Robin | 328i touring Madeiraviolett
- Tim N
Re: Robin | 328i touring Madeiraviolett > Simota, iemand?
Of degene hier met die M3 en KW var3 set een net bod doen HN0000000000000000000000000005 oid 

- Jan-Willem
Die AP schroefsets zijn wel mooi leuk geprijst, ook heb ik er meer vertrouwen in dan die goedkope troep.
Onder mijn touring zit een sachs pro kit ( staat op de dempers ) met eibach veren, rijd en stuurt erg fijn zelfs op de ring onder heftige wissel last bleef de auto vertrouwd en stabiel sturen.
De verlaging weet ik niet, maar vind het zelf wel mooi zo geen last van drempels en dergelijke.
Wel heb ik achter de rubbers gebruikt van een e46 met het slechte wegen pakket zodat die voor en achter gelijk staat met de wielkast.
Waarom je keuze voor een AP schroefset?
Voor €100 meer heb je Bilstein B8 dempers met eibach veren, daar zou ik dan zelf voor kiezen.
Voor kan je altijd iets lager door e90 veerschotels te gebruiken die verlagen de auto 12mm ten opzichte van de originele schotel.
Achter kan je altijd iets omhoog door andere rubbers te gebruiken.
Onder mijn touring zit een sachs pro kit ( staat op de dempers ) met eibach veren, rijd en stuurt erg fijn zelfs op de ring onder heftige wissel last bleef de auto vertrouwd en stabiel sturen.
De verlaging weet ik niet, maar vind het zelf wel mooi zo geen last van drempels en dergelijke.
Wel heb ik achter de rubbers gebruikt van een e46 met het slechte wegen pakket zodat die voor en achter gelijk staat met de wielkast.
Waarom je keuze voor een AP schroefset?
Voor €100 meer heb je Bilstein B8 dempers met eibach veren, daar zou ik dan zelf voor kiezen.
Voor kan je altijd iets lager door e90 veerschotels te gebruiken die verlagen de auto 12mm ten opzichte van de originele schotel.
Achter kan je altijd iets omhoog door andere rubbers te gebruiken.
- Robin Hartog
Ik kwam meer op de AP schroefset omdat ik die gevoeld heb onder een andere E36 en de prijs er ook wel fijn van vind. Die Bilstein setjes zijn ook zeker het overwegen waard hoewel je dan wel weer direct 100 of 200 euro meer kwijt bent. En ik weet persoonlijk ook niet echt of ik het verschil ga merken.
Qua hoogte vind ik het belangrijk dat er niet al te veel wheelgap is, gewoon mooi laag en wielkasten goed gevuld. En hij moet mooi vlak liggen, wielkasten gelijk dus.
Qua hoogte vind ik het belangrijk dat er niet al te veel wheelgap is, gewoon mooi laag en wielkasten goed gevuld. En hij moet mooi vlak liggen, wielkasten gelijk dus.
- Tim N
Vlak en wielkasten gelijk is een contradictio in terminis bij een E36 

- Jan-Willem
De zwaar beladen look ben ik niet zo kapot van, als je die look hebt is er met een vaste set altijd iets aan te doen.
Word lastiger om de auto voor omhoog te krijgen, omlaag kan altijd iets met e90 veerschotels.
maar vind het wel goed zo, geen probleem met drempels de oprit of wat dan ook.
Ook niet als die als touring gebruikt word.

Tussen Bilstein B12 en een AP schroefset zit €125 verschil op de duitse ebay
Bilstein B12
http://m.ebay.de/itm/301094785873?nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;
AP schroefset
http://m.ebay.de/itm/141322702783?nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;
Sowieso scheelt het wel aardig wat om zulke onderdelen in Duitsland te bestellen.
Word lastiger om de auto voor omhoog te krijgen, omlaag kan altijd iets met e90 veerschotels.
maar vind het wel goed zo, geen probleem met drempels de oprit of wat dan ook.
Ook niet als die als touring gebruikt word.
Tussen Bilstein B12 en een AP schroefset zit €125 verschil op de duitse ebay
Bilstein B12
http://m.ebay.de/itm/301094785873?nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;
AP schroefset
http://m.ebay.de/itm/141322702783?nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;
Sowieso scheelt het wel aardig wat om zulke onderdelen in Duitsland te bestellen.
- Robin Hartog
Als je bekijkt hoe die van mij nu staat:

Staat de achterkant gewoon veel te hoog. Ook een M-pack bumper gaat dat visuele aspect niet oplossen. Maar zo'n Bilstein setje in DLD halen is wel een optie ja. Scheelt nogal..
Mooie touring heb je trouwens!
Staat de achterkant gewoon veel te hoog. Ook een M-pack bumper gaat dat visuele aspect niet oplossen. Maar zo'n Bilstein setje in DLD halen is wel een optie ja. Scheelt nogal..
Mooie touring heb je trouwens!

- Robin Hartog
@Jan-Willem: Je linkjes staan trouwens verkeerd om. En die AP set is helemaal niet zo goedkoop in Duitsland, scheelt maar 5 euro met Nederland: http://www.bimmerparts.nl/ap-suspension ... 31-bmw-e36" onclick="window.open(this.href);return false;
Die Bilstein is wel iets goedkoper. (+/- 45€) http://www.extreme-carstyling.nl/eibach ... type=35324" onclick="window.open(this.href);return false;
Die Bilstein is wel iets goedkoper. (+/- 45€) http://www.extreme-carstyling.nl/eibach ... type=35324" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jan-Willem
Thnx ben ook wel blij met die touring.
Dan is er toch nog een aanbieder in NL die er niet flink aan wil verdienen, laatste keer dat ik keek vond ik ze allemaal rond de €500.
Edit,
Als je toch de dempers en veren gaat vervangen zou ik direct de top lagers voor en achter wisselen.
Vaak als je die zooi los haalt kom je er achter dat het niet meer zo fris is.
Dan is er toch nog een aanbieder in NL die er niet flink aan wil verdienen, laatste keer dat ik keek vond ik ze allemaal rond de €500.
Edit,
Als je toch de dempers en veren gaat vervangen zou ik direct de top lagers voor en achter wisselen.
Vaak als je die zooi los haalt kom je er achter dat het niet meer zo fris is.
- Niels
- Auto: Prius+
Onderstel keuze is altijd lastig. Als de AP set onder Rico zijn E36 bevalt dan zou ik daar voor gaan. Ik wil mijn Z3 ook graag iets omhoog en iets comfortabeler en wou dat je gewoon in een stuk of vier kon proefrijden 

- Robin Hartog
@Jan-Willem: Thanks voor de tip.
@Niels: Denk dat ik inderdaad ook ga voor die AP-set. Mooie prijs, prima kwaliteit, instelbaarheid qua hoogte vind ik wel belangrijk.
Heb zelf net nog maar even nieuwe koplamppakkingen besteld gezien het feit dat de rechterkoplamp vocht bevat. En daarnaast ook nog even oranje zijknipperlichtjes en microswitches in de deur besteld.

@Niels: Denk dat ik inderdaad ook ga voor die AP-set. Mooie prijs, prima kwaliteit, instelbaarheid qua hoogte vind ik wel belangrijk.
Heb zelf net nog maar even nieuwe koplamppakkingen besteld gezien het feit dat de rechterkoplamp vocht bevat. En daarnaast ook nog even oranje zijknipperlichtjes en microswitches in de deur besteld.

- Jim V.
Ik rij zelf ook met een ap set onder de e36 m3, ben er zeker tevreden over, hoogte inderdaad instelbaar naar je eigen wens en hij is zeker niet te stug, er is nog genoeg comfort ook met 18 inch velgen.
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Je kunt ook een HSD setje kopen voor volgens mij iets meer dan een AP. Deze zijn ook nog met veerschotels aan de voorzijde en camber en demping instelbaar. Kun je uit Engeland halen, even googlen op HSD e36. lees ik niks anders over dan lof.
- Robin Hartog
Goedkoopste setje komt omgerekend op EUR. 747, dat vind ik een iets te grote sprong. Maar ziet er wel mooi uit.e30touring1990 schreef:Je kunt ook een HSD setje kopen voor volgens mij iets meer dan een AP. Deze zijn ook nog met veerschotels aan de voorzijde en camber en demping instelbaar. Kun je uit Engeland halen, even googlen op HSD e36. lees ik niks anders over dan lof.

- Robin Hartog
Re: Robin | 328i touring Madeiraviolett > Koplampsproeiers
Heeft er trouwens iemand een idee hoe ik die koplampsproeiers kan afdoppen? Elke 5e keer dat je de ruitenvloeistof gebruikt sproeit 'ie ook de koplampen. Maar hij spuit dan echt niet normaal veel, komt helemaal op de motorkap.
Liefste wil ik een oplossing dat ze niet meer sproeien eigenlijk.

Liefste wil ik een oplossing dat ze niet meer sproeien eigenlijk.
- GTRene

misschien de stekker van het pompje halen?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Zekering trekken?
-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Auto inruilen?
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Dat blijft jammer bij de E36 ja. Die kasten achter zij zoveel lager dan voor.Tim N schreef:Vlak en wielkasten gelijk is een contradictio in terminis bij een E36
En aan de voorkant die lage framerails waardoor je niet te laag kan zonder schrapen.
Het is dat ik geen 18" wil, maar was wel makkelijk. Geen wheelgap, maar toch flinke grondspeling.
Hier me M3. Voor lager kan niet, dan ga ik schrapen, wil ik absoluut niet. Achter staat die op maximale hoogte. Ze laagst is dus echt idioot laag. Hij staat zelf hoger dan eigenlijk mag volgens Bilstein.
Ik heb nu Oost-EU/bad road package 21mm hoge veerrubbers liggen voor achter. Dan heb ik 11mm meer speelruimte. Achter staa wel mooi op zichzelf, maar wil het meer gelijk met voor, waar ik niet lager wil.
En als me banden op zij ga ik kijken voor /50. Ik heb nu /45 wat al meer is dan gebruikelijke /40, maar dat waren echt elastiekjes. Dat was schrapen of 4x4 stance.
Laatst gewijzigd door MParallel op 03 jan 2015, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Na de 4e keer niet meer sproeien.Robin Hartog schreef:Heeft er trouwens iemand een idee hoe ik die koplampsproeiers kan afdoppen? Elke 5e keer dat je de ruitenvloeistof gebruikt sproeit 'ie ook de koplampen.
Laatst gewijzigd door Miesjel op 03 jan 2015, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Riceaux
Dempers waren opzich prima. Hoe nieuw het was weet ik niet. Auto gekocht met die dempers. Stickers waren nog te lezen. Alleen de veren waren de bottleneck van de combinatie. Ik geloof best dat de dempers met een goede set veren een fijne combinatie zijn! Door de veren stond de auto veel te laag, maar was nog steeds geen stuiterbak, dus dat zegt genoeg over de dempers.ErikS schreef:Waren de Sachs ook relatief nieuw? Mijn onderstel heb ik toen helemaal laten vervangen bij m'n 320 cabrio.Riceaux schreef:Ik had Sachs sport dempers eronder. Weet wel dat ik de AP set een stuk beter vind. Nou kan dat ook komen door de Apex veren die er eerst onder zaten.
En die instelbaarheid. Tjsa als het er eenmaal onder zit ga je er idd niet iedere week mee kloten. Maar je kan em wel op exact de hoogte laten zetten die jij wilt.
En AP zit niet aan de onderkant van de markt. Onderkant van de markt is TA-technix en dat soort meuk.
Met exact de spullen die ik hierboven heb neergezet.
Maar evengoed, de ene is de andere niet. Jij vind 't leuk om te hoeken met een cabrio, ik cruisde er meer mee!
Zo veel mensen, zo veel wensen! AP is volgens mij een prima merk ja!
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Precies, dat dus. Of elke 5e keer je lampen uitzetten.GTRene schreef:![]()
misschien de stekker van het pompje halen?

- Riceaux
Of zekering 3 eruit trekken. 

- Robin Hartog
Was erbij vergeten te vermelden dat hij het de eerste keer sproeien na starten ook doet. Dus jouw optie is het helaas niet.Michel Huisman schreef:Na de 4e keer niet meer sproeien.Robin Hartog schreef:Heeft er trouwens iemand een idee hoe ik die koplampsproeiers kan afdoppen? Elke 5e keer dat je de ruitenvloeistof gebruikt sproeit 'ie ook de koplampen.
Zal morgen eens die zekering eruit trekken.

- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Haha, da's nou jammer 

- Joy
Ik zou het stekkertje eruit trekken. Zekering 3 is volgens mij bij een Touring ook de aansturing van de achterruitwisser.