Martijn's Volvo V50 T5
- MartijnGizmo
Re: Martijn's Volvo V50 T5
Vind ik niet tof en werkt niet lekker (zit dan na de MAF, dus dan is de ECU lucht "kwijt")...
- Joopieboy
Je moet ook een recirculerende dump valve hebben zoals een van Forge meen in. Maar je had ook mij even een berichtje kunnen sturen voor leds, maar goed, als je er maar tevreden over bent!
- Stefan van Elst
Ik heb dezelfde, maar dan 4000k.MartijnGizmo schreef:Hier komen mijn stadslichtjes vandaan: http://www.ebay.nl/itm/311163353801" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind de mijne net niet goed matchen bij de standaard Xenon verlichting in m'n Mégane (4300k)

- Joopieboy
Dat blijft lastig, ik reed zelf met OEM 4300k xenon met Philips BlueVision, is wat geliger maar paste het beste...
- MartijnGizmo
Ook een paar LED-mistlampen erin gedaan:

Lichtbeeld zelf is natuurlijk vrij matig door de positie tov de reflector, maar ze zijn redelijk fel:

Al sinds aanschaf van de auto dacht ik dat het rechter mistlampglas verkleurd/dof was, bleek gewoon vuil aan de binnenkant te zijn. Zo weggetoverd met warm water en een beetje Dasty (en 10 jaar aan steenslag, maar ok):

Niet dat ik ze ooit aan heb, maar het matcht goed met de rest in 6000K:

Woensdag ook nog even snel een set winterwielen opgehaald bij Wheelpoint in Uden. Was het al langer van plan, maar met de voorspelde sneeuw en een familiebezoekje met kerst in het vooruitzicht, toch maar meteen gedaan.
Snelle en vriendelijke service, al hadden ze helaas zo snel geen plek voor montage, dus zelf maar gedaan met m'n schoonpa op tweede kerstdag:

Replica Ixion's in 18x8 ET45, met Vredestein Wintrac Xtreme S in 225/40-18. Niet direct mijn favoriete bandenmerk, maar tests leken me ok en inderdaad voldeden ze gisteren prima in de regen en (natte sneeuw) bij lage temperaturen. Naafkapjes zijn nog onderweg (en de rijhoogte moet nog iets aan gebeuren
):

Voor mijn gevoel oogt het nog een beetje als je opa op hardloopschoenen, maar het begint te wennen.

Lichtbeeld zelf is natuurlijk vrij matig door de positie tov de reflector, maar ze zijn redelijk fel:

Al sinds aanschaf van de auto dacht ik dat het rechter mistlampglas verkleurd/dof was, bleek gewoon vuil aan de binnenkant te zijn. Zo weggetoverd met warm water en een beetje Dasty (en 10 jaar aan steenslag, maar ok):

Niet dat ik ze ooit aan heb, maar het matcht goed met de rest in 6000K:

Woensdag ook nog even snel een set winterwielen opgehaald bij Wheelpoint in Uden. Was het al langer van plan, maar met de voorspelde sneeuw en een familiebezoekje met kerst in het vooruitzicht, toch maar meteen gedaan.

Replica Ixion's in 18x8 ET45, met Vredestein Wintrac Xtreme S in 225/40-18. Niet direct mijn favoriete bandenmerk, maar tests leken me ok en inderdaad voldeden ze gisteren prima in de regen en (natte sneeuw) bij lage temperaturen. Naafkapjes zijn nog onderweg (en de rijhoogte moet nog iets aan gebeuren

Voor mijn gevoel oogt het nog een beetje als je opa op hardloopschoenen, maar het begint te wennen.

-
- Auto: M3P, 130i
Wheelpoint is idd een prima zaak. De velgen zijn het net niet imho, mismatch in design generatie is no-go imho.(E36 met M6 wielen) 

- GTRene

mooi wit licht trouwens, das best fel zo te zien, zag ook wel eens zoiets te koop als gewoon licht, al weet ik niet of dat in NL is toegestaan?
zie je trouwens de reflectie van de gele puntjes/leds? in de spiegel/reflector? lijkt wel zo.
- MartijnGizmo
Ho ho, dan had ik voor de obligatore Pegasus moeten gaan (R-velgen). Dit is Seven-velgen op een E36!indobesar schreef:Wheelpoint is idd een prima zaak. De velgen zijn het net niet imho, mismatch in design generatie is no-go imho.(E36 met M6 wielen)

Misschien als je er op je knieën voor licht, puntjes zijn echt heel klein. Er zijn wel van die lampen met LED'jes op de plek waar normaal het gloeidraadje zit, misschien dat dat beter werkt. Deze zou ik iig niet als dimlicht gebruiken.GTRene schreef:idd een beetje wel.
mooi wit licht trouwens, das best fel zo te zien, zag ook wel eens zoiets te koop als gewoon licht, al weet ik niet of dat in NL is toegestaan?
zie je trouwens de reflectie van de gele puntjes/leds? in de spiegel/reflector? lijkt wel zo.
Deze bedoel ik:
- GTRene
die kende ik niet, zag op PH in een draadje (TVR) dat iemand de koplamp lampen had vervangen voor LED's heel krachtige, maar die schijnen dan met een ingebouwde ventilator te werken...dus best een aardig geval, magoed daar zou ik zelf niet voor kiezen, als ik ooit de HB4 en HB5 vervang door LED's dan wel zonder die ventilator gevallen.
vreten ook extra stroom en meer kans op storing/bijgeluiden lijkt me als ze wat langer zitten.
bovendien hebben die dingen een apart kastje extra nodig...dus meer zooi ipv zo omwisselen.
of is dat wat je als laatste liet zien ook zoiets?

vreten ook extra stroom en meer kans op storing/bijgeluiden lijkt me als ze wat langer zitten.
bovendien hebben die dingen een apart kastje extra nodig...dus meer zooi ipv zo omwisselen.
of is dat wat je als laatste liet zien ook zoiets?
- MartijnGizmo
-
Ik vind ze dikke prima op deze foto's.
- GTRene
eindelijk weer eens goede foto's van Marty 
wielen vallen nu minder op, zo staat het best goed

wielen vallen nu minder op, zo staat het best goed

- Petrolhead Tom
Staat perfect. Verlagen is niet nodig man! Mooie stance zo en lekker functioneel.
- MartijnGizmo
De foto's zo gemaakt dat het wat gunstig lijkt...
Daarnaast deint het ook alle kanten op. Superlaag hoeft niet, maar mag zeker wel een stuk strakker dan dit!
Mijn dikke achterstabi is al 1,5 maand onderweg vanuit de VS/UK, dat gaat het geheel hopelijk ook al wat verbeteren.

Mijn dikke achterstabi is al 1,5 maand onderweg vanuit de VS/UK, dat gaat het geheel hopelijk ook al wat verbeteren.
- GTRene
dat deinen geeft geen 'veilig' gecontroleerd gevoel
zal nu met de lagere bandwang wel wat beter zijn, alleen zul je het nu nog directer in het onderstel voelen waar het ook weg kan komen idd
in mijn kar (waar stugge veren/dempers onder zitten) voel je het bv goed wanneer je van de 19" met lage profielbanden over gaat naar de 18" met iets hogere wangen en of wat meer soepele bandwang.
als je dan bv bij 120 oid wat aan het stuur links en rechts doet kort achter elkaar zodat de kar wat gaat 'swingen' ja moet je niet te gek doen, maar heel iets links rechts, dan voel je dat verschil goed met zoiets.
dan swingt ie wat meer of minder in de bandwang zeg maar.

zal nu met de lagere bandwang wel wat beter zijn, alleen zul je het nu nog directer in het onderstel voelen waar het ook weg kan komen idd

in mijn kar (waar stugge veren/dempers onder zitten) voel je het bv goed wanneer je van de 19" met lage profielbanden over gaat naar de 18" met iets hogere wangen en of wat meer soepele bandwang.
als je dan bv bij 120 oid wat aan het stuur links en rechts doet kort achter elkaar zodat de kar wat gaat 'swingen' ja moet je niet te gek doen, maar heel iets links rechts, dan voel je dat verschil goed met zoiets.
dan swingt ie wat meer of minder in de bandwang zeg maar.
- MartijnGizmo
Dit is echt dat je hem bijvoorbeeld bij een dwarsrichel in een snelwegbocht (fly-over oid) diagonaal voelt deinen, geeft weinig vertrouwen inderdaad. Verschil in banden-/wielmaat voel je niet eens zo heel veel van, het onderstel filtert dat allemaal weg...
Ook bij wegrijden/remmen duikt ie flink, koplampen schijnen bij vlot wegrijden bijna op de achterruit van voorliggers.
Op het einde van dat uitlaatfilmpje 2 pagina's terug kun je het ook goed zien als ik het op het einde rem en instuur. Originele onderstel is natuurlijk redelijk op comfort bedacht, en inmiddels ook bijna 10 jaar oud.

Ook bij wegrijden/remmen duikt ie flink, koplampen schijnen bij vlot wegrijden bijna op de achterruit van voorliggers.

- GTRene
als op een wolk rijden, zo smooth
een beetje verouderd en te slap/comfort onderstel dus
lang niet gehad maar weet wat je bedoeld, zo had ik vroeger ook wel eens auto's, dan trok je bv vrij vlot op zie je de neus ook stijgen, 747 take off
hoe zijn de bussen van de auto dan? ook zo oud en bv vrij veel meegevende?
zo te lezen wat verse stuggere coilovers oid zou wel welkom zijn? of zou het te hard zijn....alhoewel ik denk dat de zetels dan nog voldoende comfort geven

een beetje verouderd en te slap/comfort onderstel dus

lang niet gehad maar weet wat je bedoeld, zo had ik vroeger ook wel eens auto's, dan trok je bv vrij vlot op zie je de neus ook stijgen, 747 take off

hoe zijn de bussen van de auto dan? ook zo oud en bv vrij veel meegevende?
zo te lezen wat verse stuggere coilovers oid zou wel welkom zijn? of zou het te hard zijn....alhoewel ik denk dat de zetels dan nog voldoende comfort geven

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Mijn V50 was toen ook zo soft.
Ergerde mij nogal aan het enorme duiken met remmen, want ook die van mij deed dat enorm en herken eigenlijk het hele verhaal van Martijn wel.
Weggedrag is nogal des Volvo's
Setje andere veren eronder en het is al een hele andere auto.
Ik reed ook met 18 inch, in mijn ogen dé maat voor een V50 en het reed nog best comfortabel ondanks dat het behoorlijk goed op de weg lag.
Oh enne... vind de nieuwe velgen wel tof staan!
Weer eens wat anders dan anders en een hele verbetering van waar hij eerst op stond.
Ergerde mij nogal aan het enorme duiken met remmen, want ook die van mij deed dat enorm en herken eigenlijk het hele verhaal van Martijn wel.
Weggedrag is nogal des Volvo's

Setje andere veren eronder en het is al een hele andere auto.
Ik reed ook met 18 inch, in mijn ogen dé maat voor een V50 en het reed nog best comfortabel ondanks dat het behoorlijk goed op de weg lag.
Oh enne... vind de nieuwe velgen wel tof staan!
Weer eens wat anders dan anders en een hele verbetering van waar hij eerst op stond.
-
Mooie kleurcombinatie van de nieuwe velgen met het grijs van de auto! Had je de Shark tune al binnen?
- MartijnGizmo
Nope, nog niks van gehoord ook weer. Komende week maar ff achteraan gaan...
- MartijnGizmo
- MartijnGizmo
- Petrolhead Tom
- Stefan van Elst
Dat is een flinke knaap.
Wat voor dikte zit er standaard onder?
Wat voor dikte zit er standaard onder?
- MartijnGizmo
19 tot 21,5mm, afhankelijk van uitvoering/opties/etc...