Wat is normaal voor een e36 320 aan olie verbruik op een trackday was bij rsz op assen 30 november en bijna een half liter olie verbruikt over de hele dag 4 sessies van 20 min
En is het eenvoudig om de toerenbegrenser een 500tpm hoger te zetten
Mvg
olie verbruik en toerenbegrenser vraag
-
- Joy
Re: olie verbruik en toerenbegrenser vraag
Toerenbegrenzer verhogen zou ik zelf niet doen. De hydraulische klepstoters tikken zichzelf dan leeg.
- Knot
Ging bij mij prima hoor, auto wilde niet dood, maar niet hoger gaan dan 7000rpm en niet constant daarop zitten hameren, gebruiken bij uitzondering.
Olieverbruik hangt ook van oude/nieuwe olie af. Heb je een oud/vol filter en oude olie zal ie het eerder gebruiken. Ook als je klepstoters warm tikken zullen die iets verbruiken (driften op droog, hotlaps etc).
Gewoon bijvullen, ik heb soms op een driftdag een liter bijgevuld met mijn 328i (M52) en vervolgens 1000km snelweg gereden zonder wat te verbruiken.
Olieverbruik hangt ook van oude/nieuwe olie af. Heb je een oud/vol filter en oude olie zal ie het eerder gebruiken. Ook als je klepstoters warm tikken zullen die iets verbruiken (driften op droog, hotlaps etc).
Gewoon bijvullen, ik heb soms op een driftdag een liter bijgevuld met mijn 328i (M52) en vervolgens 1000km snelweg gereden zonder wat te verbruiken.
-
Ik vroeg het mij ook af heb compressie gemeten en dat was goed en de auto rookt ook niet
En die toerenbegrenser kun je dat zelf of naar de dealer. ?
En die toerenbegrenser kun je dat zelf of naar de dealer. ?
- Knot
Ik zou het bij Martin van DTC doen in Enkhuizen, ff google opzoeken dtctuning
Hoeft geen 100 euro te kosten, is 10 min werk.
Hoeft geen 100 euro te kosten, is 10 min werk.
- Jan-Willem
Extra toeren schiet is niks mee op omdat je buiten het gebied van het meeste vermogen van je motor gaat.
Ter indicatie m52b20
Zo kakt zowel je koppel gigantisch in na de 6000rpm, normaal zit de begrenser rond de 6500rpm.
Bij de meeste auto's is het niet nodig om door te trekken tot de begrenser, eigenlijk moet je na het schakelen terug vallen in het gebied waar je het koppel piekt en het vermogen op loopt.
Ter indicatie m52b20
Zo kakt zowel je koppel gigantisch in na de 6000rpm, normaal zit de begrenser rond de 6500rpm.
Bij de meeste auto's is het niet nodig om door te trekken tot de begrenser, eigenlijk moet je na het schakelen terug vallen in het gebied waar je het koppel piekt en het vermogen op loopt.
-
Oke maar op assen moet ik op een aantal plekken naar de 4 vlak voor een bocht waar ik weer naar de 3 moet als ik door rij komt die in de begrenser en in de 4kan ik gelijk weer terug schakelen
Nu weet ik dat ze bij de acnn in de bmw cup de begrenser 500 verschuiven
Nu weet ik dat ze bij de acnn in de bmw cup de begrenser 500 verschuiven