Mazda MX-5: Revisie, ruilmotor of motorswap?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
GTRene

Re: Mazda MX-5: Revisie, ruilmotor of motorswap?

Bericht door GTRene » 11 dec 2014, 22:05

mooi extra werk ivm de bloksteunen en spruitstuk...balen :)

mede daarom probeer ik de spaghetti spruitstukken op de V8 ook nog maar niet, het is geen nood dus laat ik het ff zo (monteer ze nog niet), je kan er super moeilijk bij op sommige stukken alleen al qua sommige moertjes, laat staan de ruimte om eraf te halen en op te zetten e.d. en dan zou het ook nog in 1x moeten passen direct op de rest van het systeem :mrgreen:

nah, ik wacht er nog mee tot dat de druk om het te monteren groter wordt dan de druk dat ik de doos met spruitstukken zie liggen in een slaapkamer hier boven :D
of als ik ooit een nwe koppeling moet hebben, dan komt er ook gelijk een lichtgewicht vliegwiel op e.d. en dan kan ik ook meteen de beide spruitstukken mee pakken tegen die tijd :hmmm:
maja dat kan dus nog ff duren. :wheelchair:

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 11 dec 2014, 22:27

Groot gelijk René. Je zou denken zo'n spruitstukje gooi je er even in. Maar hij moet net tussen de bak en de tunnel door. En dat kan, als je hem draait. Maar gedraaid past-ie weer niet langs het blok. :dood:

Ahja, hij zit. :D

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 12 dec 2014, 08:24

En je weet het vast wel: de eerste keer dat je hem lekker door de toeren heen kan halen is al die sleutel-'ellende' meteen weer vergeten... :thumbup:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 12 dec 2014, 09:11

Zelfs voor mij als amateur-sleutelaar zonder brug was het vervangen van zowel diff als bakolie een eitje. Vergeet niet de olie onder de pook die niet in verbinding staat met de normale bak-olie. Althans, ik neem aan dat die contstructie bij de NB identiek is als bij de NA. Deze olie moet je vanuit het interieur vervangen.

En dan uiteraard :df:

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 12 dec 2014, 09:44

Aangezien ik een 6 bak heb, heb ik niet die olie onder de pook. :wink:

Plaats reactie