Het grote E46 M3 (occasion) draadje
- MartijnGizmo
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Met bijv. 911's wordt er volgens mij net zo gerommeld met schadeauto's, idem met AMG- of S-/RS-... maar dit is wel BMW-fun.com natuurlijk! 

- GTRene
@Mpa, klopt ook, dat kom je hier niet veel tegen (over die meer gewone) mede om bovenstaande, dat bv die mensen bv veelal niet op auto fora zitten en die materie niet zo wordt bijgehouden als bij de meer sportieve auto's.
idd Martijn.
idd Martijn.
- Roderik_
Hahaha, wat een verhaal weer zeg!
Ben je dan jaren voor aan het sparen om een keer je droomauto te kunnen bekostigen... Krijg je zo'n wrak in je maag gesplitst.
Dit benadrukt maar weer eens dat je het volledige chassisnummer MOET hebben/controlleren voordat je tot aankoop/voorschot overgaat.
Ben je dan jaren voor aan het sparen om een keer je droomauto te kunnen bekostigen... Krijg je zo'n wrak in je maag gesplitst.

Dit benadrukt maar weer eens dat je het volledige chassisnummer MOET hebben/controlleren voordat je tot aankoop/voorschot overgaat.
- Martijn 327i
- Auto: X3 M40i // M Performance
Vooral ook jongere duurdere auto's die nog een hoge dagwaarde hebben zullen vaak indien enigzins mogelijk toch gemaakt worden bij grote schades wat misschien niet altijd de beste oplossing is voor de toekomstige eigenaren.
Een "simpele" 320i zal niet zo snel veel moeite worden gedaan om hem toch op te lappen en zal eerder als donorauto uit elkaar getrokken worden.
Een "simpele" 320i zal niet zo snel veel moeite worden gedaan om hem toch op te lappen en zal eerder als donorauto uit elkaar getrokken worden.
- Knot
Of gewoon GEEN import kopen als het niet via bekenden is.
- MParallel
- Auto: BMW
Want het gebeurd hier niet in NL?
- Roderik_
Idd, ook een beetje kort door de bocht...
Opzich niks mis met import, mits volledige historie bekend (wat al snel is in duitsland aangezien alle eigenaren op de fahrzeugbrief staan), Gezond verstand plus wat kennis van zaken en je kunt prima slagen in duitsland.
Opzich niks mis met import, mits volledige historie bekend (wat al snel is in duitsland aangezien alle eigenaren op de fahrzeugbrief staan), Gezond verstand plus wat kennis van zaken en je kunt prima slagen in duitsland.
-
Is er inmiddels al iets gekocht?
- Roderik_
Nope, nog steeds zoekende...
Heb mijn zoektocht wel wat verbreed. Ben inmiddels ook aan het kijken naar een RS4 B7.
Natuurlijk is dat vloeken in de kerk hier, maar mijn budget wordt natuurlijk groter en de B7's beginnen nu ook betaalbaar te worden.
Heb mijn zoektocht wel wat verbreed. Ben inmiddels ook aan het kijken naar een RS4 B7.
Natuurlijk is dat vloeken in de kerk hier, maar mijn budget wordt natuurlijk groter en de B7's beginnen nu ook betaalbaar te worden.
- Mark 320iS
Waarom niet ook uitbreiden naar een 335i e9x? Heb sinds een paar dagen een e91 335i naast mijn e46 m3. Ik kan nog niets zinnings zeggen over de wegligging van de 335i. Ik kan al helemaal nog geen vergelijking maken met de m3, op de open deuren na (m3 blok is ruiger en loopt nog lekkerder door de toeren en 335i heeft véél meer koppel). De auto geeft mij in elk geval wel het gevoel in iets 'speciaals' te rijden en het blok is werkelijk een juweel.Roderik_ schreef:Nope, nog steeds zoekende...
Snap overigens niet dat je je (in mijn ogen absurde) eisen aan een m3 niet wat bijstelt en alsnog daarvoor gaat. Dat zo'n auto in topstaat moet zijn, akkoord. Maar moet je nu écht al die opties hebben? Als liefhebbersauto liever een m3 zónder Xenon of (zwaar verouderde) navi dan een 335i of RS4 als je het mij vraagt. Snap die redenatie gewoon niet, blijkbaar liever een RS4 dan de perfecte m3 maar dan zonder navigatie?
- Tomj
This man speaks truthMark 320iS schreef:Waarom niet ook uitbreiden naar een 335i e9x? Heb sinds een paar dagen een e91 335i naast mijn e46 m3. Ik kan nog niets zinnings zeggen over de wegligging van de 335i. Ik kan al helemaal nog geen vergelijking maken met de m3, op de open deuren na (m3 blok is ruiger en loopt nog lekkerder door de toeren en 335i heeft véél meer koppel). De auto geeft mij in elk geval wel het gevoel in iets 'speciaals' te rijden en het blok is werkelijk een juweel.Roderik_ schreef:Nope, nog steeds zoekende...
Snap overigens niet dat je je (in mijn ogen absurde) eisen aan een m3 niet wat bijstelt en alsnog daarvoor gaat. Dat zo'n auto in topstaat moet zijn, akkoord. Maar moet je nu écht al die opties hebben? Als liefhebbersauto liever een m3 zónder Xenon of (zwaar verouderde) navi dan een 335i of RS4 als je het mij vraagt. Snap die redenatie gewoon niet, blijkbaar liever een RS4 dan de perfecte m3 maar dan zonder navigatie?

- Roderik_
Geloof me, ik heb bij een RS4 net zo'n (in jouw ogen absurde) eisen als bij een M3 hoor.
Maar goed, ik heb ook serieus nagedacht bij een 335i. Dan natuurlijk wel een 2008> en een sedan. Dit aangezien ik de coupe gewoon foeilelijk vind. De sedan incl M-pakket is prachtig imo. Helaas heb ik daar ook mijn (absurde) eisen bij. Ik wil bij een 335i de optie "individual high end audio" en de professional navi naast het M-pakket natuurlijk.
Maargoed, je hoeft je qua auto eisen helemaal niet verwant te voelen met mij. In tegendeel zelfs. Iedereen zit anders in elkaar en heeft andere eisen voor een auto. Ik heb daar ook totaal geen problemen mee. Het is niet dat ik elke avond met een k*tgevoel ga slapen hoor. Ik vond het zoeken misschien wel net zo leuk als het rijden dalijk.
Maar goed, ik heb ook serieus nagedacht bij een 335i. Dan natuurlijk wel een 2008> en een sedan. Dit aangezien ik de coupe gewoon foeilelijk vind. De sedan incl M-pakket is prachtig imo. Helaas heb ik daar ook mijn (absurde) eisen bij. Ik wil bij een 335i de optie "individual high end audio" en de professional navi naast het M-pakket natuurlijk.
Maargoed, je hoeft je qua auto eisen helemaal niet verwant te voelen met mij. In tegendeel zelfs. Iedereen zit anders in elkaar en heeft andere eisen voor een auto. Ik heb daar ook totaal geen problemen mee. Het is niet dat ik elke avond met een k*tgevoel ga slapen hoor. Ik vond het zoeken misschien wel net zo leuk als het rijden dalijk.

- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Corrected. Roderik found RS4.Roderik_ schreef: Ik vond het zoeken wel leuker als het rijden.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Idd, ben benieuwd 

-
En dan heb je eindelijk dé RS4 gevonden, word ie binnen 3 maanden gejat, en vind je 'm een week later brandend terug. Jeej, leuk zeg!
- Tim N
Wat is dat voor een gekke post Erik? Of ben je de smileys vergeten?
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Hou het nieuws in de gaten, gebeurt regelmatig!
-
Ik zou niet kunnen leven met een auto op de dam, waar je alles aan moet doen om hem op de dam te houden.Tim N schreef:Wat is dat voor een gekke post Erik? Of ben je de smileys vergeten?
Dan zoek je de netste uit, betaal je goed voor, en ze worden werkelijk waar bij bosjes gestolen.
Gemiddeld op het moment een audi S/RS of 4 per week, alleen al onder de audi-forum leden.....

Weinig smileys aan...... Alstie in een garage staat staan ze naast je bed voor de sleutels... Brrrrr...
-
OnlineJoël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
http://www.autoscout24.eu/Details.aspx? ... asrc=st|fs" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze ziet er wel netjes uit.
http://www.autoscout24.eu/Details.aspx? ... asrc=st|fs" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooi interieur!
Deze ziet er wel netjes uit.
Mooi interieur!
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Jammer alleen dat het als csl word aangeprezen terwijl het dat niet is.
- Milka
Kwestie van juist interpreteren.
Hij benoemt het als paket, hij zegt nergens dat het een echte CSL is.
Het wekt de indruk dat de cls goodies als individual opties zijn aangevinkt
en dus af fabriek aanwezig zijn. Was blijkbaar een paket was besteld kon worden.
Niets mis mee, zelfs erg gave M3 versie zo.
Hij benoemt het als paket, hij zegt nergens dat het een echte CSL is.
Het wekt de indruk dat de cls goodies als individual opties zijn aangevinkt
en dus af fabriek aanwezig zijn. Was blijkbaar een paket was besteld kon worden.
Niets mis mee, zelfs erg gave M3 versie zo.
- Tim N
Idd zo te zien (als hij het lijstje uit de KIS gekopieerd heeft) alle CSL parts af fabriek gemonteerd.
Relatief uniek exemplaar dan, en Silbergrau kun je geen grijs noemen, dit is wel een der mooiste kleuren die er op een E46 te leveren waren)
Relatief uniek exemplaar dan, en Silbergrau kun je geen grijs noemen, dit is wel een der mooiste kleuren die er op een E46 te leveren waren)
- GTRene
opzich een mooi ding met die CSL onderdelen, maar toch vind ik de prijs wat te hoog qua kmst.
alles bij elkaar genomen max 25k me thinks.
alles bij elkaar genomen max 25k me thinks.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mooi ding hoor die CS(L) poeh.
140000km in straks 9 jaar. Mwoah, das dik 15k per jaar.
En hoeveel BPM komt daar dan nog bij? Heb geen notie van BPM meer en voor hoeveel jaren dat geldt nu.
140000km in straks 9 jaar. Mwoah, das dik 15k per jaar.
En hoeveel BPM komt daar dan nog bij? Heb geen notie van BPM meer en voor hoeveel jaren dat geldt nu.
-
OnlineJoël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
2,5 duizend ongeveer op die uit 2006.