Sneeuw 2015
- ///Joost
Re: Sneeuw 2014
En dan telkens maar weer die winterbandendiscussie, al heb ik het idee dat dit ook ieder jaar wat afzwakt. Het weer van nu laat weer zien dat het gewoon geen overbodige luxe is. Het kan dan wel slechts een paar dagen per jaar sneeuwen, maar die sneeuw blijft gewoon liggen als het koud blijft. Sterker nog, het wordt ijs, wat nog veel vervelender is.
Overigens RWD en winterbanden gaat prima hoor. Ik ben een winter doorgekomen met zomer banden op de M3, maar dat was gewoon gekkewerk.
Overigens RWD en winterbanden gaat prima hoor. Ik ben een winter doorgekomen met zomer banden op de M3, maar dat was gewoon gekkewerk.
-
OnlineKasteel
Herinner ik me ook nog wel van de Impreza, vooral vanaf lage snelheden was er plots VEEL ruimte nodigKnot schreef:Lekker hoor zo open rijden, stoelverwarming aan!
Heb de Forester even getest maar je hebt wel veel ruimte nodig zeg om wat drifts te maken, zodra je van 1 naar 2 schakelt maak je best meters en het duurt even voordat ie naar achter spert na opschakelen.
- MartijnGizmo
Vorige winter 1x met de MINI op een zaterdagavond van Schiphol naar Groningen gereden, met vanaf Heerenveen flinke sneeuw. Winterbanden lagen thuis in de gang... Zonder schade thuisgekomen, maar was wel weer overtuiging genoeg om dan maar de rest van de winter "voor niets" op winterbanden te rijden.///Joost schreef:En dan telkens maar weer die winterbandendiscussie, al heb ik het idee dat dit ook ieder jaar wat afzwakt. Het weer van nu laat weer zien dat het gewoon geen overbodige luxe is. Het kan dan wel slechts een paar dagen per jaar sneeuwen, maar die sneeuw blijft gewoon liggen als het koud blijft. Sterker nog, het wordt ijs, wat nog veel vervelender is.
- dvh
Voorwielaandrijving gaat een stuk beter door de sneeuw dan rwd.
Zeker wanneer je niet al te brede banden hebt is het best te doen.
Maar sneeuwbanden rijdt gewoon beter door de sneeuw. Geen discussie over mogelijk lijkt me
Als je schade rijdt omdat je een keer door- of wegglijdt dan moet je ook verder niet zeuren lijkt me zo.
Zeker wanneer je niet al te brede banden hebt is het best te doen.
Maar sneeuwbanden rijdt gewoon beter door de sneeuw. Geen discussie over mogelijk lijkt me
Als je schade rijdt omdat je een keer door- of wegglijdt dan moet je ook verder niet zeuren lijkt me zo.
- Martin van der Zwaard
E38 met winterbanden gaat super. Gewoon in "D" zetten en rollen maar.
Waar de 120i op winterbanden niet weg kwam kon ik met de 7 zo doorheen rollen.
Waar de 120i op winterbanden niet weg kwam kon ik met de 7 zo doorheen rollen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Zodra het ijs wordt schiet je met winterbanden ook niet veel op.
///Joost schreef:En dan telkens maar weer die winterbandendiscussie, al heb ik het idee dat dit ook ieder jaar wat afzwakt. Het weer van nu laat weer zien dat het gewoon geen overbodige luxe is. Het kan dan wel slechts een paar dagen per jaar sneeuwen, maar die sneeuw blijft gewoon liggen als het koud blijft. Sterker nog, het wordt ijs, wat nog veel vervelender is.
- mrbbs
In de Benelux hebben we geen sneeuwbanden. Die zijn enkel voor de Scandinavische landen, bepaalde delen van Frankrijk, Italië, Duitsland, Oostenrijk,..dvh schreef:
- GTRene
moet je voor de aardigheid deze video eens kijken...rijden met gladheid en hoe sommige rijden en al die ongelukken met dashcam
https://www.facebook.com/Raptor66/posts ... tif_t=like" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Raptor66/posts ... tif_t=like" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Voorlopig hebben we de winterbanden niet meer nodig, zaterdag kan het 15 graden worden 
- GTRene
in de US is het beeld dacht ik gezien hebbende een stuk minder...behoorlijk koud daar.
ah, records low voor de tijd
http://www.nbcnews.com/news/weather/wor ... -u-n282071" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Arthur
Re: Sneeuw 2015
Toch serieus gesneeuwd vannacht 
- Bijlagen
-
- image.jpg (1.15 MiB) 1942 keer bekeken
-
- image.jpg (1.47 MiB) 1942 keer bekeken
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Sneeuwt hier nog steeds..............
- Arthur
Hier ook. Het is wel net boven nul.
- romo
Kom maar met die warme douche..... 
- Arthur
Kids net naar buiten, sneeuwpop(pen) maken en ravotten. Dus ff wachten nog
- frank de jonge
Die warme douche komt eerst nog niet.
- Arthur
Nee, ook net ff gekeken. Dit blijft nog wel ff liggen.
- romo
Neerslag gebied trekt toch snel oostwaarts, in het westen zijn de temperaturen reeds 5 gr C.
Het is zo gebeurd.....
Het is zo gebeurd.....
-
Marc R
Hier in het westen is het 1 graden maar zal wel oplopen zo.
- Arthur
Volgens een temp tabel wordt het hier niet warmer dan 2 graden en vanaf een uur of vijf weer nul en kouder. Pas vannacht loopt de temp weer op richting 3 graden morgen. Dan gaat het niet hard. ZO Drenthe 
- GTRene
hier is ook een aardig pak gevallen, denk wel zo'n 8 tot 10cm oid, ziet er wel mooi uit dat dan weer wel.
- daNpy
En als er een filmpje gepost waarin winterbanden vs zomerbanden vs all-seasons getest worden, is het antwoord:Arthur schreef:Zodra het ijs wordt schiet je met winterbanden ook niet veel op.
"Ja maar dat is op ijs, dat geld niet in de sneeuw want dat is anders".
En die kan gewoon in het rijtje bij de andere smoesjes als
"Boven de 7 graden werken winterbanden niet"
Als je geen geld wil investeren in degelijke uitrusting voor je auto, blijf dan ook thuis als de weersomstandigheden te slecht zijn om op pad te gaan.
Maar dat is allemaal niet mogelijk want men moet écht weg.
- romo
Kijk ik net uit mijn keukenraam om even
te tappen, zie ik dat papa met de Ford en trekhaak de 2 zoontjes op de slede voorttrekt, en niet te zacht ook..............als ie moet remmen heeft ie zijn jongens vast aan de trekhaak zitten als ware het een shaslick..........hoe gek kan je zijn..............
-
allen
Tot die tijd kan het nog wel leuk zijn.