Robin | 328i touring Madeiraviolett
- GTRene
Re: Robin | 328i touring madeiraviolett
nooit geweten, had ik bij zo'n oudere auto niet verwacht 

- Robin Hartog
@Joy: Die microswitch even gecontroleerd, maar zag er nog best prima uit en nu ook geen last meer van gehad. Zal het eens in de gaten houden.
Over die uitlaatklep: Die stekker ligt inderdaad los, zal eens kijken of ik dat kan oplossen met jouw oplossing.
Hmm, wat denk jij dat het geval met die temperatuur-meter kan zijn dan? Ik las ook iets van een Thermostaat EGR of sensoren?MParallel schreef:Damn, die is dik!
En Madeira is een dikker kleur!
Touring blijft toch wel lekker.
Een thermostaat wordt niet langzaam slechter. Die werkt of hij staat vast. Als je pech hebt, dan hangt ie helemaal dicht.
Lijkt erop dat die ergens in midden vastzit. Wordt wel warm, maar niet warm genoeg en zakt zelfs terug.
Uitlaatmod. Kwestie van slangetje eraf trekken en een schroef in doen om af te doppen.
Als je de stekker v.d. luchtklep/solenoid zelf afhaalt, dan zal er een foutmelding komen.
Deze zit links naast het reservewiel, onder het zwarte plastic (op het chassis).
Over die uitlaatklep: Die stekker ligt inderdaad los, zal eens kijken of ik dat kan oplossen met jouw oplossing.
- Joy
Het is waarschijnlijk toch je thermostaat. Die staat wellicht gedeeltelijk open waardoor er constant koelvloeistof door de radiateur stroomt. Op snelheid koelt dit de vloeistof zoveel af dat de meter terug gaat zakken. Normaal had de thermostaat dan bijgeregeld, maar doordat ie vast zit gebeurt dit niet.
- MParallel
- Auto: BMW
EGR klep heeft een 328i niet.
Als je temp onder het rijden terugloopt durf ik wel te gokken dat je thermostaat fubar'd is.
Als je temp onder het rijden terugloopt durf ik wel te gokken dat je thermostaat fubar'd is.
- MParallel
Je kan dat dingetje wat indrukt ook rondraaien. Als die aan 1 kant is uitgesleten wil 180 graden draaien ook wel helpen. Dan heb je in feite weer een frisse.Joy schreef:Het is bijna altijd de bestuurderskant die versleten is. Stop er een klein stukje tape tussen en kijk of het wegblijft.
Bedoel dat ronde ding. Viel me op dat die slijt, niet het knopje zelf.
Door dat ding te draaien zou de deur weer geheel dicht moeten vallen.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Gefeliciteerd Robin. Mooie auto 

- Petrolhead Tom
Te gek ding Robin! 

- Robin Hartog
@Thermostaat verhaal; prima. Laat ik die vervangen.
@Joel en Tom; thnx!
@Joel en Tom; thnx!
- Robin Hartog
Iemand enig idee waar ik een setje vloermatten kan kopen? Origineel BMW zullen ze wel een vermogen kosten? 

- MParallel
Sja, wil je origineel of niet?
Je kan er ook een paar kokosmatten in leggen.
Als alleen de bestuurdersmat versleten is, die kun je los kopen.

- Robin Hartog
Er liggen op dit moment helemaal geen vloermatten in. Wat zou een setje origineel kosten?MParallel schreef:Sja, wil je origineel of niet?
Edit: Site van HL Automotive gevonden. Niet cool dit. Teveel dingen die ik wil hebben.

- MParallel
Helemaal niet? Oh dat wil je niet voor je tapijt. Zou dan toch investeren in een setje originele velours matten. Staat toch het fraaist.Robin Hartog schreef:Er liggen op dit moment helemaal geen vloermatten in. Wat zou een setje origineel kosten?MParallel schreef:Sja, wil je origineel of niet?
Edit: Site van HL Automotive gevonden. Niet cool dit. Teveel dingen die ik wil hebben.
Haha ja, als je eenmaal gegrepen bent door het virus en realiseert wat er allemaal te krijgen is.
Toen ik jaren terug voor het eerst het online ETK ontdekte, kreeg ik zo ongeveer een rolberoerte van wat er toen allemaal al leverbaar was.
- Martin van der Zwaard
Je kan ook op http://www.automatten.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een set pasvorm matten kopen voor de winter en dan van het voorjaar een set origineel velours erin gooien.
- Robin Hartog
Ik ga voor de optie van Martin ^ denk ik. Zonde om zo net in de vieze wintermaanden met een nieuwe originele set velours matten erin te leggen.MParallel schreef:Helemaal niet? Oh dat wil je niet voor je tapijt. Zou dan toch investeren in een setje originele velours matten. Staat toch het fraaist.Robin Hartog schreef:Er liggen op dit moment helemaal geen vloermatten in. Wat zou een setje origineel kosten?MParallel schreef:Sja, wil je origineel of niet?
Haha ja, als je eenmaal gegrepen bent door het virus en realiseert wat er allemaal te krijgen is.
Toen ik jaren terug voor het eerst het online ETK ontdekte, kreeg ik zo ongeveer een rolberoerte van wat er toen allemaal al leverbaar was.

En gelukkig kan ik mij nog goed inhouden v.w.b. alle accessoires. Eerst even onderhoud technisch alles lekker verversen!
- GTRene
Heb ff wat voor je opgezocht, deze set van BMW is wel goedkoop, wat dat dan is? zo'n 27<>32 euro>Robin Hartog schreef:Iemand enig idee waar ik een setje vloermatten kan kopen? Origineel BMW zullen ze wel een vermogen kosten?
Voetmatten t.b.v. tweedehands auto
BMW 328i E36 Touring Europa M52
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... used_cars/" onclick="window.open(this.href);return false;
de dikke standaard is schijnbaar meer dan 90,-eu bij BMW
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... mats_city/" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
oh kijk...mooie en goedkoop, hele rij heb vanaf prijs en incl verzenden>
edit, de verzendkosten nekken het wel een beetje...
alhoewel net op MP gekeken, daar goedkoopste nwe set incl verzenden 38,-euro , dan beter een mooie set via ebay aanschaffen, ben je voor 30,-eu klaar incl verzenden
en anders misschien de lokale autoshop? Brezan oid maar dan wellicht niet zo mooi.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... ng&_sop=15" onclick="window.open(this.href);return false;

edit, de verzendkosten nekken het wel een beetje...

alhoewel net op MP gekeken, daar goedkoopste nwe set incl verzenden 38,-euro , dan beter een mooie set via ebay aanschaffen, ben je voor 30,-eu klaar incl verzenden

en anders misschien de lokale autoshop? Brezan oid maar dan wellicht niet zo mooi.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... ng&_sop=15" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
je kan gladde maar ook met een motiefje zoals deze, kan best mooi staan in die fraaie touring van je,
dit is een complete set incl bevestiging materiaal voor zo'n 24,-euro incl verzending deze ohnee dat is in DLD naar NL is incl 32,-euro en als iemand een set ophaald is het 17,90 euro
>>
http://www.ebay.de/itm/Fusmatten-Autote ... 2ece7d212f" onclick="window.open(this.href);return false;

dit is een complete set incl bevestiging materiaal voor zo'n 24,-euro incl verzending deze ohnee dat is in DLD naar NL is incl 32,-euro en als iemand een set ophaald is het 17,90 euro

http://www.ebay.de/itm/Fusmatten-Autote ... 2ece7d212f" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door GTRene op 03 dec 2014, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- MParallel
Voor de winter heb ik zo'n originele set rubber matten.
Weet niet of die nog leverbaar zijn.
Weet niet of die nog leverbaar zijn.
- GTRene
ja, die kwam ik ook tegen op de bmw onderdelen site 

- Robin Hartog
Ah thanks Rene! Vanavond maar even een rubberen set bestellen. 

- Robin Hartog
Re: Robin | 328i touring Madeiraviolett
Direct al een milestone bereikt met het beestje. 229.999 -> 230.000km ervaring.

En aangezien ik leuke KM-standen-foto's spaar, nog een leuke die 32 km later kwam:

En aangezien ik leuke KM-standen-foto's spaar, nog een leuke die 32 km later kwam:
- Riceaux
Re: Robin | 328i touring Madeiraviolett > 230.000 km
Niet eens met 230 km/u, prutser. 

- Robin Hartog
Nee, bij 230230km vind ik dat leuker.Riceaux schreef:Niet eens met 230 km/u, prutser.

- GTRene
dat kan wel 230230 en 230 op de dagteller (ff rekenen wanneer op nul zetten, ow..ben je al te laat mee
)
en dan 'DLD' 230 aantikken en de bijrijder een foto laten maken, jammer dat je die hele rij 230 niet meer kan halen.

en dan 'DLD' 230 aantikken en de bijrijder een foto laten maken, jammer dat je die hele rij 230 niet meer kan halen.
- Robin Hartog
Photoshop is geduldig.GTRene schreef:dat kan wel 230230 en 230 op de dagteller (ff rekenen wanneer op nul zetten, ow..ben je al te laat mee)