E36 coupe niet meer open te krijgen
- Tim Schuurman
E36 coupe niet meer open te krijgen
Ik zit met een probleem. Een aantal maanden geleden heb ik een E36 coupe gekocht, hier zat 1 sleutel bij die op het contactslot past maar niet op de kofferbak- en deursloten. De deuren horen open te gaan met het open knopje op het kastje van het alarm (volgens mij een aftermarket alarm).
Nou voel je hem al aankomen, de accu is vermoedelijk leeg gelopen omdat ik hem aan aantal weken niet gebruikt heb, dus ik kom de auto niet meer in.
Iemand een oplossing voor dit probleem zonder een raam in te slaan?
Alvast bedankt voor de hulp!
Nou voel je hem al aankomen, de accu is vermoedelijk leeg gelopen omdat ik hem aan aantal weken niet gebruikt heb, dus ik kom de auto niet meer in.
Iemand een oplossing voor dit probleem zonder een raam in te slaan?
Alvast bedankt voor de hulp!
-
Re: E36 coupe niet meer open te krijgen
Accu onder de motorkap of achterin de bak (kan allebei)???
Niertjes uit de front trekken en motorkap ontgrendelen (2 stuks vergrendeling), acculader eraan hangen.

Niertjes uit de front trekken en motorkap ontgrendelen (2 stuks vergrendeling), acculader eraan hangen.

- Tim Schuurman
Ja, even handig om te vermelden inderdaad. De accu zit achterin al ben ik natuurlijk al geholpen als de motorkap open kan. Dan kan ik via de plus onder de motorkap met startkabels de auto open maken omdat er dan natuurlijk spanning op het systeem staat.
Die nieren kan je er gewoon naar voren uit trekken?
Bedankt!
Die nieren kan je er gewoon naar voren uit trekken?
Bedankt!
-
Even goed kijken met een zaklamp, zitten er inderdaad gewoon ingeklikt. Dacht iets van 2 "lippen" aan de bovenzijde en 2 beneden.
Succes.
Succes.

- Joy
- Tim Schuurman
Bedankt voor de reacties heren!
De auto is inmiddels open a hebben we bovenstaande manieren niet gebruikt uiteindelijk. Een vriend van me kwam net toevallig langs en die zag dat ik een kapje bij het handvat van de bijrijderskant er niet op had zitten zodat we de moer die de slotcilinder vast houdt aan de deur los konden draaien. Daarna konden we met een schroevendraaier bij de slotkabel en de deur openen.
De auto is inmiddels open a hebben we bovenstaande manieren niet gebruikt uiteindelijk. Een vriend van me kwam net toevallig langs en die zag dat ik een kapje bij het handvat van de bijrijderskant er niet op had zitten zodat we de moer die de slotcilinder vast houdt aan de deur los konden draaien. Daarna konden we met een schroevendraaier bij de slotkabel en de deur openen.
- Joy
Dat is een mazzeltje. Gelukkig simpel opgelost.
-
Stelde weinig voor he zo'n M3 open krijgen
nu nog een fatsoenlijke slotenset. 

- Hugo Bos
Soms ook handig: bodemplaat eraf en stroom op het contact van de startmotor zetten 

- 328Ti
Dán ben je pas vingervlug...Hugo Bos schreef:Soms ook handig: bodemplaat eraf en stroom op het contact van de startmotor zetten

- Niels v D
Haha natuurlijk, Middendorp weet wel hoe je auto's jat. Waar heb je die skills opgedaan?Ronald Middendorp schreef:Stelde weinig voor he zo'n M3 open krijgennu nog een fatsoenlijke slotenset.

- MParallel
- Auto: BMW
Is dit een pre double lock E36? Als ie op double lock staat, dan is het slot mechanisch losgekoppeld en zou je die ook niet zo even open moeten kunnen trekken.
- Tim Schuurman
Ik weet niet wat double lock exact is, maar ik heb wel een model wat op 2 punten in het front vast klikt zeg maar.