Zo. Sinds gisteren ook weer in het bezit van een auto. Nadat ik in februari welgeteld twee weken de Rallye heb gehad een hele tijd niks gehad en nu dus weer wat gekocht. Heb er zelf heel lang over gedaan om er nou achter te komen wat ik precies wilde qua auto. Het moest redelijk comfortabel zijn, maar toch ook weer lekker strak sturen, wat meer luxe dan die Rallye was ook wel gewenst en daarnaast natuurlijk lekker vlot.
Nou heeft Riceaux het afgelopen half jaar mij flink geïndoctrineerd met BMW 6 cilinders door mij steeds (mee) te laten rijden met z'n E36 325i. In eerste instantie heb ik veel gezocht naar E46 coupes, 323ci, 328ci, etc. Maar ben er achter gekomen dat een E36 toch wat meer mijn ding is.

Dus de zoektocht naar een E36 begon. Welke motor was ik al redelijk snel uit. Moest een 325i of 328i zijn, afhankelijk van wat er te koop stond. Nou kwam ik in een dikke maand terug een 328i touring tegen op Marktplaats. Wegens omstandigheden verder weinig meer naar gekeken omdat ik hem toch niet kon aanschaffen nog. Wel al contact opgenomen voor wat informatie. Tot hij op een gegeven moment van Marktplaats verdween en ik toch stiekem wel baalde dat hij dan nu verkocht zou zijn.
Afijn, ik hem maar uit mijn hoofd gezet en naar andere exemplaren gaan zoeken. Tot ik op een gegeven moment een berichtje van die verkoper kreeg of ik binnenkort nog wilde komen kijken. Advertentie op Marktplaats was verlopen en hij had geen zin om hem er weer op te zetten.

Mooi, afspraak gemaakt en twee weken later (gisteren dus) wezen kijken. Helemaal in Limburg. Aangezien ik met het Franse hok een beetje de mist in ben gegaan door hem niet voldoende te keuren, heb ik dat bij deze maar wel gedaan. Aankoopkeuring laten doen, kwamen paar kleine dingen uit:
- Keerringetje bij de bak bij de volgende beurt ff laten vervangen;
- Draagarmrubber rechtsachter bij de volgende beurt ff laten vervangen.
Nou, da's niks boeiend. Oh ja, kwam ook nog een foutcode uit de computer vanwege het los liggen van een stekker bij de uitlaat. Volgens de monteur/verkoper was dit om de kleppen in de uitlaat altijd open te laten staan? Ik dacht zelf dat dit altijd gedaan wordt met een tie-wrap. Als mensen hier daar info over hebben hoor ik dat graag.
Gezien het een auto van ruim 19 jaar oud is, is hij niet de allermooiste meer. Hij heeft een paar roestplekjes (achterklep, op de voordeuren een stukje en een stukje op de wielkastrand voor). Een nieuwe achterklep kreeg ik er bij, dus die hoef ik alleen nog maar te laten spuiten tegen die tijd. Ook heeft hij her en der wat krasjes, maar goed, daar kan ik allemaal wel mee leven. De techniek is super, voor de rest geen roest in wielkasten/dorpels/subframe/remleidingen/raamrubbers, het schuifdak lekt niet en werkt perfect, alles doet het, helemaal mooi.
Dus ik heb maar de verkoper maar een 'aantal' Eurobiljetten in zijn hand gedrukt en de auto weer richting de Randstad verhuisd. Wat rijdt dat goddelijk zeg, zo'n 6 cilinder....

In de loop van de tijd wil ik nog wel het een en ander gaan doen. Op redelijk korte termijn is dat:
- Thermostaat laten vervangen; de temp meter blijft niet netjes in het midden staan en met langere tijd snelweg zakt hij zelfs richting koud? Volgens Dr. Google komt dit door een wat minder wordende thermostaat.
- Eventueel de witte velgen weer zilver laten spuiten;
- M-pack monteren;
- Simota monteren;
- Heel. Veel. Rijden.

Foto's!
Binnenkort betere en meer foto's!
Tot zover! Ik ga nog een blokkie om.