Honda CRX tracktoy. Doel 2:00 or less!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
kamelenjager

Re: Honda CRX tracktoy

Bericht door kamelenjager » 03 apr 2014, 11:42

B20 heeft zich voorbeeldig gedragen, ik merk dat ik mn lijnen, remmen erop moet aanpassen.
Op het laatste moment zag ik dat de DS3000 remblokken op waren, en heb er mijn oude DS2500 op gezet, dat was ook even wennen, en wel jammer.
De uitlaat was veels te luid, en ik heb constant ingehouden op het decibel meetpunt waardoor ik de bocht ervoor ook heb op moeten geven (volgas de bocht uitkomen + koppeling intrappen is vragen om ongelukken). In de finale heb ik hier wel gas gegeven (inlap niet), maar daar merkte ik ook dat het niet netjes ging, ik heb die bocht de hele dag niet fatsoenlijk kunnen oefenen natuurlijk.
Al met al heeft de b20 netjes gepresteerd, nu is het op aan mij om er mee om te leren gaan. de snelste tijd was in de finale met 2:02.695, en dit was absoluut geen net gereden ronde. Ik denk dat in de 2:00 met mij erin heel erg haalbaar is. Ik had ook veel last van onderstuur, achteraf bedacht ik me dat ik mn demperinstellingen anders had moeten instellen omdat ik nu met volledige kooi rij.
In de warmup (punten tellen niet) ben was ik volgens mij 4e, in de kwalificatie 8e, en in de finale 5e plek. In het klassementsta ik nu 4e wat al boven mijn verwachting is :D.

Finale ronde

Kwalificatie

Directe updates, foto's e.d. zijn nu ook te volgen op een facebook pagina die is aangemaakt; https://www.facebook.com/camel2racing" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 03 apr 2014, 12:26

lol, We are Anonymous. We are Legion :mrgreen:

Afbeelding

glnk

Bericht door glnk » 03 apr 2014, 12:32

Snelle wagen. Er valt nog veel winst te halen door vloeiender te rijden en nog meer gebruik te maken van dat laatste beetje asfalt :)
Probeer eens zo min mogelijk te sturen om een bocht te halen en uit te komen bij de exit op dat laatste stukje asfalt. Dan krijg je ook het vermogen beter op de weg en heb je minder snel last van onderstuur. Met name in de Renaultbocht en in het Audi S gedeelte stuur je veel te veel. Je krijgt onderstuur en probeert het op te lossen door nog meer lock toe te passen, dat werkt averechts. Verder kan het terugschakelen verbeterd worden door de 'heel toe' techniek toe te passen.

Eric-328

Bericht door Eric-328 » 03 apr 2014, 13:27

Vind het een beetje misplaatst om iemand die met een crx een erg nette tijd van 2.02 rijdt te vertellen hoe het beter kan zonder ooit zelf een meter op een circuit gereden te hebben.. :roll:
Wat denk jij zelf te kunnen rijden in deze auto?

glnk

Bericht door glnk » 03 apr 2014, 13:42

Eric-328 schreef:Vind het een beetje misplaatst om iemand die met een crx een erg nette tijd van 2.02 rijdt te vertellen hoe het beter kan zonder ooit zelf een meter op een circuit gereden te hebben.. :roll:
Wat denk jij zelf te kunnen rijden in deze auto?
Ik bedoel het niet verkeerd en probeer alleen te helpen door te vertellen waar hij tijd laat liggen. Hij geeft zelf al aan dat er makkelijk 2 seconden vanaf kan.

glnk

Bericht door glnk » 03 apr 2014, 16:04

Houd er ook rekening mee dat je met een FWD alles moet doen met je voorwielen. Als je stuurt is het handig om iets (meer) van het gas te gaan en na de apex rustig weer het gas opbouwen. Ik vind dat je het gaspedaal in de hotlap te lomp gebruikt, alsof het een aan/uit knopje is.

Marsnel
Auto: Civic B18c | E91 335D

Bericht door Marsnel » 01 jun 2014, 11:35

Zo 2:02.6!! Hele nette tijd. En als ik zo je ronde bekijk van de quali dan kan dit idd nog wel beter.
Misschien nog wat meer rondjes maken op normale circuitdagen om de auto/motor/rolkooi combi goed te leren kennen?

Merk je wat van die spoiler achterop?

Ik zag dat je blok gedaan was door EGD-techniek. M`n B18 staat daar momenteel ook, maar dan alleen voor revisie.

Tim R

Bericht door Tim R » 01 jun 2014, 16:42

Super netjes, mooi opgebouwde auto!

kamelenjager

Bericht door kamelenjager » 13 okt 2014, 21:57

Time Attack verslag Florian Wilming, honda crx - super pro street.

Zaterdag, vrijrijden, voorbereiding.
Graag wou ik vandaag een ronde testen om te zien of (met name) de aandrijfassen heel bleef, en ik wou voelen hoe de remmerij zich gedroeg nadat hier wat veranderingen in toegepast zijn. Het bleek een drukke dag te zijn waarbij alle sessies vrijrijden uitverkocht waren, op de supersport sessies na, voor deze sessie ben je een 'vrij rijden licentie' nodig. Mazzeltje dat ik vorige keer vrijrijden assen geslaagd ben hiervoor. ZOdoende de laatste sessie van de dag geboekt.
De auto voelde best fijn aan, maar ik kon het niet eens worden met de remmerij, het gaf geen fijn linear remgevoel, ik kwam constant veels te vroeg, of te laat uit. Het voelde alsof ik er de controle niet op had. Met het verkeer op de baan, een 2:06 op de laptimer gezet, opzich geen verkeerde tijd, maar niet iets waar ik geheel tevreden mee ben.
s'avonds nog eens over na gedacht, en besloten om mijn oude remblokken terug te plaatsen, ik weet dat ik hier niet het maximale mee uit de auto kan halen, maar het was beter dan het huidige.
Mijn matties hebben deze avond de auto laten keuren, vlak na de keuring speelde een koelvloeistof lek op bij de radiateur.. ook maar iets om de volgende ochtend te inspecteren.

Zondag, timeattack
De dag zou naat gaan worden, regen, en pas opklaringen ergens in de middag, dus toch maar een extra setje banden met fatsoenlijk profiel meegenomen.cOp tijd aangekomen bij Assen, de briefing meegemaakt en transponder op gehaald, ging vlotjes. Daarna moest er even geklust worden, de remblokken vervangen, besloten om op andere voorbanden te gaan rijden ivm gebrekkig profiel. Dit betekende dat er achter nieuwe toyo's op zaten, en voorop licht gebruikte kuhmo's. Vervolgens de slangklem vervangen bij de radiateur, and were good to go!

Warm-up:
De baan was nat, ontzettend nat. Maar gewoon lekker mn ding doen, rustig en stabiel proberen te rijden. Ik begon erg voorzichtig, de remblokken moesten immers ook nog ingereden worden, haha. Langzaam begon er een vertrouwd gevoel met de auto te ontstaan, vanaf het paddock had ik de opdracht meegekregen om onder de 2:30 te rijden, iets wat lastig bleek in vorige sessies op de kletsnatte en glibberige baan. Langzaam zag ik de rondetijd zakken op de laptimer, en kreeg ik daar waar wél en geen grip was te vinden, vervolgens maar het beste eruit proberen te persen.
In de laatste lap heb ik een 2:26.445 gereden. Doel behaald, tevens goed voor een tweede plek in de warm-up, maar helaas levert de warm-up geen punten op. Ik was tevreden als snelste voorwielaangedreven auto in deze klasse en een tweede plek tussen het heftigere geweld.

Kwalificatie:
Inmiddels was de baan niet veel verder opgedroogd, dus de setup aan de auto is gelijk gebleven betreft de zachte schroefset instelling en hoge bandenspanning, met een natte baan als dit is het erg lastig om warmte in de banden te krijgen, dus de taktiek bleef onveranderd. Tijdens het rijden kwam werd er langzaam iets meer grip gevonden, maar niet genoeg om spannende rondetijden te kunnen maken, wederom het beste er van maken en dat resulteerde in een 2:17.688, goed voor een derde plek! Maar niet langer snelste voorwielaangedreven, Bo Nielsen heeft stuk secondes snel bewezen met zijn kanon. Finale in het vooruitzicht, spannend!

Finale:
De baan leek aardig op te drogen, van Danny hoorde ik dat de baan erg goed opgedroogd was op de ideale lijnen, en dat er flink grip te vinden was. Dat was leuk nieuws, het schroefset heb ik achter iets stijver gezet, en de bandenspanning ietsjes omlaag gebracht.
In de warm-up laptop voelde ik direct de grip, wat een genot! Ik reed de boel stevig warm, en zo begon mn hotlap, en deze voelde erg lekker aan, een paar keer te vroeg geremd, wat met niet geheel verbaasde omdat de setup met de oude remblokken weer even wennen was, ditmaal mét grip op de baan! Hierdoor een klein foutje gemaakt, maar toch een respectabele tijd van 2:03.414, en dat is een hele verbetering tov de kwalificatie. Ik verwachte geen wonderen, de kanonnen in mijn klasse zouden dezlfde grip vinden als ik heb, en dan kan het knap lastig voor mij worden. Ik reed de pit en, en direct werd ik gefeliciteerd, mijn tijd is goed genoeg geweest om een derde plek te halen in de finale! Whoohoo!! We mogen op het podium en een beker mee naar huis, dat maakt de pech van afgelopen jaar een beetje goed.

Voor volgend jaar staan een aantal kleine wijzigingen gepland, het doel is om onder de 2:00 te gaan rijden, en lekker mee te kunnen komen in de Super Pro klasse, niet slecht, voor een +/-240-250 pk Honda CRX van 25 jaar oud.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

flip

Bericht door flip » 15 okt 2014, 19:19

Heb je weer mooi gedaan hij die op kamelen jaagt.

Marsnel
Auto: Civic B18c | E91 335D

Bericht door Marsnel » 15 okt 2014, 21:36

:thumbup:

Alexander

Bericht door Alexander » 16 okt 2014, 10:33

:headbang:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 19 okt 2014, 13:14

Mooie prestatie :D

Ik wil dit ding wel eens horen voorbij komen horen btw :hungry:

kamelenjager

Re: Honda CRX tracktoy. Doel 2:00 or less!

Bericht door kamelenjager » 15 nov 2014, 09:27

30 November is er vrijrijden op Assen, hierdoor wil ik dit jaar nog in of onder de 2:00 rijden! :D
Paar kleine wijzigingen hiervoor op de agenda, ik heb nu AST schroefset eronder en heb een Intrax RSA overgenomen van TCC, zo'n Intrax set heeft een paar leuke snufjes in zich zoals een thermostaat en een Anti Roll Control systeem. Ik ben erg nieuwsgierig of ik hier verschil van ga merken.
Daarnaast heb ik dit jaar wat issues gehad met de remblokken, het eea getest en vervolgens op mn oude DS2500 gereden die bijna op waren. De bestelling voor DS3000 is geplaatst bij dutchpowertrading, hier waren ze het goedkoopst.

Voor de winter wil ik een Skunk2 valvetrain erin doen, ik denk aan Skunk2 pro2 nokkenassen met bijhorende veren en LMA's.

jacobt

Bericht door jacobt » 15 nov 2014, 21:46

Erg leuk om te lezen dit topic.
Ik rij met een standaard 996 gt3 clubsport van 1999 ook 2:03 op Assen, ik heb er 2x
gereden met de Porsche.

flip

Bericht door flip » 01 dec 2014, 11:45

Doel gehaald?! :kikker:

kamelenjager

Bericht door kamelenjager » 01 dec 2014, 17:54

Nee ik denk het niet, gps laptimer op de telefoon had wap gps issue, twee snelle rondes zijn gemeten als in, en die stond op 4:02, dus een 2:01 heb ik minimaal gereden.. of die in de 2:00 zat is hard to tell.

Ik heb 1 sessie vrijrijden kunnen rijden, een nieuw wiellager ging stuk en vervolgens bleef de gasklep hangen op volgas tijdens de tweede sessie.. toen vond ik het wel goed.

Wat is er veranderd aan de auto? Intrax schokbrekers met mn eigen veren 140 en 120k en achter een camberkit met die bijna naar 4graden staan (meende ik). de auto staat nu iets hoger en voorop zit geen camber kit, dus daar nu iets minder camber, dit wil ik voor volgend jaar wel.
De auto voelt in balans, geen minimaal onderstuur, dit is meer het gebrek aan grip tijdens het accelereren. Bochten kan ik met veel meer, tot vol gas doorheen op assen en de auto glijd over de baan alsof die op rails rijd. Ik heb hierdoor meer rust in mijn rijden doordat ik minder corrigeer, en makkelijker mn plek op de baan, waar ik wil zijn of naar toe wil, kan behouden. Met de afstelling kan ik nog wat speling. Ik heb 1 sessie goed kunnen rijden, en vergeten de schokbreker instellingen aan te passen waardoor ik bijna volledig hard rondom reed. En dit voelde toch best goed aan op het relatief vlakke assen.

Filmpje v/d eerste sessie, je hoort het wiellager steeds meer lawaai maken..

Hoppa

Bericht door Hoppa » 02 dec 2014, 12:27

Gaat goed man..

Waar heb jij je handschoenen vandaan als ik vragen mag? meer info?

mag ook per pm

bedankt

Hielke

Bericht door Hielke » 02 dec 2014, 18:44

Je hebt die auto goed voor elkaar.

Zonder passagier was je waarschijnlijk al onder de 2 minuten gegaan.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 dec 2014, 07:32

Wat een geluid!

kamelenjager

Bericht door kamelenjager » 05 dec 2014, 07:56

Thanks lads!
De potentie zit er zeker in, en als je na gaat hoe koud het zondag ook nog eens was, ben zeker niet ontevreden. Maar het zou fijn zijn om weer een tijdje te kunnen rijden zonder issues... Het hoort er bij hé :hmmm:

Hoppa schreef: Waar heb jij je handschoenen vandaan als ik vragen mag? meer info?
Zijn FIA gekeurde handschoenen van "RRS". Showoffimports bied ze aan; http://www.showoffimports.nl/search.php ... ing=gloves" onclick="window.open(this.href);return false;

(indien link plaatsen niet toegestaan is, let me know)

Hoppa

Bericht door Hoppa » 06 dec 2014, 19:00

Bedankt man!

kamelenjager

Bericht door kamelenjager » 31 jan 2015, 13:36

Afbeelding

Motor er gister uit gehaald.
Blok gaat naar EDG voor plaatsen van Skunk2 Pro2 nokkenassen en Skunk2 LMA's, EDG gaat de boel vervolgens uitklokken.
De bak gaan nieuwe synchro's in van synchrotech, de carbonlined versie, en er ligt een skunk2 pro camberkit klaar voor de voorzijde, de achterzijde laatst al gedaan. :)

Voor 1 Maart moet hij weer vrijrijden op Assen.

kamelenjager

Bericht door kamelenjager » 29 mei 2015, 15:35

Weer een update'je, inmiddels weer een paar keer kunnen rijden, maar ik blijf aandrijfassen slopen. Ik ga nu het vet in de hoezen vervangen voor Redline 2cv, ik vermoed dat dit het probleem gaat oplossen.

Kan constant 3/4 rondes maken op Nederlandse circuits en dan is er een aandrijfas probleem, ofwel, elke keer als de boel warm is en er een beetje vertrouwen opgebouwd is kan ik weer stoppen.

Zonder al te veel moeite wel 2:01.7 op zandvoort en 2:01.5 op assen.. nette tijden, maar nog niet waar ik wil zitten...
Afbeelding

Ik denk en hoop met de huidige setup onder de 2:00 te komen.

nog even een snelle speclist;
CRX 960kg met kooi, 2/3e tank, excl chaffeur
2.0 vtec gebouwd @231pk
platensper
kumho v70a voor, r888 achter, 205/50/15
oem twinpot remklauwen met ds3000 voorop met 300mm s2000 schijven.

zandvoort:

Assen (ahh ik wou de gt3 zo graag voorbij):

enjoy, thanks for looking :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Camiel
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Bericht door Camiel » 30 mei 2015, 12:26

Zo dan, gaat wel serieus hard! Hele nette tijd. Snap dat die magische 2:00 nu lonkt :tooth:

Plaats reactie