerkt, tenslotte een handelaar he.
-
Nou David,
Begin het jaar goed zou ik zeggen!

Begin het jaar goed zou ik zeggen!

- dvh
Net geweest maar dat wordt 'm niet :*-)
Kofferbak is behoorlijk klein. Maar beetje dom van ons. De tildremp is behoorlijk hoog... Dat is niet makkelijk met onze trouwe loebas die nu al moeite heeft in de 316 te springen..
Lak was ok. Interieur stonk.. Valt gelijk op gezien onze auto net zo oud is maar gewoon frisser/netter.
Dus het wordt toch een 5...
Jammer dat dit zo ver weg is:
http://link.marktplaats.nl/882249471" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar zoiets moet het worden.
Kofferbak is behoorlijk klein. Maar beetje dom van ons. De tildremp is behoorlijk hoog... Dat is niet makkelijk met onze trouwe loebas die nu al moeite heeft in de 316 te springen..
Lak was ok. Interieur stonk.. Valt gelijk op gezien onze auto net zo oud is maar gewoon frisser/netter.
Dus het wordt toch een 5...
Jammer dat dit zo ver weg is:
http://link.marktplaats.nl/882249471" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar zoiets moet het worden.
- Peric
Dat is het nadeel van alleen in je zaak staan.. 
Maar de afstand valt toch wel mee? Kan er niet iemand voor je gaan kijken?
Ik vind het over het algemeen niet zo'n probleem om een een stukkie te rijden voor een auto, maar heb ook meer tijd dan jij.

Maar de afstand valt toch wel mee? Kan er niet iemand voor je gaan kijken?
Ik vind het over het algemeen niet zo'n probleem om een een stukkie te rijden voor een auto, maar heb ook meer tijd dan jij.
-
Bij een X5 lost een loopplankje van 100 euro het probleem van de hond al op. Of je tilt hem er zelf even in, al gok ik dat je hond iets zwaarder is dan 20-25 kilo.
- dvh
35kg Allen. En mijn gf weegt 53 ofzo
beetje zwaar.
Van dat plankje wist is niet. Maar ook dat slaat de plank mis want waar laat je dat ding?
In de achterklep idd. Maar dan offer je op deze manier de extra ruimte gelijk weer op.
Wist ook niet dat de kofferruimte zo beperkt was bij een X5. Die is veel ruimer bij de 5.
Jammer... Maar het is niet anders.
@Peric
ik heb er helemaal niks mee. Het is ook helemaal niet leuk bij een autohandelaar. Meestal ergens in een loodsje op een of ander vaag industrieterein. Ze liegen allemaal. Dus je gaat altijd op de gok.
Liever zoek ik iets dichterbij huis. Bevalt het niet dan hoef ik niet te balen betreft de terugreis.
Maar nogmaals. Heb geen haast. Kijk rustig rond.

Van dat plankje wist is niet. Maar ook dat slaat de plank mis want waar laat je dat ding?
In de achterklep idd. Maar dan offer je op deze manier de extra ruimte gelijk weer op.
Wist ook niet dat de kofferruimte zo beperkt was bij een X5. Die is veel ruimer bij de 5.
Jammer... Maar het is niet anders.
@Peric
ik heb er helemaal niks mee. Het is ook helemaal niet leuk bij een autohandelaar. Meestal ergens in een loodsje op een of ander vaag industrieterein. Ze liegen allemaal. Dus je gaat altijd op de gok.
Liever zoek ik iets dichterbij huis. Bevalt het niet dan hoef ik niet te balen betreft de terugreis.
Maar nogmaals. Heb geen haast. Kijk rustig rond.
- Paskal
Kofferbak X5 kleiner dan van een 5-serie? Da's mij nooit opgevallen
. De X5-kofferbak lijkt wellicht kleiner, maar hij is wel hoger dan bij een 5-serie dus qua bagage kan er volgens mij vrijwel hetzelfde in. Hoge "instap" voor de hond is wel wat onhandig natuurlijk.

-
5 Serie heeft uiteraard een grotere kofferbak vanuit het oogpunt van de hond gezien. Die extra hoogte heeft hij niets aan.
Waar je zo'n loopplankje moet opbergen zit ik zelf ook wat mee. Ze lijken me alsnog handig omdat ik soms met tegenzin de honden weer in de bak moet tillen. Niet altijd even prettig als ze in een stinksloot zijn gesprongen.
Waar je zo'n loopplankje moet opbergen zit ik zelf ook wat mee. Ze lijken me alsnog handig omdat ik soms met tegenzin de honden weer in de bak moet tillen. Niet altijd even prettig als ze in een stinksloot zijn gesprongen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
X5: 465-1550 l
5-serie: 500-1650 l
Station is bijna altijd ruimer dan de vergelijkbare SUV uitvoering.
5-serie: 500-1650 l
Station is bijna altijd ruimer dan de vergelijkbare SUV uitvoering.
- dvh
Hij is wel hoog, maar niet zo diep 

-
Vw golluf, 620-1600 ofzo.... 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Klopt, VW heeft pakezels en BMW "lifestyle combi's" 

- dvh
Ja.. Dat is wel kudt...
Een Passat is nóg groter... Maar zo saai..
5-serie is groot zat...
Een Passat is nóg groter... Maar zo saai..

5-serie is groot zat...
- dvh
Ben nu met deze bezig...
http://link.marktplaats.nl/885115292" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien binnekort even kijken..
http://link.marktplaats.nl/885115292" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien binnekort even kijken..
- Peric
Da's verder weg dan Apeldoorn hoor.. 
Als je toch gaat allebei bekijken?

Als je toch gaat allebei bekijken?