Brandstof, de prijzen.
- JP
Re: Brandstof
Benieuwd wanneer de prijzen weer naar boven schieten. Het is fijn dat je nu 20-30cent minder betaalt, dan vorig jaar, maar dat zal geen jaar zo blijven.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Snap ik, Allen. Zo bedoelde ik het ook niet. Maar het gros moet apart rijden om een pomp in D te bezoeken, ik ook. En dan is het het gewoon niet waard. Zeker niet met diesel en een 57l tank. Kom je er langs dan is het wat anders.
- frank de jonge
Bericht aangepast. Moest Avia zijn.
Ja dat is netto. Pak dan gelijk wat kleine boodschapjes mee.
Het is ook nog vlakbij ook.
Ja dat is netto. Pak dan gelijk wat kleine boodschapjes mee.
Het is ook nog vlakbij ook.
- Arthur
Dan moet het behoorlijk schelen. Netjes. Ik heb het er niet voor over iig. Zeker voor de diesel niet. En die paar keer benzine tanken heb ik ook geen zin in. Verder doe ik ook de boodschappen gewoon in NL. Beetje aan onze ondernemers denken 

- frank de jonge
Ik tank met beide auto's in Dld. In de twingo gooi ik die e10meuk. Geweldig spul en hakker ook gewoon dezelfde kilometers als met gewone 95.
45eu tank vol. Met 900km in de week gaat ik echt niet hier in nl tanken.
45eu tank vol. Met 900km in de week gaat ik echt niet hier in nl tanken.
- Arthur
Je hebt het over E10 in vergelijking met wat? Een Twingo heeft een 40l tank. Uitgaande van 16,50 netto per keer is dat goedje al (minimaal) 41,5cent goedkoper dan iets wat er op lijkt hier. Zie ik dat goed?
- Petrolhead Tom
Euro 98 vanavond 1.48 in Gronau.
- frank de jonge
Die 16.5 is met de MPS thur. Daar gaat 50 liter super plus in. Gezien de prijzen op het goedkoopste punt daar meer dan 30ct goedkoper is scheelt me dat zoveel. De twingo kan ik niet vergelijk e10 met 95. Ook al tank ik 95 ben ik nog steeds een stuk goedkoper uit. Dat verschilde afgelopen week ook al 22ct per liter.
Nu kan het voor jou idd niet uit omdat jij via je werk zoveel korting op brandstof krijgt. Dat hebben wij niet dus.
Nu kan het voor jou idd niet uit omdat jij via je werk zoveel korting op brandstof krijgt. Dat hebben wij niet dus.
- Arthur
Die korting is al op. Gaat tot een bepaald bedrag per jaar. Als ik ff snel zo kijk zou het mij met diesel een tientje schelen per tank. 1x in de week ongeveer want 700km per week. Reken je dat uit voor een jaar is dat idd een leuk bedrag, 500,-...
Zoals ik al zei, ik zal het te goed hebben, ik heb geen zin om voor 10,- per keer steeds naar D te moeten rijden.
Bovendien gooi ik er Vpower diesel in en die is niet vlak over de grens te verkrijgen.
Ik ging al uit van gemiddeld 1:16 en ik zit meestal tussen de 1:17 en 1:18 dus dat scheelt al
En m'n woon-werkvergoeding dekt precies alle km's die ik maak, ook prive. Dus doe ik lekker makkelijk, zo lang het kan

Zoals ik al zei, ik zal het te goed hebben, ik heb geen zin om voor 10,- per keer steeds naar D te moeten rijden.

Ik ging al uit van gemiddeld 1:16 en ik zit meestal tussen de 1:17 en 1:18 dus dat scheelt al

- frank de jonge
De mijne dekt het straks niet meer. Nog een jaar en dan moet ik op eigen kosten 900km rijden.
- Arthur
Das minder... 

- frank de jonge
Reorganisaties hè. .............
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Daar heb ik ook reeds voor 1,44 getankt..........Petrolhead Tom schreef:Euro 98 vanavond 1.48 in Gronau.
In Nordhorn (voor mij om het even) 98 voor 1,41...........jahaaaaaaaaaaaa

Ik ga Jerrycans aanschaffen...............

- GTRene
jij zit idd aardig dicht bij het 'vuur'
- Reind
Ik experimenteer best wel wat met verschillende diesels. Kan nou niet zeggen dat ik de V power meerprijs waard vind. Ik merk wel dat hij iets meer vermogen heeft maar het verbruik is niet minder. Of tenminste, niet wat ik van de bc aflees.
Ik heb laatst ergens in het land getankt (weet niet meer waar
) en die diesel gaf duidelijk meer vermogen en ik haalde er ook een aanzienlijk beter verbruik uit. Voor 1:20 of zuiniger moet ik echt rustig aan doen, maar met deze diesel liep hij dat ook bij sportiever rijgedrag.
Ik heb laatst ergens in het land getankt (weet niet meer waar

-
Ik heb een tijd V Power diesel in de tank gegooid. Merkte niet veel kwa prestaties alleen ging na verloop van tijd toch opvallen dat ik juist minder ver leek te komen. Vaak haalde ik de 500 kilometer gewoon niet.
Vandaag weer bij de Total voor 1,23 getankt. Vooralsnog kom ik met een tank van hun wel aan de 500 kilometer. Waar het verschil in zit...
Vandaag weer bij de Total voor 1,23 getankt. Vooralsnog kom ik met een tank van hun wel aan de 500 kilometer. Waar het verschil in zit...
- GTRene
iemand wel eens de Gulf Challenger diesel gebruikt?
de Challenger super is wel heel goed zo'n 100Ron ook, wellicht dat die Challenger diesel ook goed doet?
de Challenger super is wel heel goed zo'n 100Ron ook, wellicht dat die Challenger diesel ook goed doet?
- Arthur
Ik weet niets van die brandstoffen maar ik tank Vpower omdat ik begrepen heb dat die minder "vervuilt" dan andere normale diesel. En met vervuilen doel ik niet op het milieu maar op de motor (componenten). Heb 1x eerder een diesel gereden en ook alleen op Vpower, een Mondeo 2.0TDCI tot 135kkm.
Zal eens normale diesel van Shell erin gooien, kijken of er wat verandert. Momenteel zit ik tussen de 1:17 en 1:18,5 gemiddeld. Wel is het weer wat onbestendig misschien ook van invloed? Winterbanden heb ik er nog niet onder.
Zal eens normale diesel van Shell erin gooien, kijken of er wat verandert. Momenteel zit ik tussen de 1:17 en 1:18,5 gemiddeld. Wel is het weer wat onbestendig misschien ook van invloed? Winterbanden heb ik er nog niet onder.
- GTRene
klopt, het weer en de temperatuur is ook van invloed, ook wat je dan gebruikt qua opties in de auto
en hoe je je rechtervoet gebruikt als je denkt van, ow dat gaat lekker vlot met deze brandstof welke dan de coureur in je los kan maken wat dan weer het verbruik beïnvloed

en hoe je je rechtervoet gebruikt als je denkt van, ow dat gaat lekker vlot met deze brandstof welke dan de coureur in je los kan maken wat dan weer het verbruik beïnvloed

-
Bij mij merk je het wel snel hoor Arthur. Tank soms 8 keer in de week. Op zo'n moment houdt het weer me niet eens meer bij... 

- Arthur
Heb 2x de 1:19,1 gehaald op een hele tank. Nu zit ik meestal net onder de 1:18. Die 1:19,1 heb ik niet meer gehaald... Heb net vandaag de 10k overschreden. Maar ik zal er eens normale diesel ingooien, eens zien wat dat brengt. Misschien was dat beter om afgelopen zomer te doen.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Of voor de grap eens bij een andere pomp tanken.
Ik ga praktisch altijd naar de Total toe, kom daar ook het verste mee en anders gaat er vaak Esso in.
Zijn 2 tankstations die tegenover elkaar zitten, dus ga soms voor het gemak en dan is het Esso.
Ook een aantal keren Total Exellium diesel getankt met de Ibiza 1.9 TDi die ik had. Werd er wat stiller van, maar merkte er verder niets aan dus tank weer gewoon de standaard diesel.
Met de S60 die ik nu heb wil ik het nog wel een keertje proberen aangezien die niet helemaal standaard meer is.
Ik ga praktisch altijd naar de Total toe, kom daar ook het verste mee en anders gaat er vaak Esso in.
Zijn 2 tankstations die tegenover elkaar zitten, dus ga soms voor het gemak en dan is het Esso.
Ook een aantal keren Total Exellium diesel getankt met de Ibiza 1.9 TDi die ik had. Werd er wat stiller van, maar merkte er verder niets aan dus tank weer gewoon de standaard diesel.
Met de S60 die ik nu heb wil ik het nog wel een keertje proberen aangezien die niet helemaal standaard meer is.
- tomgtr
Volgende week onze eerste diesel ooit ophalen. Ben benieuwd zuinigheid ook maar beetje in buurt komt van opgave. M'n vrouw heeft nogal loden voet maar de 1 op 7.5 die ze met de X3 gemiddeld reed staat wel heel erg ver van opgegeven 1 op 11 af.
- Joop
romo schreef:Daar heb ik ook reeds voor 1,44 getankt..........Petrolhead Tom schreef:Euro 98 vanavond 1.48 in Gronau.
In Nordhorn (voor mij om het even) 98 voor 1,41...........jahaaaaaaaaaaaa![]()
![]()
Ik ga Jerrycans aanschaffen...............![]()
![]()
Gisteren na een bespreking in Enschede ook even over de grens gewipt. Euro98 bij de Aral voor €1,45...
...helaas stond ik op de terugweg door dat kleine ommetje wel een half uur in de file tussen Enschede en Hengelo. Even een onfortuinlijke samenloop van omstandigheden...

En ja uiteindelijk een 12-13 euro bespaard na aftrek van het ommetje, maar dit experiment kost me eigenlijk toch te veel tijd en levert relatief weinig op voor die paar keer dat het lukt om zo even over de grens te kunnen schieten.
- frank de jonge
Vandaag was hier 1.36eu voor een liter 98.
De 95 was 1.32eu en e10 voor 1.28eu per liter.
Diesel 1.18.
De 95 was 1.32eu en e10 voor 1.28eu per liter.
Diesel 1.18.
Laatst gewijzigd door frank de jonge op 10 dec 2014, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.