Ervaring met goedkopere kuipstoelen
- Jan-Willem
Ervaring met goedkopere kuipstoelen
Ik ben opzoek naar 2 kuipjes voor mijn project incl gordels.
Nu kwam ik deze tegen
http://link.marktplaats.nl/880335232" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft iemand ervaring met goedkopere kuipstoelen?
Het is voor een straat legale circuit auto.
Nu kwam ik deze tegen
http://link.marktplaats.nl/880335232" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft iemand ervaring met goedkopere kuipstoelen?
Het is voor een straat legale circuit auto.
- Petrolhead Tom
Re: Ervaring met goedkopere kuipstoelen
Zullen best prima kunnen zitten maar slijten over het algemeen harder en bij een crash moet je je maar afvragen hoe ze zich houden. Kun je beter een setje Ltec kuipen kopen.
- daNpy
Ik denk dat Tom het wel aardig samen vat.
Ik heb ook een QSP Drift stoel, zit verder prima en lijkt helemaal gelijk aan de Sparco Pro2000 die er naast staat.
Maar bij een crash weet je het nooit (?)
Ik heb ook een QSP Drift stoel, zit verder prima en lijkt helemaal gelijk aan de Sparco Pro2000 die er naast staat.
Maar bij een crash weet je het nooit (?)
-
Die goedkopere kuipen hebben ook vaak een buizenframe voor de zijkant (Sparco Sprint ook overigens), waardoor je niet meer het idee hebt dat je benen lekker bij elkaar gehouden worden. Bovendien gaat dat ook bij zijdelingse impact een stuk pijnlijker zijn. Een volle schaal is veel meer 'omvattend'
Het is net als met goeie schoenen, die zijn vaak duur maar loop je wel het lekkerste op.
Kan best zijn als je erin zit dat het meevalt, maar ga voor de gein eens lekker bij Biesheuvel in alle kuipen zitten, dan merk je snel genoeg wat het verschil brengt. Verder zijn de maten belangrijk en vergeet dan ook niet de hoogte van de gordelgaten bij je schouders. (als die eronder zitten, trek je je rug in elkaar).
Het is net als met goeie schoenen, die zijn vaak duur maar loop je wel het lekkerste op.
Kan best zijn als je erin zit dat het meevalt, maar ga voor de gein eens lekker bij Biesheuvel in alle kuipen zitten, dan merk je snel genoeg wat het verschil brengt. Verder zijn de maten belangrijk en vergeet dan ook niet de hoogte van de gordelgaten bij je schouders. (als die eronder zitten, trek je je rug in elkaar).
-
Let ook op hoe stijf degelijke stoelen zijn en hoe slap vooral de rug van goedkope stoelen zijn.
Daar kan veel beweging in zitten.
- Jan-Willem
Bedankt voor de tips!
Die zaak zit aardig bij mij in de buurt dus ga er gewoon even langs om te proberen en om te zien of de gordels goed zitten.
Als ik het goed begrijp moeten die gaten dus iets boven je schouders uit komen.
Die zaak zit aardig bij mij in de buurt dus ga er gewoon even langs om te proberen en om te zien of de gordels goed zitten.
Als ik het goed begrijp moeten die gaten dus iets boven je schouders uit komen.
- Tom van H.
Goedkope stoelen hebben vaak stijvere rug (want buizenframe) dan dure stoelen, met name het dure recaro heeft vaak vrij veel wobbeligheid in de rug. Verder zijn buizenframe stoelen gewoon rukJeroenT schreef:Let ook op hoe stijf degelijke stoelen zijn en hoe slap vooral de rug van goedkope stoelen zijn.

-
Bij mij was een merkloze stoel toch heel erg flexibel. De Sparco Corsa die ik ook had juist erg stijf.
Beiden zonder stalen frame oid.
Beiden zonder stalen frame oid.
-
Ja niet alle goedkope stoelen zijn buizenframes, ik heb ook wel eens in een Raceland kuipstoel gezeten, waar je gewoon nog prima over beide schouders kon kijken en de stoel vrolijk met je meeging 
Volgens mij zijn dit ook weer van dit soort stoelen, zo te zien zijn deze zonder buizenframe.
Geef mij ook maar gewoon een Sparco (of n Sandtler), vind die QSP stoelen ook maar matig.
Liever een 2ehandse met wat opknapwerk, dan 'n nieuwe budgetstoel..

Volgens mij zijn dit ook weer van dit soort stoelen, zo te zien zijn deze zonder buizenframe.
Geef mij ook maar gewoon een Sparco (of n Sandtler), vind die QSP stoelen ook maar matig.
- Petrolhead Tom
Ik heb nog een Sparco Torino 2 staan. Mag voor een leuk bod ook wel weg.
- Jan-Willem
Ik zie het wel ga sowieso wel even kijken in Heerenveen, sowieso is het niet voor proffesioneel gebruik.E-volve schreef:Ja niet alle goedkope stoelen zijn buizenframes, ik heb ook wel eens in een Raceland kuipstoel gezeten, waar je gewoon nog prima over beide schouders kon kijken en de stoel vrolijk met je meeging
Ben wel weer iets wijzer geworden met het maken voor mijn keus straks.
Nu zullen vaste kuipstoelen het altijd vaster zitten dan de originele BMW sportstoelen en ook een stuk lichter natuurlijk.
Nu bewegen de sportstoelen in een e30 ook mee als je flink heen en weer beweegt dus dat zal vertrouwd aan voelen

Al bij meedere stoelen kon ik de montage steunen van de leuning er opnieuw aan kunnen lassen.
Goede 2e hands stoelen zou ook nog een optie zijn, ik heb nog wel even de tijd dus mocht er iets voorbij komen in de buurt kan ik zeker even gaan kijken.
Tom, in die sparco's van jou heb ik geen interesse.
Daar zie ik de meerwaarde niet zo van in tenopzichte van de BMW sportstoelen al zijn ze wel mooi!