Geile schoenen draadje.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
///Joost

Re: Geile schoenen draadje.

Bericht door ///Joost » 29 dec 2014, 16:27

MartijnGizmo schreef:Ik leef op sneakers, maar de truuk die ik daarvoor hanteer werkt net zo goed voor nette schoenen: babydoekjes! :tooth:

Ff er overheen halen als je de schoenen uitdoet, en het meeste lichte vuil poets je er zo af...
Voor sneakers is dat geen probleem, maar ik zou mijn goede lederen schoenen niet willen afpoetsen met babydoekjes. Ik gebruik meestal gewoon een droge microfiber doek en/of borstel. Als ze heel vies zijn, schoenpoets.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 29 dec 2014, 16:29

Moet misschien ook maar eens wat meer aan onderhoud gaan doen. Koop meestal gewoon nieuwe schoenen als de oude beginnen te verweren.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 dec 2014, 17:01

Onderhoud is superbelangrijk, ik heb geen hekel aan schoenpoetsen, geeft veel eer en voldoening want het ziet er weer prima uit.

Omdat ik toch in de koopmodus sta nog een paar Greve besteld, bij de fabriek :shocking:

Ik heb een paar prachtige Greve, Bordeaux, Broque, die wilde ik al heel lang in blauw wilde hebben, maar allang niet meer te koop......ik denk, doe eens gek, ik stuur een mail naar Greve, met de vraag/verzoek om deze schoenen in blauw vanaf fabriek te kopen...........
Mailtje retour; geen probleem, wordt geregeld, klein beetje extra kosten, 8 weken levertijd, € 400,-- armer, maar wel wat ik wil hebben.....................ik zeg, laat maar door komen... :mrgreen:

GREVE,TOP SERVICE, ongekend............... :thnx: :thumbup:

2 dagen en €1000 aan schoenen...........ok dan................ :tooth:
Dit draadje is schuld :lollerdelol:

///Joost

Bericht door ///Joost » 29 dec 2014, 19:41

romo schreef:Onderhoud is superbelangrijk, ik heb geen hekel aan schoenpoetsen, geeft veel eer en voldoening want het ziet er weer prima uit.

Omdat ik toch in de koopmodus sta nog een paar Greve besteld, bij de fabriek :shocking:

Ik heb een paar prachtige Greve, Bordeaux, Broque, die wilde ik al heel lang in blauw wilde hebben, maar allang niet meer te koop......ik denk, doe eens gek, ik stuur een mail naar Greve, met de vraag/verzoek om deze schoenen in blauw vanaf fabriek te kopen...........
Mailtje retour; geen probleem, wordt geregeld, klein beetje extra kosten, 8 weken levertijd, € 400,-- armer, maar wel wat ik wil hebben.....................ik zeg, laat maar door komen... :mrgreen:

GREVE,TOP SERVICE, ongekend............... :thnx: :thumbup:

2 dagen en €1000 aan schoenen...........ok dan................ :tooth:
Dit draadje is schuld :lollerdelol:
:lollerdelol: :lollerdelol: wel gaaf, zo'n custom paar! Zou mooi zijn als ze ergens op de zool of aan de binnenkant een monogram kunnen stansen of verwerken.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 29 dec 2014, 21:25

Kijk dan naar Barli. Is Nederlands en wordt helemaal op smaak geproduceerd.

Van het weekend even gezien en met de configurator gespeeld. Gaaf, gaaf, echt alles is te kiezen(kleur, materiaal, stiksels) en natuurlijk bijpassende riem. Prijzen variëren natuurlijk op basis van samenstelling, maar voor €300-€400 heb je een uniek paar+riem.

Misschien dat ik zaterdag even terug ga, want zit nog steeds met dat Corneliani kostuum in gedachten. :bloemetje:

Xave30

Bericht door Xave30 » 29 dec 2014, 22:56

indobesar schreef: [...]
want zit nog steeds met dat Corneliani kostuum in gedachten. :bloemetje:
Oeh! Vertel!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 dec 2014, 17:44

Barli getest, lang niet gek !

Wat heet; Cool........

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 30 dec 2014, 18:53

indobesar schreef:Kijk dan naar Barli. Is Nederlands en wordt helemaal op smaak geproduceerd.

Van het weekend even gezien en met de configurator gespeeld. Gaaf, gaaf, echt alles is te kiezen(kleur, materiaal, stiksels) en natuurlijk bijpassende riem. Prijzen variëren natuurlijk op basis van samenstelling, maar voor €300-€400 heb je een uniek paar+riem.

Misschien dat ik zaterdag even terug ga, want zit nog steeds met dat Corneliani kostuum in gedachten. :bloemetje:
Barli kwam ik laatst ook tegen bij de zaak waar ik wel eens wat "werkkleding" koop. Configurator ook wat mee gespeeld, maar hoe zit het met de kwaliteit van die schoenen?

romo

Bericht door romo » 31 dec 2014, 22:31

Het bruine paar Magnanni is binnen, ziet er subliem uit, wel idd wat spit, althans spitser dan ik verwachtte......

Nu heb ik maat 41 besteld, ik heb stellig de indruk dat dat aan de grote kant is, normaliter heb ik maat 7, das dus 40 1/2

Maat 40 zou eigenlijk moeten kunnen schat ik in, wie kan er nog iets over de maatvoering zeggen van deze schoenen?

Joost, Xavier??

dvh

Bericht door dvh » 31 dec 2014, 22:32

Magnanni valt klein uit hoor.

romo

Bericht door romo » 31 dec 2014, 22:36

Xave30 schreef:Ik vind Maganni's erg fijn lopen en ze vallen groot. Francesco's koop ik echt voor de looks..........................

egh ...........

dvh

Bericht door dvh » 31 dec 2014, 22:43

:-D Ik vind ze altijd klein vallen.. Moet bijna altijd een half/heel maat groter nemer dan bij de gemiddelde andere schoen die ik koop. Wellicht dat dat komt door de spitse neuzen.

romo

Bericht door romo » 31 dec 2014, 22:47

Ik schat voor me zelf in dat iets kleiner kan, net snel wat Googlen levert ook op dat ze een 1/2 maat te groot vallen............FWIW

romo

Bericht door romo » 02 jan 2015, 12:14

Helaas helaas is het blauwe paar niet meer te verkrijgen, had besteld naar nu blijkt op een verouderde site. Ik had reeds een vermoeden dat het niet geheel klopte.

Werd keurig gemaild dat ze nog een poging hebben gedaan ergens anders deze schoenen te bestellen; maar niet meer leverbaar.

Het bruine paar ga ik definitief 1 maat kleiner bestellen......

Xave30

Bericht door Xave30 » 03 jan 2015, 02:41

romo schreef:
Xave30 schreef:Ik vind Maganni's erg fijn lopen en ze vallen groot. Francesco's koop ik echt voor de looks..........................

egh ...........
It's just as I stated previously.

@ Dvh - :hmmm:

Twist

Bericht door Twist » 03 jan 2015, 11:31

Riceaux schreef:
///Joost schreef:
romo schreef:Ik ben heel erg benieuwd, want geen vergelijk, alleen maar van Bommel en Greve hierzo......

Maar Xavier heeft me overtuigd :lol:

Niet mijn eerste paar, maar mijn eerste 2 paar...... :D :lol:
Goede keus! ;) Ik draag ze niet te vaak, dan blijven ze mooi. Ik vind dit niet het type schoen wat veel patina kan hebben.

@Riceaux: Schitterende schoen. Ik kan me er helaas nog steeds niet toe zetten om Santoni-geld voor een paar schoenen neer te tellen. 250-280 pp is bij mij echt de max.

@Kasteel: Ook mooi, al had ik deze liever in een oxford gezien, vanwege het formele uiterlijk.

Veel plezier allemaal maar weer met jullie aankopen. :swinging:
Thanks! Ik kon me er ook niet toe zetten. Net zo lang deze schoenen open gehad in m'n browser tot ze in de sale waren. Heb er nu 260 euro voor betaald. Maar nu ik eenmaal Santoni's heb komt er niet snel iets anders denk ik. Echt super fijne schoenen. Dus volgende keer misschien toch maar echt Santoni geld uitgeven.

Same here! Santoni echt een aanrader. Heb nu 4 paar en sinds eerste paar niets anders gekocht. Zit mij stukken lekkerder dan Nederlandse merken van Bommel en Greve. Veel soepeler leer. Van Bommels en greve die ik heb veel soepeler.

Als je ze in de aanbieding koopt hoeft het niet persé heel duur te zijn alleen minder keus. Heb een paar van 350 voor 150 en van 600 voor 300

romo

Bericht door romo » 03 jan 2015, 16:54

Xave30 schreef:
romo schreef:

egh ...........
It's just as I stated previously.

@ Dvh - :hmmm:

Met dank, intussen al mail gehad van Monfrance (wordt daar subliem geregeld !) 41 retour sturen met een speciale zegel, kosteloos uiteraard, maat 40 gereserveerd en opgestuurd zodra mijn pakket retour is !!

Heerlijk !

romo

Bericht door romo » 03 jan 2015, 16:56

Intussen dit weer gevonden, prachtig, maar niet meer in mijn maat, heb ik weer........

Santoni;

Afbeelding

Voor €635,-- de uwe.........tjezus wat mooi........ :love: :love:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 03 jan 2015, 20:38

Als Santoni ed in de smaak vallen zal di je ook aanspreken..........l

Afbeelding

Gr Ron

Tristan

Bericht door Tristan » 03 jan 2015, 22:29

Oops...did it again. Santoni double buckle in grijs toegevoegd:

Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 04 jan 2015, 12:07

To gesp or not to gesp? That was once more the dreaded question..

Smits te Arnhem bood een goede oplossing: de Vitello Nero Delave van Francesco Benigno. Zwarte schoenen met een vleugje antraciet.

Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 04 jan 2015, 12:08

Gaaf Ron en Tristan! Veel plezier met jullie Santoni's. Top. :D

romo

Bericht door romo » 04 jan 2015, 12:59

De meesten zullen hier een extra garage hebben vanwege de voitures......

Xavier heeft een extra garage voor zijn schoenen.......... :lol: :tooth:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 04 jan 2015, 14:02

RS-Ron schreef:Als Santoni ed in de smaak vallen zal di je ook aanspreken..........l

Afbeelding

Gr Ron
Dit zijn Duyf schoenen. Je moet er wel voor naar Haarlem. Wil er binnenkort ook een keer gaan kijken........

Gr Ron

Xave30

Bericht door Xave30 » 04 jan 2015, 14:13

Ah Ron.
romo schreef:De meesten zullen hier een extra garage hebben vanwege de voitures......

Xavier heeft een extra garage voor zijn schoenen.......... :lol: :tooth:
Is het nou zo erg Romo? :(
I refuse to see the problem. :lol:

Plaats reactie