Mooi, kan je eindelijk een AM kopen met een BMW blok
BMW overweegt verkoop motoren aan andere fabrikanten
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
BMW overweegt verkoop motoren aan andere fabrikanten
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... _14387.hbs
- Sander S.
Klopt, én de E39 M5 V8, en zelfs de 5.0 V10.Rein schreef:Dit deden ze toch al?
Zo'n Wiesmann heeft toch ook de 6 cylinder van de M3??
Ik weet wel dat de motoren voor de prototypes van Wiesmann in complete wagens aangeleverd worden. Zo zag ik tijdens mijn bezoek en 'lege' M6 staan.
Hoe ze het met de motoren van de productiewagens doen weet ik niet. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat BMW inderdaad haar motoren aan Wiesmann levert omdat die mannen zich natuurlijk bewezen hebben met hardtop-covers voor de cabriolets van BMW, onder andere in ieder geval.
- GTRene
Ow? wist ik niet iiiiiiii nouja wordt die opel wel meer waard denk ikromo schreef:Dat klopt.Hans schreef:In een Opel Omega diesel lag toch ook al een BMW motor, die was wel terug geschroeft.
en misschien levert BMW ook motoren aan Lotus, oa voor de nwe Esprit?
Hoe meer motoren ze produceren hoe goedkoper dat het kan worden en des te meer test km...
Las trouwens op PH dat ze al een 507pk LS7 Z06 motor kunnen leveren voor 12.000$ dus nog geen 9.000,-euro! das goedkoop...damn hoor ook de amerikanen wel eens LS motoren in een BMW gooien, lijkt me ook niet verkeerd
- RVV
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Lijkt me een raar verhaal; via mijn dealer ken ik een ingenieur die bij BMW werkt, op de motoren afdeling R&D. Die moest dus wel zo`n 20 contracten tekenen. Geheimhouding en alles wat er verder bijkomt kijken.Rico v Velzen schreef:Oke, ja ik wist het ook niet zo precies..Nandor schreef:Rico,
wat ik heb begrepen is dat een aantal BMW techneuten de stap naar Audi had gemaakt. Nadat BMW doorhad hoe goed de RS4 was is een deel gevraagd ($$$$$) weer terug te komen.
-N-
Dus simpel even naar de concurent overstappen is er echt niet bij.
- duifjes.com
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Even ter verduidelijking: een hele zooi ontwikkeling van motoren word NIET door de automobielFABRIKANTEN zelf gedaan. Ik ben de naam even kwijt maar er zijn op de wereld maar een paar bedrijven waar de echte kennis zit. Ricardo is er 1 van maar zoals een medewerker van een vergelijkbaar bedrijf het eens omschreef: je zit in een zaal en de kerel naast je werkt aan een fiat ontwerp, in de andere hoek iemand voor peugeot en ik werk bv. aan een opel. Daarom kun je ook zo makkelijk samen blokken ontwerpen (psa en bmw).
Dat een concept daarentegen bij het ene beter werkt dan bij een andere is wat anders en motoren als crate-engines aanbiede om er wat meer te bouwen omdat je de produktiezut er toch al hebt staan is niet meer dan normaal 8) .
Dat een concept daarentegen bij het ene beter werkt dan bij een andere is wat anders en motoren als crate-engines aanbiede om er wat meer te bouwen omdat je de produktiezut er toch al hebt staan is niet meer dan normaal 8) .
- Jurriaan
Klopt, de V8 benzine non-supercharged is een BMW blok. De supercharged versie dacht ik van niet, en de V6 diesel volgens mij ook niet.Rico v Velzen schreef:Range Rover rijd toch ook rond met een een X5 blok ?
Nu levert men de V8 diesel met dubbele turbo, die voor Jaguar en Range Rover ontwikkeld is.
- Sjaak Langendoen