Koelingsprobleem Patrol, overleden (geploft) kaboem
- Tim N
Re: Koelingsprobleem Patrol
Nu jij nog

- Luco
Het is iig niet de kachelradiator
Dus koppakking was de conclusie, vraag ik me toch af waar die 5 liter koelvloeistof blijft op 800km
olie is mooi schoon.
Van het weekend maar eens zoeken wat ik allemaal nodig heb om een koppakking te vervangen.
En kijken hoe duur het is.
Dus koppakking was de conclusie, vraag ik me toch af waar die 5 liter koelvloeistof blijft op 800km
olie is mooi schoon.
Van het weekend maar eens zoeken wat ik allemaal nodig heb om een koppakking te vervangen.
En kijken hoe duur het is.
- Joy
Vrij zuinig voor een waterstof ombouw. 1 liter op 160 km.
Nou ja, dan weet je in ieder geval waar je moet zijn.
Nou ja, dan weet je in ieder geval waar je moet zijn.
- Luco
ja ach hij loopt nog steeds goed en weer apk voor een jaar.
-
allen
Even de koppakking vervangen en dan kan hij er weer tegenaan...
-
E-volve
Kan ook een gescheurde kop zijn, ik weet niet in hoeverre die Nissans daar gevoelig voor zijn, maar die scheuren tonen zich meestal alleen als alles warm/heet is en dan kan de koelvloeistof rustig wegpersen in de verbrandingskamers waar het gewoon direct verdampt.
Afhankelijk van de scheurvorming, vaak lastig te vinden zonder de boel open te trekken en goed te checken, vaak meet je dat niet met een compressietest (dan is de boel alweer afgekoeld) en ook afpersen is tricky.
Daarnaast kan een koppakking ook in tig verschillende varianten en/of gradaties voordoen.
Afhankelijk van de scheurvorming, vaak lastig te vinden zonder de boel open te trekken en goed te checken, vaak meet je dat niet met een compressietest (dan is de boel alweer afgekoeld) en ook afpersen is tricky.
Daarnaast kan een koppakking ook in tig verschillende varianten en/of gradaties voordoen.
- Luco
Ik weet ook niet hoe gevoelig ze er voor zijn, met afpersen bouwde die extra druk op (ik snapte dat niet helemaal) maar toen ik hem op ging halen was de man die ik aan de telefoon had er niet, dus kan het nog ff navragen.
Dus dan moet ik eigenlijk ook ergens een kop weten te liggen als we er aan beginnen.
Dus dan moet ik eigenlijk ook ergens een kop weten te liggen als we er aan beginnen.
-
E-volve
Enneh, gewoon een ruilmotortje? Dat is helemaal peanuts, dat kun je zelf bijna alleen 
- Luco
yeah right
Dan weet je ook niet wat je koopt
Ik kijk nog wel ff
Ik moet dan zoiwezo een andere opdracht hebben voor 31 januari, zo niet worden we toch dakloos, heb ik ook niks meer aan de patrol.
Dan weet je ook niet wat je koopt
Ik kijk nog wel ff
Ik moet dan zoiwezo een andere opdracht hebben voor 31 januari, zo niet worden we toch dakloos, heb ik ook niks meer aan de patrol.
- Tim N
Juist wel, patrol kun je dan in slapen
-
erwin20vt
Neem anders is contact op met hansbolink.nl. ik weet dat hij een heel eind bij jou uit de buurt zit, maar doet alleen maar in Patrol`s en kent de zwakke punten dus ook wel.
heeft de onderdelen waarschijnlijk ook wel liggen.
heeft de onderdelen waarschijnlijk ook wel liggen.
- Luco
Dank je Erwin, zal woensdag even bellen.
- Luco
Re: Koelingsprobleem Patrol, overleden (geploft) kaboem
Het is voorbij, hij is geploft.
Precies op de merwedebrug, hoopte de afslag nieuwendijk nog te halen maar niet gelukt.
Wel een mooi rookgordijn gelegd
Nee serieus balen natuurlijk, eigenlijk kunnen we niet zonder twee auto's.
Dus als iemand een oud barrel te leen heeft voor de boodschappen en hond uitlaten, dan houden we ons aanbevolen (verzekering en mrb worden natuurlijk betaald)
Hij staat nu binnen (erg netjes van de berger) nu nadenken wat we willen, want nu verkopen levert die helemaal niks meer op natuurlijk.
Morgen wel ff achterna bellen en hopen dat we nog net genoeg krijgen om een of ander oud bestelwagentje op grijs kenteken terug te kopen.
Precies op de merwedebrug, hoopte de afslag nieuwendijk nog te halen maar niet gelukt.
Wel een mooi rookgordijn gelegd
Nee serieus balen natuurlijk, eigenlijk kunnen we niet zonder twee auto's.
Dus als iemand een oud barrel te leen heeft voor de boodschappen en hond uitlaten, dan houden we ons aanbevolen (verzekering en mrb worden natuurlijk betaald)
Hij staat nu binnen (erg netjes van de berger) nu nadenken wat we willen, want nu verkopen levert die helemaal niks meer op natuurlijk.
Morgen wel ff achterna bellen en hopen dat we nog net genoeg krijgen om een of ander oud bestelwagentje op grijs kenteken terug te kopen.
-
allen
Ruilmotor geen optie?
- Luco
@Allen, alles is een optie, maar voorlopig loopt mijn opdracht 31 januari af en ik heb nog niks anders, dus kan nu geen geld uitgeven aan een reparatie.
Zo simpel is het helaas.
Zo simpel is het helaas.
- Joopieboy
Ben je nu echt serieus met een verrotte kop/lekke koppakking door gaan rijden?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dat gaat bij die Renault's toch ook al jaren goed?

- JP
Tijd voor nòg een BMW dus....... 
- Luco
Tja joopie, geen keuze he, zal toch op mijn werk moeten komen.Joopieboy schreef:Ben je nu echt serieus met een verrotte kop/lekke koppakking door gaan rijden?
Had het ook liever anders gezien, maar helaas.
Dit is het slechtste jaar ooit, hoop dat 2015 beter wordt.
- Joy
Dat is mooi klote Luco. Hopelijk brengt volgend jaar wat meer geluk.
- Fabian
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
- Luco
nou met geploft blok krijgen we 1000 euro *zucht*
- GTRene
heb je die camper en R5 en Alpine nog?
eventueel 'snel'verkopen, dan maar voor wat minder?
dan met het geld daar uit (of van andere zaken die je verkoopt) een ander blok scoren?
of de 1.000,- euro nemen en een goedkope iets er voor terug kopen? voor dat geld kan je best wat leuks kopen lijkt me, dan maar iets kleiner of minder, als het maar rijd en verwarming heeft
of verkopen en dan huren/leasen, zag al dat mailtje van daarboven dat het niet duur hoeft te zijn.
eventueel 'snel'verkopen, dan maar voor wat minder?
dan met het geld daar uit (of van andere zaken die je verkoopt) een ander blok scoren?
of de 1.000,- euro nemen en een goedkope iets er voor terug kopen? voor dat geld kan je best wat leuks kopen lijkt me, dan maar iets kleiner of minder, als het maar rijd en verwarming heeft
of verkopen en dan huren/leasen, zag al dat mailtje van daarboven dat het niet duur hoeft te zijn.
- Luco
De Alpine is niet klaar en de 5 snel verkopen dan krijg je niks.
Camper is al ff weg.
Maatje heeft een megane station staan waar een motorrijder in de zijkant is gereden.
Daar komen volgende week twee nieuwe deuren in en een apktje erop en dan mag ik die zolang gebruiken
Dan eerst maar eens kijken tot 31 januari, als ik dan geen opdrachten heb is het zowiezo klaar, heb ik wel opdrachten dan eens kijken naar wat anders en dan misschien zelf alles in onderdelen verkopen of ander blok erin.
Jonkers had nu wel een 525D staan voor weinig
Camper is al ff weg.
Maatje heeft een megane station staan waar een motorrijder in de zijkant is gereden.
Daar komen volgende week twee nieuwe deuren in en een apktje erop en dan mag ik die zolang gebruiken
Dan eerst maar eens kijken tot 31 januari, als ik dan geen opdrachten heb is het zowiezo klaar, heb ik wel opdrachten dan eens kijken naar wat anders en dan misschien zelf alles in onderdelen verkopen of ander blok erin.
Jonkers had nu wel een 525D staan voor weinig