RHD NAAR LHD

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Sander-E46

RHD NAAR LHD

Bericht door Sander-E46 » 16 dec 2014, 21:19

Hoe zit het nou eigenlijk met het ombouwen van auto's van RHD naar LHD, bijvoorbeeld een supra, Eem non turbo moet niet te veel kosten als RHD en met een big turbo ga je toch al snel over de twin turbo waarden heen.. Maar valt zoiets om te bouwen? Het dashboard moet natuurlijk omgedraaid worden, maar kan je de pook zo laten zitten? Zijn er hier mensen die een auto ombouwen of er al een hebben omgebouwd?

Sander

E-volve

Re: RHD NAAR LHD

Bericht door E-volve » 17 dec 2014, 19:10

Het is sterk van een auto afhankelijk een Elise is vrij simpel te doen, maar een beetje BMW is al stuk lastiger, omdat je ook allerlei kabelbomen moet hebben van een LHD bijv. dan gaat het serieus in de papieren lopen qua tijd en dus ook geld.

Ik denk dat het belangrijker is om jezelf af te vragen hoeveel je met deze auto wilt rijden, als het een hobbyauto is, zou ik de moeite niet eens nemen voor zo'n ombouw.
RHD wen je echt aan als je van 2 naar 3 schakelt voor de eerste keer, hooguit dat je nog wat gedoe hebt met de ruitenwissers/knipperlichten, maar dat mag geen naam hebben.
Qua kijken op de snelweg etc. ook prima te doen, alleen een 2 baans 80-weg is misschien wat lastiger als je wilt inhalen, maar dan moet je gewoon er rechts langskijken.

Goeie bekende van me rijd ca. 40dkm per jaar in een RHD :D

Richard430

Bericht door Richard430 » 17 dec 2014, 21:44

En uiteraard een grijpstok in de auto, voor het kaartje bij de parkeergarage :lol:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 18 dec 2014, 02:23

Verkijk je bij een Supra niet op de ombouw naar een solide aandrijflijn in z'n algemeenheid. RHD automaat naar LHD + propere versnellingsbak komt iets meer bij kijken. Of je kijkt hoe lang de bak het volhoudt.

Plaats reactie