Het grote E38 (occasion) topic

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3095
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door 328Ti » 02 jan 2015, 11:29

Knot schreef:Over die tussensprintjes bedoel ik, het koppelverloop van een 728i vond ik vele malen fijner dan dat van een 730i.
Eens. Een v8 is er vol op of niet en niets daartussen. Een M52 heeft in dat opzicht meer finesse. De v8 is gewoon ramwerk (ook leuk!) en heeft ongelofelijk veel koppel onderin zodat ie eigenlijk "te laat wakker wordt" om in actie te komen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door GTRene » 02 jan 2015, 12:57

328Ti schreef:
@ Twist: uit het draadje maak ik op dat je een 4.4 E38 zoekt.
Ik heb er nog een staan waarvan nog de laatste puntjes op i moeten worden gezet.
Betreft een:
- 2000" (FL )

- Orientblauw
- 4.4 S2
- Steptronic met 80dkm erop (dealer factuur aantoonbaar)
- Schuifkanteldak
- LPG G3 uit 2012 (mooi weggewerkt achter benzine deksel, verbruik met ferme voet 1 op 7, anders 1 op 8,5)
- Contourseats
- Nokia BT
- Eventueel met dubbelglas (heb nog een set liggen incl, achterruit)

Echter, heb ik pas eind februari de tijd om er weer een glimmend plaatje van te maken. De beruchte distributiegeleider (deflection rail) is geknapt en voor € 2.000,00 aan distributie (ketting, spanners, rollen, pakkkingen), inlaattraject (pakkingen olieseperator etc) zitten er nieuw op. Echter wil ik de koppen lichten om een kromme klep te vervangen. Dit kost me nog eens een klap geld. De deflection rail van een 4.4 M62 moet m.i. om de 200dkm vervangen.

Mocht je de tijd hebben en duurzaam willen investeren, dan is dit misschien iets voor je.

Weet goed dat bijna alle M62ers dit probleem hebben en niet bij verkoop wordt gezegd. De motor heeft zoveel reserves dat je bij proefrit dit vaak niet merkt. Totdat je eigenaar bent.
Lijkt me niet helemaal kloppen, de eerste serie M62B44 heeft geen vanos verder snap ik er weinig van, maar weet dat de blokken zeg van 1997 tot in 1998 (slechts 1 jaar zoiets) zonder vanos zijn en dus anders.
:D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door GTRene » 02 jan 2015, 13:04

deze trouwens al gezien, is nieuw gepost, wel 270k gelopen maar velen hebben dat, doch wel goedkoop en ziet er nog aardig uit ook incl sport stoelen :D

kan wel dat probleem hebben (of is gewoon de distributie ketting van de non vanos met die kmst)...kan net het nwe type motor 4.4 zijn met enkel vanos oid, maar kan ook meevallen...je hebt in elk geval aardig wat speel ruimte qua geld, desnoods laat je er als het tegenvalt op den duur een andere tor in zetten>>
Das Auto steht wirklich gut da, von der Ausstattung als auch vom optischem.
Es sind sehr gute Winterreifen auf original BMW Alufelgen montiert, Sommerreifen auf original BMW Alufelgen sind ebenso dabei.
Tüv/Au im Sommer erst neu

Es wird verkauft weil der Motor klappert, laut Aussage eines Freundes der vom Fach ist soll es wascheinlich was mit dem Spanner für die Steuerkette zu tun haben.

Wir wollen nichts mehr hinein investieren, daher der Verkauf.
Verhandlungsbasis
1.350 EUR

Unfallfrei
Limousine, Gebrauchtfahrzeug

EZ 10/1998
270.000 km
Benzin
210 kW (286 PS)
Automatik
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... n=3&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43047
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Arthur » 02 jan 2015, 13:09

Die 2 alu setjes zijn het aankoopbedrag al bijna waard :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door GTRene » 02 jan 2015, 13:27

:mrgreen: en dan die stoelen set nog erbij, dus qua geld zit je wel safe bewijze van, ook als het bv motorisch wat tegen valt, kan je eigenlijk niet veel mee gebeuren, je kan het altijd weer door verkopen oid.
zo te zien zit er ook verlaging oid onder?

is dat niet ergens bij de Ring in de buurt?

https://www.google.nl/maps/dir/Enschede ... 50.0269987" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3642
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door RJK » 02 jan 2015, 13:41

zo te zien zit er ook verlaging oid onder?
Ja, wel beetje extreem laag zo te zien.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3095
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door 328Ti » 02 jan 2015, 17:33

GTRene schreef:
328Ti schreef:
@ Twist: uit het draadje maak ik op dat je een 4.4 E38 zoekt.
Lijkt me niet helemaal kloppen, de eerste serie M62B44 heeft geen vanos verder snap ik er weinig van, maar weet dat de blokken zeg van 1997 tot in 1998 (slechts 1 jaar zoiets) zonder vanos zijn en dus anders.
:D
Wat klopt hier niet aan? Mijn epistel gaat over een M62 4.4 S2 met VANOS uit 2000. Het probleem wat ik benoem heeft niets met VANOS te maken, echter met de distributie.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3095
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door 328Ti » 02 jan 2015, 17:41

GTRene schreef:
Es wird verkauft weil der Motor klappert, laut Aussage eines Freundes der vom Fach ist soll es wascheinlich was mit dem Spanner für die Steuerkette zu tun haben.Wir wollen nichts mehr hinein investieren, daher der Verkauf.
Kortom motor overleden en zelfde verhaal als bij mij. Minimaal 3k investeren (incl achterstallig motorisch onderhoud) als je het blok zelf weer opbouwt.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3095
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door 328Ti » 02 jan 2015, 17:42

P.s. advertentie is er al weer af. Marco Borsato is met een bepaald liedje er bekend mee geworden.

:TV kijken:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door GTRene » 02 jan 2015, 18:30

328Ti schreef:
GTRene schreef:
328Ti schreef:
@ Twist: uit het draadje maak ik op dat je een 4.4 E38 zoekt.
Lijkt me niet helemaal kloppen, de eerste serie M62B44 heeft geen vanos verder snap ik er weinig van, maar weet dat de blokken zeg van 1997 tot in 1998 (slechts 1 jaar zoiets) zonder vanos zijn en dus anders.
:D
Wat klopt hier niet aan? Mijn epistel gaat over een M62 4.4 S2 met VANOS uit 2000. Het probleem wat ik benoem heeft niets met VANOS te maken, echter met de distributie.
Het kan zijn dat door die vanos de distributie meer geschok te verwerken krijgt zeg maar, bovendien lijken de onderdelen anders van het type motor wat jij hebt, ook de distributie e.d. en wellicht ook betrouwbaarder zonder vanos, dus om te zeggen dat alle M62 blokken daar last van krijgen wat jij hebt gehad, dat gaat mij wat ver ;-)

Twist
Berichten: 1399
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Twist » 02 jan 2015, 18:44

328Ti schreef:
GTRene schreef:
Es wird verkauft weil der Motor klappert, laut Aussage eines Freundes der vom Fach ist soll es wascheinlich was mit dem Spanner für die Steuerkette zu tun haben.Wir wollen nichts mehr hinein investieren, daher der Verkauf.
/quote]

Kortom motor overleden en zelfde verhaal als bij mij. Minimaal 3k investeren (incl achterstallig motorisch onderhoud) als je het blok zelf weer opbouwt.
Wellicht interesse, PM verstuurd

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Tim N » 02 jan 2015, 19:04

Deze gisteren naar een maat gestuurd, hij heeft helaas niks met de kleur.

Dit lijkt wel een erg net exemplaar, helaas pfl, maar de tekst leest eerlijk en alszijnde zeer netjes onderhouden.
En bezit alle lekkere opties:
Dure edc dampers (die zijn vervangen)
Open dak,
Xenon,
Dubbel glas
Automatisch dimmende spiegels
Elektrische kofferklep (zo'n hebbedingetje wat zo gaaf is)
Comfort stoelen met lendesteunen met plankjes en make-up spiegels.
Kers op taart is de DSP Hi-Fi die schijnt fe-no-me-naal te zijn (beste wat er was voor een 7-ner)

http://ww3.autoscout24.nl/classified/26 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43047
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Arthur » 02 jan 2015, 19:12

Tja, als de kleur je niet aanstaat moet je verder zoeken... Redelijk fatsoenlijke kleur lijkt me, wat mag het dan wel zijn :?
Overigens is de prijs zonder die M-parallel velgen :wink:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Tim N » 02 jan 2015, 19:24

True prijs is redelijk in mijn ogen met 2 sets 16" en een goede historie niet heel verkeerd.
(ervanuitygaande dat de EDC dempers niet vervangen zijn bij 100K oid :tooth: )

Ikzelf vind het een zeer mooi ogende combi, zou ook benieuwd zijn naar de prijs incl de M parallel wielen.
Een met juist al deze opties is idd lastig te vinden denk ik.

http://ww3.autoscout24.nl/classified/26 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Tim N op 03 jan 2015, 03:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door GTRene » 02 jan 2015, 19:59

nog een paar voor leuke prijzen>>

http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... ml?sr_ab=0" onclick="window.open(this.href);return false;

http://link.marktplaats.nl/m821226802" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehan ... en/3785996" onclick="window.open(this.href);return false;

http://ww3.autoscout24.nl/classified/262843068?asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... (147938169" onclick="window.open(this.href);return false;).html

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6713
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door EvdP » 02 jan 2015, 20:06

Die grijze heeft een oude automaat, vreemd. Die eerste lijkt me best netjes.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door GTRene » 02 jan 2015, 20:19

EvdP schreef:Die grijze heeft een oude automaat, vreemd. Die eerste lijkt me best netjes.
owja, die had ik al eerder gedropt of gespot die grijze...is een ex USA dus wellicht vandaar die bak?
weet ook niet wat er anders in hoort, maar je noemt het :D

die eerste lijkt idd een vrij net exemplaar voor dat geld zeker, niet bijzonder qua interieur maar gewoon degelijk/normaal. kleur vind ik ook wel mooi en als ie altijd/veel binnen heeft gestaan en niet in gerookt is ook een plus.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6713
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door EvdP » 02 jan 2015, 20:30

Het kan zo zijn dat de automaat is vervangen door een ouder type. De steptronic V8 automaten staan niet bekend om hun degelijkheid...

Twist
Berichten: 1399
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Twist » 02 jan 2015, 20:55

GTRene schreef:nog een paar voor leuke prijzen>>

http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... ml?sr_ab=0" onclick="window.open(this.href);return false;

http://link.marktplaats.nl/m821226802" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehan ... en/3785996" onclick="window.open(this.href);return false;

http://ww3.autoscout24.nl/classified/262843068?asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... (147938169" onclick="window.open(this.href);return false;).html
Staan zeker mooie bij! Vraag blijft wat hier allemaal mis mee is. Voor 4000 heb ik ook die ene waarvan ik weet dat er heel veel vervangen is al. Inclusief paar dure onderdelen en ZF bakonderhoud. Enige is dat de historie maar tot 80kkm is afgestempeld, kan nadeel zijn bij doorverkoop

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Joy » 02 jan 2015, 21:03

Ik zou jezelf niet teveel blind staren op de prijs. Is er een auto waar je mee klikt dan moet je daar gewoon achteraan gaan. Er is weinig aanbod en om dan te hameren op een te hoge prijs en daardoor niet gaan kijken voegt niks toe. Het is in deze categorie namelijk maar net wat de gek ervoor vraagt. Degene met aantoonbaar onderhoud zou ik dan ook gaan bekijken.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Knot » 02 jan 2015, 21:07

Ik keek ook alleen naar 740i, zwart leder, schuifdak, xenon......

Stond een 728i zoals ik m wilde maar was geen 740i..... eerst 3750 op M wielen, daarna 2950 op 16inch facelift wielen. Toch maar gaan kijken en auto was op een paar puntjes na gewoon goed genoeg (radiator moest vervangen, kabels motorkap, beurtje, allemaal zaken die simpel te doen zijn), voor 2500 meegenomen, meteen 1000 aan (preventief) onderhoud en lekker kunnen genieten van de auto.

Was na de E39 M5 en de Z4 coupe de mooiste auto die ik gehad heb.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3642
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door RJK » 02 jan 2015, 21:35

Afbeelding

Ik heb de mijne nu bijna twee jaar en ben er nog steeds erg blij mee. Grappig ook de reacties die je erop krijgt, louter positief.

Twist
Berichten: 1399
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Twist » 02 jan 2015, 22:07

Joy schreef:Ik zou jezelf niet teveel blind staren op de prijs. Is er een auto waar je mee klikt dan moet je daar gewoon achteraan gaan. Er is weinig aanbod en om dan te hameren op een te hoge prijs en daardoor niet gaan kijken voegt niks toe. Het is in deze categorie namelijk maar net wat de gek ervoor vraagt. Degene met aantoonbaar onderhoud zou ik dan ook gaan bekijken.
Inderdaad. Mijn issue is dan ook niet zozeer de prijs, maar dat onderhoud niet goed js gedocumenteerd.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Tim N » 03 jan 2015, 03:03

Sorry link vergeten twist dit is een heerlijke
Tim N schreef: True prijs is redelijk in mijn ogen met 2 sets 16" en een goede historie niet heel verkeerd.
(ervanuitygaande dat de EDC dempers niet vervangen zijn bij 100K oid :tooth: )

Ikzelf vind het een zeer mooi ogende combi, zou ook benieuwd zijn naar de prijs incl de M parallel wielen.
Een met juist al deze opties is idd lastig te vinden denk ik.

http://ww3.autoscout24.nl/classified/26 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3095
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door 328Ti » 03 jan 2015, 08:44

GTRene schreef: Het kan zijn dat door die vanos de distributie meer geschok te verwerken krijgt zeg maar, bovendien lijken de onderdelen anders van het type motor wat jij hebt, ook de distributie e.d. en wellicht ook betrouwbaarder zonder vanos, dus om te zeggen dat alle M62 blokken daar last van krijgen wat jij hebt gehad, dat gaat mij wat ver ;-)
René: 200%. Deze manco's komen bij elke M62 voor tussen de 230dkm en 320dkm. Ik kan me goed voorstellen dat Hartge zo slim is geweest om een M60 distributie te gebruiken op een 4.4 onderblok en die de slag te veranderen (uitboren lijkt me niet het geval gezien het Alusil cilinderwanden zijn of dat Hartge op bestelling een eigen onderblok heeft (laten) ontwerpen). Heb je daar trouwens specs van? :tooth: . Een maatje vanme die maakt de 2 sterktes van beide blokken samen. (blok is nog niet rond gegaan)


Dit is is het verschil tussen M60 en M62:
(je hoeft geen geleerde te zijn om te begrijpen dat dit dunne stukje plastic! na dergelijke kilometrage met zulk geweld doormidden gaat. Daarentegen gaat de M60 constructie - zie onderstaande - door de 600dkm heen, ook niet zo gek met dubbele (in het midden gelagerde) ketting )

Verschil M60
M60 distributie (zie nr 2 en 7 en dubbele ketting!)

Afbeelding

M62 distributie (zie enkele ketting en nr 6 "deflectionrail" en die heeft IEDERE M62)
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Darudevampire, Google [Bot], Gus, Peter-Paul, Rogerb, Thomas H en 4 gasten