Het grote E46 M3 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 24 nov 2014, 03:14

?
Hij heeft toch "gewoon" 343pk?

En er wordt 22k gevraagd, dat hoef je niet meteen te geven. En als je de ad mag geloven is het wel een eerlijke goed onderhouden wagen met maar 2 eigenaren.
Maar alleen om de km.stand helemaal geen interesse, Roderik? Kan ik wel begrijpen maar vraag het me af. Dit is behoorlijk onder je budget van 30k nl.

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 24 nov 2014, 07:40

Klopt, de auto ziet er behoorlijk origineel uit. Geen verlaging, spoorverbreders of andere optische veranderingen. Wielen ook redelijk netjes (op het eerste oog).
Ik stoor me echter wel enorm aan de kilometerstand. En dan nog niet eens heel erg aan de prijs. Al zou ik nooit meer dan 20K voor deze auto geven. Zeker aangezien hij bij een bedrijf te koop staat.
Voor iemand die een knappe origineel nederlandse M3 zoekt die goed in de opties zit zou ik deze zeker in overweging nemen. Eerder dan die andere carbon zwarte uit Amsterdam die voor 19,5 staat.

Voor mijzelf valt deze voornamelijk af door de kilometerstand. Natuurlijk worden de pareltjes met 70/80K op de teller erg schaars, maar zeker niet onvindbaar. Daarbij wil ik daar best voor betalen.

Reind

Bericht door Reind » 24 nov 2014, 09:17

Roderik_ schreef:Klopt, de auto ziet er behoorlijk origineel uit. Geen verlaging, spoorverbreders of andere optische veranderingen. Wielen ook redelijk netjes (op het eerste oog).
Ik stoor me echter wel enorm aan de kilometerstand. En dan nog niet eens heel erg aan de prijs. Al zou ik nooit meer dan 20K voor deze auto geven. Zeker aangezien hij bij een bedrijf te koop staat.
Voor iemand die een knappe origineel nederlandse M3 zoekt die goed in de opties zit zou ik deze zeker in overweging nemen. Eerder dan die andere carbon zwarte uit Amsterdam die voor 19,5 staat.

Voor mijzelf valt deze voornamelijk af door de kilometerstand. Natuurlijk worden de pareltjes met 70/80K op de teller erg schaars, maar zeker niet onvindbaar. Daarbij wil ik daar best voor betalen.

Jij gaat in dit leven nooit geen M3 kopen.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 24 nov 2014, 09:24

Ook mooie optie dit.

http://ww3.autoscout24.de/classified/25 ... erlayer=st" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooi interieurtje. :love:

Of dit..

http://ww3.autoscout24.de/classified/25 ... erlayer=st" onclick="window.open(this.href);return false;

Voldoet allemaal aan je eisen Roderik, toch?

Edit 2: http://ww3.autoscout24.de/classified/24 ... erlayer=st" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ww3.autoscout24.de/classified/26 ... erlayer=st" onclick="window.open(this.href);return false;

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 24 nov 2014, 11:54

Reind schreef:
De aanhouder wint.

Ik kan Roderick heel goed begrijpen. Ik was precies zo in mijn zoektocht naar een E36 M3. Daar had ik ook schier onmogelijke eisen en het is uiteindelijk een zoektocht van jaren geweest, maar het wel waard.

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 24 nov 2014, 11:57

Reind schreef:
Roderik_ schreef:Klopt, de auto ziet er behoorlijk origineel uit. Geen verlaging, spoorverbreders of andere optische veranderingen. Wielen ook redelijk netjes (op het eerste oog).

Nooit geen.... :tooth:

Maar geeft niks. Ik vind helemaal hartstikke mooi ;)

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 24 nov 2014, 12:00

MParallel schreef:
Reind schreef:
De aanhouder wint.

Ik kan Roderick heel goed begrijpen. Ik was precies zo in mijn zoektocht naar een E36 M3. Daar had ik ook schier onmogelijke eisen en het is uiteindelijk een zoektocht van jaren geweest, maar het wel waard.
Precies!
Er zijn mensen die lopen een showroom in bij de plaatselijke handelaar, kijken wat rond en kopen de auto die daar staat omdat "deze zo'n mooie kleur heeft"

Anderen (waaronder ikzelf) weten precies wat ze willen en zijn bereid daar wat langer op te wachten.
Ik zoek nog niet eens een half jaartje. Geduld is een schone zaak. :wink:

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 24 nov 2014, 12:10

Robin Hartog schreef:Ook mooie optie dit.

Mooi interieurtje. :love:

Of dit..

Voldoet allemaal aan je eisen Roderik, toch?

Edit 2: http://ww3.autoscout24.de/classified/24 ... erlayer=st" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ww3.autoscout24.de/classified/26 ... erlayer=st" onclick="window.open(this.href);return false;
Eerste is een bekende. Is al iemand van Bimmerportal mee bezig geweest paar maanden terug. Dat donkergroen vind ik geen mooie kleur. Interieur overigens wel op dat stuur na dan ;)

Tweede is compleet naar wens, waar het niet dat er zo'n foeilelijk rood interieur inzit. Als hier zwart leer in zou zitten was deze ook al lang verkocht denk ik.

Derde is US import. = no-go.

Vierde heb ik al wat mailcontact mee gehad. Ook een zeer knap exemplaar. Als ze bereid zijn om nog wat met de prijs te zakken heb ik serieuze interesse iig.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 24 nov 2014, 12:16

Waarom is een US-import een no-go?

En waarom moet de vierde een beetje met de prijs zakken als de configuratie verder helemaal klopt en ook nog binnen je budget valt? :tooth:

(Just curious)

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 24 nov 2014, 12:29

Robin Hartog schreef:Waarom is een US-import een no-go?

En waarom moet de vierde een beetje met de prijs zakken als de configuratie verder helemaal klopt en ook nog binnen je budget valt? :tooth:

(Just curious)
US import is een no-go omdat de historie niet goed valt te traceren, er andere emissie eisen gelden dan is europa en ik niet tegen een mijlenteller aan wil kijken.

De vierde zal wat met de prijs moeten zakken omdat ik als bovengrens 30K in gedachten heb. Auto staat er voor 27.400 op. Tel daarbij een 2500-3000 aan BPM en op kenteken laten zetten. Dan nog eens het vervoer daarnaartoe en weer terug en je gaat ruim over de 30K.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 24 nov 2014, 13:27

LOL! Nooit geen is wel... Maar als ik bovenstaande zo lees zou het toch wel eens kunnen kloppen :) Maar het zoeken is bijna net zo mooi als het bezitten en komende tijd is toch wat magertjes, qua aanbod, denk ik. Dus volgend jaar sla jij je slag :D

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 24 nov 2014, 13:29

Roderik_ schreef:
Robin Hartog schreef:Waarom is een US-import een no-go?

(Just curious)
US import is een no-go omdat de historie niet goed valt te traceren, er andere emissie eisen gelden dan is europa en ik niet tegen een mijlenteller aan wil kijken.

De vierde zal wat met de prijs moeten zakken omdat ik als bovengrens 30K in gedachten heb. Auto staat er voor 27.400 op. Tel daarbij een 2500-3000 aan BPM en op kenteken laten zetten. Dan nog eens het vervoer daarnaartoe en weer terug en je gaat ruim over de 30K.
:thumbup:

Opzich snap ik het ook wel, maar ik zou denk ik zelf gek worden van het zoeken na een bepaalde periode. :mrgreen:

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 24 nov 2014, 18:33

Ach weet je, ik heb geen haast.
Ik begrijp ook heel goed dat ik op sommige mensen overkom als een totale randdebiel.
Maar goed, ik verwacht ook niet dat iedereen mij snapt.
Ik vind het juist prachtig om een uur of twee naar auto's te kijken en zoeken.

Pas geleden al bijna mijn M3 gevonden. Helaas vond de eigenaar het toen nodig om zijn M3 maar niet te verkopen :wtf:

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 24 nov 2014, 18:37

nice...
volgende keer dus minder enthousiast doen en snel toehappen :mrgreen:

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 24 nov 2014, 19:11

Tja, heb hem 1000 euro boven vraagprijs geboden, maar hij wilde hem helaas houden :dood:

Martijn 327i
Auto: X3 M40i // M Performance

Bericht door Martijn 327i » 24 nov 2014, 20:00

Ik heb precies hetzelfde gehad.
Mijn zoektocht heeft 7 maanden geduurd en de zoektocht is bij mij ook beloond met een extreem net exemplaar die exact aan mijn "onmogelijke" eisen voldeed.

Ze zijn er echt wel en ze komen ook echt wel weer te koop zo nu en dan.
Je moet er wel echt snel bij zijn want er liggen best veel kapers voor de kust als het echt nette M3's betreft met lage km-standen in het hogere segment is me al vaker opgevallen.

1 dag te laat reageren of te laat gaan kijken en je vist achter het net.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 24 nov 2014, 20:04

Ik had hetzelfde - toen ik mijn 2004 E46 M3 facelift met 56000km kocht waren er ook al mensen die meer gingen bieden aan de verkoper dan de vraagprijs. Gelukkig was ik de eerste en de verkoper een correct persoon.

3 Geinteresseerden uit Nederland hoorde ik toen van hem. :ken ik jou:

Martijn 327i
Auto: X3 M40i // M Performance

Bericht door Martijn 327i » 24 nov 2014, 21:39

klinkt bekend.
Ik was ook de 1e die erbij was met mijn '04 M3.
Nadat we overeen gekomen waren en de koop rond was vroeg ik hem ook of er veel reactie was geweest.
De eigenaar vertelde mij ook dat er meerdere geïnteresseerden waren uit Nederland en Duitsland en dat terwijl hij maar een paar dagen te koop heeft gestaan.

De eigenaar zei dat hij meteen een goed gevoel bij ons contact had mede omdat ik meteen serieus was, specifieke zaken wou weten en een afspraak gemaakt heb om dezelfde week te gaan kijken.
Toch heb ik wat kunnen handelen. Duitsers zijn gewoon erg eerlijk en verkopen een auto graag aan iemand die echt enthousiast is en weet waar hij het over heeft is mijn mening.
Hij vertelde me dat hij gewoon met mij zaken wou doen en niet nog diverse andere mensen over de vloer wou hebben om zo een paar honderd euro meer te kunnen vangen.
Ook een kwestie van gunnen dus eigenlijk.

En deze ervaring heb ik dus al vaker gehad in Duitsland. Ik kom er echt graag moet ik zeggen !!
Heel wat anders als in Nederland een auto kopen.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 nov 2014, 23:44

ik had ooit ook eens zo'n zeer gewilde auto (nog in de telegraaf tijd ) ik had met iemand afgesproken die wilde mijn auto kopen e zou als eerste koper gelden, weet niet meer wat voor auto dat was.
anyways, die man was nog niet geweest en ondertussen kreeg ik nog een aanbieding (werd ineens druk) die persoon wilde 1.500,- gulden (jaja ouwe tijd ;-)) meer geven en hem meteen meenemen.
dacht, hm das wel mooi en snel verdiend...maja ik had met die ander afgesproken voor dat en dat bedrag mocht hij hem kopen en afspraak is afspraak en die man heeft hem ook zoals afgesproken betaald en gekocht.

heb hem wel verteld dat ik 1.500,- gulden meer kon krijgen, moest het toch ff kwijt :tooth:
maar vond het wel correct van mij en ik was al tevreden met wat die ander voor mijn auto wilde geven, gewoon de vraagprijs.

Had ook wel eens gehad toen ik nog in Wierden woonde (zelfde periode) dat ik regelmatig de auto even buiten op de oprit had staan als ik er bv mee bezig was oid, afijn, dat zat aan een doorgaande weg en kwam om bepaalde tijden vrij veel verkeer langs.

Ik had toen die 1976 Porsche 911 3.0 Carrera (de zeldzame uitvoering licht en 200 of 210pk) anyways, had hem net een maand of 3 oid, en ik stond net buiten bij de auto, stopte er zo'n bedrijfsbusje met een bouwvakker bij de kar, hey, wil je dat ding niet verkopen?
tja, ik wisselde zo vaak van auto en als ik een duizend of wat kon overhouden nadat ik een tijdje had genoten van een kar, vond ik het wel best, op naar de volgende uitdaging :df:

dus bedrag genoemd en di man zegt, verkocht...ships...had ik eigenlijk meer moeten vragen :lol:
ding was ook veel meer waard eigenlijk, maar in die tijd niet zo makkelijk info als tegenwoordig.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 25 nov 2014, 10:05

:thumbup:

Tegenwoordig ligt de informatie voor het oprapen inderdaad.

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 01 dec 2014, 21:39

http://link.marktplaats.nl/m875713192" onclick="window.open(this.href);return false;
94-jx-hl 15 12000 euro, 152000km, geen stoelverwarming...

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 01 dec 2014, 21:44

Pook is wel goed versleten, is dat normaal?

bm-dub

Bericht door bm-dub » 01 dec 2014, 22:09

Eric Z schreef:Pook is wel goed versleten, is dat normaal?
uit ervaring weet ik dat de pook redelijk snel slijt. je schakelt met zo'n hoogtoerige atmo natuurlijk ook relatief veel vaker als met een "normale" auto. bij mijn M3 had de pook bij 118k ook redelijk wat slijtage.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 dec 2014, 00:15

klopt, vind het zo te zien wel een mooi ding voor het geld, natuurlijk de wielen verkopen en wat mooie er weer onder zetten :D
mooi prijsje.

Shakes

Bericht door Shakes » 02 dec 2014, 07:10

Wat is erger? De velgen of de foto's....... denk dat je hem in het echt moet zien.

Plaats reactie