Verleden week een M3 E46 gekocht van 2005, met 69000 km op de teller. Nooit gedacht nog zoiets te vinden.
Na de verkoop van de 2e clio RS, ging ik op zoek naar iets extremers en snellers. Al gauw kwam ik uit bij een Exige S2 R. Mevrouw stelde echter haar veto wegens te gevaarlijk

Met het tweede kind dat net geboren is, toch maar besloten het wat kalmer aan te gaan doen. Dus geen Exige ( eerder vanwege het niet mogen

Wat bleef er dan nog over? Een dikke BMW. Een E92 M3 viel al snel af wegens torenhoge kosten in Belgie (Belasting voor verkrijgen kenteken: 6000 a 10.000 euro en de jaarlijkse wagenbelasting circa 1900 euro). Zo kwam ik uit bij mijn jongensdroom: een E46 M3. Na maandenlang het net afschuimen kwam ik tot to de conclusie dat ene zuivere E46 M3 vinden niet simpel zou zijn, en ik begon naar een Z4 M te kijken. Makkelijker te vinden met redelijke kilometerstand.
En toen kwam deze E46 voorbij. Voor mij waren kleur, velgen en lage kilometerstand van belang.
Twee maal deze gaan bezichtigen en dit was het voor mij

Auto zal enkel ingeschreven worden in de de warmere zomermaanden.
Specs:
- Schwarz 2
- Zimmt interieur
- M kofferpoiler
- CS velgen
Mods door vorige eigenaren:
- Schnitzer raamspoiler ( gaat er bij mij zeker af )
- KW v2 (moet ik nog eens testen, maar kan zijn dat ik ook deze vervang door een OEM exemplaar )
- Eisenmann einddemper
- CSL carbon diffusor
- Spacers van 12 mm ( ben ik nog niet over uit )
Iemand een idee of die spacers het weggedrag sterk beïnvloeden? Positief / negatief?
Anyway, enkele foto's.