Assetto Corsa!!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 23 dec 2014, 10:07

Ik denk dat hij hier wel te vinden is, verdere pagina's. Heb 'm zelf al maanden dat Transfagarassan ofzo.
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... odding.23/" onclick="window.open(this.href);return false;

Blijft de beste 35 euro die ik ooit aan 'n game heb besteed. Ongelovelijk goed.
Nu ook met 1.0, betere sounds F40/S3, L49, 312T.

Gisteravond kwam de Mazda 787B uit. Wat 'n mooi gemaakte kar. door 3 modders En die sound en de looks.
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... 85/page-75" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder is er 'n GTLM F40 mod met de S3 maar dan slicks, prima sound 711pk en strak.

Ik wacht met smart op de Gr A Sierra RS500, hopelijk dit jaar 500 turbo pk's:)
En de Jag dat de bestuurder op de juiste plaats zit:)
En dat staat in de quote in 't Engels in m'n post hierboven, maar de modder gaat de rijder nog juist plaatsen

Dan gisterochtendnog 'n F40 LM versie gevonden, maar hij is qua looks wel gedetailleerd, ook interieur, maar niet 'mooi' qua echtheid
Afbeelding
(beetje een 1:1 Revell bouwpakketje plastic qua replay looks tov de 787b bijvoorbeeld) en de sound en rijden zijn aardig, maar is gewoon 'n gejatte van Forza ofzo?
Hier zie je ze naast elkaar:
Afbeelding

De 787B en de F40 competizione(LM) , de F40 Comp is het snelst van alles in AC(incl 787B, LaFerrari, 599XX, Zonda) wat 'n dak heeft, bochtenwerk redt ie 't niet tegen de 787B etc.

Hier de gedetailleerdheid van de Comp. , totaal anders dan de normale F40/S3.
Afbeelding

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 23 dec 2014, 10:35

Ziet er allemaal erg lekker uit hoor!
Ik speel amper nog games (eigenlijk alleen nog wat op de iPhone/iPad). Playstation 3 staat al een paar jaar te verstoffen en hoewel de pc/laptop het meer dan prima doet denk ik niet dat ze een fatsoenlijke game trekken, maar als ik dit zie zou ik er bijna weer een nieuwe pc voor aanschaffen.

Hoe zit dat qua aanschaf/jaarlijkse kosten bij AC?
Is het spel aanschaffen en eventueel nog een online abo afsluiten of kost elke nieuwe baan/auto ook nog weer geld? (zoals bijv. bij Gran Turismo)

WJ

Bericht door WJ » 23 dec 2014, 10:37

Hier kan je het spel kopen, +extra info.

http://store.steampowered.com/app/244210/" onclick="window.open(this.href);return false;

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 23 dec 2014, 10:50

Weet iemand eigenlijk of de DLC waar de Ring inzit geld gaat kosten? Zou ik wel jammer vinden, want ik heb de volle prijs betaald voor AC.

Verder is het wel een geniaal spel, die Mazda heb ik gisteren ook gedownload. Echt een hele leuke auto om in te rijden. En dat geluid. :hot:

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 23 dec 2014, 10:54

Die DLC gaat indd wel geld kosten heb ik gelezen. (waar kan ik zo niet vinden)

Maar ach, laat 't nog eens 2 tientjes kosten. Heb ik er wel voor over. :df:

martll

Bericht door martll » 23 dec 2014, 11:06

Weinig verstand van computers, maar mijn laptop kan dit zeker niet draaien? http://nl.hardware.info/productinfo/157 ... cificaties" onclick="window.open(this.href);return false;

matthyssie

Bericht door matthyssie » 23 dec 2014, 11:12

martll schreef:Weinig verstand van computers, maar mijn laptop kan dit zeker niet draaien? http://nl.hardware.info/productinfo/157 ... cificaties" onclick="window.open(this.href);return false;
Je videokaart gaat het hoogstwaarschijnlijk niet trekken.

Hielke

Bericht door Hielke » 23 dec 2014, 11:46

matthyssie schreef:
martll schreef:Weinig verstand van computers, maar mijn laptop kan dit zeker niet draaien? http://nl.hardware.info/productinfo/157 ... cificaties" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat denk ik ook niet. Assetto Corsa is jammer genoeg extreem pixel hungry.

Op mijn systeem met een i5-4570 processor met onboard 4400 grafische chip draai ik bijvoorbeeld GTR-2 (offline) probleemloos op zo'n 60 fps. In Assetto Corsa haal ik gemiddeld iets van 5 fps!

Mijn zelfde systeem draait op de kartbaan met een Geforce GTX 760 (MSI) met hogere grafische settings zomaar 200 fps.

Hielke

Bericht door Hielke » 23 dec 2014, 11:49

matthyssie schreef:Die DLC gaat indd wel geld kosten heb ik gelezen. (waar kan ik zo niet vinden)

Maar ach, laat 't nog eens 2 tientjes kosten. Heb ik er wel voor over. :df:
Precies. Twee tientjes voor een lasergescande Ring (de eerste keer dat dit gebeurt) en nog een paar banen zou spotgoedkoop zijn. Het spel kost al geen drol, er zijn geen abonnementskosten, heel schappelijk allemaal.

matthyssie

Bericht door matthyssie » 23 dec 2014, 11:49

Mijn pc draait het nog met een ouderwetse Core 2 Quad Q9550 @ 3.0 GHz. 8 GB DDR2-800 Ram zit er ook al in sinds april 2008. :lol: Videokaart is een GTX660 OC. FPS heb ik nooit op gelet, maar hij draait het prima. De CPU is nu de bottleneck van mijn systeem.

Joël D.

Bericht door Joël D. » 23 dec 2014, 12:12

Hier ook. AMD X4 810, was 5 jaar geleden al niet top. Videokaart heb ik 2 jaar geleden doorgebrand, dus daar zit wel een nieuwe in.

Robin

Bericht door Robin » 24 dec 2014, 09:37

Waarschijnlijk komt de RUF CTR deze Kerstdagen uit, maar van de modders bobskype en consorten kregen we deze nu al de Sierra RS500 GrA/BTCC. G*dverd*mme wat 'n ding man. Mooi gemaakt, 500pk en turbolag op slicks 80s oldskool. En gaan dat ding. Turbodruk regelbaar. Ik vind dit persoonlijk een leukere racekar dan die 787B, technisch dichterbij ons, vroeger meer dogfights spiegel aan spiegel, en een veel beweeglijker, minder downforce/geen grondeffect.

http://www.assettocorsa.net/forum/index ... sed.15774/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ding van Andy Rouse hier even vanuit de busstop 't rechte stuk naar start finish /la Source opkomend. Met 100% turbodruk is 't een zeer snelle woagn. Doei F40 etc:)
Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 24 dec 2014, 16:12

Kerstcadeautje bij de update , Ruf CTR, the little motherf*cker we've all been waiting for. Merry X mas;)

Sjouwe die platte kever(keyboard '0' voor 100% boost)

Joël D.

Bericht door Joël D. » 25 dec 2014, 10:54

Heerlijke auto inderdaad, die wel vraagt om een aangepaste rijstijl. Als je te hard remt, haalt de achterkant je in. Iets te hard de bocht in zorgt voor een karrenvracht aan onderstuur en als je iets te vroeg gas geeft bocht uit, gebeurt er eerst weinig, en vervolgens komt de turbo erin en ben je 'm weer kwijt.

Heerlijk oldskool :df:

Robin

Bericht door Robin » 27 dec 2014, 08:58

Qua driftwerk had ik eigenlijk meer verwacht van de CTR, maar 't blijft 'n Elfer he:)
Dus ik rij 't meest de RS500 GrA, wat 'n ding. Gewoon GPL qua 4 wiel drifts, te gek. >200kmh:)

Maar je kunt dus ook de asfaltsoort veranderen, wist ik, en 'n gast zei gisteren, doe OLD TARMAC dan drift ie beter. Watte? Hij gaat als Papenburg lol.

Stock CTR op streetyres, geen verhoogde boost, default setup. Ik ben 'n beginner op 't gebied van video editing /YouTube dus geschoten met m'n iPhone zonder sound en geupload, maar 't laat zien hoe lekker ie daat, die platte Herbie:)

Ik was even onlimne multiplayer gisteren, maar dat is 'n ware veldslag met die CTR, 90% zeilt ermee alle kanten op behalve de goeie. Niks waard. Maar ik snap'm wel aardig dat ding. Wel onderstuur qua acceleratie, veel tractie, snap oversteer, en 'n andere benadering van een bocht nemen. Echt 'n Elfer dus.

Andre

Bericht door Andre » 27 dec 2014, 17:32

Hoe kan je het asfalt veranderen?

Robin

Bericht door Robin » 28 dec 2014, 10:37

Beginscherm waar je alles regelt qua welke kar/track etc is ook 'n dingetje 'summary', die laat zien time of day, buitentemperatuur etc, maar ook 'track surface', Die staat standaard op optimum, voor hotlapping en veel grip. Maar dat balkje kun je veranderen in dusty, old, etc.
Dusty is 't gladste maar na 'n paar laps krijg je weer grip. Bij old tarmac blijft dat zo. Een beetje een vorm van natte baan maar niet zichtbaar.

Wil men met de Ruf op slicks proberen en ding is wat verbeterd qua setups, kom je bij deze mod, die ook de F40 S3 etc voorziet van moderne slicks, downforce wing verandering en gearing etc, maakt de F40 zeer strak relatief, maar misschien minder spannend. Maar de Ruf gaat werkelijk geweldig op hard slicks en wat meer power(niet te veranderen met 1-0 keys) gewoon default.
Een interessante mod dus vind ik. De Ruf is zo speels en handelbaar en de achterbanden staan niet na 1 lap in de fik zoals op Streets met de standaard Ruf.

Ik zie nu dat zojuist die modded CTR is verwijderd vanwegen licentieredenen tov Kunos ofzo.
2e pagina. Ik heb versie 4.3 nog en die Ruf GTD , in 4.4 zit ie niet meer. Jammer dus.
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... -v4.18654/" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 28 dec 2014, 10:48

Maar eerlijk is eerlijk, van de modded karren ben ik 't gekst op de Sierra GrA met 550pk:)
Nu was er wat discussie met de modder, bobskype, dat zo'n ding in AC ook in 4/5 gear bij 200plus nog wielspin heeft/sideways gaat. De vraag was. Dat ken toch nooit in real life? Is dat normaal? Ook tov de Gr A DTM M3 die 10x strakker ligt natuurlijk. Ik vond de Sierra ook al wat te wild/snel, overstuurd (en ook dik onderstuurd!) op de meest rare momenten:)

Maar 't blijkt dat de Gr A Sierra de krachtigste auto was in de racerij op de 'smalste banden' in real life sinds de Mercedes Silberpfeile van voor WW2. 9 inch wielen. 550pk, turbo zo groot , 1140kg , 200pk meer dan de M3, maar ook 200kg meer dan de M3.
Andy Rouse reed op Silverstone tijdens testwerk op 't rechte stuk 'n F3000 single seater voorbij en sideways was mogelijk bij 200 plus kmh. Ding kwam 20-30mph (!!!)sneller op bochten af dan de E30 M3 GrA die dus veel gebalanceerder en strakker was.

Hoe weet ik dit? :) Van 'n interview van 'n oud Cosworth coureur. Staat hier:
http://www.motorsportmagazine.com/archi ... ry-2005/48" onclick="window.open(this.href);return false;

Naar beneden scrollen staat rechtsonder de kleine page(blz 49-53 dacht ik) eerst ZOOM IN en dan met de LINKERMUISKNOP ingedrukt houden draggen zodat je de grote tekst kunt lezen. Gaat allemaal wat omslachtig, maar 'n geweldig verhaal van de Sierra vs M3. In de regen had de M3 profijt, op droog werden bochten die er nooit waren , echt bochten in de Sierra Gr A. Machtig.

:coffee:

Tom V

Bericht door Tom V » 28 dec 2014, 19:06

Die RUF is dolle pret op de ring. Dansen door de bochten, prima.

Robin

Bericht door Robin » 30 dec 2014, 09:59

Tom V schreef:Die RUF is dolle pret op de ring. Dansen door de bochten, prima.
Heerlijke kar overal. Hij komt mij zelf wat goedmoedig over, je kunt gewoon tikkie wachten met tegensturen(werd ook gezegd door Kunos). Aanremmen is ook bijzonder. Op 't forum zit 'n real life oude Elfer rijder/zeiker die vind dat lift off overstuur niet op die CTR zit. Nu heb ik nooit in 'n CTR gereden, maar op old tarmac kun je 'm wel mooi plaatsen. En trailbraking. Het is eigenlijk 'n best wel vloeiende auto ook tov aartsrivaal F40/S3(Hangt van boost af) , waarvan velen denken dat dat 'n Go Kart voelt. Eigenlijk vind ik de Ruf default easier in de omgang dan de F40/S3. Jullie?

Maar wie rijdt hier nu al de Sierra RS500 GrA? Dat is helemaal een scary ding, dan zijn de Ruf en F40 S3 relaxed vind ik. Daarom rij ik nu veel met die Sierra:)

Tom V

Bericht door Tom V » 01 jan 2015, 16:14

Ik zal de Sierra eens downloaden binnenkort. Met de F40 heb ik nog niet echt gereden dus kan 'm niet vergelijken met de Ruf. Ik lees wel dat de tyremodel veranderd is dus kan 'm nu wel een goede kans geven.

Hielke

Bericht door Hielke » 15 jan 2015, 22:38

Hielke schreef:
matthyssie schreef:
Dat denk ik ook niet. Assetto Corsa is jammer genoeg extreem pixel hungry.

Op mijn systeem met een i5-4570 processor met onboard 4400 grafische chip draai ik bijvoorbeeld GTR-2 (offline) probleemloos op zo'n 60 fps. In Assetto Corsa haal ik gemiddeld iets van 5 fps!

Mijn zelfde systeem draait op de kartbaan met een Geforce GTX 760 (MSI) met hogere grafische settings zomaar 200 fps.
Bovenstaande eigen tekst is quatsch. Die i5-4570 processor met ingebakken HD 4600 grafisch gedeelte blijkt in de lage grafische settings Assetto Corsa prima te spelen. Gemiddeld met zo'n 50 fps, offline, met slechts de eigen auto op de baan. Ik had verwacht veel objecten in de virtuele wereld te verliezen bij die settings, maar dit is niet het geval. Je levert wat in quascherpte van lijnen en detail van het wegdek over grotere afstanden, maar voor de algemene indruk maakt het allemaal heel weinig uit.

Ik vind Transfagarasan zo ontzettend mooi dat ik toch maar besloten heb een stuurtje (low budget) en een tweedehands videokaartje aan te schaffen. Er bestaat ook een hele mooie baan om een Candadees meer, en natuurlijk komt binnenkort de enige echte Nordschleife uit. Ik ben gek op die lange banen.

Tom V

Bericht door Tom V » 15 jan 2015, 22:52

Ik vermaak me regelmatig op de Nordschleife met de Ruf of een F40 online. Er zijn wat servers ingesteld als trackday waar dan van alles door elkaar rijdt, erg leuk. Ben benieuwd naar de officiele ring wanneer deze uit komt.

Robin

Bericht door Robin » 16 jan 2015, 09:50

Lake Louise bedoel je Hielke?

Ik ben nu in de ban van Autodrom Grobnik bij Rijeka, dat is 'n mini Nordschleifetje met 'n hoop banking/hobbeldebobbel fun.

Van alle modded real tracks is dat totnutoe m'n eerste keus. En daarna Brands Hatch, Barbagallo, Donington National...

Grobnik echt geweldig met bijv de RUF en de Sierra GrA. Magnifiek, wat 'n thrills.
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... 1-0.19555/" onclick="window.open(this.href);return false;
Download:
http://www.racedepartment.com/downloads ... bnik.4835/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben niet gek op de Miura, maar dit is leuk:

Op dit moment rijd ik dus 't meest met de Sierra GrA, RUF, E30 M3 DTM en de Broadspeed Jag XJ12C 1977 V.0.2

De modder dauntless maakte voor mij 'n plain white version gisteren , heerlijke dweil. Heb het diff wat aangepast(intern in data drivetrain) en de power.lut(koppel naar de wielen) even wat verhoogd(irl hadden ze een onbetrouwbare >550pk dat heb ik nu zat aan de krukas omgerekend, ik denk 580), blijft wel dat ie 1450kg weegt, maar wat is en dweilt ie mooi:
Afbeelding

Hielke

Bericht door Hielke » 16 jan 2015, 11:24

Lake Louise idd.

Maar als de spullen binnen zijn dan ben ik eerst nog wel wat weekjes met Transfagarasan zoet :)

Plaats reactie