Martijn's Volvo V50 T5
- Gijs.
Re: Martijn's Volvo V50 T5
Nou, waar blijft die video
?

- Peric
Met de uitlaat zo nog onder de auto, blijft er dan niet veel geluid onder/ in de auto hangen? Je schreef al dat het in de auto meevalt..
- MartijnGizmo
Met de video wacht ik nog tot er 1000km opzit (nu 500), dan issie ff beetje ingebrand... vanmiddag bij een verkeerslicht al 3 jochies die volgens m'n vriendin naar de oude Benz voor ons keken nadat ze mijn uitlaat hoorden.

- MartijnGizmo
Nog steeds een matige foto, maar hier is iig iets te zien...
Black Tips by MartijnKoevoets, on Flickr

- Petrolhead Tom
Lijkt wel korter dan de standaard uitlaat.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Waarom niet gekozen voor iets verder doorlopend met een kort knikje naar beneden? Hebben bepaalde Volvo modellen ook wel standaard, toch?
-
En hoe bevalt je ‘rostfria avgassystem’ inmiddels?
- MartijnGizmo
Ik heb de sierstukken nog ff een eindje verder naar achteren gemonteerd:
Tips by MartijnKoevoets, on Flickr
(ff extra laag cq extra overbelicht zodat je ook wat ziet)

(ff extra laag cq extra overbelicht zodat je ook wat ziet)
Super! Iedere rit weer een grijns, lekker gebulder, wat geplof en af en toe even doorhalen voor die roffel in volle glorie. Vandaag moest ik ff Amsterdam in, terugweg speciaal via de Piet Heintunnel gedaan...ijsga schreef:En hoe bevalt je ‘rostfria avgassystem’ inmiddels?

-
Nice, ziet er mooi uit zo!MartijnGizmo schreef:Ik heb de sierstukken nog ff een eindje verder naar achteren gemonteerd:
Is nog steeds 50 rijden daar hé (onbegrijpelijk)MartijnGizmo schreef: Super! Iedere rit weer een grijns, lekker gebulder, wat geplof en af en toe even doorhalen voor die roffel in volle glorie. Vandaag moest ik ff Amsterdam in, terugweg speciaal via de Piet Heintunnel gedaan...

- GTRene
neem aan dat het kunstof daar dicht zit en dus zeg maar geleidend
is en het niet bv wat onder de auto kan blijven hangen qua gassen?
opzich wel leuke pijpjes, voor mij tussen de oren had ik ze graag wat langer gezien, zo'n 10cm er bij zoiets
maar als het goed gaat zo en het baasje happy is ist ook goed

opzich wel leuke pijpjes, voor mij tussen de oren had ik ze graag wat langer gezien, zo'n 10cm er bij zoiets

maar als het goed gaat zo en het baasje happy is ist ook goed

- MartijnGizmo
Toen het verkeer het eindelijk toeliet kon ik even boven de 4000rpm in 3, dat is ongeveer 54km/h op de teller!ijsga schreef:Is nog steeds 50 rijden daar hé (onbegrijpelijk)

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
De bumper is gewoon "hol", is dus open maar ik denk niet dat er heel veel gassen zullen blijven hangen.GTRene schreef:neem aan dat het kunstof daar dicht zit en dus zeg maar geleidendis en het niet bv wat onder de auto kan blijven hangen qua gassen?
Zeker niet met Martijn zijn gebruik

- MartijnGizmo
Als de bumper zelfs na een vlotte snelwegrit niet heel warm is, vind ik het wel best. Misschien na een kwartier stationair revven dat het warm wordt oid, maar zo doe ik toch niet...
Volgende dilemma: ga ik voor bescheiden winterwielen die nú netjes staan, of koop ik meteen iets dat ook nog leuk staat na toekomstige plannen qua verlaging/bumpers/etc? Ik denk dat het optie 2 wordt.

Volgende dilemma: ga ik voor bescheiden winterwielen die nú netjes staan, of koop ik meteen iets dat ook nog leuk staat na toekomstige plannen qua verlaging/bumpers/etc? Ik denk dat het optie 2 wordt.

-
Of winterrubber om je 17" Sagitta’s doen en voor de zomer iets leuks in 18" (Midir of Medusa?). Maar ik weet dat je recent nieuw zomerrubber om je 17" hebt gelegd, dus dat is dan wel een beetje zonde.MartijnGizmo schreef:Volgende dilemma: ga ik voor bescheiden winterwielen die nú netjes staan, of koop ik meteen iets dat ook nog leuk staat na toekomstige plannen qua verlaging/bumpers/etc? Ik denk dat het optie 2 wordt.
- MartijnGizmo
Die Sagitta's komt de lak nu van los, zijn erg slecht gespoten bleek bij de bandenwissel, dus daar moet ik sowieso een keer wat aan doen...
Ik wil meteen voor 18" winterwielen gaan, want zoals ik al vaker heb geleerd met auto's modden: buy it right, buy it once! 

-
Ha, helemaal mee eensMartijnGizmo schreef:Die Sagitta's komt de lak nu van los, zijn erg slecht gespoten bleek bij de bandenwissel, dus daar moet ik sowieso een keer wat aan doen...Ik wil meteen voor 18" winterwielen gaan, want zoals ik al vaker heb geleerd met auto's modden: buy it right, buy it once!

-
Je mag 70 in de tunnel!MartijnGizmo schreef:Toen het verkeer het eindelijk toeliet kon ik even boven de 4000rpm in 3, dat is ongeveer 54km/h op de teller!ijsga schreef:Is nog steeds 50 rijden daar hé (onbegrijpelijk)
- MartijnGizmo
Ik kwam er vandaag toevallig weer langs (ja, echt toevallig!) en je hebt helemaal gelijk! 

-
Kijk goed nieuws, nu volgt het filmpje van 70 in 2 met ramen open?MartijnGizmo schreef:Ik kwam er vandaag toevallig weer langs (ja, echt toevallig!) en je hebt helemaal gelijk!

- Ferdi
Of dat er iemand stom toevallig met een camera klaar staat
-
Als ik ‘m hier voorbij zie (hoor) komen dan gaat ie zeker even op de foto 

- MartijnGizmo
Sorry, nog geen filmpje!
Inmiddels zo'n 1200km gereden met de nieuwe uitlaat, lijkt me voldoende. Nu nog ff tijd + licht + assistent regelen...
Begin deze week melding op de boordcomputer: "accuspanning laag" - na de eerste paar koude nachten. Bik onder de kap leerde me dat vermoedelijke de originele er nog in zat, dus net maar vervangen door een nieuwe voordat het echt lang koud wordt...
Over het algemeen ben ik niet zo'n fan van LED-stadslichtjes, vaak krijg je dan zo'n blauw pitje ergens in de koplamp. Op een Amerikaans Volvo-forum zag ik echter iemand met een setje van Osram, dat wel netjes wit rondom leek te stralen:
Osram LED 6000K by MartijnKoevoets, on Flickr
Setje besteld en gemonteerd, en dat lijkt inderdaad een stukkie strakker dan twee van die gele vlekken naast de xenon-lampen.
Osram LED 6000K by MartijnKoevoets, on Flickr

Begin deze week melding op de boordcomputer: "accuspanning laag" - na de eerste paar koude nachten. Bik onder de kap leerde me dat vermoedelijke de originele er nog in zat, dus net maar vervangen door een nieuwe voordat het echt lang koud wordt...
Over het algemeen ben ik niet zo'n fan van LED-stadslichtjes, vaak krijg je dan zo'n blauw pitje ergens in de koplamp. Op een Amerikaans Volvo-forum zag ik echter iemand met een setje van Osram, dat wel netjes wit rondom leek te stralen:

Setje besteld en gemonteerd, en dat lijkt inderdaad een stukkie strakker dan twee van die gele vlekken naast de xenon-lampen.

- MartijnGizmo
Hmm, en nu ik bovenstaande foto zie moet ik misschien ff checken of het oranje positie-lichtje in de rechter koplamp het wel doet... 

- GTRene
LV doet het wel goed, mooi wit, lijkt zelfs wat fel.
- Ferdi
Kreeg je na het plaatsen van de nieuwe accu nog de melding?
'Accu spanning laag" geeft de auto namelijk ook aan als de batterij van je sleutel (jaja) bijna leeg is. Dus er is een kans dat je de melding alsnog kan krijgen, maar dan ben je er met een nieuw batterijtje vanaf.
Stadslichtjes staan erg netjes trouwens!
Als de voorbumper er bij mij nog een keer vanaf moet ga ik ze misschien ook maar eens voor deze ledjes vervangen
'Accu spanning laag" geeft de auto namelijk ook aan als de batterij van je sleutel (jaja) bijna leeg is. Dus er is een kans dat je de melding alsnog kan krijgen, maar dan ben je er met een nieuw batterijtje vanaf.
Stadslichtjes staan erg netjes trouwens!
Als de voorbumper er bij mij nog een keer vanaf moet ga ik ze misschien ook maar eens voor deze ledjes vervangen